Cassidy schreef:Om dit weer onder de aandacht te brengen, was er dan echt een zelfmoord van een jongvolwassene voor nodig?
Een school kan helemaal niets doen als er geen ouderlijk tehuis is die dezelfde regels hanteert. En vooral bij kinderen die pesten (en dat zijn per definitie NIET altijd de kinderen van asociaal schorriemorrie) moet je een ingang zien te vinden, en de hulp van het thuisfront.
En daar schort het nogal eens aan. Ongeacht de sociale klasse.
dat is zo. Maar ik bedoelde ook niet alleen schorriemorrie. Ik heb bijv in t Gooi op school gezeten en kan je vertellen dat de jeugd met steenrijke ouders met veel kapsones veel steken laten vallen thuis. Veel kinderen die weinig aandacht thuis krijgen, vaak alleen thuis zijn en ook veel stress/frustraties van ouders over zich een krijgen. Of dat mensen zo verwaand zijn en hun kinderen leren boven anderen te staan en zich beter te voelen dan de zgn ''minderen''. Het is belachelijk, maar gebeurt.......
Ik zeg ook niet dat deze zelfmoord nodig was. Zonde dat deze jongen op zijn 20e toch niet aan de bel trok en al die jaren zo een rotgevoel heeft gehad over zijn leven, dat moet vreselijk zijn. Zinloze dood, kan niet anders zeggen. Maar de ouders hebben vast gedacht dat ze dit aan de kaak wilde stellen. En ik denk dat die ouders het toch fijn vinden dat het Nederland wakker schudt. Je zoon doet dit en dan plaats je dus uit boosheid, onmacht etc deze adv. Dan voelt het wel als ''iets'' doen als Nederland zo reageerd en er nu misschien toch weer een paar kinderen uit de handen van pesters blijven.
Scholen kunnen het idd niet zonder de ouders, dat zeg ik dus. Maar scholen hebben nog weinig betrokken ouders, daar kan ik als ouder over meepraten.