Zender meldt dood Johan Friso *update: niet overleden, p4*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 11:25

Wat een roddelmonsters zijn er ook hè..... gewoon schaamteloos/respectloos doorgaan. :n

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Re: Zender meldt dood Johan Friso

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 12:03

Ik denk wel dat het waar is en dat er later op de dag een extra nieuws uitzending komt ofzo.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 12:05

http://www.nu.nl/media/2944331/national ... friso.html

In dit bericht staat dat er een band per ongeluk is opgestart met dit bericht.

Tsja.. Ik weet het niet. Heb nog steeds het gevoel dat we eind van de dag wel een mededeling krijgen dat prins Friso alsnog is overleden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 12:08

Dat gevoel heb ik ook.
En waarom zou er zo'n band zijn, of is dat normaal bij tv zenders? Hebben ze die standaard liggen?
En het is toch ook meerdere keren in beeld geweest?

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 12:09

Als het wel waar mocht zijn, dan zou het in en in triest zijn voor zijn gezin en familie. En eigenlijk kan ik het me ook wel voorstellen dat de familie en zijn gezin dit in stilte willen verwerken. Het is al zo'n heftige periode geweest....
Maar zo zie je maar een foutje is snel gemaakt en het is wel eerder gebeurd dat er op een zender een verkeerde band werd gestart, alleen dan waren de gevolgen waarschijnlijk wat minder erg.
En ja het is normaal dat zo'n band klaar ligt. Bij alle zenders ligt dit ook al klaar voor het aftreden van Bea of het overlijden van de Britse koningin. Ze moeten wel willen ze op tijd zijn om het nieuws snel de wereld in te kunnen brengen.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 12:10

Ja zo'n bericht ligt klaar, ik vermoedde al dat het zoiets was.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 13:47

Wat is nu erger dan, 'leven' als kasplantje of de man gewoon laten sterven? De kans dat hij weer bij komt en een waardig leven kan leiden is zo ontzettend klein, dat zou hij zelf niet willen. Dat zou ik zelf niet willen als het mij zou overkomen. Van een super actief leven, naar een leven waarin je volledig afhankelijk bent van anderen? Nee, daar pas ik voor.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 13:50

Wat ik net van me ma begreep mag je in engeland de stekker er niet uit trekken. Hier in nederland mag dat wel... Zijn lichaam zal er niet van zelf mee stoppen, hij zal dan dus eerst overgevlogen moeten worden naar nederland om vervolgens de stekker er uit te trekken.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 13:51

maar als iemand in coma is kan diegene dan wel aan ouderdom sterven laat maar zeggen over 50/50 jaar?

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 13:51

Er stond op nu.nl dat het een fout is... Wel vervelend voor de familie... Ook al is hij een kasplantje, zo'n bericht mag toch niet zomaar op tv verschijnen? Ze hebben wel hun spijt betuigd, maar ja, het blijft toch een behoorlijke pijnlijke fout...

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 13:54

Pijnlijke fout? Hmm, fouten maken is menselijk. We zitten er eigenlijk met zijn allen op te wachten tot het bericht komt en ik vind niet dat er een groot punt van gemaakt moet worden waar we nog weer weken over gaan horen. Iemand die als kasplantje 'leeft', leeft niet meer imo. Natuurlijk is het triest dat een dergelijk bericht geplaatst is, maar mensen moeten wat realistischer gaan leven en niet steeds met hun vingertje gaan wijzen.

fientje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 13:57

Prins Friso zal eerst nog een 'longontsteking' moeten krijgen die die niet overleefd oid. De stekkers er uit trekken is in Engeland geen optie, en ik denk dat er dan in Nederland ook weer een heleboel stof doet opwaaien... Als Friso daadwerkelijk overleden is is dat zwaar voor Mabel, de kinderen en de rest van de familie, maar elke keer naar het ziekenhuis moeten, en aan een bed zitten van iemand waarvan je houdt, maar waarvan je zeker weet dat hij nooit meer echt 'wakker' wordt is óók heel erg zwaar..

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 14:02

Leffroi schreef:
Wat is nu erger dan, 'leven' als kasplantje of de man gewoon laten sterven? De kans dat hij weer bij komt en een waardig leven kan leiden is zo ontzettend klein, dat zou hij zelf niet willen. Dat zou ik zelf niet willen als het mij zou overkomen. Van een super actief leven, naar een leven waarin je volledig afhankelijk bent van anderen? Nee, daar pas ik voor.

Helemaal mee eens _/-\o_
Hij zal nooit meer het leven kunnen hebben wat hij altijd had

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 15:31

Alja schreef:
maar als iemand in coma is kan diegene dan wel aan ouderdom sterven laat maar zeggen over 50/50 jaar?

Ja, als je iemand zo lang in leven zou willen houden kan dat gewoon, t lichaam slijt wel, je hart pompt, je nieren lever darmen alles werkt gewoon. Alleen je hoofd niet meer.

En je hersens heb je nodig voor alles wat je bewust wilt doen ( je arm bewegen, praten enz enz ) Alle organen werken niet op die manier met je hersens samen.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 19:12

Zie net op teletekst staan dat hij wél is overleden? Heb het nieuws gemist namelijk, maar er staat verder niet veel op, dus mss zijn er mensen die het nieuws wel hebben gezien?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 19:17

Nieuws zeiden ze net dat hij NIET is overleden

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 19:23

Okee. Bij mn moeder op het werk (bejaardentehuis) ging al het grote gerucht en ze waren allemaal van slag.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 19:26

malih schreef:
Alja schreef:

Ja, als je iemand zo lang in leven zou willen houden kan dat gewoon, t lichaam slijt wel, je hart pompt, je nieren lever darmen alles werkt gewoon. Alleen je hoofd niet meer.

En je hersens heb je nodig voor alles wat je bewust wilt doen ( je arm bewegen, praten enz enz ) Alle organen werken niet op die manier met je hersens samen.

Meestal overlijd je door complicaties. Longontsteking, doorligwonden, organen die ermee ophouden.
Friso zal nooit geen 60 worden op deze manier.

Je lichaam takelt gewoon af, spieren teren weg, ze worden immers niet gebruikt. Een fysio kan wel iets doen, maar dat is zeer summier.

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 19:28

Is er al meer bekend? k kom dr neit meer uit.

simo0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 19:31

Het was een fout van National Geographic, hij is niet overleden.
"Later op de ochtend bleek het om een pijnlijke vergissing te gaan"

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 19:31

Hij ligt nog steeds boven de grond. Dus is nog niet overleden.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 19:33

purny schreef:
Hij ligt nog steeds boven de grond. Dus is nog niet overleden.

:')

Gezien hij wordt bijgezet/gelegd zal hij ook niet onder de grond komen. (ook al is die ruimte onder de grond)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 19:41

simo0ne schreef:
Het was een fout van National Geographic, hij is niet overleden.
"Later op de ochtend bleek het om een pijnlijke vergissing te gaan"

Ik vind het wel een erg pijnlijke fout.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 19:46

WinSel schreef:
Leffroi schreef:

Helemaal mee eens _/-\o_
Hij zal nooit meer het leven kunnen hebben wat hij altijd had

Dat is ook wel zo,maar je blijft toch hopen op een wonder.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:38

Iedereen heeft het over stekkers eruit trekken, maar hij ligt toch niet eens meer aan apparatuur? En. Hij wordt dan dus ook niet kunstmatig in leven gehouden... Waar komt die info dan van? Dat is volgens mij nooit in het nieuws geweest...
Alleen dat hij in coma ligt, niet dat hij aan apparatuur ligt en kunstmatig in leven gehouden wordt.

Ook las ik hier dat hij hersendood is verklaard, dat is onmogelijk. Een hersendood iemand laten ze never nooit niet zolang liggen, ook niet als dat een prins is.