UCI ontneemt Armstrong Tourzeges

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 22:12

Citaat:
Nou, ik zit fanatiek te bladeren, en voorlopig kom ik nog niet verder dan: hij heeft gezien dat, hij heeft gehoord dat.... Lance zei tegen mij....

Waarheid? Misschien... Misschien niet....

Als jij dat hele USADA rapport hebt gelezen, en nog altijd niet wil geloven dat Armstrong dope nam, dan ben je écht wel ziende blind.

Kijk, ik was ook heel erg ontgoocheld, maar de feiten zijn de feiten. Waarom denk je dat Armstrong geen zin meer had in een rechtszaak ? Omdat de hele rotzooi dan publiek boven water zou komen.

Armstrong was trouwens niet zomaar een toevallige dopingzondaar, zoals veel renners dat zijn. Nee, hij had samen met Bruyneel een waterdicht dopingsysteem opgezet, zowel voor zichzelf als voor de renners van zijn ploeg. Dat vind ik nog het kwalijkst, dat andere en dikwijls jonge renners stelselmatig verplicht werden om doping te gebruiken.

En dan het stelselmatig intimideren en afdreigen van mensen die hun bedenkingen hadden. Herinner je je Filippo Simeoni nog ?

Nee, Armstrong was/is een crimineel, en hoe harder hij gestraft wordt, hoe beter dat is. Alleen jammer dat het UCI buiten schot blijft, want je gaat mij niet vertellen dat Hein Verbruggen niet wist wat er stront aan de knikker was.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:16

Het is ook zo verrekte jammer allemaal. De Tour de France was een evenement die gewoon door al dat gezeik rondom doping naar de ratsmoedee is geholpen.

Waarom moest die USADA het dan nu naar buiten brengen? De Tour wordt voor de 100e keer verreden, had dan even gewacht!

Ik denk dat dit het eerste jaar wordt waarin ik de Tour niet actief ga volgen. Om de volgende redenen:

-De Wereldomroep bestaat niet meer. Geen Radio Tour de France dus op vakantie. Ja, ik kan moeilijk gaan doen en internet regelen vanaf de receptie die 600 meter verderop staat. Nee, ik heb geen zin om die antenne mee te sjouwen. Vroeger had ik aan mijn trouwe radiootje genoeg. Dat ding was zo sterk dat ie Radio 538 nog prima kon ontvangen 's nachts in Zwitserland.
-De NOS Studio Sportzomer - De Avondetappe is niet meer van de hoge kwaliteit die het laten we zeggen een jaar of 5-6 geleden was. Speciaal voor dat programma heb ik de enige 2 uurtjes van m'n middelbare schoolperiode gespijbeld om bij de Lidl een satellietontvanger te kopen voor op vakantie, zodat we dat in Frankrijk konden zien
-Radio Tour de France op Radio 1 is omgebouwd naar het omroepbrede Sportzomer programma, waar geen zak meer aan is.
-Ik ben het gezeik over doping zat. Meer dan zat. Hou toch eens op met dat gezeur en ga gewoon kijken naar mensen die fietsen. Doping gebruikt of niet, dat hadden ze allemaal in de periode waarin Armstrong reed. Toch won hij. Gek he?

En al was hij geen lieverdje. Hij heeft wel dat hele Livestrong uit de grond gestampt. Dat het geld misschien niet eerlijk verdiend is door hem zal me een worst wezen, het geld is wel uitgegeven aan kankerresearch.

Vroeger was alles beter? Absoluut niet. Maar het was wel een stuk leuker om te volgen.

LadyMadonna

Re: UCI ontneemt Armstrong Tourzeges

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 18:22

De usada vergeet even dat door Armstrong wielrennen in Amerika groot is geworden. Nu is het houdoe en bedankt.
Ik zeg nergens dar Armstrong niet heeft gebruikt, maar om hem af te schilderen als een soort van maffia baas en hem compleet uit de wieler geschiedenis te wissen, nee.
Hij heeft ontzettend veel betekend voor zowel de wielerwereld als de kanker bestrijding.

En nogmaals: er is geen pilletje wat ervoor zorgt dat ik volgend jaar de tour ga winnen. Dan moet je in basis al een groot sportman zijn.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:50

What am I on ?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:09

Hehe hij is eindelijk een vent, hij heeft dus toch bekend. Had ie jaren geleden moeten doen dan had ie ballen gehad. En nu wel bekennen bij een interview met Oprah waarom dan wel? Sukkel, heveel wilerenners heeft hij er in meegesleept?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 19:16

Hoe bedoel je erin mee gesleept?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:32

Omdat de renners in zijn team destijds verplicht werden ook te gebruiken of opdonderen. Hun salaris was dusdanig veel hoger dan in andere teams dat het toch aantrekkelijker was te blijven omdat dat zoveel meer opleverde. Ik denk dat veel van de renners die zijn gaan gebruiken in andere situaties daar niet toe over waren gegaan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:35

karuna schreef:
Omdat de renners in zijn team destijds verplicht werden ook te gebruiken of opdonderen. Hun salaris was dusdanig veel hoger dan in andere teams dat het toch aantrekkelijker was te blijven omdat dat zoveel meer opleverde. Ik denk dat veel van de renners die zijn gaan gebruiken in andere situaties daar niet toe over waren gegaan.

Je hebt altijd een eigen keuze. Om nu de schuld van het dopinggebruik van anderen bij Armstrong te leggen, is in mijn ogen niet terecht. Voor Armstrong werd er ook al doping gebruikt, dat hoort gewoon bij het wielrennen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 19:37

Ik ga mee met electra, en ik vind het ontzettend unfair dat Armstrongs neergezet wordt als een of andere maffia baas....
Ik zeg nog steeds: laat het verleden wat het was: en richt je op de toekomst.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:38

Dat klopt, alleen in zijn team was het min of meer een verplichting te gebruiken of je werd het team uitgezet. Je kiest idd wel zelf maar als een salarisverschil van tonnen per jaar is wordt de verleiding wel groot om toch te gebruiken als het geld zo lonkt.

En laat het verleden rusten aan de ene kant ja aan de andere kant heeft hij keer op keer ook onder ede gelogen en dat kan in mijn ogen niet ongestraft blijven. Hij heeft zoveel geld verdient met oneerlijk zijn. Dan zou je een misdadiger ook ongestraft moeten laten als hij 15 jaar later bekend heel slechte dingen te hebben gedaan?

Drugs en doping gebruik is in amerika nu eenmaal strafbaar.
Laatst bijgewerkt door karuna op 15-01-13 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:39

karuna schreef:
Dat klopt, alleen in zijn team was het min of meer een verplichting te gebruiken of je werd het team uitgezet. Je kiest idd wel zelf maar als een salarisverschil van tonnen per jaar is wordt de verleiding wel groot om toch te gebruiken als het geld zo lonkt.

Jij gelooft toch niet, dat er in andere teams niet of minder werd gebruikt?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:42

Zeker minder en zeker niet zo goed uitgekient als bij zijn team. Omdat ze een veel groter budget hadden dan welk wielrennerteam ook ooit. En ja er zijn meer teams die structureel gebruikte en die zijn ook allemaal gestraft en/of verwijdert bij betrapping of toegeven.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:54

Electra63 schreef:
karuna schreef:

Je hebt altijd een eigen keuze. Om nu de schuld van het dopinggebruik van anderen bij Armstrong te leggen, is in mijn ogen niet terecht. Voor Armstrong werd er ook al doping gebruikt, dat hoort gewoon bij het wielrennen.

Het is toch te triest dat dit binnen deze sport gebruikelijk is, artsen die er aan mee doen, schandalig, en dat allemaal voor, op de eerste plaats, geld. Sporten moet je op eigen kracht en met de juiste voeding doen anders ben je in mijn ogen een sporter van niks. Geen respect voor. Maar goed daar gaat het allang niet meer om, alles voor de poen.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:57

stef schreef:
Ik ga mee met electra, en ik vind het ontzettend unfair dat Armstrongs neergezet wordt als een of andere maffia baas....
Ik zeg nog steeds: laat het verleden wat het was: en richt je op de toekomst.

Sja, degene met de grootste naam is het meest de pineut, zo werkt dat.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:00

Heel bot gezegd, zou hij niet gebruikt hebben was hij ook niet de pineut. Hij heeft zelf gekozen oneerlijk te zijn. En het spreekwoord zegt wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten. Eigen schuld dus, moet hij ook een vent zijn en de consequenties dragen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 20:12

Jis: niet alleen in deze sport hoor...
Ik blijf erbij wat ik al eerder gezegd heb: zolang er geen pilletje is waarmee ik straks de tour win, blijft Armstrong voor mij een groot sportman!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:24

karuna schreef:
Heel bot gezegd, zou hij niet gebruikt hebben was hij ook niet de pineut. Hij heeft zelf gekozen oneerlijk te zijn. En het spreekwoord zegt wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten. Eigen schuld dus, moet hij ook een vent zijn en de consequenties dragen.

Daar ben ik het wel mee eens. Maar ik geloof dat er zeker in heel veel sporten doping wordt gebruikt, alleen zijn deze sporters nog niet betrapt/ontdekt. Zeker vroeger, in de voormale DDR en USSR en andere oostbloklanden en niet te vergeten China.
Maar ik ben het ook eens met Stef, Armstrong is een groot sportman, ondanks het gebruik van doping, niet dankzij de doping.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:46

Armstrong is geen groot sportman.
Het is een ordinaire dief.
Al zijn overwinningen, zijn truien, en zijn miljoenen dollars heeft hij gestolen.
Gestolen van sporters die wél zuiver waren.
En al was het maar de vijftiende, of de twintigste, of de dertigste van de Tour die zuiver reed,
dan nog was die dertigste honderd keer meer sportman dan Armstrong ooit geweest is.

Lees dit statement van Nicole Cook maar een keer.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 20:47

Bigben: ik zeg wat hij voor mij is, en daar heb jij niks over te zeggen...
En sporters die wél zuiver waren? In die periode? Laat me niet lachen!

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:52

Lees nu eerst het statement van Nicole Cooke een keer.
Het is een lang stuk, maar de moeite waard, en zij heeft recht van spreken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 20:56

Zorgt haar statement ervoor dat ik komende zomer met wat epo de tour win?
Eerst moest ik het usada rapport lezen, en nu dit weer....

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:12

Wikipedia schreef:
Edwig Van Hooydonk (Ekeren, 4 augustus 1966) is een Belgisch voormalig wielrenner. Hij was prof van 1986 tot en met 1996. Van Hooydonk kon goed uit de voeten in de Vlaamse Ardennen en won twee keer De Ronde van Vlaanderen. Daarin kreeg hij zijn bijnaam Eddy Bosberg, omdat hij bij zijn beide overwinningen telkens een beslissende demarrage plaatste op de Bosberg, traditioneel de laatste helling voor de aankomst.

Ook in de Brabantse heuvels reed hij een mooi palmares bij elkaar: hij is recordhouder met 4 overwinningen in de Brabantse Pijl.

Hij reed zijn hele carrière voor ploegen van Jan Raas. Halverwege het seizoen 1996 beëindigde hij enigszins vroegtijdig zijn carrière. Hij kon niet meer volgen met de toprenners terwijl hijzelf proper deed. Hij wilde dit zo houden en er zat dus niets anders op dan stoppen met wielrennen. Van Hooydonck liet zich in een aantal commentaren kritisch uit over het dopinggebruik en de opkomst van epo in het wielerpeloton.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 21:34

Ja... En je punt is?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:41

BigBen schreef:
Wikipedia schreef:
Edwig Van Hooydonk (Ekeren, 4 augustus 1966) is een Belgisch voormalig wielrenner. Hij was prof van 1986 tot en met 1996. Van Hooydonk kon goed uit de voeten in de Vlaamse Ardennen en won twee keer De Ronde van Vlaanderen. Daarin kreeg hij zijn bijnaam Eddy Bosberg, omdat hij bij zijn beide overwinningen telkens een beslissende demarrage plaatste op de Bosberg, traditioneel de laatste helling voor de aankomst.

Ook in de Brabantse heuvels reed hij een mooi palmares bij elkaar: hij is recordhouder met 4 overwinningen in de Brabantse Pijl.

Hij reed zijn hele carrière voor ploegen van Jan Raas. Halverwege het seizoen 1996 beëindigde hij enigszins vroegtijdig zijn carrière. Hij kon niet meer volgen met de toprenners terwijl hijzelf proper deed. Hij wilde dit zo houden en er zat dus niets anders op dan stoppen met wielrennen. Van Hooydonck liet zich in een aantal commentaren kritisch uit over het dopinggebruik en de opkomst van epo in het wielerpeloton.

En voor zo'n sporter heb ik respect, als topsporter besluiten niet aan die poppenkast mee te doen, doodzonde ook voor zo'n eerlijke sportieve man.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:22

Je mag Armstrong geen groot sportman noemen. Of Basso. Of Ullrich. Of Contador. Of Landis. Of Schleck.

De Tour wordt gemaakt door de renners. Het wordt gemaakt door de competitie. Gelukkig ziet de Tourbaas dat ook in:

http://www.elsevier.nl/Sport/nieuws/201 ... ER351828W/

Ze noemen het een verloren decennium. Wat is er nou allemaal gebeurd door de doping?

-De Duitsers zijn er helemaal mee gestopt, alle sponsoren teruggetrokken
-ZDF stopt volledig met de Tour uit te zenden
-Idioot veel renners gaan op hun bek door de doping
-Het wielrennen is groter dan ooit in Amerika
-Er is gigantisch veel geld verdiend voor kankerresearch

Iedereen in de top 10 gebruikt. En toch moeten ze moeite doen om te winnen. En krijgen wij mooi fietsen te zien. In HD. Met je neus d'r bovenop. En toch iedereen kijkt het, en vormt er een mening over.

Mijn boodschap aan USADA, UCI, en de media? Hou lekker op over de doping, laat ze lekker gewoon gebruiken en geef ONS ons leuke wedstrijdje terug om naar te kijken zonder het gezeik er omheen!