Boetes A2: Waar zeuren ze om?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 10:38

_Nelleke_ schreef:
Ben ik niet met je eens, op de a4 (4 of ook 5 baans, weet ik niet zeker) mag je 120, ook trajectcontrole, is er meer variatie in snelheid per baan en wordt er wel meer gewoon links ingehaald. Daar rijden ze links gewoon 120 en aflopend rechts steeds langzamer.

Ik vind dit topic weer typisch bokt.
Laten we toch wel voorop stellen, dat 100 km p/u toch belachelijk is op een vijfbaans weg?
En dan gooien ze er ook nog eens lekker een trajectcontrole op.

Er moet vind ik ook rekening gehouden worden met de mensen die angstig zijn en altijd onder de toegestane maximale snelheid rijden.
En die dus blijven hangen op de 90/95 km per uur.

Ik vind het zonde van zon belangrijke verbinding, dat er 5 banen worden aangelegd (om de verbinding te verbeteren) en dat het hele initiatief wordt verpest met de 100km p/u in combinatie van de traject controle.

Ik ben het ook eens met AmyII, doe lekker die controles rondom ringen van steden en op de wegen waar het altijd fout gaat..

Nederland is inmiddels zon kneuterland...

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 10:40

Nelleke, als ik vanaf A4 op A9 kom.. Dat schreef ik. A4 heb ik geen enkel probleem mee.

Grit

Re: Boetes A2: Waar zeuren ze om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 11:40

Maar het aantal banen staat toch los van de snelheid?? Het is toch niet zo dat hoe meer banen hoe harder? Ik zie de logica daar niet van.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 12:02

Grit schreef:
Maar het aantal banen staat toch los van de snelheid?? Het is toch niet zo dat hoe meer banen hoe harder? Ik zie de logica daar niet van.

als er gezegd word helemaal rechts rijden ipv links en je mag maar 100 dan blijven de meeste op 2 banen rijden...de andere 3 blijven leeg dus in principe gewoon onnodig....
die banen zijn enkel handig om gewoon door te rijden of in te halen al moet je dan wel bekant 3 banen opzij voordat je keer ruimte heb om t gas pedaal in te trappen

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 12:19

Jullie wonen vast niet in Breukelen, Maarssen, Nieuwer ter Aa, Vinkeveen enz.
De luchtmetingen hier zijn niet grappig hoor. Het is bagger vervuild en dat staat maandelijks wel in de plaatselijke kranten.

Het is bewezen dat tussen Utrecht en Amsterdam met 120 ipv 100, je maar 4 minuten tijdwinst hebt. Mits het niet druk is. Wtf is 4 minuten?

Maar goed het is Nederlander eigen om overal maar om te zeiken, dus waarom hierover niet?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 12:29

NathalietjeB schreef:
Grit schreef:

als er gezegd word helemaal rechts rijden ipv links en je mag maar 100 dan blijven de meeste op 2 banen rijden...de andere 3 blijven leeg dus in principe gewoon onnodig....
die banen zijn enkel handig om gewoon door te rijden of in te halen al moet je dan wel bekant 3 banen opzij voordat je keer ruimte heb om t gas pedaal in te trappen

Als iedereen over twee rijbanen (of drie of vier) zou moeten, dan zou je continue in de file staan. Er rijden daar zoveel auto's dat je vijf rijbanen nodig hebt om ze normaal te kunnen verwerken. Er zijn daar geen vijf rijbanen omdat je dan lekker het gas in kan trappen...

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 13:04

anneM_Ajax schreef:
De luchtmetingen hier zijn niet grappig hoor. Het is bagger vervuild en dat staat maandelijks wel in de plaatselijke kranten.

Het is bewezen dat tussen Utrecht en Amsterdam met 120 ipv 100, je maar 4 minuten tijdwinst hebt. Mits het niet druk is. Wtf is 4 minuten?

Maar goed het is Nederlander eigen om overal maar om te zeiken, dus waarom hierover niet?

_/-\o_

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 13:35

Inderdaad. ;)
De mensen die zich ergeren, denken alleen maar aan zichzelf.
Helaas is dat de meerderheid.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 15:11

Ik woon zelf ook in 1 van de tegenwerkende gemeentes en rij regelmatig over de A2.
Het probleem met trajectcontrole is dat veel mensen op het verkeerde been gezet worden.
Die denken dat je snelheid over het hele traject gemeten wordt.

Dus als je, wat regelmatig voorkomt op de A2, even moet versnellen om de afslag te halen of iemand in te halen zodat je niet in zijn dooie hoek naast 'm blijft tuffen, zou je denken dat dat weer rechtgetrokken wordt over het hele stuk waarbij je gemiddelde snelheid +/-100 is.
Maar dat is niet waar.
Bij elke camera begint de meting opnieuw.

Dit is de reden waarom ik het een cheape manier van de kas spekken vind van de overheid, want ik denk niet dat het er heel veel veiliger op wordt. Ik geloof namelijk dat de meeste boetes zijn voor max 5 km te hard.

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 15:19

Lauren_ schreef:
Het is levensgevaarlijk, 5 banen waar iedereen naast elkaar zo 90 tot 100 rijdt. Rechts inhalen is orde van de dag. Had het dan lekker 2 baans gelaten met trajectcontrole, was het fileprobleem ook opgelost. Had de gemeenschap een hoop geld gescheeld van de aanleg.

Het is wel bijzonder naief om te denken dat dat probleem er niet zou zijn als de max. snelheid 120/130 zou zijn want dan wil half nederland met 140 inhalen. Vijf banen naast elkaar is bij voorbaat al een risico en ik kan me voorstel dat daarom de snelheid naar beneden is bijgesteld.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 15:20

Veel mensen blijven wonderbaarlijk genoeg bij 120 gewoon 100 rijden.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 17:53

Nicolletje schreef:
Dus als je, wat regelmatig voorkomt op de A2, even moet versnellen om de afslag te halen of iemand in te halen zodat je niet in zijn dooie hoek naast 'm blijft tuffen, zou je denken dat dat weer rechtgetrokken wordt over het hele stuk waarbij je gemiddelde snelheid +/-100 is.
......
Dit is de reden waarom ik het een cheape manier van de kas spekken vind van de overheid, want ik denk niet dat het er heel veel veiliger op wordt. Ik geloof namelijk dat de meeste boetes zijn voor max 5 km te hard.

Als iedereen nou gewoon fatsoenlijk zou kunnen autorijden en dus kon anticiperen, zodat men op tijd in de eerst baan zit, in plaats van toch nog even gauw die andere auto`s inhalen om zich dan te realiseren dat de afrit toch erg snel dichterbij komt nu....

Dat geeft meer rust tijdens het autorijden, voorkomt gevaarlijke situaties en er hoeven geen kreten gebruikt te worden als kas spekken etc. :)*

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 22:29

Voorlopig rij ik 30.000 km per jaar met een auto die niet echt hard kan dus ik moet wel anticiperen en jij hoeft niet te bepalen of ik fatsoenlijk kan rijden. :)

Er is 13 miljoen euro in een heel korte tijd opgehaald :$ ja ik vind dat de kas spekken.
Zeker omdat veel automobilisten de fout in gaan omdat ze denken dat het héle traject gemeten wordt.
Ik misschien ook wel, (afkloppen) ik heb geen cruisecontrol en ga niet liggen slapen op de A2, ik rij graag 'actief' in plaats van mezelf op 1 baan te parkeren met 91.5 km/u.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 22:35

anneM_Ajax schreef:

Niet daar, maar wel in Leidsche Rijn (ja, dat leuke deel waar je de 'tunnel' ingaat). Ik vind 100km/h ook traag als het een vijfbaans weg is. Met de aanleg van die banen is er ook een geluidmuur geplaatst, dus het ene argument is dan de vervuiling en de geringe tijdswinst. Ik heb nergens last van :) En wij Nederlands zijn dan maar een 'zeikvolk', ik vind het onzin. Overal is wel luchtvervuiling en die vijfbaans mag dan aangelegd zijn voor betere doorstroom, maar waarom dan maar 100km/h....

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 22:38

Ik heb geen cruisecontrol hoor :') en dan is zo'n lange weg dezelfde snelheid erg irritant want inhalen kan niet iedereen rijd 95 en alles boven de 100 word geflitst....

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 22:47

Nicolletje schreef:
Voorlopig rij ik 30.000 km per jaar met een auto die niet echt hard kan dus ik moet wel anticiperen en jij hoeft niet te bepalen of ik fatsoenlijk kan rijden. :)

Er is 13 miljoen euro in een heel korte tijd opgehaald :$ ja ik vind dat de kas spekken.
Zeker omdat veel automobilisten de fout in gaan omdat ze denken dat het héle traject gemeten wordt.
Ik misschien ook wel, (afkloppen) ik heb geen cruisecontrol en ga niet liggen slapen op de A2, ik rij graag 'actief' in plaats van mezelf op 1 baan te parkeren met 91.5 km/u.

Waarom maak je er nou een persoonlijke aanval van? Ik beweer nergens dat jij niet fatsoenlijk kunt rijden. Die uitspraak is gebaseerd op mijn persoonlijke ervaring, waarbij ik met zeer grote regelmaat zie gebeuren dat mensen zichzelf in de problemen brengen door nog net even die laatste auto in te willen halen.

Maar hé, wie de schoen past trekke hem aan hoor ;)

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 22:50

ZO een verlossing als je bij Duitsland de grens over rijdt. Te hard is te hard maar Nederland slaat echt wel door met dat betreft.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 23:00

WhySoWhite _/-\o_
Nederland is een kneuterig, zeikerig land wbt snelwegen..

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 23:01

Het is gewoon een vrijwillige bijdrage aan de crisis ;-) Het is heel makkelijk te voorkomen dat je een boete krijgt :+ :)* Ik zie het probleem écht niet. Wat mij betreft mogen ze op iedere meter weg flitsen! Dus de snelweg én ook de provinciale wegen en binnen de bebouwde kom, kom maar op met die flitsers!
Als dát geld oplevert helemaal prima! Mij zal het geen geld kosten (ok op een enkele keer slapen na ;-) en ook dan zeg ik "eigen schuld dikke bult")

Liejn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 23:10

hollywood86 schreef:
Ah, de moraalridderclub van Bokt.nl is weer paraat!
Alle mensen die standaard 30km onder de limiet rijden, die zijn op bokt verzameld. Ik zie toch een verband met het aantal % vrouwen op dit forum en het gezeur om verkeersregels :D

Haha waar is de vind ik leuk knop:p als iedereen zich aan de snelheid houdt word het een puinhoop op de weg omdat-zoals aleerder gezegd- je dan moet remmen/versnellen om een afrit te kunnen pakken..

Waar im overigens niet mee bedoel dat iedereen te hard moet/mag rijden hoor.. Zou t beste zijn als de rechterstrook 90mag ej per strook 5 a 10km sneller.. Ofzo..

Let overigens niet op typos. Ben met mn telefoon online..

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 23:20

Al die ophef hier snap ik allemaal maar niet.
Waarom gaan jullie gewoon niet met zen allen een handtekening actie beginnen en stuur dat dan eens door naar de kabinet, wie weet gaat het ook nog door.

Ik rij 100 en 120 wanneer het mag maar ik hoef dat ook weer niet elke dag te rijden.
Echter is het 5 minuten verschil.

Als je in Duitsland rijd dan is het een ander verhaal, daar wordt je ook geleerd om met 140 km/u te rijden maar die snelwegen kunnen die door stroming aan door de rijbanen en invoeg rij stroken.
Vervolgens zijn die rij banen erg lang uitgestrekt.
Wij in Nederland hebben daar te veel invoeg rijstroken ervoor.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 23:26

Ik ben geflitst op de A2. :') 110 waar je 100 mocht. :+
Tja, eigen schuld. Ik was aan het kletsen en ik zat niet op te letten..

Boetes horen er nu eenmaal. Ze hebben niet voor niets vastgestelde maximum snelheiden en aangezien die bepaald zijn, horen we ons daar aan te houden. Mensen die dat niet doen worden nu eenmaal bekeurd. Deal with it! Net wat al eerder gezegd wordt, hoeveel tijdwinst haal je er nu werkelijk uit?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 23:27

Sani schreef:
Ik ben geflitst op de A2. :') 110 waar je 100 mocht. :+
Tja, eigen schuld. Ik was aan het kletsen en ik zat niet op te letten..

Boetes horen er nu eenmaal. Ze hebben niet voor niets vastgestelde maximum snelheiden en aangezien die bepaald zijn, horen we ons daar aan te houden. Mensen die dat niet doen worden nu eenmaal bekeurd. Deal with it! Net wat al eerder gezegd wordt, hoeveel tijdwinst haal je er nu werkelijk uit?

ik denk dat het de meeste niet eens om de tijdswinst gaat...

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 23:31

Ik denk dat het meeste 'gezeur' niet eens over de boetes gaat, maar om het feit dat er een PRACHTIGE 5 baans weg word aangelegd waarbij 100km/u of 130km/u niet eens zoveel uitmaakt qua uitstoot en dan word er gecontroleerd.. Op een punt waar het 500% uitnodigt om het gas in te drukken. Daar gaat het 'gezeur' om.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 23:33

AmyII schreef:
Ik denk dat het meeste 'gezeur' niet eens over de boetes gaat, maar om het feit dat er een PRACHTIGE 5 baans weg word aangelegd waarbij 100km/u of 130km/u niet eens zoveel uitmaakt qua uitstoot en dan word er gecontroleerd.. Op een punt waar het 500% uitnodigt om het gas in te drukken. Daar gaat het 'gezeur' om.

Uitnodigt?, pfoe bij mij gaat er eerder een seintje door van goh, waarom is het hier zo breed?
En niet een uitnodiging van jongens planken maar!!!
Desnoods altijd naar de snelheid borden kijken als je het even niet vertrouwt aan de snelheid van de snelweg.