Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ersina schreef:Ik denk dat de adder onder het gras de belastingdienst is. Als je een huis hebt, maar geen hypotheek zal je aangeslagen worden voor vermogensbelasting. Je zult dus wél een hypotheek moeten nemen. Maar er zal wel een manier zijn om dat te omzeilen, tenslotte is er ook een tv programma geweest die ooit een villa weg gaf. De WOZ waarde zal niet mis zijn en ook alle gemeentelijke heffingen zal je gewoon moeten betalen. Maar voor mensen met een baan (in de regio)en al een huis (die ze gegarandeert kunnen verkopen) is het misschien aantrekkelijk.
Verlotingen zijn, ook als het met toestemming is, altijd in het voordeel van de verloter. Maar dat weerhoud ons er toch niet van om toch loten te kopen? Stel dat je wint! Aangezien er veel aandacht aan is besteed, denk ik dat de winnaar ook een bekende Nederlander wordt.
Zelf koop ik geen lot. (Wat te mooi lijkt om waar te zijn, is ook meestal niet waar)maar de illusie die je kan kopen voor 50 euro , zal voor velen al goed genoeg zijn.
Tot slot. De zin;"de jackpot is NIET gevallen", blijft door mijn hoofd spoken. Want STEL hij neem de laatste lot als winnend lot...(wie heeft er toezicht op) en niet alle loten worden verkocht. maar goed, ik wens de winnaar veel plezier met de nieuwe woning.
Skessa_ schreef:Maar het huis is geen prive eigendom straks he! Je koopt een BV (uit Engeland) en daar zit het huis in!
danielle_s schreef:Betaal je dan, simpel gezegd, op jaarbasis 1,2% vermogensbelasting als je eigenaar bent van een huis zonder hypotheek?
En als je het zou verhuren betaal je 30% over de opbrengsten?
En wat als je je eigen huis met hypotheek zou verhuren en zelf in dit huis zou gaan wonen?
veerledec schreef:Skessa_ schreef:Maar het huis is geen prive eigendom straks he! Je koopt een BV (uit Engeland) en daar zit het huis in!
Ow, dat is wel een goede, dat verandert de zaak. Dan heb je een aanmerkelijk belang in Box 2 en loopt het via de vennootschapsbelasting. Is het een Nederlandse B.V. of een Engelse Limited?
danielle_s schreef:Dank je voor de uitleg veerledec!
Alleen krijg je in de laatste optie geen hypotheekrente aftrek meer toch, omdat je niet in het huis met hypotheek woont?
veerledec schreef:danielle_s schreef:Dank je voor de uitleg veerledec!
Alleen krijg je in de laatste optie geen hypotheekrente aftrek meer toch, omdat je niet in het huis met hypotheek woont?
Dat klopt, geen aftrek meer, maar ook geen heffing. Per saldo ga je dan inderdaad meer belasting betalen in Box 1 dan daarvoor, maar hé, je krijgt er ook wel een huis voor in de plaats hè.