Echtgenote blijkt omgebouwde vent

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:32

geerke schreef:
ze had beter niets kunnen zeggen....wat niet weet wat niet deert.

Inderdaad, hij is er in 20 jaar niet achtergekomen, blijkbaar was ze dus verder op en top vrouw.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 07:54

Killyenn schreef:
Het verschil tussen vreemdgaan en je geslachtsverwisseling verzwijgen is dat het ene een direct 'verraad' naar je partner is, terwijl het andere enkel en alleen van belang is voor jou. Niemand heeft het recht te weten wat je geboortegeslacht is. Dat is jouw recht om aan mensen te vertellen. Natuurlijk zou het fijn zijn als je partner zich vertrouwd genoeg voelt om dat te vertellen, maar het is geenszins je recht om dat te weten. Iemand is het geslacht dat ze kiezen te zijn, omgebouwd of niet.

Ik ben het eens dat ze het tegen niemand hoeft te vertellen, maar zodra ze haar leven gaat binden aan iemand anders en die direct beinvloed wordt door haar keuze, dan heeft die persoon het recht om het te weten anders had ze niet moeten trouwen.

play_coy

Re: Echtgenote blijkt omgebouwde vent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 08:32

Nou..houden van of niet, ik denk dat als dat mij zou gebeuren, dat houden van zich omzet in afschuw.. lijkt me voor die man toch niet zo makkelijk, het besef dat hij 20 jaar het bed deelde met n vent. Niet stom bedoeld, maar geloof echt wel dat hij zich behoorlijk bedrogen voelt. Kom op zeg, wie doet nou zoiets.. Dan ben je echt wel wanhopig hoor, dat je zoiets zolang verborgen kan houden, wat stelt dat huwelijk dan voor? Echt een "achter gesloten deuren" verhaal..

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 09:09

Is dit een belgenmop ofzo? :+ Wat een oppervlakkige kerel zou ik zo zeggen :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 09:29

Ik moest er smakelijk in lachen, zulke verhalen hoor je ook nooit. :')

vind t sneu voor de man, ik zou dezelfde keuze maken.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 12:10

Vala schreef:
Is dit een belgenmop ofzo? :+ Wat een oppervlakkige kerel zou ik zo zeggen :D
Mi

Misschien dat hij het erg had gevonden als hij het in het begin had geweten, maar om na 20 jaar echt achter te komen dat je huwelijk op een leugen is gebaseerd... denk dat dat je niet oppervlakkig maakt als je dan besluit dat je die persoon niet meer vertrouwd.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 14:17

play_coy schreef:
Nou..houden van of niet, ik denk dat als dat mij zou gebeuren, dat houden van zich omzet in afschuw.. lijkt me voor die man toch niet zo makkelijk, het besef dat hij 20 jaar het bed deelde met n vent. Niet stom bedoeld, maar geloof echt wel dat hij zich behoorlijk bedrogen voelt. Kom op zeg, wie doet nou zoiets.. Dan ben je echt wel wanhopig hoor, dat je zoiets zolang verborgen kan houden, wat stelt dat huwelijk dan voor? Echt een "achter gesloten deuren" verhaal..

Ze is geen vent, ze is een vrouw. En ja, waarschijnlijk was ze wanopig, wilde ze een normaal leven zoals iedereen die het geluk heeft geboren te zijn in het juiste lichaam, zonder dat haar tranderger-zijn haar leven controleerde. Misschien kwas zo doodsbang dat, zou ze het vertellen, hij haar zou verlaten.

Transgender zijn is zo zwaar... En er is nog zoveel onwetendheid/discriminatie. Besef je je niet hoe extreem grof het is om iemand die de keuze maakt een vrouw te zijn, die meerdere operaties laat doen, hormonen slikt, die naar haar familie en omgeving uit de kast heeft moeten komen, enkel omdat ze een vrouw is die geboren is in een mannenlichaam, om haar een vent te noemen? Dat is zo respectloos, onderwijs jezelf eens over transgenders.

Ik snap best dat hij wil scheiden, dat is inderdaad een vertrouwenskwestie. Maar het is altijd haar recht geweest dit te vertellen en zij heeft er voor gekozen dit niet te doen. Daar zal ze vast haar redenen voor hebben gehad.

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 14:22

Killyenn schreef:
play_coy schreef:

Ze is geen vent, ze is een vrouw. En ja, waarschijnlijk was ze wanopig, wilde ze een normaal leven zoals iedereen die het geluk heeft geboren te zijn in het juiste lichaam, zonder dat haar tranderger-zijn haar leven controleerde. Misschien kwas zo doodsbang dat, zou ze het vertellen, hij haar zou verlaten.

Transgender zijn is zo zwaar... En er is nog zoveel onwetendheid/discriminatie. Besef je je niet hoe extreem grof het is om iemand die de keuze maakt een vrouw te zijn, die meerdere operaties laat doen, hormonen slikt, die naar haar familie en omgeving uit de kast heeft moeten komen, enkel omdat ze een vrouw is die geboren is in een mannenlichaam, om haar een vent te noemen? Dat is zo respectloos, onderwijs jezelf eens over transgenders.

Ik snap best dat hij wil scheiden, dat is inderdaad een vertrouwenskwestie. Maar het is altijd haar recht geweest dit te vertellen en zij heeft er voor gekozen dit niet te doen. Daar zal ze vast haar redenen voor hebben gehad.

Amen _O_

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 14:27

Ik zou er toch ook voor kiezen om te scheiden , waarom?
Omdat je 20 jaar voorgelogen bent , dat maakt de vertrouwensband kapot , en ik zou mij dan ook af gaan vragen waar ze nog meer over gelogen heeft , of wat ze nog meer verzwegen zou hebben.....
Nee , imo is de basis van het huwelijk dan toch echt kapot.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 14:33

Ken ook een man die inmiddels vrouw is. En die al verschillende relaties (incl seks) heeft gehad en dat de partners het niet door hebben.... Kunnen tegenwoordig zoveel!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 15:10

Verre familie van mij heeft zich jaren geleden laten "ombouwen". Hij heeft er zelfs een periode spijt van gehad, maar heeft zich er nu in berust uiterlijk als vrouw door het leven te gaan. Hij wil door buitenstaanders met zijn vrouwennaam aangesproken worden, maar in de familie heet hij nog steeds zoals hij als man heette. Hij heeft niet zoveel contact meer met de familie, maar als hij dat wel heeft dan heeft hij er zoveel moeite mee om niet bij de mannen te kunnen gaan zitten en het over echte mannen zaken te hebben. Hij was altijd gek op modeltreinen en techniek bijvoorbeeld. Jonge mensen van nu zouden wellicht gewoon bij de mannen gaan zitten, maar hij is nog van de oude stempel en het is in zijn ogen not-done. Iedereen probeert hem normaal te behandelen, maar dit is echt iets wat hij zelf doet.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 18:39

Nee daar zou ik mijn partner na 20 jaar echt niet om verlaten, als het al 20 jaar prima gaat is dat toch fantastisch

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 18:46

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 18:51

Ik denk dat ik zelf ook voor een scheiding zou gaan. Als je zoiets belangrijks niet weet uit die persoon zijn verleden, wat weet je dan wel? Heeft die man dan nooit familie, vrienden, collega's of noem maar op van haar ontmoet? Ik neem aan van niet, anders was dit toch al lang uitgekomen.

en @ LecyTinker, ik zie dat we op dezelfde plek wonen. :')

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 19:23

Citaat:
Die twijfels zijn er pas gekomen nadat een nicht van Monica allerlei roddels begon rond te strooien

Blijkbaar dus een nicht, een echte relnicht dus in dit geval :))

Vind het overigens uitermate smakeloos van meneer om zo in detail de vuile was buiten te hangen :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:50

Nou ik snap het wel. Als je al vrouw door het leven wil, dan wil je ook echt als vrouw door het leven. En niet als 'vrouw, die ooit man was'. En helemaal als de 'verbouwing' echt goed gelukt is (en het voor de buitenwereld echt niet zichtbaar is. )snap ik dat je niet je verleden er telkens bij wil halen. Tja, en als je dan een leuke man vindt..... Ik snap ook dat de drempel steeds hoger wordt om het te vertellen.

Weet niet hoe ik er tegenover zou staan als het mij zou gebeuren. Eerlijk. Het liefst zou ik zo open minded zijn om te kunnen zeggen 'je houdt van de persoon, en niet van het geslacht' ... Maar hoeveel begrip ik er ook voor op kan brengen... Ik weet niet of ik me er nog prettig bij zou voelen.
Kan me er niet écht een voorstelling maken :+

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:14

Ze was in alles van hem afhankelijk. Als de relatie stuk zou lopen moest ze terug naar Indonesië. Ik weet niet hoe de wet in België precies is, maar ze zal wel een paar jaar getrouwd moeten zijn geweest om bij een scheiding in België te mogen blijven. Dus ik snap wel dat ze het een tijdje stil heeft gehouden en er daarna niet meer het goeie moment voor heeft kunnen vinden.

Die man was zich er ook echt wel bewust van dat dit een verstandshuwelijk was, dus nou moet hij niet doen alsof hij diep gekwetst is in de liefde. Hij moet blij zijn dat er überhaupt sprake was van seks in deze relatie, en de doktoren bedanken dat ze zulk goed werk hebben geleverd. :D

Coony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:17

Pff, 20 jaar lang voorgelogen..
Lijkt me zo'n raar idee, dat je er ineens achter komt dat je vrouwtje geen 'echte' vrouw is..

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 00:28

Ik zou het zeker niet waarderen. Niet vanwege het feit dat hij/zij/het omgebouwd is, maar het feit dat hij/zij/het 20 jaar gelogen heeft.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 00:36

Ik vermoed hier toch wel enige hypocratie////tuurlijk kun je sympathie op brengen voor een transgender,maar wie zou er zelf mee in zee gaan als hij/zij dit van te voren wist.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 00:41

papagroom schreef:
Ik vermoed hier toch wel enige hypocratie////tuurlijk kun je sympathie op brengen voor een transgender,maar wie zou er zelf mee in zee gaan als hij/zij dit van te voren wist.

Weet ik niet. Dat moet ik zien als het gebeurd :P Ik zit nu Degrassi te kijken, en daar zit dus een "transgender" in. Het personage dan, de persoon zelf is "gewoon" vrouwelijk.

Ik weet niet wat ik zou doen....

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 00:45

Zo he dit vent is ook wel echt een engerd.

Citaat:
Ik ben nu 64 jaar en ik lijd aan een spierziekte die door al de stress verergerd is. Mocht me dit tien of twintig jaar geleden overkomen zijn, dan denk ik dat ik nu in de gevangenis zou zitten. Dan had ik haar – of hem – wat aangedaan. Maar nu kan ik fysiek niet eens tegen haar op. Maar ik vraag me af hoe die kereltjes met wie ze nu in bed duikt, gaan reageren als ze er achter komen dat ze eigenlijk een man is geweest. '

Krijg bijna de neiging om te zeggen had ie t maar gedaan :=

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 00:47

:') :=

Heeft die kerel dat in die 20 jaar echt niet gemerkt??? Die omgebouwde vent kan toch niet zo erg verwijfd zijn nu...?

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 03:10

papagroom schreef:

Wat wil je hier mee impliceren? Mij maakt het niets uit, man, vrouw, iets er tussen in. Zolang ze lief en open-minded zijn, aan bekrompen hersens heb ik een hekel :r

ShauniBef schreef:
:') :=

Heeft die kerel dat in die 20 jaar echt niet gemerkt??? Die omgebouwde vent kan toch niet zo erg verwijfd zijn nu...?

Walgelijk taalgebruik zeg, ten eerste is dit geen omgebouwde vent, maar een vrouw, en ten tweede is het gebruik van het woord 'verwijfd' enorm grof :n

x_Anne_x schreef:
Zo he dit vent is ook wel echt een engerd.

Citaat:
Ik ben nu 64 jaar en ik lijd aan een spierziekte die door al de stress verergerd is. Mocht me dit tien of twintig jaar geleden overkomen zijn, dan denk ik dat ik nu in de gevangenis zou zitten. Dan had ik haar – of hem – wat aangedaan. Maar nu kan ik fysiek niet eens tegen haar op. Maar ik vraag me af hoe die kereltjes met wie ze nu in bed duikt, gaan reageren als ze er achter komen dat ze eigenlijk een man is geweest. '

Krijg bijna de neiging om te zeggen had ie t maar gedaan :=

Wat een vuil kereltje. Z'n vrouw blijft 20 jaar bij hem ondanks z'n spierziekte, en dit is wat ze daar voor terugkrijgt...

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 03:47

papagroom schreef:

Nou, doe mij deze maar! (vrouw-naar-man transgender)

Afbeelding

Op de één of andere manier staan (hetero)mannen vaak heel negatief tegenover hun geslachtsgenoten. Daar komt ook homofobie vandaan. Onder vrouwen zie je dat veel minder.

EDIT: Ik zie net dat er ook zoiets bestaat als transfobie. Dat lijkt mij hier wel aan de orde.