Rouwadvertentie n.a.v. zelfmoord door pesten. Tim Ribberink

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:12

Heftige advertentie...

Als ik zo die desbetreffende quote hoor, en dan daar de reactie's op hoor denk ik:
Die mensen die zo reageren op die quote, die zijn toch eigenlijk ook aan het pesten?
Iemand zoveel narigheid toewensen om wat diegene zegt...

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:12

Air schreef:
Het zegt genoeg als je de scheidingslijn tussen gevoeliger om te zeggen en pesten niet kent.

Pesten kan je niet slikken, niemand heeft daar een schild voor.

EenitraM, misschien moet je eens een sociale cursus doen, zodat je weet wat normen en waarden zijn binnen een maatschappij. Als je zo jong bent en nu al zo denkt ben ik bang dat dat alleen maar uit de hand kan lopen. Ken jezelf.

Knap dat je dat vanachter je PC zo kunt beoordelen :j

Ik ben zelf een gespeste. 8 jaar lang basisschool, 4 jaar middelbare. Tot aan mijn diploma uitreiking aan toen.. Misschien de reden dat ik zo reageer naar mensen toe? Wie weet.. Voortaan eerst even nadenken voordat je conclusies trekt. Snap alleen niet wat ik heb misdaan. Ik heb een quote van iemand overgenomen, het beter neergezet, vertaald waarom ik er een klein beetje mee eens ben, medeleven betuigd naar nabestaanden en nu ben ik weer de boeman. Die quote is dus NIET voor mij. #)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:14

siskeh schreef:
Heftige advertentie...

Als ik zo die desbetreffende quote hoor, en dan daar de reactie's op hoor denk ik:
Die mensen die zo reageren op die quote, die zijn toch eigenlijk ook aan het pesten?
Iemand zoveel narigheid toewensen om wat diegene zegt...

En daarom wil ik het met jullie delen... Maar schijnbaar wordt het wééééér verkeerd opgevat. Iedereen roept wel dat ie niet aan pesten doet, maar dat doet men onbewust mogelijk wel. :n

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:17

Vind het verschrikkelijk dat hij geen andere uitweg zag dan dit ;(
Verschrikkelijk voor de nabestaanden en iedereen die hem lief had.

Leeftijd speelt überhaupt geen rol bij pesten, er gaan bijzonder veel volwassenen gebukt onder gepest op de werkvloer. Mensen zijn wat dat betreft gewoon heel sneu.

Imo denk ik dat het af en toe wijzer is je mond dicht te houden in bepaalde situaties.. en de bovenstaande quote is er daar één van. :\ En vind het vrij smakeloos dat er gezegd wordt dat je het over jezelf uitroept dat je gepest wordt := imo lijk mij dat de evolutie zodanig ver zou moeten zijn dat er niet meer gepikt hoeft te worden op eventuele zwakkeren in de samenleving of mensen die niet met het kuddegedrag mee gaan.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:17

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:19

EenitraM, nogsteeds snap ik dan niet waarom je reacties plaatst die zo op de grens zijn. Hoe kun je dan zeggen dat iemand het zelf over zich heen gehaald heeft?!
Dat je gepest bent is geen reden om je nu te gedragen als iemand met een stenen hart. Juist niet.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:20

Air schreef:
Dat je gepest bent is geen reden om je nu te gedragen als iemand met een stenen hart. Juist niet.

Nou, het is wel zo dat mensen die vroeger gepest zijn dat vaak later gaan afreageren (geprojecteerde wraak) op anderen, wanneer ze de kans krijgen...

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:21

Air schreef:
EenitraM, nogsteeds snap ik dan niet waarom je reacties plaatst die zo op de grens zijn. Hoe kun je dan zeggen dat iemand het zelf over zich heen gehaald heeft?!

Ik zeg helemaal niet dat het zo is, is maak alleen een mogelijke oorzaak. Pesten omdat diegene anders is is gewoon not done. Maar zoals ik al zei: misschien was diegene voorheen een pester. Lekker uit het verband rukkend Air.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:22

Ik heb het in zoverre over mijzelf afgeroepen dat ik gepest werd doordat ik mollig was, zo niet een beetje dik. Ik had een brilletje, was niet goed met sporten. Was een beetje lelijk.
En ja daardoor word je buitengesloten en dat gaat van kwaad tot erger. Je voelt je namelijk rot door de opmerkingen en trekt je terug als kind zijnde. Dan word je onzeker. En dan duiken ze er helemaal bovenop. En als je gaat huilen is het helemaal leuk. Niemand wilde me in het team met sporten, nee want ze is toch niet goed. Niemand wilde me op feestjes, nee ze is niet populair. En vriendinnetjes had ik dan wonder boven wonder toch nog een beetje. Maar ze bemoeide zich niet met de pesters. Daar ging ze niet tussenin staan want ze wilde ook niet het doelwit zijn natuurlijk.

Dus aan de ene kant roep je het niet bewust over jezelf af maar door het gevolg ervan vaak wel.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:23

Zullen we binnen dit topic op een respectvolle manier blijven reageren? Het gaat hier nu niet om Bokkers die elkaar in de haren vliegen, het gaat om een jongen die geen andere uitweg meer zag dan een einde aan zijn leven te maken. Laten we hier dan in ieder geval gezamenlijk de boodschap uitdragen dat we het verschrikkelijk vinden en dat het ons tot nadenken stemt, zónder hier elkaar in de haren te vliegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:23

Ania schreef:
http://rechtbankverslaggever.wordpress. ... e-pesters/

mooie blog en o zo waar, dat is tevens voor mij een reden waarom ik nooit op GeenStijl, Powned of VKMAG kom.

En funniest homevideo's , SBS6 ' de 25 ' .. ! Dat is precies het zelfde.. Ik zit geregeld op die sites en ben het er niet mee eens.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:24

Veel pesters zijn voordien ook gepest. Wil het niet zeggen dat het dan maar goed is, maar is een uitvlucht van het gepest worden. Als ik ga pesten word ik niet gepest in ieder geval.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:24

Welke dingen ruk ik uit zijn verband EenitraM? Misschien een kwestie van duidelijker zijn.
Ook mensen die eerder hebben gepest hebben het niet verdiend om de dood ingejaagd te worden :n

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:26

Ik zal ook wel heel bokt over me heen krijgen,
maar van mij mogen die pesters zelf ook op de elektrische stoel.
woest word ik erom, ik weet hoe het is om gepest te worden en geloof me:
ik zit nog liever in afrika te verhongeren dan dat ik jarenlang psychisch zo vernederd wordt.

arme jongen en familie! R.I.P. #)

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:27

Omdat dit echt niet de plaats is om elkaar in de haren te vliegen, maak ik van mijn eerdere post een groene post met het dringende verzoek hier geen persoonlijke zaken uit te praten.
Moderatoropmerking:
Zullen we binnen dit topic op een respectvolle manier blijven reageren? Het gaat hier nu niet om Bokkers die elkaar in de haren vliegen, het gaat om een jongen die geen andere uitweg meer zag dan een einde aan zijn leven te maken. Laten we hier dan in ieder geval gezamenlijk de boodschap uitdragen dat we het verschrikkelijk vinden en dat het ons tot nadenken stemt, zónder hier elkaar in de haren te vliegen.

Winged

Re: Rouwadvertentie n.a.v. zelfmoord door pesten. Tim Ribberink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:31

Het is natuurlijk verschrikkelijk wat er is gebeurd, dat dit door pesten kan ontstaan... Maar wat ik eigenlijk nog wel veel erger vindt, is dat het bijvoorbeeld ook op internet zichtbaar was. Zie: http://www.dinnerjudge.nl/overijssel/de ... -days.html Dit was één van de eerste hits vanochtend met zijn naam. Dit had dus een signaal kunnen zijn dat die jongen gepest werd....

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:35

Vreselijk.....een ander word kan ik er niet voor vinden.
Op zich vind ik het, oe droevig het ook is, wel goed dat dit openbaar gemaakt wordt.
Ik hoop dat de pesters zich hierdoor toch eens meer gaan beseffen wat de inpact ervan kan zijn.
Helaas voor deze jongen te laat......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:37

Winged schreef:
Het is natuurlijk verschrikkelijk wat er is gebeurd, dat dit door pesten kan ontstaan... Maar wat ik eigenlijk nog wel veel erger vindt, is dat het bijvoorbeeld ook op internet zichtbaar was. Zie: http://www.dinnerjudge.nl/overijssel/de ... -days.html Dit was één van de eerste hits vanochtend met zijn naam. Dit had dus een signaal kunnen zijn dat die jongen gepest werd....

Ik kan niet echt vinden wat je hiermee bedoeld !

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:38

Peanutbutter schreef:
Winged schreef:

als je verder kijkt bij de recenties zie je dat ze tim uitmaken voor homo enz.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:40

Air schreef:
EenitraM, nogsteeds snap ik dan niet waarom je reacties plaatst die zo op de grens zijn.

Da's duidelijk. Ik snap heel goed (denk ik) wat EenitraM bedoelt met haar posts. Iets in de richting van 'zachte heelmeesters maaken stinkende wonden' en 'leer voor jezelf te zorgen, een ander doet dat niet voor je'.

Magiccc schreef:
ik zit nog liever in afrika te verhongeren dan dat ik jarenlang psychisch zo vernederd wordt

Be careful what you wish for.
Aan de andere kant: jarenlang verhongeren lukt niet zo goed, aangezien verhongeren een behoorlijk dodelijke bezigheid is. Dus als het om de tijd gaat die je lijdend doorbrengt kun je misschien inderdaad beter gaan verhongeren, da’s met een paar maanden wel bekeken.

Overigens zijn er mensen die wél weerstand kunnen bieden aan psychische vernedering, nu we het toch over Afrika hebben is Nelson Mandela daar misschien wel een aardig voorbeeld van. Misschien is het een idee om op scholen wat minder te gaan trefballen en wat meer te gaan werken aan zelfrespect, eigenwaarde en psychische weerbaarheid? Blijft natuurlijk wel de vraag wie in staat is kinderen dat soort zaken bij te brengen en hoe diegene daarvoor moet worden opgeleid.

rhaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:41

Ik vind het in en in triest dat Tim als enige oplossing de dood zag. Ik vind het jammer dat sommige mensen denken dat dat de makkelijkste uitweg is. Om tot zo'n besluit te komen moet je erg diep in de put zitten en is er een tunnelvisie nodig. (vraag maar aan elke willekeurige psychiater). In Tims geval was dit geen schreeuw om aandacht of iets dergelijks. Zijn wanhoop heeft hem er toe geleid dit te doen en voor je zover bent......
Ik snap dat mensen het de makkelijke uitweg noemen maar ik vraag iedereen hier nog eens goed over na te denken voordat je dat uitspreekt.

Ik weet ook dondersgoed dat er veel gepest wordt en de scheidslijn tussen pesten en een opmerking maken is voor iedereen anders en kan erg dun zijn. Helaas leven we in een maatschappij waar anders zijn al snel een reden is om te pesten (dit was in Tims geval ook zo, dus voor de duidelijkheid, hij is nooit een pester geweest).

Ik hoop dat iedereen na het lezen van dit forum zich weer even bewust wordt van de impact die woorden kunnen hebben.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:42

Ania schreef:
Peanutbutter schreef:

als je verder kijkt bij de recenties zie je dat ze tim uitmaken voor homo enz.

Inderdaad.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:43

Gymles op school blijkt zwaar traumatiserend te zijn (met name voor jonge meisjes, maar vast ook voor sommige jongetjes) en voor enorme trauma's te zorgen, dus dat afschaffen en er iets nuttigs voor in de plaats laten komen vind ik zo'n slecht idee nog helemaal niet, Maura.
Er wordt ook het meest gepest en buitengesloten in zulke lessen, omdat de leraar weinig overzicht heeft en leerlingen vaak zelf teams mogen maken.
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 05-11-12 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:46

Citaat:
het is maar beter dat ie dood is. zulke mietjes heb je geen zak aan. er zijn gvd mensen die niet eens te eten hebben. maar meneer pleegt zelfmoord omdat ie gepest wordt. mensen moeten eens een keer een ruggengraat krijgen en niet de makkelijkste oplossingen kiezen.

dat van in afrika verhongeren is naar aanleiding van deze quote :o "er zijn mensen die niet eens te eten hebben"
is ook heel erg. Ik vind psychisch nog een tikkie erger..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:47

Winged schreef:

Door het internet wordt er veel virtueel gepest, helaas!!

Alleen sommige reacties naar de pesters toe, vind ik buiten proporties.
Kinderen en pubers realiseren zich soms niet de gevolgen of de ernst van het pesten. Pesters kunnen zich bepaalde voorvallen soms helemaal niet herinneren.
Weerbaarheidstraining zou gemakkelijker en sneller aangeboden moeten worden.