Tiener vermoord eigen moeder en zusje zonder reden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: Tiener vermoord eigen moeder en zusje zonder reden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:28

Het ironische is dat ze juist in een bewaakte wijk woonden en wederom het wapen dat de Amerikanen zo graag hebben om zich zogenaamd te verdedigen (een idote gedachte want iemand die jou kwaad wil doen heeft zijn wapen als in de aanslag als je het jouw nog moet halen en laden en volgens de wet in de meeste staten moet het ook nog achter slot en grendel bewaard) hier juist de sleutelrol in speelde.
Ik denk niet dat deze jongen ze met blote handen te lijf was gegaan. Uit het gesprekje blijkt dat hij dacht dat het met 1 schot wel voorbij zou zijn en hij schrok enorm toen dat niet zo was en moest toen door blijven schieten tot ze (zus) "ophield".

Het gebruik van een pistool zorgt voor een afstand die net genoeg kan zijn om iemand makkelijker om te brengen.

Overigens heb ik ooit een boek gelezen "het zit in ons allen" over een echtpaar dat een moord pleegt door omstandigheden en ik ben ergens wel overtuigt dat iedereen in staat is om te moorden als er een bepaalde trigger is (die voor iedereen anders is), helemaal in combinatie met een psychische onbalans of "slechte invloed" of noodsituatie.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:57

Lusitana schreef:
Overigens heb ik ooit een boek gelezen "het zit in ons allen" over een echtpaar dat een moord pleegt door omstandigheden en ik ben ergens wel overtuigt dat iedereen in staat is om te moorden als er een bepaalde trigger is (die voor iedereen anders is), helemaal in combinatie met een psychische onbalans of "slechte invloed" of noodsituatie.

Ja dat denk ik ook wel! Ik vind het soms een raar idee dat onze hersenen zo beïnvloed kunnen raken door allerlei omstandigheden. Het hele fenomeen 'jezelf zijn' valt dan eigenlijk weg. :P Want wanneer ben je nou jezelf, je bestaat door alles en iedereen om je heen en je kopieert uiteindelijk alles wat je doet vanaf het moment dat je geboren wordt.

Als ik ergens als bosjesmens was geboren vond ik hele andere dingen mooi en was ik eigenlijk een compleet ander mens. :P

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 21:08

Skygirl schreef:
Dreamy schreef:
Ik zat toenstraks ook een documentaire te kijken waar ook een 911operator te horen was en dit viel me ook erg op.
Het is natuurlijk hun werk en ze hebben geleerd hoe ze moeten reageren, maar toch.. zo knap. Je weet dat er iets gruwelijks is gebeurd, je praat op dat moment met een dader/slachtoffer..
Je moet echt je hoofd koel houden en de juiste dingen zeggen op de juiste manier..

Alsnog, dat iemand dit zo koelbloedig verteld, zoiets maken ze hooguit 1x in hun carrière mee. Daar kun je nog steeds een beetje van schrikken.

Ik denk niet dat dat doordringt op het moment dat zij zo iemand aan de lijn krijgt. Wss gaat er bij haar een knop om, en beseft ze pas later wat er nou echt verteld is. Vandaar wss ook die lange stiltes.

Lusitana

Re: Tiener vermoord eigen moeder en zusje zonder reden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 16:13

Ze moet echt gewoon van alles typen (dat kun je ook gewoon horen) en lezen en doen tegelijk, het is niet dat ze, als ze stil is, niks doet.
Ze moeten eerst het juiste scherm zoeken en "moord" zal niet eentje zijn die ze het meest gebruiken. Dus dan moet ze wellicht de eerste paar vragen improviseren terwijl ze zoekt.
Ondertussen moet ze ook de politie inschakelen via de computer.

Daarbij helpt het verder ook niet als ze als een razende vragen af gaat vuren. Ze zijn getrained om dingen systematisch af te werken. Je zult nooit een paniekerig of drukke operator horen. Het gaat altijd redelijk langzaam.

Ze krijgen veel schietpartijen en moorden door, zo byzonder is het niet op zich voor ze.
Er komen de meest verschrikkelijke dingen op hun bordje. Als je naar YouTube gaat en op 911 calls kijkt, kun meer vreselijke dingen horen en bijna altijd dezelfde "darling" , begrip en kalmte van de operators. Zelfs bij de meest waanzinnige zoals het niet krijgen van de juiste hamburgerdressing bij een take away (seriously).
Operators die persoonlijk worden of een mening hebben, worden ontslagen. Alles moet (zoveel mogelijk) volgens protocol.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 16:47

Ik heb het hele gesprek geluisterd en vond het heel schokkend..
Ik vond dat de medewerker van 911 erg professioneel maar toch persoonlijk met de jongen praatte.

Wat hij gedaan heeft is niet te vergeven en zeker niet goed, maar toch vind ik dat je als je goed luistert echt kan horen dat hij erg in de war lijkt te zijn. Dat hij 'er niet bij is'. Ondanks dat het vreselijk is wat hij heeft gedaan, heb ik het toch te doen met deze jongen.