Fries pestdrama na dood vriend Michi

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Fries pestdrama na dood vriend Michi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:36

Waar zijn de ouders van de pesters in dit verhaal? De verantwoording wordt bij de school gelegd, maar normen en waarden hoor je van huis uit mee te krijgen.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:49

stef schreef:
Waar zijn de ouders van de pesters in dit verhaal? De verantwoording wordt bij de school gelegd, maar normen en waarden hoor je van huis uit mee te krijgen.

Ben ik ook wel deels met je eens, maar ik denk dat de ouders van de pesters op dit moment vast wel op de hoogte gesteld zijn maar ook zwijgen. Misschien wisten ze wel niet eens dat hun eigen kinderen dit een ander kind aandeden....vaak gebeurt dit allemaal in het geniep.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:50

je hebt wel ene punt, maar dit gebeurt op school en als school niet naar de ouders stapt, weten die nergens van
en problematiek op school zal toch op en door school opgelost moeten worden , ouders kunnen heir idd wel bij betrokken worden, maar volgens school is er geen pestprobleem :n

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:03

ouders zijn wat dat betreft allemaal hetzelfde: Mijn kind doet dat niet!! Probeer die maar eens aan het verstand te peuteren dat hun kind niet zó´n schatje is.

Verder mis ik in de reactie van de school wat er nu precies met de pesters gebeurt..en wat er is voorgevallen uberhaupt. Waarom kan dat niet i de pbliciteit?? Zolan er geen namen bij worden genoemd..

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:07

Pff, mijn mond viel letterlijk open van verbazing...dit kunnen ze toch niet menen..
Arm ventje... (en familie plus de familie van het slachtoffer...je zou het maar lezen over je kindje)

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:36

gekvanfleur schreef:
ouders zijn wat dat betreft allemaal hetzelfde: Mijn kind doet dat niet!! Probeer die maar eens aan het verstand te peuteren dat hun kind niet zó´n schatje is.

Pardon? Hoe kom je aan die wijsheid?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:41

Aranel schreef:
My God, m'n bek valt hiervan open :wow:
Wat voor een gestoorde, gevoelloze Friese achtelijke boeren zitten er op die school joh?! 8)7

Ik had gehoopt dat het volgende pest drama héél lang op zich zou laten wachten na Tim Ribberink, maar blijkbaar maakte dat weinig indruk..

Kan hier met m'n hoofd niet bij.

Nee, jij bent lekker vriendelijk, kortzichtige hoepel!

:x

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:43

Frieze boeren zijn anders beste mensen, bedankt voor deze generalisatie.

Rotte peren heb je overal, dus generaliseren heeft geen zin en kan zelfs beledigend zijn.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:51

Aranel schreef:
My God, m'n bek valt hiervan open :wow:
Wat voor een gestoorde, gevoelloze Friese achtelijke boeren zitten er op die school joh?! 8)7

.

Sorry?!!
Jij bent geen haar beter met het maken van deze opmerking.
Getuigd van zeer weinig empatisch vermogen. En dat voor een 4e jaar pedagogiek student... :n

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:56

Aranel heeft het toch niet op alle friese mensen, ze heeft het alleen over die die daar naar school gaan en dat pesten toelaten. Niks weinig empathisch vermogen, wel lange tenen bij jullie.

ontopic: Ik begrijp echt niet hoe dit zo maar kan. De verklaring van de school is ook helemaal geen verklaring :?
Ik ben ook voor een bokt actie :j

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:59

SaskiaKa schreef:
gekvanfleur schreef:

Pardon? Hoe kom je aan die wijsheid?

Beetje ervaring in de meest uiteenlopende zaken waar alles tussen 0 en 18 zich aan schuldig kan maken :)
Ouders zijn moeilijk te overtuigen.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:59

Feria schreef:
Aranel heeft het toch niet op alle friese mensen, ze heeft het alleen over die die daar naar school gaan en dat pesten toelaten. Niks weinig empathisch vermogen, wel lange tenen bij jullie.

ontopic: Ik begrijp echt niet hoe dit zo maar kan. De verklaring van de school is ook helemaal geen verklaring :?

Ze zegt dat die mensen daar op school gestoorde, gevoelloze Frieze achterlijke boeren zijn. Dus de Frieze boeren daar op school zijn gestoord en achterlijk. Kortzichtigheid ten top. Commentaar hebben op een ander maar zelf geen haar beter zijn :r

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 23:09

jeetje |( te gek voor woorden? wie doet nou zo iets!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 23:10

Een bokt-actie lijkt me een mooi gebaar, maar ik vraag me af of het zin gaat hebben. Buiten dat, ik zou niet weten hoe we aan het adres van "Roy" moeten komen en ik denk ook dat er wel een reden voor is dat ze hun naam niet echt hebben neergezet...

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 23:18

Mensen die dat doen, die wil je toch gewoon het liefst ... (allemaal onaardige dingen die niet gezegd mogen worden).

Als je een beetje gezond verstand hebt, dan doe je dat gewoon niet :S

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 23:20

Ik vraag me echt af wanneer het nou een keer genoeg is, als 30 mensen zich voor een trein hebben gegooit? 40?

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 23:21

En wat wilde je er dan aan gaan doen?

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 00:16

lenaa_tje schreef:
Sok schreef:
Piter Jelles is nogal voor zelfredzaamheid en zelfstandigheid en zijn daar volledig in doorgeslagen.
Er is een verschil tussen zelfstandigheid en volledig aan hun lot overlaten. Die kinderen zijn uberhaupt alleen maar aan het gamen en voeren verder niks uit, in elk geval op de locatie waar ik stage liep.

dat is niet op alle locaties he :o en deze bepaalde locatie staat hier niet om bekend verder. Is namelijk gewoon regulier onderwijs wat hier wordt aangeboden. Verder ken ik deze specifieke locatie niet maar wel andere locaties van het Piter Jelles waar ik vind dat wel in orde is. (ook een locatie waar dat niet is nee.. :') )
verder vind ik het echt een verschrikkelijk verhaal! en ik vind het ook echt niet netjes maar ik ben wel nieuwsgierig naar het verhaal van de school, wil graag weten wat hun verklaring is.
Als moeder zijnde zou ik m'n kind hier ook niet meer op school wil hebben. Vind het ook nog al wat om dan het probleem maar te verplaatsen naar Drachten wat echt toch wel een eindje is vanaf leeuwarden, niet echt een basis voor een middelbare school lijkt me.

Ook een beetje de mentaliteit van het probleem verplaatsen terwijl de jongen hier niet eens het probleem is, dat zijn de pesters.

Excuus, dan heb ik niks gezegd! :D

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 00:45

Amalarab schreef:
in Nijlan is geen havo, zal dus PJ Aldlan zijn?

Het Leeuwarder Lyceum (voorheen Aldlân).

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 09:16

Dat is dan bij een kennis van mij op school.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 09:26

daar zat ik van '86-'92, heb zelf een leuke tijd gehad maar kan me voorstellen dat er daar veel door de mazen heen glipt alleen al door de vormgeving van het gebouw.

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 09:31

Wat triest voor die jongen :oo !

En mocht het echt zo zijn dat dit ook in bijzijn van leraren gebeurd.. echt belachelijk!

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 09:33

Wat een verschrikkelijk verhaal...
Hoe kan de school toch zo nalatig en triest reageren.
Je hoort hier klaargestoomd te worden voor de toekomst en niet op deze manier weg gewerkt te worden.
Die jongen heeft een levenslang trauma bij zich en word op deze manier alleen maar verergerd.
Waar gaat het toch heen joh...
Kan me niet herinneren dat ik ooit zulke dingen zou doen in mijn jeugd bij een ander.
dit gaat zelfs mijn slechtste gedachte te boven.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 09:36

Te triest voor woorden!

De school kiest de kant van de pester en het arme jong word er de dupe van. Vind het niet verwonderlijk dat de hele gezins situatie naar de kl*ten gaat.
De pester ja, normen en waarden hoor je van huis uit mee te krijgen maar als hier in gebreke word gebleven en de school ook niet ingrijpt want dat maak ik eruit op als leerlingen de doodscene naspelen waar de leraar bij is en vervolgens gedupeerde de klas uit word gestuurd.
Ronduit schandalig, zeer kwalijke kwestie van zowel de school, leraren en pesters allen blijven in gebreke.

Dat de jeugd helemaal aan gort gaat vind ik niet gek.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:20

eenitraM schreef:
Feria schreef:

Ze zegt dat die mensen daar op school gestoorde, gevoelloze Frieze achterlijke boeren zijn. Dus de Frieze boeren daar op school zijn gestoord en achterlijk. Kortzichtigheid ten top. Commentaar hebben op een ander maar zelf geen haar beter zijn :r

My gosh, geen haar beter zijn? :wow: Kan me de laatste keer dat ík een toneelstukje opvoerde over de tragische dood van iemand anders, niet herinneren hoor!!

Inderdaad een gevalletje lange tenen zeg, wie zijn jullie om te oordelen over mijn empatisch vermogen op basis van één post?!
Dan kan ik ook stellen dat jij weinig kennis van de Nederlandse taal hebt roxxie, aangezien je getuigt met een D schrijft. Dat doe ik toch ook niet op basis van één post?
Ik heb gewoon een uitgesproken mening hierover en misschien heb ik het niet naar jullie zin verwoord, maar om mij daar dan voor af te knallen.. :n

Nog maar even voor de duidelijkheid dan: ik heb het NIET over alle Friezen, dat zijn geweldige mensen. Over deze pestkoppen heb ik nog steeds dezelfde mening.

Ontopic: hihi, die actie met blinddoeken en oorwarmers, zou een mooi statement zijn!