Inbreker dood na vechtpartij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ponyhorse

Re: Inbreker dood na vechtpartij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:37

Het is je eigen huis daarin moet je je veilig voelen, en daarbij eigen schuld dikke bult. Ze moeten die mensen van het huis maar slachtoffer therapie geven om dit voorval zo snel mogelijk te vergeten. Ik vind dat je je thuis mag verdedigen vooral tegen zo'n tuig.

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:42

Wat er ook gebeurd is, die inbreker hoorde daar niet te zijn en vind ik niet dat de bewoners van het huis schuldig zijn..
Ik zou wellicht een inbreker voor z'n harses slaan als ik die in mijn huis tegenkom, alleen al van de schrik.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:43

Alle "beroepen" hebben een beroepsrisico, hoe groter dat voor inbrekers word hoe minder het zullen wagen. Erg voor deze inbreker en zijn nabestaanden maar hij had het kunnen voorkomen.

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:50

vind helaas ook dat het toch een beetje ze eigen risico is.
voor het zelfde geld heeft die man hem 1 klap gegeven uit bescherming en is die met ze kop op de verwarming terecht gekomen..
we weten niet hoe het is gekomen, maar ik denk dat die mensen aan angst en schrik wel genoeg straf hebben gehad.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:51

Ik schrik echt van de reacties hier!! Iemand is DOOD, vermoord zelfs. Vermoord worden is NOOIT je eigen schuld.

Bah wat een naar soort mens zijn jullie dat je zelfs maar durft te zeggen: eigen schuld of weer een inbreker minder. Idd een inbreker minder en een moordenaar erbij die volgens jullie NIET gestraft dient te worden. Want wat hij heeft gedaan is zijn huis verdedigen en dat ach daar een dode bij is gevallen maakt niet uit. Dus iemand doden hoeft bestraft te worden, maar een inbreker mag dood.

Denk aub eens na voor je domme dingen gaat uitkramen. Hersenloos gezwets allemaal. Is maar goed dat jullie niet in de rechterlijke macht werken.
Maar op de middelbare school mag een cursus rechtsfilosofie wel eens verplicht worden. Krjgen we hopelijk minder enge en gestoorde opmerkingen te lezen.

Zo frustratie om domheid is weer geuit.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:53

_lautje_ schreef:
Ik schrik echt van de reacties hier!! Iemand is DOOD, vermoord zelfs. Vermoord worden is NOOIT je eigen schuld.

Bah wat een naar soort mens zijn jullie dat je zelfs maar durft te zeggen: eigen schuld of weer een inbreker minder. Idd een inbreker minder en een moordenaar erbij die volgens jullie NIET gestraft dient te worden. Want wat hij heeft gedaan is zijn huis verdedigen en dat ach daar een dode bij is gevallen maakt niet uit. Dus iemand doden hoeft bestraft te worden, maar een inbreker mag dood.

Denk aub eens na voor je domme dingen gaat uitkramen. Hersenloos gezwets allemaal. Is maar goed dat jullie niet in de rechterlijke macht werken.
Maar op de middelbare school mag een cursus rechtsfilosofie wel eens verplicht worden. Krjgen we hopelijk minder enge en gestoorde opmerkingen te lezen.

Domme dingen?

Vraag me af wat jij zou doen op zo'n moment? Terwijl hij er met iets van emotionele waarde vandoor gaat. Of jou aanvalt

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:54

heb ook vaak gehoord dat de bewoner afgemaakt was dus ja stommeling
inbreken en klappen krijgen prima als het dat dan ook maar is ben ik voor
Zij schromen niet om aan jou spullen of misschien familie te zitten dan is dat het risico wat ze lopen
sorry _lautje_ maar wil jou graag zien als ze s nacht voor het bed van je kind staan

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:57

_lautje_ schreef:

_/-\o_ Helemaal mee eens. Walgelijk hoe asociaal en hard mensen tegenwoordig zijn en zich er helemaal niet voor schamen om dit te uiten.

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:57

_lautje_ schreef:

Moord en doodslag zijn 2 heel verschillende dingen, ik vindt het nogal grof om de bewoner(s) voor moordenaar uit te maken.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:58

Ik zou hem in ieder geval niet doodslaan en vooral bij uit de buurt blijven.

Ja hoor Jackylin er wordt iedere nacht wel iemand vermoord door een inbreker. Dat gebeurd zo vaak, dat praat dit helemaal goed.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:59

fiona1 schreef:
_lautje_ schreef:

Moord en doodslag zijn 2 heel verschillende dingen, ik vindt het nogal grof om de bewoner(s) voor moordenaar uit te maken.

Ik vind het nogal grof om iemand dood te slaan

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:00

_lautje_ schreef:

Ja hoor Jackylin er wordt iedere nacht wel iemand vermoord door een inbreker. Dat gebeurd zo vaak, dat praat dit helemaal goed.

Ook als de inbreker bij je kindje z'n bed staat?

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:00

Wellicht niet zo bedoeld maar in het heetst van de strijd een stoeprand, verwarming, betonnenpaal etc. tegengekomen.......

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:01

En waarom zou een inbreker bij het bed van je kindje staan? Dan is het geen inbreker hoor.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:02

_lautje_ schreef:
En waarom zou een inbreker bij het bed van je kindje staan? Dan is het geen inbreker hoor.

Nu zit je alleen maar te muggenziften

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:03

Dan weet jij duidelijk niet waar het meeste contant geld verborgen wordt.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:03

_lautje_ schreef:

Het raam van het kindje staat bijvoorbeeld open.

En wat dacht je van zilver wat soms in een babykamer ligt.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:04

Tsja... als je het aan mij vraagt risico van het vak ;)

Denk ook niet dat de inbreker bewust doodgeslagen is, adrenaline doet veel met mensen.
Wanneer je het besluit neemt bij een persoon in te breken weet je dat je het risico loopt dat deze persoon of personen hun inboedel, familieleden of huisdieren verdedigen... met alle gevolgen van dien.

Ik vind het ook absoluut geen moord eerder noodweer exces of doodslag.
Wanneer iemand s'nachts over de snelweg in een donker pak gaat huppelen loop je ook een groot risico doodgereden te worden, niet de bedoeling maar niet onvermijdelijk.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:05

Ik las pas een berichtje over een paar inbrekers die het leven hadden gered van een oude vrouw die woonde in het huis waar zij inbraken. De vrouw lag met een gebroken heup in de badkamer. Toen de inbrekers vertrokken hebben ze de vrouw een telefoon gegeven zodat ze hulp kon inroepen.

Ook voor deze inbrekers de doodstraf?

Ik denk dat een aantal mensen die hier reageren serieus moeten overwegen om te emigreren naar een land waar de doodstraf nog wordt toegepast zonder een eerlijk proces vooraf.

Freggle_Edge

Ik neem toch aan dat er hier sprake zal zijn voor doodslag en niet voor moord. Al is doodslag al erg genoeg om mee te moeten leven voor iemand die enkelt huis en haard probeerde te verdedigen. Er dus vanuit gaande dat hij hem niet bewust heeft doodgeslagen. 'T is niet goed wat er is gebeurd, maar ik vind niet dat je het de huiseigenaar kwalijk kunt nemen dat hij zijn huis en familie beschermt.
Wel heel rot voor alle nabestaande.

cherie78

quera schreef:
_lautje_ schreef:

Ook als de inbreker bij je kindje z'n bed staat?

Zodat hij kan "ontsnappen" en een volgend "slachtoffer" kan maken?

Wellicht dat de reactie's van posters hier anders zou zijn als er eens DAADWERKELIJK van de zijde van justitie doorgepakt zou worden.
De "straffen" die uitgedeeld worden aan inbrekers etc is ook niet in verhouding met het leed dat ze veroorzaken.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:06

Just_Biancaa schreef:
Ik ben heel hard daarin, maar moet ie maar niet ongevraagd bij iemand het huis inkomen.. Eigen schuld..

Idem..

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:07

Sammyoo schreef:
Ik las pas een berichtje over een paar inbrekers die het leven hadden gered van een oude vrouw die woonde in het huis waar zij inbraken. De vrouw lag met een gebroken heup in de badkamer. Toen de inbrekers vertrokken hebben ze de vrouw een telefoon gegeven zodat ze hulp kon inroepen.

Ook voor deze inbrekers de doodstraf?

Ik denk dat een aantal mensen die hier reageren serieus moeten overwegen om te emigreren naar een land waar de doodstraf nog wordt toegepast zonder een eerlijk proces vooraf.

Je zaait wat je oogst, dus nee dit tweetal is blijkbaar nog niet zo erg.

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:07

Deze inbreker was niet uit op geld, maar op de vogels in de voliére..
Ik weet niet of bokt er wat van heeft mee gekregen, maar in mijn regio (en diessen zit redelijk in de buurt) worden de laatste tijd overal dieren weggehaald.

Edit; Toen ik alleen thuis was is er ook een poging gedaan onze hond mee te nemen en ik kan me dus wel voorstellen hoe die mensen zich voelden. (Niet dat ik hiermee goedkeur dat deze man dood is/de manier waarop dit gebeurt is)
Laatst bijgewerkt door _Zeppelin op 25-09-12 19:10, in het totaal 2 keer bewerkt

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:08

_lautje_ schreef:

Hmm tja dan weet jij inderdaad niet hoe een inbreker denkt,maar ik vraag me meer af waarom je geen antwoord op de vraag geeft??