Man slaat scholieren tijdens inhalen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 15:09

Ik verbaas me soms ook echt over het gedrag van 'leeftijdsgenoten'.
Lekker met z'n allen naast elkaar, niet aan de kant gaan, geen licht in het donker enz. enz...

Misschien gaat slaan wel een beetje te ver, maar soms trekken ze 't bloed onder je nagels vandaan!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 15:09

Jans schreef:
Het kan er wel bij horen, dat provoceren, maar ik vind even aanspreken wel goed. Ik kan er niks aan doen, maar ik moet altijd wel een beetje lachen als ze door hun idiote capriolen met de sturen in elkaar komen en vallen :=

Ja, zo heb ik bijna een keer iemand onder de auto gehad, die viel, vond ik toch niet zó grappig..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 15:10

MirandaFuego schreef:
[***] schreef:
Het kan er wel bij horen, dat provoceren, maar ik vind even aanspreken wel goed. Ik kan er niks aan doen, maar ik moet altijd wel een beetje lachen als ze door hun idiote capriolen met de sturen in elkaar komen en vallen :=

Ja, zo heb ik bijna een keer iemand onder de auto gehad, die viel, vond ik toch niet zó grappig..

Daarom ga ik dus nooit te dicht achter ze rijden met de auto zodat ik nog snel kan remmen. Want zoals ze bij mij in de regio fietsen..

Er langs gaan durf ik dan ook niet, ze zullen mn auto maar beschadigen >;)

MirandaMalik

Re: Man slaat scholieren tijdens inhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 15:14

Ja, het is toch zo dat je een keertje moet inhalen, soms kan het niet anders, sturen in elkaar kan gewoon ook wel gebeuren, er was niks wilds aan de hand.
Gelukkig reed ik ook rustig anders had het heel anders afgelopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 15:15

Ik toeter wel altijd, dat ze weten dat ik er ben. Gaan ze niet opzij blijf ik er achter en toeter ik nog een paar keer. Doen ze dan nog niet achter elkaar gaan rijden kan ik heel goed mijn toeter vasthouden tot ze doof zijn en wel achter elkaar gaan. :j

Ze fietsen ook altijd op de weg ipv op het fietspad :=

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 15:18

Hier heb je stukken waar je even op de weg komt, is ook gevaarlijk hoor, worden wel eens fietsers aangereden..
Ook al zijn ze nog zo vervelend, ik rij ze toch liever niet over.. :o
Idd, gewoon lekker hard toeteren!! :P

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 15:19

Snap best dat de man misschien gefrustreerd raakte, maar je weet de rest van de situatie niet.

Hier zijn vaak incidenten tussen automobilisten en fietsers, soms gaan ze ook met elkaar op de vuist.. Maar vaak vragen de fietsers daar ook om hoor, die die zich kunnen gedragen.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 15:22

xTammyy schreef:
Snap best dat de man misschien gefrustreerd raakte, maar je weet de rest van de situatie niet.

Hier zijn vaak incidenten tussen automobilisten en fietsers, soms gaan ze ook met elkaar op de vuist.. Maar vaak vragen de fietsers daar ook om hoor, die die zich kunnen gedragen.

Ja, maar het gaat niet over twee volwassenen, maar kinderen van de basisschool versus volwassen man.. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 15:24

stef schreef:
Citaat:
Fietser slaat scholieren tijdens inhalen
AMSTERDAM - Een 48-jarige man uit Apeldoorn is donderdagmiddag aangehouden op verdenking van het mishandelen van meerdere scholieren.

Dat meldt de politie Gelderland-Midden vrijdag.

De fietsende man zou de eveneens fietsende kinderen tijdens het inhalen hebben geslagen. Enkele kinderen zouden daarbij gewond zijn geraakt.

Docenten hebben de man aangehouden en aan de politie overgedragen. De groep scholieren was met enkele leraren in een colonne op weg naar Ede, verklaarden de docenten.

De aangehouden man zou boos zijn geworden, omdat hij naar zijn mening de colonne niet kon inhalen. Daarop zou de man enkele scholieren hebben geslagen en aan de haren hebben getrokken.

Nee, ik keur het gedrag van de man niet goed, maar heel eerlijk: Ze maken het er wel naar hoor.. 6 breed, rallend en brallend, schreeuwen, gillen, knoerharde muziek... en aan de kant gaan ho maar....
Ik kijk er dus niet echt van op dat dit gebeurt
Was je er bij? :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 15:27

MirandaFuego schreef:
xTammyy schreef:

Ja, maar het gaat niet over twee volwassenen, maar kinderen van de basisschool versus volwassen man.. :')

Basisschoolsnotters kunnen hondsbrutaal zijn. Ik sta er regelmatig van te kijken. Van die 10 jarige snottertjes met een attitude van heb ik jou daar.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 15:29

_San87_ schreef:
Basisschoolsnotters kunnen hondsbrutaal zijn. Ik sta er regelmatig van te kijken. Van die 10 jarige snottertjes met een attitude van heb ik jou daar.

Deze waren volgens mij in collone met leraren erbij...
Het was hier eerder andersom..
http://www.edestad.nl/_incs/fietser_sla ... 42326.html

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 15:31

MirandaFuego schreef:
_San87_ schreef:

Deze waren volgens mij in collone met leraren erbij...

Oh, dus dan kunnen ze niet hondsbrutaal zijn :D?

Nou ja, dat blijft speculeren. Ik hoop echter van harte dat meneer niet zomaar agressief is geworden maar daar een reden voor had. Sowieso, colonnes die hier fietsen zijn een gevaar voor het overige wegverkeer, leraren erbij of niet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 15:32

KoudbloedKim schreef:
Was je er bij? :)

Nee, ik zie ook dat het woordje "vaak" mist...

Maar goed, verder nog iets constructiefs toe te voegen?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 15:34

_San87_ schreef:

Nou ja, dat blijft speculeren. Ik hoop echter van harte dat meneer niet zomaar agressief is geworden maar daar een reden voor had. Sowieso, colonnes die hier fietsen zijn een gevaar voor het overige wegverkeer, leraren erbij of niet.

Nou nee, als er leraren bij zijn doen ze normaal...
Hij heeft nooit een reden om kinderen te slaan. :(

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 15:35

MirandaFuego schreef:
_San87_ schreef:

Nou nee, als er leraren bij zijn doen ze normaal...
Hij heeft nooit een reden om kinderen te slaan. :(

Hihihi, ik nodig je van harte uit om hier eens te komen fietsen als er een colonne schoolkinderen langskomt, no way dat ze allemaal keurig in het gareel staan _O-.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 15:36

Die man vind dus wel dat hij redenen heeft om die kids te meppen, en ik ben dan erg benieuwd naar wat die redenen zijn. Ik bekijk dingen graag uit een andermans oogpunt.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 15:36

_San87_ schreef:
Hihihi, ik nodig je van harte uit om hier eens te komen fietsen als er een colonne schoolkinderen langskomt, no way dat ze allemaal keurig in het gareel staan _O-.

Met leraren erbij?
En dan is het zo erg dat je ze gaat slaan?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 15:38

MirandaFuego schreef:
_San87_ schreef:

Met leraren erbij?
En dan is het zo erg dat je ze gaat slaan?

Nee, ik sla niet, maar daar gaat het ook niet om in mijn verhaal, maar om het hondsbrutaal zijn. En ja, met leraren erbij.

In het verhaal in de OP gaat het om een groep van 40 kinderen begeleid door 2 leraren, trouwens.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 15:38

stef schreef:
nikilover schreef:
In mijn ogen maakt het echt niet uit wat er aan deze situatie vooraf is gegaan..
Slaan is slaan en is not done om welke reden dan ook.

En voor mijn beeldvorming maakt het wel uit. :) Ik vind het een heel groot verschil of er uit het niets geslagen is, of of de man geprovoceerd is...

Dat het voor jou uitmaakt kan best.
Dus als er een kind van een jaar of 8 bijdehand tegen iemand doet,
Waar jij bijstaat, en diegene verkoopt dat kind een klap, dan vind je dat een eigen schuldkwestie?

Aparte beeldvorming zou je dan hebben.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 15:39

omg, er wordt echt weereens niet gelezen...

Vertel me niki, want ik leer graag, wáár zeg ik dat? Dan kan ik het misschien nog veranderen

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 15:40

Shirley schreef:
Man was zelf ook op de fiets, van een auto was geen sprake in de OP

Dat zei ik ook nergens.
Ik noemde een voorbeeld.

Enig idee wat voor ongelukken er kunnen gebeuren als je die kinderen even een mep verkoopt?
Geen idee hoe hard die meppen geweest zijn, maar wat als het kind valt, anderen vallen hier weer overheen, oid..

Nou, good job voor die man dan :n

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 15:40

stef schreef:
omg, er wordt echt weereens niet gelezen...

Vertel me niki, want ik leer graag, wáár zeg ik dat? Dan kan ik het misschien nog veranderen

Volgens mij lees jij niet ;)
Ik zeg namelijk nergens dat jij dat zegt.
Het is een serieuze vraag aan jou ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 15:41

nikilover schreef:
stef schreef:

En voor mijn beeldvorming maakt het wel uit. :) Ik vind het een heel groot verschil of er uit het niets geslagen is, of of de man geprovoceerd is...

Dat het voor jou uitmaakt kan best.
Dus als er een kind van een jaar of 8 bijdehand tegen iemand doet,
Waar jij bijstaat, en diegene verkoopt dat kind een klap, dan vind je dat een eigen schuldkwestie?

Aparte beeldvorming zou je dan hebben.

Waar zegt ze dat :D? Jij leest wat je wilt lezen, of niet :D?

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 15:41

en jij volgens mij ook :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 15:42

Nee, hoor. De intonatie van je bericht insinueert anders dan jij beweert ;).