Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jans schreef:Het kan er wel bij horen, dat provoceren, maar ik vind even aanspreken wel goed. Ik kan er niks aan doen, maar ik moet altijd wel een beetje lachen als ze door hun idiote capriolen met de sturen in elkaar komen en vallen
MirandaFuego schreef:[***] schreef:Het kan er wel bij horen, dat provoceren, maar ik vind even aanspreken wel goed. Ik kan er niks aan doen, maar ik moet altijd wel een beetje lachen als ze door hun idiote capriolen met de sturen in elkaar komen en vallen
Ja, zo heb ik bijna een keer iemand onder de auto gehad, die viel, vond ik toch niet zó grappig..
xTammyy schreef:Snap best dat de man misschien gefrustreerd raakte, maar je weet de rest van de situatie niet.
Hier zijn vaak incidenten tussen automobilisten en fietsers, soms gaan ze ook met elkaar op de vuist.. Maar vaak vragen de fietsers daar ook om hoor, die die zich kunnen gedragen.
stef schreef:Was je er bij?Citaat:Fietser slaat scholieren tijdens inhalen
AMSTERDAM - Een 48-jarige man uit Apeldoorn is donderdagmiddag aangehouden op verdenking van het mishandelen van meerdere scholieren.
Dat meldt de politie Gelderland-Midden vrijdag.
De fietsende man zou de eveneens fietsende kinderen tijdens het inhalen hebben geslagen. Enkele kinderen zouden daarbij gewond zijn geraakt.
Docenten hebben de man aangehouden en aan de politie overgedragen. De groep scholieren was met enkele leraren in een colonne op weg naar Ede, verklaarden de docenten.
De aangehouden man zou boos zijn geworden, omdat hij naar zijn mening de colonne niet kon inhalen. Daarop zou de man enkele scholieren hebben geslagen en aan de haren hebben getrokken.
Nee, ik keur het gedrag van de man niet goed, maar heel eerlijk: Ze maken het er wel naar hoor.. 6 breed, rallend en brallend, schreeuwen, gillen, knoerharde muziek... en aan de kant gaan ho maar....
Ik kijk er dus niet echt van op dat dit gebeurt
MirandaFuego schreef:xTammyy schreef:Snap best dat de man misschien gefrustreerd raakte, maar je weet de rest van de situatie niet.
Hier zijn vaak incidenten tussen automobilisten en fietsers, soms gaan ze ook met elkaar op de vuist.. Maar vaak vragen de fietsers daar ook om hoor, die die zich kunnen gedragen.
Ja, maar het gaat niet over twee volwassenen, maar kinderen van de basisschool versus volwassen man..
_San87_ schreef:Basisschoolsnotters kunnen hondsbrutaal zijn. Ik sta er regelmatig van te kijken. Van die 10 jarige snottertjes met een attitude van heb ik jou daar.
MirandaFuego schreef:_San87_ schreef:Basisschoolsnotters kunnen hondsbrutaal zijn. Ik sta er regelmatig van te kijken. Van die 10 jarige snottertjes met een attitude van heb ik jou daar.
Deze waren volgens mij in collone met leraren erbij...
_San87_ schreef:Oh, dus dan kunnen ze niet hondsbrutaal zijn?
Nou ja, dat blijft speculeren. Ik hoop echter van harte dat meneer niet zomaar agressief is geworden maar daar een reden voor had. Sowieso, colonnes die hier fietsen zijn een gevaar voor het overige wegverkeer, leraren erbij of niet.
MirandaFuego schreef:_San87_ schreef:Oh, dus dan kunnen ze niet hondsbrutaal zijn?
Nou ja, dat blijft speculeren. Ik hoop echter van harte dat meneer niet zomaar agressief is geworden maar daar een reden voor had. Sowieso, colonnes die hier fietsen zijn een gevaar voor het overige wegverkeer, leraren erbij of niet.
Nou nee, als er leraren bij zijn doen ze normaal...
Hij heeft nooit een reden om kinderen te slaan.
MirandaFuego schreef:_San87_ schreef:Hihihi, ik nodig je van harte uit om hier eens te komen fietsen als er een colonne schoolkinderen langskomt, no way dat ze allemaal keurig in het gareel staan.
Met leraren erbij?
En dan is het zo erg dat je ze gaat slaan?
stef schreef:nikilover schreef:In mijn ogen maakt het echt niet uit wat er aan deze situatie vooraf is gegaan..
Slaan is slaan en is not done om welke reden dan ook.
En voor mijn beeldvorming maakt het wel uit.Ik vind het een heel groot verschil of er uit het niets geslagen is, of of de man geprovoceerd is...
Shirley schreef:Man was zelf ook op de fiets, van een auto was geen sprake in de OP
nikilover schreef:stef schreef:
En voor mijn beeldvorming maakt het wel uit.Ik vind het een heel groot verschil of er uit het niets geslagen is, of of de man geprovoceerd is...
Dat het voor jou uitmaakt kan best.
Dus als er een kind van een jaar of 8 bijdehand tegen iemand doet,
Waar jij bijstaat, en diegene verkoopt dat kind een klap, dan vind je dat een eigen schuldkwestie?
Aparte beeldvorming zou je dan hebben.