Illegale ontruiming na herkraak

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:40

Ik zou er niet aan willen denken dat ons oude huis gekraakt zou worden, staat al 4 jaar leeg, maar niemand wilt het huren of kopen :\

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:44

Vanaf morgen ben ik geen kraker meer, maar ik sta toch ambivalent tegen het idee kraken. Nu zitten wij in een dorp, allemaal studenten, geen linkse extremisten en de woning is eigenlijk onbewoonbaar.

Maar ik word echt niet graag geassocieerd met krakers die herrie schoppen of kraken om het kraken. Het is wel andermans pand waar je in zit, als je zo graag een pand wil hebben ga je een opleiding doen en werken. Overigens ben ik hierom ook op zoek gegaan naar een appartement, ik voelde me niet prettig bij het idee dat ik in een illegaal gekraakt huis zit. Er zijn ook anti-kraakorganisaties waar 'dakloze' jongeren terecht kunnen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:44

Het zou sommige mensen sieren om verder te kijken dan eigendom, er is namelijk een hele stapel problematiek in dit land.
En hier laat ik het dan bij :)

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:45

Ok, dat "levend wezen" daar zit wat in, het was ook expres een heel zwart-wit voorbeeld. Maar dan maken we er een fiets of auto van..... wat is dan jullie mening? Daarbij is wonen inderdaad een 1e levensbehoefte en met het Nederlandse uitkeringsstelsel kan iedereen die zich aan de daaraan verbonden voorwaarden wil houden een woonplek betalen Dat sommige kunstzinnigen liever tijd steken in hun kunst dan bv. achter de lopende band gaan staan is toch niet het probleem van de samenleving? Dat is m.i een eigen keuze, met dus ook de bijbehorende gevolgen.....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:48

phormicola schreef:
Het zou sommige mensen sieren om verder te kijken dan eigendom, er is namelijk een hele stapel problematiek in dit land.

Er is ook een hele stapel oplossingen. Die harde kern krakers in Amsterdam, die rellen om het rellen en van die fantasie achtige denkbeelden hebben mogen van mij hele knokploegen tegenkomen. Ben ik zo hard? Ja.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:53

phormicola schreef:

Klopt er zijn genoeg andere problemen... dat wij bv (als de plannen doorgaan zoals nu nog zijn) wij meer dan 400E per maand minder te besteden hebben straks en wij (met meerdere mensen met ons) zwaar in de problemen komen.
Dat er veel mensen straks niet meer hun huis kunnen betalen.... dus over 2 jaar komt er genoeg vrij en is er genoeg voor weinig te koop (of te kraken zoals andere liever doen...).

Hoezo verder kijken dan eigendom?
Ik leen altijd zonder problemen alles uit, deel mijn auto, trailer, caravan, paard (alleen niet mijn man en kids).
Waarom mag je zonder toestemming gebruik maken van een andermans huis??

Ik snap dat je insteek was:
1. Kraken wordt voornamelijk gedaan om aandacht te vestigen op het tekort aan (betaalbare) huisvesting, terwijl er overal gebouwen leegstaan waar niets mee wordt gedaan.

Er wordt al 10tallen jaren gekraakt en wat heeft dat nu opgebracht?
Zijn er meerdere woningen ter beschikking gekomen?
Als je goedkoper wilt wonen zul je verder moeten kijken dan de grote stad.
Ik de noordelijke provinciën (en in de Achterhoek ed) staan genoeg goedkope huurwoningen leeg.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:57

De link naar het hygiënische gedeelte, onhygiënische omstandigheden worden ook vaak aangetroffen bij huurwoningen (veel van gezien waar ze zelfs ongediertebestrijding/ontsmettings ploegen op los gelaten hebben) en particuliere huizen. Daar heb ik ook een aantal van binnen gezien en waar dan ook nog kleine kinderen tussen de zooi (honden en katten stront en zeik) kruipt/loopt. Dit zijn vaak huizen van ouderen/psychiatrische patiënten/alcoholisten/getraumatiseerden en mensen die er gewoon geen donder om geven. Kijk daarvoor alleen al naar al die tv programma's in binnen en buitenland over dit soort gevallen. Studente huizen zijn net zo erg al dan niet erger. Daar zijn keukens waar elk gezond denkend mens niet eens een kop koffie wil hebben, laat staan eten :r

Een "goedkope" huur woning vinden ze hier in zuid friesland € 500,- Jup, da's goedkoop.

Urbanus

Re: Illegale ontruiming na herkraak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:59

Is dat particulier of woningbouw? Ik betaal 300 voor een tweekamerappartement in de binnenstad van Alkmaar.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 18:08

@Aikon
Dan heb je toch gewoon recht op huurtoeslag (als je een lager inkomen hebt)?

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 18:13

Woningbouw. Ik woon nu nog in een huisje waar de huur van bevroren is, ze willen het slopen en er "lage huur" woningen voor plaatsen a € 500,- per maand. Dat kan ik niet behappen, dus hoop dat het nog heeeeeeeel lang duurt voor wij aan de beurt zijn. Ja recht op huurtoeslag, alleen als alleen staande krijg je veel minder dan een 2 of meer persoonshuishouden.

Al ben ik erg geïnteresseerd in woonplaatsen waar je je eigen bouwsel mag bewonen. Dat zijn speciaal aan gewezen plekken. Daar betaal je wel gewoon huur voor de grond.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:21

Mijn vriendinnen zijn allemaal alleenstaand met verschillende huurprijzen maar door de huurtoeslag zitten we allemaal rond hetzelfde bedrag.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:09

Brainless schreef:
@Phormicola
Dan waren jullie 1 van de weinige die netjes met het pand omgingen.
Ik heb diverse kraakpanden gezien en die waren (na de kraak) om te janken.

Ik zit nog steeds in de krakerswereld al heb ik een huurhuis :)

Na dekraak zijn ze idd om te janken. Zolang ze er wonen wordt hetpand opgeknapt etc maar zodra ze eruit moeten worden alle leidingen eruit gesloopt en het helehuis gwn naar de paasei geholpem

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:13

btw kraken was 40 jaar geleden tegen de leegstand terwijl er woningnood was tegenwoordig is dat echt niet meer zo!

Ik heb zelf in een kraakpand gewoont en ga krakers echt niet vergoeielijken al zijn het mijn beste vrienden.

Krakers kraken om het simpele feit dat ze de onderlaag van de maatschappij zijn..heebbben het bij elke instanties willens of wetens verziekt dat ze daar niet meer aan hoeven kloppen. Ze hebben geen geld, geen uitkering, geen KANSEN op een baan ( zoals idkaart, werkverleden, dakloos zijn etc) of zitten heelsimpel tussen schip en wal.

Heb ik ook gehad hoor, van huis weggelopen te jong voor reguliere hulp, te oud voor jeugdzorg en had NIEMAND en stond op straat en als je dan wordt aangeboden in een kraakpand te wonen neem je die kans natuurlijk aan. Ik ben eruit gekomen anderen niet..wilskracht heet dat.

En tuurlijk ze noemen zichzelf actievoerders ( elke kraker is wel ergens tegen maja burgers ook), levenskunstenaars..allemaal blabla. Mijn vrienden laten we eerlijk zijn..ik hou zielsveel van ze maar de meesten zijn echt junkies en criminelen maar als ze een pand kraken maken ze er net zon mooi verhaal van als dat phormicola ervan maakt alleen weet ik wel beter

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:24

je moet ergens wonen? ook als je aan de onderkant van de samenleving zit van zo'n rijk land..

vond het wel zonde dat een prachtig pand hier in de binnenstad behoorlijk verloederd was door krakers maaaaaar het stond al jaren leeg! dat zag er ook niet uit.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:27

Je moet idd ergens wonen en laten we eerlijk zijn..vroegah mocht je een huis pas na 1 jaar leegstand EN geen plannen ( slopen/verbouwen etc) kraken. En waarom geen kantoorpanden kraken? Omdat je er heel snel weer wordt uitgezet omdat het bestemmingsplan niet op wonen gericht is)

Miss leuk verhaal, 35 jaar geleden heeft een man een pand hier in de stad gekraakt inmiddels is de eigenaar overleden en heeft het pand bij zijn erfenis aan de kraker geschonken

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:32

dat is idd een mooi verhaal! kiki

zelfs de antikraakorganisaties zien 'dollartekens', 10 jaar terug kon je nog voor 120 euro all in wonen. ik heb al panden voor 300 euro gezien :+

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:34

ligt eraan bij anti-kraak. Heb ook via adhoc gewoont een herenhuis 5 etages alle luxe alles inbouw ( koelkast, wasmiachine,, droger etc) voor 150 inc stroom maar ook in een stinkend 2 kamerflatje voor 200 exc stroom weet niet waar ze die prijzen op baseren maar goed..

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:10

Magrathea schreef:
Ik ben voor kraken :j en als je het zo'n probleem vindt als eigenaar zijnde, moet je misschien maar eens iets gaan doen met je pand. Er is zoveel woningnood, en er staan allerlei gebouwen te verrotten terwijl er ondertussen ook nieuwe worden bij gebouwd. Ik kan er niet bij met m'n hoofd :n

Precies dit dus.