Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marjoow schreef:Ik vind dat er hier wel érg aanvallend gereageerd wordt tegen Vjestagirl, terwijl zij alleen maar nadenkt zonder haar gevoelens erbij te betrekken
Dierensex, ja ík vind het vies. Maar wat merkt het dier er van? Als het dier géén pijn heeft aan het gebeuren en het niet erg vind, wat is er dan verkeerd aan? Het idee is vies ja, maar dat zit alleen maar bij ons tussen de oren.
En inderdaad, die arm van de dierenarts is een stuk groter/dikker/whatever dan de leuter van zo'n wanhopige dude
[/quote]Citaat:Heel eerlijk gezegd ben ik eigenlijk best wel eens met Vjestagirl, je merkt echt wel aan een dier of ze het erg vinden of niet. Maar zolang het bij hun eigen dieren gebeurd, bij andere mensen hun dieren zou ik het wel erg vinden
NeverGiveUp schreef:Ja maar zoals ik zei, die arm is niet voor de dierenarts zijn geiligheid. Dat is medisch, dat is anders.
En ook al zit het tussen de oren, normen en waarden, vind ik niet iets wat we maar moeten laten. Waar ligt de grens, als het toch geen pijn doet..
Marjoow schreef:Ik vind dat er hier wel érg aanvallend gereageerd wordt tegen Vjestagirl, terwijl zij alleen maar nadenkt zonder haar gevoelens erbij te betrekken
Dierensex, ja ík vind het vies. Maar wat merkt het dier er van? Als het dier géén pijn heeft aan het gebeuren en het niet erg vind, wat is er dan verkeerd aan? Het idee is vies ja, maar dat zit alleen maar bij ons tussen de oren.
En inderdaad, die arm van de dierenarts is een stuk groter/dikker/whatever dan de leuter van zo'n wanhopige dude
badass schreef:Marjoow schreef:Ik vind dat er hier wel érg aanvallend gereageerd wordt tegen Vjestagirl, terwijl zij alleen maar nadenkt zonder haar gevoelens erbij te betrekken
Precies dit ja, ik kan het alleen niet goed verwoorden haha
Junip schreef:Citaat:Heel eerlijk gezegd ben ik eigenlijk best wel eens met Vjestagirl, je merkt echt wel aan een dier of ze het erg vinden of niet. Maar zolang het bij hun eigen dieren gebeurd, bij andere mensen hun dieren zou ik het wel erg vinden
Silly1972 schreef:Marjoow schreef:Ik vind dat er hier wel érg aanvallend gereageerd wordt tegen Vjestagirl, terwijl zij alleen maar nadenkt zonder haar gevoelens erbij te betrekken
Jij gaat vragen aan je dier of hij het erg vindt en je verwacht antwoord?
Een dier kan niet aangeven of hij het erg vind of niet, we hebben ze gedomestiseert en zal het hooguit aangeven als het pijn doet, en niet dat hij er geen zin in heeft.
_Tara_ schreef:NeverGiveUp schreef:Ja maar zoals ik zei, die arm is niet voor de dierenarts zijn geiligheid. Dat is medisch, dat is anders.
En ook al zit het tussen de oren, normen en waarden, vind ik niet iets wat we maar moeten laten. Waar ligt de grens, als het toch geen pijn doet..
Wie zegt dat? Misschien geilt die dierenarts daar stiekem wel op, iedere keer dat 'ie dat doet. Dat weet je niet.
badass schreef:Marjoow schreef:Ik vind dat er hier wel érg aanvallend gereageerd wordt tegen Vjestagirl, terwijl zij alleen maar nadenkt zonder haar gevoelens erbij te betrekken
Precies dit ja, ik kan het alleen niet goed verwoorden haha
Vjestagirl schreef:Terug naar de basis: dieren mishandelen is verboden. Volgens de van Dale is mishandelen: het toebrengen van lichamelijk letsel.
Daar ben ik het volledig mee eens. Sterker nog, ik denk dat we mishandelen moeten omschrijven als het toebrengen van lichamelijk of geestelijk letsel. Dat is verboden in Nederland, en daar staan straffen op. Wat mij betreft mogen daar nog veel strengere straffen op staan, opzettelijk een dier schade toebrengen is niet goed te praten.
Maar, we gebruiken dieren verder op alle mogelijke manieren voor ons eigen gewin. We rijden op dieren, we nemen dieren in huis, proppen dieren vol met eten voor vlees, slachten dieren voor hun huid, zetten dieren in kooitjes om naar te kijken. En dat is allemaal prima, want we doen ze er geen kwaad me (hoewel je die discussie kunt hebben over het slachten en opeten, maar zolang dat netjes, snel en pijnloos gebeurd: prima).
Daarin gaan we ook verder. Een dierenarts mag zijn arm tot voorbij zijn elleboog in een koe of paard steken. Vulvas van merries worden dichtgenaaid zodra ze drachtig zijn. Dieren worden gedwongen tot onnatuurlijke acties of prestaties. En nogsteeds vinden we het allemaal niet meer dan logisch dat we dat doen.
Maar zodra iemand er zelf lichamelijk plezier uit haalt, dan mag het ineens niet meer. Ookal mishandeld hij dat dier niet (geen schade), toch mag het niet. Al het andere mag wel, maar dat mag niet. Waarom niet? Volgens mij is dat, omdat we het een smerig idee vinden. We willen niet denken dat iemand die er dood normaal uitziet misschien wel graag zijn leuter in een koe hangt, of zich laat nemen door de hond. Dat vinden we vies. Maar zolang het dier er geen last van ondervind, en het je eigen dier is zodat de eigenaar ervan er ook geen hinder van ondervind: wat is dan het probleem?
BaileyMix schreef:Hoe kun je dit nou goedkeuren Vjesta... Dus als iemand zijn eigen kindje van net 2 (die dus nog lang geen idee heeft van de intentie van de handelingen) misbruikt, is dat maar okee omdat het kind geen pijn heeft, zich niet van de seksuele aspecten bewust is en het zijn/haar eigen kind is?
Pardon, of paardlief er last van heeft of niet, mocht iemand dat bij mijn paarden doen castreer ik hem met m'n blote handen.