Rutte:'geen cent meer naar Drenthe'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dooortje

Re: Rutte:'geen cent meer naar Drenthe'

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:01

Omg ik dacht dat het serieus was, heb het zelfs nog aan mijn vader laten lezen :')

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:14

Hahahaha !!!

Sorry :o

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 23:42

Ik vind het ergens wel jammer dat vrijwel niemand de diepgang van dit artikeltje ziet.........

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:52

papagroom schreef:
Ik vind het ergens wel jammer dat ?vrijwel niemand de diepgang van dit artikeltje ziet.........

pPG en diepgang? Geintje!

Je moet je verwachtingen van je medebokkers bijstellen :D

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 23:56

Ik denk dat ik maar weer onder mn steen kruip....een kamertje behangen of zo,,,,

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 00:05

papagroom schreef:
Ik denk dat ik maar weer onder mn steen kruip....een kamertje behangen of zo,,,,

Nee, serieus, ik denk dat jij op Bokt bekend staat als grappenmaker. Dit is op zich een grappige vergelijking met Griekenland, vooral omdat de meeste bokkers denken dat Grieken lui zijn en heel de dag ouzo drinken op een terras!

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 00:09

net zo als Drenten dus.......

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 00:11

papagroom schreef:

Ja, daar heb je alleen hunebedden en heide!

Ik ga slapen, welterusten

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 00:12

:') Ik dacht al even WTF Heb iets gemist! Nog maar een keertje lezen dan en :)* hihi. Wel mooi om te zien hoe nationalistisch we eigenlijk stiekem zijn, als het om een provincie gaat is Nederland woedend en als het om een mede-land in de EU gaat maakt het ons niet zoveel uit.. :j

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 00:15

Electra63 schreef:
papagroom schreef:

Ja, daar heb je alleen hunebedden en heide!

Ik ga slapen, welterusten

Trusten......wist je dat het woord bed er net zo uitziet als zn betekenis?
Laatst bijgewerkt door papagroom op 28-11-12 00:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 00:16

Nou je het zegt _O-

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 00:23

Wat ik mij wel afvraagt, wat zal er gebeuren als Den Haag in 1 keer uit de Nederlandse provincies ligt?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:15

BaileyMix schreef:
:') Ik dacht al even WTF Heb iets gemist! Nog maar een keertje lezen dan en :)* hihi. Wel mooi om te zien hoe nationalistisch we eigenlijk stiekem zijn, als het om een provincie gaat is Nederland woedend en als het om een mede-land in de EU gaat maakt het ons niet zoveel uit.. :j

Waarschijnlijk omdat de meeste nederlanders zich geen EU-er vinden. ;)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:30

Hhhm, ik vroeg me al af wat er dan zo verschrikkelijk mis was in drenthe. :') Toen toch maar even beter gelezen, gelukkig maar.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:48

kensha schreef:
Wat ik mij wel afvraagt, wat zal er gebeuren als Den Haag in 1 keer uit de Nederlandse provincies ligt?

Serieus, jij snapt het nog steeds niet he...

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:05

vind de vergelijking Drenthe wat een onderdeel van Nederland is en Griekenland wat dat absoluut niet is wel erg ver gaan, Europa is ons door de strot geduwd 65% was tegen en toch stemde het CDA in met de plannen, dit was te voorspellen, de zuidelijke landen hebben een hele andere manier van leven en denken en trekken ons nu mee de afgrond in, of nu afstoten of Noord en Zuid een eigen muntgeven, anders kunnen wij straks gaan bedelen bij de Chinezen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:14

Maar Griekenland is wel onderdeel van Europa. Net zoals Drenthe onderdeel is van Nederland maar niet van Noord-Holland. En hebben wij ooit überhaupt mogen kiezen of we Drenthe wel in wilden lijven? ;) Het is wel wat simpel om jarenlang alles goed te keuren en geld te verdelen en als 't dan misgaat met het vingertje wijzen naar Griekenland, maar de EU heeft daar nooit eerder ingegrepen en is daarmee ook deels verantwoordelijk voor de ontstane problemen. Precies zoals Nederland deels verantwoordelijk zou zijn voor financiële problemen in Drenthe als ze daar nooit eerder kritiek op hebben geuit. En precies zoals iedereen het volkomen bespottelijk zou vinden om dan Drenthe maar af te stoten is het ook niet zo vanzelfsprekend om Griekenland dan maar af te stoten.

Feitelijk is het idee van de EU niet zo vreselijk anders dan de VS. Mensen in Montana leven heel anders dan die in New York, en die in California nog weer anders. En toch gaat 't daar best redelijk. Dat kan hier ook gerust wel, alleen is het nu nog in opbouw en heb je te maken met allerlei opstartproblemen gecombineerd met een slecht financieel klimaat veroorzaakt door een bovenmatig groot vertrouwen in leningen en hypotheken wereldwijd.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:02

Selka schreef:
Maar ook ik ben het eens met dhr. Rutte! Weg met Drenthe, we kunnen onze centjes wel beter gebruiken :D

Prima gaan wij onze olie lekker zelf houden :D ;)

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:09

Wel een goede tekst idd om mensen hun ogen te openen. alleen zou ik dan zeggen dat de mensen uit Drenthe blij mogen zijn dat ze onafhankelijk worden, vrij van al dat politieke gezeur en lekker op eigen benen kunnen staan. :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:35

Miepie77 schreef:
vind de vergelijking Drenthe wat een onderdeel van Nederland is en Griekenland wat dat absoluut niet is wel erg ver gaan, Europa is ons door de strot geduwd 65% was tegen en toch stemde het CDA in met de plannen, dit was te voorspellen, de zuidelijke landen hebben een hele andere manier van leven en denken en trekken ons nu mee de afgrond in, of nu afstoten of Noord en Zuid een eigen muntgeven, anders kunnen wij straks gaan bedelen bij de Chinezen.

Nederland is al ruim 6o jaar lid van de EU en Griekenland ruim 30 jaar! Dus Europa door de strot geduwd klopt niet helemaal!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 15:47

Wat doen de huizenprijzen in Drenthe? :P

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 15:55

Goed stuk. Allereerst, grote waardering voor de satire, waarmee ook meteen bewezen wordt dat lezen moeilijk blijkt.

De onderliggende boodschap is een goede. Wij zijn een Europa, net als dat wij een Nederland zijn. Het is dusdanig lastige materie omdat ik vind dat Griekenland jarenlang wanbeleid heeft gevoerd en daar plukt zij nu de wrange vruchten van. Ik vind dus dat de landen die Griekenland willen steunen om hun zaken weer op de rails te krijgen best strenge eisen mogen stellen. Deze kunnen na verloop van tijd, wanneer Griekenland weer op de rails komt, best verminderd worden.

Griekenland heeft veel nationale schatten, deze kunnen, vind ik, best als onderpand gelden :).

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 15:57

zimbabwe schreef:
WTF! Snap opeens een heel hoop discussies hier op bokt een stuk beter, ik schat de gemiddelde reactie te hoog in }:0 *\o/*

:')

Bokt is kinderspel waar niet verder gekeken wordt dan de neus lang is :P

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 16:19

Winged schreef:
Selka schreef:
Maar ook ik ben het eens met dhr. Rutte! Weg met Drenthe, we kunnen onze centjes wel beter gebruiken :D

Prima gaan wij onze olie lekker zelf houden :D ;)

Dan mag jij niet meer meezingen met Guus Meeuwis :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 16:31

Selka schreef:
Dan mag jij niet meer meezingen met Guus Meeuwis :')

_O-
Het alternatief is wel verschrikkelijk voor ons Drenten: (Jawel 't Drents volkslied :+ )