peuter valt in een verblijf van wilde honden en overlijdt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:42

Dat die moeder dan niet achter dat kind aan sprong.. Al het mijn kind was ging ik er niet naar kijken maar sprong ik erbij, ookal had het misschien niet nut, een volwassenen kan toch dat kind beschermen...
Laatst bijgewerkt door SuzanH op 05-11-12 21:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:43

jeetje wat zal dat jongetje bang zijn geweest en wat zal die moeder zich vreselijk schuldig voelen...
het zal je maar overkomen:S

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:46

Als ik die moeder was zou ik meteen achter het kind aan springen, je kon je kind nog verdedigen en dan was je kind misschien niet dood maar ernstig/zwaar gewond. En idd, zelf ben je ook gewond.
Maar ik kan niet die situatie in schatten, ik was er niet bij.
En je weet ook niet hoe dieren er op gaan reageren, als er nog een 2e persoon inspringt.

En misschien kwamen de verzorgers te laat, dat kan ook.

Ik ben zelf benieuwd hoe dit juridisch gaat aflopen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:48

0152141488 schreef:
Als ik die moeder was zou ik meteen achter het kind aan springen, je kon je kind nog verdedigen en dan was je kind misschien niet dood maar ernstig/zwaar gewond. En idd, zelf ben je ook gewond.
En je weet ook niet hoe dieren er op gaan reageren, als er nog een 2e persoon inspringt.

Waarschijnlijk moeten de honden een schadevergoeding van 350.000 miljard betalen of zo.

En nu serieus, die ouders zullen wel flink cashen, uiteindelijk. Op een of andere manier werkt dat zo in Amerika. Kind dood door eigen stomme schuld, een onschuldige organisatie maar lappen.

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:49

Als moeder van twee peutertjes van 3 kan ik me levendig voorstellen hoe de moeder zich gevoeld moet hebben... Verschrikkelijk dit. Ongeacht de schuldvraag, is dit iets dat je niemand toewenst. Dus eigen schuld, dikke bult, vind ik een walgelijke en misplaatste opmerking. Natuurlijk zou het ook in mijn hoofd niet opkomen om mijn dochtertjes op dat hek te zetten, maar toch... Dit kan ze nooit meer terugdraaien, zie daar maar eens mee te leven. Ik geloof dat het van mij allemaal even niet meer zou hoeven...

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:52

Ongelukken gebeuren,hoe stom ook! Het kan iedereen overkomen, hoe verklaren we anders kindjes die overlijden in de auto omdat ze zijn vergeten, kindjes die verdrinken in (zwem)bad,overreden worden door paps of mams op de oprit etc etc.

Alleen de gedachten dat mijn dochter zoiets zou overkomen...ik zou er achteraan gaan,al schiet ik er misschien helemaal niets mee op. Misschien zou ik toch tijd kunnen rekken door de dieren af te weren of in ieder geval mijn kind veilig stellen d.m.v optillen....ik zou in ieder geval niet toe kunnen kijken, alleen de gedachten al aan het zien en horen van een kind dat word verscheurd :r

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:54

Forcalquier schreef:
, hoe verklaren we anders kindjes die overlijden in de auto omdat ze zijn vergeten,

dat is offtopic maar wel iets waar ik als niet-ouder echt met m'n verstand niet bijkan :n

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:56

_San87_ schreef:
0152141488 schreef:

Waarschijnlijk moeten de honden een schadevergoeding van 350.000 miljard betalen of zo.

En nu serieus, die ouders zullen wel flink cashen, uiteindelijk. Op een of andere manier werkt dat zo in Amerika. Kind dood door eigen stomme schuld, een onschuldige organisatie maar lappen.

Idd. Ik vind dat echt typisch Amerikaans om de schuld te geven aan het dier.

delerium

Re: peuter valt in een verblijf van wilde honden en overlijdt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:58

Mja, je zou toch bijna denken dat die zoo de ouders kan aanklagen wegens het bedoezelen van de naam en reputatie van de zoo.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:58

delerium schreef:
Mja, je zou toch bijna denken dat die zoo de ouders kan aanklagen wegens het bedoezelen van de naam en reputatie van de zoo.

Idd. Maar de zoo heeft geen veilige omheining en ik denk dat dat een zwaardere mee telling in tijdens de rechtszaak die er waarschijnlijk komt.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 22:00

Cer schreef:
Forcalquier schreef:
, hoe verklaren we anders kindjes die overlijden in de auto omdat ze zijn vergeten,

dat is offtopic maar wel iets waar ik als niet-ouder echt met m'n verstand niet bijkan :n

Ik en mijn moeder zijn wel eens mijn broertje vergeten in de auto (toen was ik 15).. Gingen naar de dierenarts, beetje haast, dus huppa auto uit en met dier praktrijk in. Na 5 minuten roept mijn moeder ineens door de hele praktijk: MIJN KIND! Dus ik: OJA!
rende ze naar de auto, was ie met zijn sok aan het spelen (hij was toen 2 jaar ofzo) :')

Maar zo snel kan dat dus al gaan.. Nu was dit maar 5 minuten gelukkig! En is ook nooit meer gebeurd.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 22:00

Jongens er is een kind overleden.
Denk je nou echt dat er op dit moment er aan toe doet wie er schuldig is.
Ouders en dierentuin hebbe nu wel andere hun hoofd. Harstikke traumatiserend voor iedereen.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 22:03

Cer schreef:
Forcalquier schreef:

Ik als ouder ook echt niet.

Dit geval is ook in en in triest maar hoe het exact allemaal is gegaan...geen idee, zou ook best kunnen dat de moeder wel degelijk haar kind achterna wilde maar werd tegen gehouden. Ik ga er maar niet over oordelen, het is al te erg dat het is gebeurd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 22:10

0152141488 schreef:
delerium schreef:

Idd. Maar de zoo heeft geen veilige omheining en ik denk dat dat een zwaardere mee telling in tijdens de rechtszaak die er waarschijnlijk komt.

Hoezo geen veilige omheining? Dat kind is er bovenop gezet door de moeder. Het is niet dat het kind door het hek heen viel, of zo.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 22:11

Wij hebben de omheining niet gezien, geen idee of die niet veilig is?

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 22:13

Klopt, maar in Burgers zoo heb je vangnetten bij zulke huisjes. als iemand valt wordt hij nog opgevangen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 22:17

0152141488 schreef:
Klopt, maar in Burgers zoo heb je vangnetten bij zulke huisjes. als iemand valt wordt hij nog opgevangen.

En in Pittsburg hadden ze die niet. Of wel. Dat weten we niet.

Maar je kan als dierentuin niet altijd rekening houden met de halve zool die kinderen op de omheining zet.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 22:19

_San87_ schreef:
0152141488 schreef:

En in Pittsburg hadden ze die niet. Of wel. Dat weten we niet.

Maar je kan als dierentuin niet altijd rekening houden met de halve zool die kinderen op de omheining zet.

Ik denk wat we het antwoord al weten, ze hadden die vang netten niet anders was het kindje niet overleden. Of die vangnetten gingen stuk door het gewicht en de druk van de zwaartekracht toen het kindje naar beneden viel.

Idd. Klopt. Je gaat niet op elk takje een piepschuim bolletje plaatsen om een ongeluk te verkomen :')

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 22:21

Papegara schreef:
Christiene schreef:
tjonge er staan reacties bij waarom ze die ene hond nou doodschieten..

alsof die agent erbij blijft staan kijken.. ze willen toch bij die jongen komen, dus dan moet je iets..(idd wel groot met het risico dat je hem raakt )

Daar zei ik iets over, dat bedoelde ik niet zo. ik begrijp best dat zo'n hond wordt doodgeschoten alleen kan ik er met mijn kop niet bij dat ze geen veilige hekken plaatsen, het blijft een roedel en ze zijn wild, voor de verzorgers nemen ze toch ook bepaalde maatregelen..

dat stond op een andere site wat ik bedoelde.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 22:31

ik las ook in het artikel dat het kindje ook van de val al kon zijn overleden...

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 22:34

ongelukken gebeuren idd zoals iemand hierboven aangeeft. Maar kinderen die in een zwembad, sloot of van een omheining vallen is
een gevalletje van een onoplettende ouder.

Begrijp me niet verkeerd. Afschuwelijk voor een gezin om een kind te verliezen en dan op zo'n afschuwelijke manier voor de ogen
van de moeder. Maar wie haalt het in vredesnaam in zijn hoofd om een kind op zo'n omheining te tillen.?

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 22:35

wat vreselijk. hoe het ook gebeurt is, het is vreselijk. In de nederlandse dierentuinen kan zoeits niet voorkomen zou je denken. Maar het voiorval Bokito is niet zo lang geleden.....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 22:42

Was ook toch iets met de bezoekster?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 22:43

wemkelover schreef:
Ik vind het ook maar raar dat het heeft kunnen gebeuren.
Maar ik dacht dat wilde honden altijd aaseters waren en zelf geen prooi vingen?

Wilde honden zijn juist een van de succesvolste jagers die er bestaan. Maar het zijn als het goed is opportunisten, ze eten ook aas. Maar jagen kunnen ze als de beste.

Wat verschrikkelijk zeg, je kindje voor je ogen worden verscheurd door wilde honden..... eigen schuld dikke bult of niet, dat kan je natuurlijk goed zeggen met zoiets en denken; hoe stom kun je zijn, maar dat neemt niet weg dat dit echt verschrikkelijk is voor de ouders.... (en de omstanders, betrokkenen). Ik denk dat die moeder zichzelf dit never nooit kan vergeven.... al zal het mij idd weinig verbazen als de dierentuin aansprakelijk wordt gesteld een een claim aan zijn broek krijgt, zeker in Amerika.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 22:46

suuzepuus schreef:
wat vreselijk. hoe het ook gebeurt is, het is vreselijk. In de nederlandse dierentuinen kan zoeits niet voorkomen zou je denken. Maar het voiorval Bokito is niet zo lang geleden.....

Maar wij hebben er wel van geleerd en alles is nu bokitoproof :Y) :))