Amanda Todd; Gepest tot de dood.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:44

lieveli schreef:
Desty schreef:

Wauuuuw, wat goed van anonymous! TOP *\o/*
Die jongen gaat zijn leven zich nooit meer goed voelen.

Je bedoelt die man van 37!!! Echt om te walgen dit. Dat een volwassene al de borsten van een kind wil zien maar daar vervolgens nog haar leven mee verwoest...

Tjah sorry maar vind het ook wel in en in triest dat ze haar borsten op 12-13 jarige leeftijd liet zien... 7th grade ben je meestal 12 of 13 namelijk..

Neemt niet weg dat het ontzettend sneu is dat door pesten er weer een jong leven word weggenomen.
Het enige wat ik nu dan maar kan hopen is dat dat meisje nu maar rust heeft..

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 21:02

_Friemel schreef:
Tjah sorry maar vind het ook wel in en in triest dat ze haar borsten op 12-13 jarige leeftijd liet zien... 7th grade ben je meestal 12 of 13 namelijk..

Sorry hoor, maar als jij 12/13 bent durf jij echt niet tegen een man van 28 te gaan. En zeker niet als je emotioneel al niet helemaal stabiel bent.
Vind dat een rot opmerking

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 21:16

Desty schreef:
_Friemel schreef:

Sorry hoor, maar als jij 12/13 bent durf jij echt niet tegen een man van 28 te gaan. En zeker niet als je emotioneel al niet helemaal stabiel bent.
Vind dat een rot opmerking

Misschien moet je je verder verdiepen in het verhaal, ik snap dat als je jong bent je wat onstabiel/onzeker bent en woorden zoals je bent mooi enz je een fijn gevoel geven maar dat is geen enkele reden om je borsten te laten zien, ik kan er ergens op uit maken dat ze wist dat hij 28 was, pas een jaar later neemt hij namelijk contact met haar op en beginnen de pesterijen. Ook het vreemdgaan vind ik not-done.

Ik kan begrijpen dat als je wereld zo instort dat ze heeft gedacht bij hem kan ik me veilig voelen en het is dan sneu dat er op zo'n vreselijke jonge leeftijd ( 13/14) misbruik van word gemaakt.

Het is geen enkel excuus om iemand tot de dood te pesten, die is er nooit maar ik vind het ontzettend sneu dat het www zo veel kan verzieken voor zulke ontzettend mooie jonge meiden.

Urbanus

Re: Amanda Todd; Gepest tot de dood.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 21:36

Veel meiden zijn gewoon onzeker op die leeftijd en zijn eager to please of voelen lustgevoelens en uiten die op deze manier omdat ze het overzicht niet helemaal op orde hebben wbt internet. Dat is iets wat ik vanuit het onderwijs en wat ouders vanuit huis (hopelijk) proberen mee te geven, ga je eigen grenzen niet over ook al lijkt iemand nog zo leuk, zeker wbt het internet want het kan je gaan achtervolgen.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 00:51

Verschrikkelijk.. En hoeveel mensen haar al voor zijn gegaan..
Ik schaam me af en toe diep voor mijn medemens.
Walgelijk.

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 01:26

ik vind het vreselijk voor haar, maar vind het dan ook weer belachelijk dat hier de wereld op in gaat maar op alle andere zelfmoorden niemand. er zijn zoveel mensen die dagelijks zelfmoord plegen voor nog een erger verleden als dat van haar en daar hoor je nooit iets over. neemt niet weg dat ik dit niet erg vind, maar om nu met de vingers te wijzen naar de pesters is ook niet oke, wij weten niet precies hoeveel waar is van wat zei ons verteld, als er gevolgen moeten zijn dan zal de politie en de rechtbank zich daar mee bezig houden.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 01:32

En al met al is dit ik weet niet hoe lang bekend.. en nog word er weinig vooruitgang geboekt. -O-

Ik hoop dat je je geluk boven vind lieve Amanda..

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 01:39

Jak ik ben hier helemaal naar en stil van dat dit dus echt bestaat.. Imo hebben ze deze meid gewoon de dood in gejaagd dood gewenst daarbij :( walgelijk ik vraag me af of die vreselijke figuren wel weten wat ze deze familie hebben aangedaan ? Bah bah bah zo ziekelijk :(

Rust zacht lieve meid hopelijk kun je nu rust vinden... Dit had nooit mogen gebeuren :(

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 01:44

Maartenn schreef:
Keandra schreef:
verschrikkelijk gewoon
ik hoop dat ze de pesters vinden en dan ook voor de jeugdrechter (als ze dat daar kennen) zetten en eens gepast straffen (maar dan ook gepast en zwaar genoeg) zodat ze altijd met het gevoel blijven zitten dat ze een moordenaar zijn.

ik leef mee met de familie (werd vroeger ook gepest, om de zotste redenen)

Ik denk dat ze nu al wel het gevoel hebben dat ze een moordenaar zijn.

Dat vraag ik me toch af.
Als ze dat bewustzijn zouden hebben hadden ze ook niet meermalen tegen haar gezegd dat ze opnieuw moest proberen zichzelf te doden.

Het is jammer dat het nog kinderen/tieners zijn maar evengoed mogen ze ook wel horen wat ze verkeerd doen, mag hopen dat ze hun eigen kinderen dan wat betere normen en waarden bijbrengen.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 01:47

craiester schreef:
ik vind het vreselijk voor haar, maar vind het dan ook weer belachelijk dat hier de wereld op in gaat maar op alle andere zelfmoorden niemand. er zijn zoveel mensen die dagelijks zelfmoord plegen voor nog een erger verleden als dat van haar en daar hoor je nooit iets over. neemt niet weg dat ik dit niet erg vind, maar om nu met de vingers te wijzen naar de pesters is ook niet oke, wij weten niet precies hoeveel waar is van wat zei ons verteld, als er gevolgen moeten zijn dan zal de politie en de rechtbank zich daar mee bezig houden.

Hoeveel kinderen plaatsen filmpjes als dit op youtube met het gevolg dat ze zelfmoord plegen? Hoeveel volwassenen doen dat? Tuurlijk er zijn genoeg mensen die zelfmoord plegen, maar het is ook logisch dat dat niet allemaal in het nieuws komt.

Verder vind ik het TOTAAL niet belangrijk wat het verhaal van de pesters is. Komop, wat zou het excuus moeten zijn? Een excuus wat iets veranderd aan dat dit meisje gepest is en zo erg dat ze nu dood is, nou als je het mij vraagt is daar geen excuus voor.

Dus ik wijs met al mijn vingers naar de pester. Hij is net zo erg als welke moordenaar dan ook, en hoort op dezelfde plek te zijn, als hen.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 02:15

Wat een verschrikkelijk verhaal.. En helaas geen uitzondering..
Wie weet ga ik dit filmpje nog wel eens laten zien zodra ik er achter kom dat er gepest wordt in mijn klassen.misschien zelfs wel zonder dat er gepest wordt.. (Maar ook daar moet je mee oppassen ivm (over)gevoeligheid van leerlingen/ouders)

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 02:21

@daphne__: ik zeg ook niet dat je moet luisteren naar het verhaal van andere. maar je ziet nu enkel het kant van het meisje, en ik persoonlijk trek daar geen conclusies uit. om heel eerlijk te zijn sluit ik straks bokt af en komt dit meisje niet eenmaal in mijn hoofd, heel erg voor haar dat ze dit als laatste uitweg zag maar ik ken haar niet persoonlijk, en ik ga mij niet bekommeren om een mediahype. dat vind ik eigenlijk nog het ergst dat de media hier zo hard op ingaat, moet ook niet fijn zijn voor de ouders

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 22:49

Heftig dat er niet op dit filmpje is gereageerd en gehandeld ze riep puur op hulp.
Hopen dat ze nu haar rust heeft.

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 23:04

Ten eerste, goed dat dit in de publiciteit komt!!! Eindelijk kunnen mensen eens zien wat je iemand aan doet door zo te doen.. En waarom deze wel andere niet? Nou beter deze wel dan allemaal niet!

Verder zit ik mezelf al dagen af te vragen.. Als ik dit filmpje had gezien voor ze overleden was.. Had ik dan gereageerd als luisterend oor... Of had ik gedacht; wat een aandachtvrager.. Ik vraag het me echt af en kan geen antwoord vinden voor mezelf, geeft me wel stof tot nadenken.. Hier zeggen ze eigenlijk altijd dat als iemand roept dat ie zelfmoord gaat plegen dat ie het niet doet.. Maar zij laat zien dat dat heel erg onjuist is.. Maar hoe zie je het verschil van mensen die aandacht willen en mensen die echt hulp nodig hebben op internet..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 23:25

Zo jong,,,,

En waarom een vriendin laten stikken omdat haar borsten op internet staan? Ik snap dat echt niet. Ik zou juist voor die persoon er zijn... dan heb je juist je vrienden het hardst nodig :(:) hoop dat de mensen die haar leven hebben verkloot op de blaren mogen zitten en zich zo erg dood schamen dat ze bijna in het graf springen (maar niet helemaal ;) wens niemand dood toe)

Condor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 10:22

Ontzettend triest dat zo'n meisje op die leeftijd al met dat soort gedachtes rondloopt. En ze daarna nog waarmaakt ook. Verschrikkelijk, maar zeker niet de enige.

En dan ineens, begint iedereen over dat pesten gestopt moet worden, dit dat. Ik wil nog wel eens zien wat er echt gaat gebeuren, want ik hoor dit zo vaak, maar het gaat ondertussen gewoon even hard door. Op de middelbare school werd je anders gewoon verteld, ja, nja, het is je eigen schuld, want je bent anders als de rest. Fl*kker maar op, ik heb nog niet meegemaakt dat er op middelbare scholen ( en ook zeker basisscholen) opgetreden werd tegen pesten. Dus ben erg benieuwd wat die scholen er nu allemaal aan gaan doen.

Vergeef me mijn verbitterde, ietwat grove reactie, maar ik vind t zo erg dat er wederom een jong meisje slachtoffer is geworden van iets wat simpelweg NIET had hoeven gebeuren.

Rust zacht meisje.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:53

Ik ben redelijk lang gepest, en niemand verdient zoiets. Zeker als het fysiek word, dan is het pas echt goed mis.

Ik moet zeggen, de reactie's onder het filmpje zijn niet mals. En ik geef ze in zoverre ook gelijk want kom op, iedereen weet dat je geen dingen voor de webcam moet doen. Als ik dan lees dat de gozer 28 is denk ik 'Waarom verpest je 't zo erg voor een meisje van 12/13?' Wat heb je dan zelf uberhaubt voor leven. Ik snap ook niet dat die docenten o.i.d niet naar de politie gegaan zijn, alsof niemand dit merkt. Kom op zeg. In dit soort situatie's lijkt 't of er niemand in de buurt echt hersenen heeft, want persoonlijk zou ik allang naar de politie gestapt zijn van hey, let eens even op. Als je zulke foto's rond ziet gaan op het internet en zulke berichten, moet er toch wel een alarmbel gaan rinkelen bij iemand?

't Blijft triest, maar ze heeft er zelf ook wel schuld aan gehad, no offence.

Rest in peace.