Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:
Lieve moeder van Luuk Koelman,
Mijn naam is Pieter Bergwerff, zo heet ik echt. U kent mij vast niet, ik ben een lezer van de columns van uw zoon.
Graag zou ik het met u willen hebben over de tekortkoming van uw zoon. Hij schreef een nogal misplaatste column aan de moeder van Tim Ribberink. U weet wel, die andere moeder die net haar zoon heeft begraven. In deze column haalt uw zoon God en homo's erbij om zijn afgunst jegens Mariska Orban-de Haas te verwoorden. En dat over de rug van Tim, die zijn hele leven gepest is.
Hoe komt het dat uw zoon zo is geworden mevrouw Koelman? Heeft u hem wel genoeg liefde gegeven? Ik vraag mij oprecht af wat u verkeerd heeft gedaan in zijn opvoeding? Heeft u hem het begrip "empathie" (u weet wel, vroeger noemde uw ouders dit naastenliefde) bijgebracht?
Of heeft u de kleine Luuk geleerd vooral te moeten scoren in het leven, een streven naar succes, maakt niet uit hoe als je doel maar bereikt wordt?
Mevrouw Koelman, het wordt tijd voor een belletje naar uw zoon. Hij leeft tenminste nog dus u kunt dat nog doen.
realmagic schreef:blokje schreef:Ach wat is normaal. Niemand is normaal.
En pesten mag gewoon niet hoe iemand ook is. Dat kun je nooit goed praten.
Niemand is normaal? ik zou juist zeggen iedereen die zichzelf is , is normaal, iedereen die een ander zijn/haar wil probeerd op te leggen of af te dwingen die is niet normaal.
ik vindt leven en laten leven,dit stuk vindt ik ook echt niet kunnen. een hoax prima maar doe het dan in neutralere vorm (naar de fam van tim zeg maar)
stef schreef:daarom heb ik er ook even een zinnetje onder gezet. Want ja, er loopt een topic over Tim, maar dit is toch een heel andere insteek.
Laten we even stellen dat dit geen hoax is, mag iemand dit dan in een nieuwsblad schrijven? Ondanks dat het voor vele zeer kwetsend is, en de boekjes vér te buiten gaat, is het wel de mening van de schrijver.
Blue_Eyes schreef:Gelezen als reactie op het stuk van meneer Koelman:Citaat:
Mijn naam is Pieter Bergwerff, zo heet ik echt. U kent mij vast niet, ik ben een lezer van de columns van uw zoon.
Graag zou ik het met u willen hebben over de tekortkoming van uw zoon. Hij schreef een nogal misplaatste column aan de moeder van Tim Ribberink. U weet wel, die andere moeder die net haar zoon heeft begraven. In deze column haalt uw zoon God en homo's erbij om zijn afgunst jegens Mariska Orban-de Haas te verwoorden. En dat over de rug van Tim, die zijn hele leven gepest is.
Hoe komt het dat uw zoon zo is geworden mevrouw Koelman? Heeft u hem wel genoeg liefde gegeven? Ik vraag mij oprecht af wat u verkeerd heeft gedaan in zijn opvoeding? Heeft u hem het begrip "empathie" (u weet wel, vroeger noemde uw ouders dit naastenliefde) bijgebracht?
Of heeft u de kleine Luuk geleerd vooral te moeten scoren in het leven, een streven naar succes, maakt niet uit hoe als je doel maar bereikt wordt?
Mevrouw Koelman, het wordt tijd voor een belletje naar uw zoon. Hij leeft tenminste nog dus u kunt dat nog doen.
Dieuwke_ schreef:Hier sluit ik mij bij aan, belachelijk! Dit komt toch alsnog keihard aan bij de ouders van Tim als je dit leest in de krant..http://www.omroepbrabant.nl/?news/18340 ... elman.aspx
Het is dus niet geschreven door Mariska. Buiten dat, ik vind het echt verschrikkelijk dat zo'n stuk alsnog gepubliceerd wordt ongeacht wie het geschreven heeft.
Blue_Eyes schreef:Gelezen als reactie op het stuk van meneer Koelman:Citaat:
stef schreef:Narnia: Je mist het punt. Het gaat me er niet om wie het heeft geschreven, het gaat me erom: Als dit jouw mening is, mag je die dan uiten? Een hele simpele vraag eigenlijk, waar nauwelijks op gereageerd wordt.
Dát is de insteek waarom ik dit topic heb gemaakt, niet de rest wat allemaal voorbij komt. Maar vele lezen weereens half en kwakken hun mening () neer zonder zich te verdiepen in wat de doelstelling van het topic is... Jammer weer....
Citaat:Je mag zeggen wat je vind...maar niet om haat te zaaien, wie haat zaait kweekt onverdraagzaamheid en angst.....
stef schreef:Narnia: Je mist het punt. Het gaat me er niet om wie het heeft geschreven, het gaat me erom: Als dit jouw mening is, mag je die dan uiten? Een hele simpele vraag eigenlijk, waar nauwelijks op gereageerd wordt.
Dát is de insteek waarom ik dit topic heb gemaakt, niet de rest wat allemaal voorbij komt. Maar vele lezen weereens half en kwakken hun mening () neer zonder zich te verdiepen in wat de doelstelling van het topic is... Jammer weer....
Splendesco schreef:Dieuwke_ schreef:Hier sluit ik mij bij aan, belachelijk! Dit komt toch alsnog keihard aan bij de ouders van Tim als je dit leest in de krant..http://www.omroepbrabant.nl/?news/18340 ... elman.aspx
Het is dus niet geschreven door Mariska. Buiten dat, ik vind het echt verschrikkelijk dat zo'n stuk alsnog gepubliceerd wordt ongeacht wie het geschreven heeft.
stef schreef:Nanno_123 schreef:Ja tuurlijk is het vrijheid van meningsuiting maar als ik over straat loop en ik zie iemand lopen en ik vind haar gezicht niet mooi, dat kan want iedereen heeft een eigen mening, maar dat spreek je dan ook niet uit
Op bokt wel hoor