Lieve moeder van Tim Ribberink --> Vrijheid van meningsuitin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:03

Een beetje respect voor het verdriet van de ouders van Tim was wel gepast geweest in deze. Hoe haalt een Metro het in zijn hoofd om deze brief uberhaupt te plaatsen, ongeacht wie deze geschreven heeft. Voor mij is de Metro nu een stuk smerig papier, heb altijd dagelijks de Metro gelezen maar voor nu is de Metro voor mij een ongeloofwaardig ding geworden waar ik alleen de kachel nog mee aan wil steken, mij zijn ze kwijt als lezer. En Luuk koelman, ach dit zegt alleen maar iets over hem, een zielig harteloos figuur die van mij neer mag vallen en waar dan hopelijk ook een achterlijk stuk over geschreven wordt zodat ZIJN familie ook nog even een trap na krijgt. BAH :r

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:04

Gelezen als reactie op het stuk van meneer Koelman:
Citaat:

Lieve moeder van Luuk Koelman,

Mijn naam is Pieter Bergwerff, zo heet ik echt. U kent mij vast niet, ik ben een lezer van de columns van uw zoon.

Graag zou ik het met u willen hebben over de tekortkoming van uw zoon. Hij schreef een nogal misplaatste column aan de moeder van Tim Ribberink. U weet wel, die andere moeder die net haar zoon heeft begraven. In deze column haalt uw zoon God en homo's erbij om zijn afgunst jegens Mariska Orban-de Haas te verwoorden. En dat over de rug van Tim, die zijn hele leven gepest is.

Hoe komt het dat uw zoon zo is geworden mevrouw Koelman? Heeft u hem wel genoeg liefde gegeven? Ik vraag mij oprecht af wat u verkeerd heeft gedaan in zijn opvoeding? Heeft u hem het begrip "empathie" (u weet wel, vroeger noemde uw ouders dit naastenliefde) bijgebracht?
Of heeft u de kleine Luuk geleerd vooral te moeten scoren in het leven, een streven naar succes, maakt niet uit hoe als je doel maar bereikt wordt?

Mevrouw Koelman, het wordt tijd voor een belletje naar uw zoon. Hij leeft tenminste nog dus u kunt dat nog doen.

blokje

realmagic schreef:
blokje schreef:
Ach wat is normaal. Niemand is normaal.
En pesten mag gewoon niet hoe iemand ook is. Dat kun je nooit goed praten.

Niemand is normaal? ik zou juist zeggen iedereen die zichzelf is , is normaal, iedereen die een ander zijn/haar wil probeerd op te leggen of af te dwingen die is niet normaal.

ik vindt leven en laten leven,dit stuk vindt ik ook echt niet kunnen. een hoax prima maar doe het dan in neutralere vorm (naar de fam van tim zeg maar)

Zo kun je het ook zeggen. Ik bedoelde meer. Wat is normaal?
Iedereen is inderdaad zichzelf en sommige mensen zijn bijzonder.
Maar die zijn bijzonder in onze ogen (wij noemen het vaak apart) maar zijnwij dan beter? Normaler?
Denk het niet.

Jannepauli

Op de site van de Metro staan de tweets over dit artikel, ook met reacties van Mariska O . erbij.

Zoolgangster

Als ik het allemaal zo lees, krijg ik sterk de indruk dat deze hoax met dit doel geschreven is: gelovigen in een kwaad daglicht stellen. Want wij weten dat dit een hoax is, maar ik denk dat er zat mensen zijn die dat niet doorhebben en dan flink kwaad worden op die "Mariska O en haar redeneringswijze". En dat is nou net de bedoeling, want zeg nou zelf: dat is toch het enige wat je met zo'n hoax bereikt.
Maar mocht deze hoax geschreven zijn om homo's en hun ouders te helpen met de "coming out" van jonge homofielen dan is het een wel heel knullige poging, en ook weer ten koste van gelovige mensen.

Verder is die hoax een klap in het gezicht van ouders die net het ergste is overkomen wat je als ouder kan overkomen. -O-

abukir

Nou nou luuk gaat geen gezellige dag krijgen zie ik op zn facebook. En dat is zeer terecht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:05

stef schreef:
daarom heb ik er ook even een zinnetje onder gezet. Want ja, er loopt een topic over Tim, maar dit is toch een heel andere insteek.

Laten we even stellen dat dit geen hoax is, mag iemand dit dan in een nieuwsblad schrijven? Ondanks dat het voor vele zeer kwetsend is, en de boekjes vér te buiten gaat, is het wel de mening van de schrijver.

Mag je als schrijver de naam van een ander (mis)bruiken!?

Je mag zeggen wat je vind...maar niet om haat te zaaien, wie haat zaait kweet onverdraagzaamheid en angst.....

Ik ben zelf christen en ik weet dat als ik oordeel ik zelf geoordeeld zal worden in de mate waarin ik dat deed...
Jezus liet zien dat hij van iedereen houdt en wat doet dan deze mevrouw!? Precies het tegenover gestelde! Ze veroordeeld maar ik vraag me af of deze mevr. idd deze woordkeuze ook echt gebruikt zou hebben...want het is niet door haar geschreven maar door huppelepup en het zijn dus de woorden van huppelepup.....

Lusitano

ok, even de eerdere brief van mw Orban zelf gelezen. Die is ook goed gek.... godsdienstfanaat in het kwadraat... maar dat is dan weer mijn mening.
Laat nog niet onverlet dat ik vind dat je niet uit naam van anderen mag publiceren, zeker niet over de rug van een zo actueel leed...

Bassenqua

Blue_Eyes schreef:
Citaat:

Mijn naam is Pieter Bergwerff, zo heet ik echt. U kent mij vast niet, ik ben een lezer van de columns van uw zoon.

Graag zou ik het met u willen hebben over de tekortkoming van uw zoon. Hij schreef een nogal misplaatste column aan de moeder van Tim Ribberink. U weet wel, die andere moeder die net haar zoon heeft begraven. In deze column haalt uw zoon God en homo's erbij om zijn afgunst jegens Mariska Orban-de Haas te verwoorden. En dat over de rug van Tim, die zijn hele leven gepest is.

Hoe komt het dat uw zoon zo is geworden mevrouw Koelman? Heeft u hem wel genoeg liefde gegeven? Ik vraag mij oprecht af wat u verkeerd heeft gedaan in zijn opvoeding? Heeft u hem het begrip "empathie" (u weet wel, vroeger noemde uw ouders dit naastenliefde) bijgebracht?
Of heeft u de kleine Luuk geleerd vooral te moeten scoren in het leven, een streven naar succes, maakt niet uit hoe als je doel maar bereikt wordt?

Mevrouw Koelman, het wordt tijd voor een belletje naar uw zoon. Hij leeft tenminste nog dus u kunt dat nog doen.

_/-\o_

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:07

Dieuwke_ schreef:
http://www.omroepbrabant.nl/?news/18340 ... elman.aspx

Het is dus niet geschreven door Mariska. Buiten dat, ik vind het echt verschrikkelijk dat zo'n stuk alsnog gepubliceerd wordt ongeacht wie het geschreven heeft.
Hier sluit ik mij bij aan, belachelijk! Dit komt toch alsnog keihard aan bij de ouders van Tim als je dit leest in de krant..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 14:08

Narnia: Je mist het punt. Het gaat me er niet om wie het heeft geschreven, het gaat me erom: Als dit jouw mening is, mag je die dan uiten? Een hele simpele vraag eigenlijk, waar nauwelijks op gereageerd wordt.
Dát is de insteek waarom ik dit topic heb gemaakt, niet de rest wat allemaal voorbij komt. Maar vele lezen weereens half en kwakken hun mening ( :') ) neer zonder zich te verdiepen in wat de doelstelling van het topic is... Jammer weer....

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:08

Blue_Eyes schreef:
Citaat:

Die vind ik wel strak... en eigenlijk wel kunnen maar dat is vooral omdat het uit eigen naam is geschreven denk ik.
Overigens, wetende dat Orban echt een dergelijke brief aan de minister heeft verzonden via het katholiek suffertje vind ik misschien nog wel meer een eigen topic waard....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:09

stef schreef:
Narnia: Je mist het punt. Het gaat me er niet om wie het heeft geschreven, het gaat me erom: Als dit jouw mening is, mag je die dan uiten? Een hele simpele vraag eigenlijk, waar nauwelijks op gereageerd wordt.
Dát is de insteek waarom ik dit topic heb gemaakt, niet de rest wat allemaal voorbij komt. Maar vele lezen weereens half en kwakken hun mening ( :') ) neer zonder zich te verdiepen in wat de doelstelling van het topic is... Jammer weer....

Die staat er!

Citaat:
Je mag zeggen wat je vind...maar niet om haat te zaaien, wie haat zaait kweekt onverdraagzaamheid en angst.....

Ik denk dat je beter zelf eerst goed moet lezen ;)

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:10

stef schreef:

Ja dat mag, dat wil nog niet zeggen dat er niet tegenin gegaan mag worden of de mening betwist of walgelijk gevonden mag worden.

Vrijheid van meningsuiting is het grootste goed wat mij betreft. Erg, erg gevaarlijk als daar aan getornd wordt.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:11

Je 'managed' :') je topic in ieder geval subtiel Stef

vrijheid van meningsuiting zou als enige grens haat zaaien moeten hebben. Je mag discussies voeren over hoe ver die vrijheid dan vervolgens gaat, uiteraard. Maar het is een van onze grondwetten.
Juist de discussie die ontstaat uit de ongenuanceerde zaken zijn interessant.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:11

In die tweets zie je dat heel veel mensen richting die Mariska reageren, op een niet bepaald leuke manier. Nu ken ik haar verder niet, maar ik begrijp dat ze echt zo denkt, dus veel sympathie krijgt ze niet van me. Maar zij zal nu niet eens over straat kunnen, omdat iemand anders in haar naam schrijft! Walgelijk! Ik las dat ze juridische stappen gaat ondernemen, en terecht.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:13

maar wanneer zaai je haat?

Als de brief echt zou zijn vind ik het verschrikkelijk en vooral bekrompen. Meer nog doe je iemand pijn omdat je suggereert dat het iemand z'n eigen schuld is. Ik lees echter weer nergens haat.

Mijn afschuw komt meer door de suggestie dat iemand dit zelf veroorzaakt heeeft en het voorkomen had kunnen worden, terwijl er meer dan genoeg onderzoeken, ervaringen enz. zijn om duidelijk te kunnen stellen dat dit NIET zo is.

Haat zaaien zie ik echter weer nergens.

Ik vind de brief overigs zeeeeeeeeeeeeeeeer misplaatst, maar goed dat was de vraag dan weer niet := De ironie of de 'wijze' les ontgaat totaal op deze manier.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 08-11-12 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Re: Lieve moeder van Tim Ribberink --> Vrijheid van meningsuitin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:14

ik vind dit veel te ver gaan, en echt kwetsend!

vreemde man, maakt zich zo druk over de de dochter van diederik samsom in het PVDA spotje en gaat dan zo met een botte bijl mensen die het al zo zwaar hebben nog verder de grond in trappen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:15

Splendesco schreef:
Dieuwke_ schreef:
http://www.omroepbrabant.nl/?news/18340 ... elman.aspx

Het is dus niet geschreven door Mariska. Buiten dat, ik vind het echt verschrikkelijk dat zo'n stuk alsnog gepubliceerd wordt ongeacht wie het geschreven heeft.
Hier sluit ik mij bij aan, belachelijk! Dit komt toch alsnog keihard aan bij de ouders van Tim als je dit leest in de krant..

Niet alleen bij hen, maar bij alle mensen die gepest zijn en bij alle homo's en bij iedereen die begaan zijn met gepeste mensen.... Kortom: ik hoop dat het aankomt bij iedereen.... zelfs de schrijver....

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:17

stef schreef:

ongeacht wel of geen eigen mening vind ik niet dat je dit mag doen over de rug van een net overleden jonge man. en al zeker niet dat je zoiets hoort te publiceren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:18

Wat ik misselijkmakend vind is dat je klaarblijkelijk de naam van een ander kan misbruiken om zo e.e.a. aan de kaak te stellen...heb dan lef en zet je eigen naam er onder....

Overal mag over gesproken worden....alle meningen mogen er zijn...

Mijn ervaring is anders -O-

Ik kan maar met weinig over geloof spreken....alles kan en mag behalve dat.. nu wordt iemand zwart gemaakt om haar mening, haar visie e.d. ze wordt bekrompen genoemd.....omdat een zekere Luuk huppeldepup haar naam gebruikt heeft om wat te publiceren..is het niet stiekem zijn eigen mening!?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-11-12 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:18

stef schreef:
Nanno_123 schreef:
Ja tuurlijk is het vrijheid van meningsuiting maar als ik over straat loop en ik zie iemand lopen en ik vind haar gezicht niet mooi, dat kan want iedereen heeft een eigen mening, maar dat spreek je dan ook niet uit

Op bokt wel hoor :j

serieus?
ik heb dit nog nooit gezien maar ik zou dat ook niet normaal vinden.
Iedereen mag zijn standpunten hebben in het leven, zoals sommige gelovigen tegen abortus zijn..
maar ik ben ook tegen drank in het verkeerd, maar als je zoon net zichzelf tegen een boom heeft gereden omdat hij te veel bier op had zeg je ook niet, tsja hij had te veel bier op , eigen schuld! nee dat is kwetsend dus daar ligt de grens van vrijheid van meningsuiting en kwetsen, vind ik! maargoed, doordat iedereen weer een eigen mening heeft en daarom de grens ook weer ergens anders heeft liggen blijft het denk ik een kwestie van ieder zijn mening en soms zullen er dus grenzen van vele mensen overschreden worden waarbij iemand anders denkt, tsja dat is de vrijheid in Nederland!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:20

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:21

Stond bij de reacties onder het stuk op de site van Metro :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:21

Over de vrijheid van meningsuiting: ik heb iedere dag over heeeeeel veel dingen een mening. Die uit ik lang niet altijd.
Mn nichtje kwam een tijdje terug met hele verhalen over haar lievelingspony, een fries(achtig?) paard. Nu heb ik helemaal niks met Friezen en hoewel ik sommigen gerust mooi kan vinden, was het betreffende paardje een typisch manege-exemplaar; simpel en uitgekozen op karakter, niet op uiterlijk. Maar zij was er wild van en kennelijk was het een hartstikke lief dier. Dan zeg ik ook niet ''goh, ik vind m er maar doodsaai uitzien en bovendien is dat toch mijn type paard al niet, uiterlijk is er eigenlijk geen moer aan, aan dat hele beest''. :+
Nee, ik plaats daarvan zeg ik dat het klinkt als een heel erg lief dier en dat hij een leuk koppie heeft en wat fijn dat ze samen zo leuk kunnen rijden.

Ik denk dat vrijheid altijd verantwoordelijkheden kent. In het geval van vrijheid van meningsuiting heb je de verantwoordelijkheid om daar op een goede manier mee om te gaan. Je bent altijd vrij om te zeggen wat je denkt maar iedere idioot begrijpt toch wel dat je sommige dingen gewoon níet zegt. Althans, blijkbaar zijn er nog steeds grote idioten die dat stukje opvoeding niet mee hebben gekregen.