Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wildgirl schreef:Helaas wordt pesten ook vaak erg makkelijk aangegrepen als excuus maar speelt er meer op zo'n moment.
Shanna schreef:antje_vip schreef:Als de school er nou eerder wat aan gedaan had.
Het is niet altijd (alleen) de school, en scholen zien dit soort dingen vaak niet omdat docenten te weinig tijd met de klassen doorbrengen, en anders valt het onder ''klikken'' en nemen ze het niet serieus. Ze kan ook prima in haar thuis-situatie gepest zijn, of via internet bijvoorbeeld..
miccamaaike schreef:josje4 schreef:Het is echt verschrikkelijk.
Er zijn namelijk maandag 2 jongeren in meppel voor de trein gesprongen..
Ik baal hier echt van
Ik hoop dat de pesters flink worden aangepakt!
Waar haal je deze info vandaan?
Ik lees alleen iets over een 15 jarige scholiere...
Ik woon in meppel -_-
ruitje schreef:Shanna schreef:
Het is niet altijd (alleen) de school, en scholen zien dit soort dingen vaak niet omdat docenten te weinig tijd met de klassen doorbrengen, en anders valt het onder ''klikken'' en nemen ze het niet serieus. Ze kan ook prima in haar thuis-situatie gepest zijn, of via internet bijvoorbeeld..
Als ex-docent, die les heeft gegeven aan een meisje wat zelfmoord heeft gepleegd, doet dit oordeel pijn.
Ik ben zelf ook gepest, dus ik herken wel degelijk signalen... Het lastige is, dat ik als docent een opleiding krijg om een vak over te brengen, niet om proffesionele hulp te geven. De maatschappij verwacht dit echter wel.
Als docent neem je zoiets altijd serieus en als een leerling zich meld met deze problematiek verwijs je door.
Nogmaals, wat moet een docent doen om 'genoeg' hulp gegeven te hebben? Is dat alleen maar geslaagd als je een zelfmoordpoging voorkomt?
Citaat:AOC Terra start zo snel mogelijk onafhankelijk onderzoek
donderdag 13 december 16:48
Meppel - AOC Terra vmbo in Meppel start zo snel mogelijk een onafhankelijk onderzoek over de relatie van pesten en het overlijden van scholiere Fleur Bloemen (15). De deskundigen die het onderzoek gaan uitvoeren, moeten nog worden benaderd. Dat kwam vanmiddag tijdens de persconferentie in het gemeentehuis van Staphorst naar voren.
De landelijke media waren massaal aanwezig bij de persconferentie. De omroepen waren uitgerukt met maar liefst vier straalwagens.
Burgemeester Joop Alssema van Staphorst en Astrid Berendsen, lid van de Raad van Bestuur van AOC Terra, deden de woordvoering. Ze zijn geschokt en ontsteld door de tragische gebeurtenis en toonden hun medeleven aan familie, vrienden en kennissen van Fleur.
Berendsen wilde niet ingaan op geruchten dat het overlijden van Fleur een relatie heeft met pesten.
'Alle zorgen en al het verdriet worden bespreekbaar gemaakt in de klas. Eventueel met een vertrouwensman. Er vinden ook gesprekken plaats met leerlingen die mogelijk getuige zijn geweest van het ernstige ongeval', aldus Berendsen.
Alssema vertelde een persoonlijke gesprek te hebben gehad met de familie. Morgenavond wordt er op initiatief van Jongerenwerk Staphorst een besloten bijeenkomst gehouden om als jongeren onder elkaar te praten over de gebeurtenis. 'Ik waardeer dit initiatief enorm', aldus Alssema.
bron: http://www.meppelercourant.nl
http://www.meppelercourant.nl/?n_id=269406&s_id=692
Citaat:.........De Meppeler Courant belicht vrijdag in overleg met de familie de achtergronden rond het overlijden van Fleur. Daarmee is bewust gewacht tot vrijdag als de hoofdadvertentie van de familie in de krant verschijnt.
bron:http://www.meppelercourant.nl/?n_id=269335&s_id=692