.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Re: Nederland in de crisis, maak jij je zorgen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 23:23

wachttijd voor een sociale huurwoning is inderdaad minimaal 10 jaar in de randstad (utrecht in mijn situatie, kwam ik achter toen ik er ineens alleen voor kwam te staan)... dat is niet grappig. er zijn te weinig betaalbare huurwoningen.
dus ik heb een andere oplossing voor ons gezocht en gevonden.

mijn huis is nog niet verkocht dus ik had nog geen hoge nood wat dat betreft.
als je interesse hebt om te huren muppett.... stuur maar pb

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 00:04

moonsparkle schreef:
12000 per maand normaal? Denk dat sommige mensen zelfs blij zijn dat ze dat zelfs met een nul minder krijgen

Ja, ik zou ook blij als ik het iedere maand zou krijgen.
Maar als je gewoon werkt, verdien je, als minimum loner 1.450. Rutte zijn baan is zeven dagen in de week, die inzet en verantwoordelijkheid zou ik niet kunnen opbrengen voor die 12.000 bruto per maand.

Iemand schreef ook ergens dat de koningin er op vooruit gaat, dat is gewoon niet waar:
http://www.rtl.nl/components/actueel/rt ... tje-in.xml

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 07:17

justdiesel schreef:
Het land is in crisis maar PSV gaat voor 5 miljoen het stadion verbouwen }:0
Zo vind ik het trouwens ook schandalig wat het koningshuis verdient, oja en Willem Alexander heeft toch pas weer een extra huis gekocht?

En jij denkt dat de overheid het psv stadion verbouwd? Dat staat natuurlijk los van elkaar. En het koningshuis heeft ook gewoon een baan hoor, maxima en WA werken ook gewoon ergens... Zitten niet alleen op hun stoel prins en prinsesje te spelen.

Verdere blijf ik erbij; je kan klagen, maar daar wordt het niet beter van, je kan beter je energie stoppen in een oplossing verzinnen hoe je het wel kan redden. Doorleven op oude voet wil niet idd. Iedereen moet bezuinigen, we hebben jarenlang vett jaren gehad, nu hebben we minder vette jaren, dat gaat nu eenmaal zo :)

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 08:28

@Cassidy en @Juval: ik woon in omgeving Leiden. Toen ik hier 7 jaar geleden kwam wonen, dacht ik: inschrijven heeft geen zin, ik kan toch over een paar jaar kopen. Het leven viel tegen, nu heb ik er spijt van. Want nu heeft het ècht geen zin meer. Ik heb gelukkig wel een vaste baan, maar zou niet een andere fulltime baan kunnen krijgen op het moment (geen vacatures).

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 09:15

verootjoo schreef:
justdiesel schreef:
Het land is in crisis maar PSV gaat voor 5 miljoen het stadion verbouwen }:0
Zo vind ik het trouwens ook schandalig wat het koningshuis verdient, oja en Willem Alexander heeft toch pas weer een extra huis gekocht?

En jij denkt dat de overheid het psv stadion verbouwd? Dat staat natuurlijk los van elkaar. En het koningshuis heeft ook gewoon een baan hoor, maxima en WA werken ook gewoon ergens... Zitten niet alleen op hun stoel prins en prinsesje te spelen.

Verdere blijf ik erbij; je kan klagen, maar daar wordt het niet beter van, je kan beter je energie stoppen in een oplossing verzinnen hoe je het wel kan redden. Doorleven op oude voet wil niet idd. Iedereen moet bezuinigen, we hebben jarenlang vett jaren gehad, nu hebben we minder vette jaren, dat gaat nu eenmaal zo :)

Denk jij dat ik niet elke dag zit te bedenken wat ik kan doen om rond te komen?
Hoeveel nachten ik wakker lig van het piekeren hoe of wat?
Die energie die ik er van jou in moet stoppen is al lang en breed op.........
Net als het geld trouwens ;)
Ik kan gewoon niet meer geld gaan missen als dat er al bezuinigd is....

En wat betreft dat PSV stadion, who cares of het van de overheid is of niet, dat stadion is al zo vaak verbouwd...
Geef dat geld aan de zorg, is veel belangrijker als zo'n dom stadion.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 09:20

justdiesel schreef:
Denk jij dat ik niet elke dag zit te bedenken wat ik kan doen om rond te komen?
Hoeveel nachten ik wakker lig van het piekeren hoe of wat?
Die energie die ik er van jou in moet stoppen is al lang en breed op.........
Net als het geld trouwens ;)
Ik kan gewoon niet meer geld gaan missen als dat er al bezuinigd is....

En wat betreft dat PSV stadion, who cares of het van de overheid is of niet, dat stadion is al zo vaak verbouwd...
Geef dat geld aan de zorg, is veel belangrijker als zo'n dom stadion.

Amen! _/-\o_
Helemaal gelijk in! :j

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 09:35

verootjoo schreef:

Helemaal mee eens! We zijn de laatste jaren wel erg verwend geweest en nu moet iedereen het met minder doen, kun je lang en kort over klagen, maar dat zal niks veranderen. Ik zeg hup, schouders eronder en kijken naar wat wel mogelijk is! Zo'n ramp is het toch niet dat je wat langer bij je ouders moet blijven wonen omdat je geen hypotheek krijgt? Zelf ben ik 25 en ik woon bij mn schoonouders in, tjah ideaal is anders, maar het werkt wel zo!
Dus nee, ik maak me nog niet echt zorgen over de komende bezuinigingen :)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 09:42

Nou ik denk dat niemand er moeite mee heeft om wat minder te eten of een keer niet op vakantie te gaan of een kleine ipv grote auto te rijden of geen merk kleding te kopen enz.
Waar ik wel moeite mee heb is dat er zoveel bedrijven naar de kl*te gaan,bedrijven waar iemands hart en ziel en heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel zweet,tranen en geld in is gegaan en nu door die bezuinigingen kapot gaan.
Daarmee staan meteen weer zoveel mensen op straat,mensen die misschien de laatste 20jaar niets anders dan een bepaald werk hebben gedaan en niets anders kunnen,of niet meer aan de bak komen vanwege hun leeftijd.
Dan denk ik wat is nu duurder?Mensen aan het werk houden of ze in de uitkering meppen?

Ik snap de logica van dit land écht niet meer!

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 09:42

Maar als je wel al op jezelf woont, vastzit aan vaste lasten, dan maken bezuinigingen wel wat uit!

Ben het met je eens dat klagen niet helpt, maar het is wel verdomde moeilijk om positief te blijven als er eigenlijk al tijden niets is om positief over te zijn...

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 09:44

Mizsz_Kitty schreef:
Maar als je wel al op jezelf woont, vastzit aan vaste lasten, dan maken bezuinigingen wel wat uit!

Ben het met je eens dat klagen niet helpt, maar het is wel verdomde moeilijk om positief te blijven als er eigenlijk al tijden niets is om positief over te zijn...

Precies!
En bij de kleine man word dat laatste beetje lol en ontspanning weg genomen.
;(

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 09:46

zolang ik mijn baan hou maak ik me geen grote zorgen (en het ziet er niet naar uit dat ze me weg willen hebben)

Kan me voorstellen dat mensen die nu hun baan verliezen het echt niet meer zien zitten. Mijn hart gaat uit naar die groep.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 09:52

Cassidy schreef:
Of ik me zorgen maak om mijn toekomst. Nee. Er is in Nederland echt nog niemand van de honger omgekomen, als hij of zij de juiste paden maar bewandelt. En daar schort het maar al te vaak aan.

Zozo... dat is nogal een uitspraak.. sommige mensen zitten krap, niet altijd door eigen schuld hoor.
Ik heb bijv. altijd huizen gekocht, werd gestimuleerd, ging prima. Totdat ik door reorganisatie mn baan verloor, en vanwege de crisis geen gelijkwaardige baan meer kon vinden. Nu zit ik met een koopwoning die ik aan de straatstenen niet kwijtraak, waarvan ik niet weet of ik die per 1 feb nog kan betalen (vanwege verwacht bedrijfsfailissement)..
Wat ik waar verkeerd gedaan heb, weet ik niet precies :?

Er zijn al genoeg mensen die op de kleintjes letten, niet op vakantie gaan en geen merkkleding kopen. Waarom wordt steeds genoemd dat ze 'daar dan maar op moeten bezuinigen'? Omdat mensen die het wel kunnen betalen, dat wel doen en denken dat de 'rest' dat dus ook doet?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 09:57

Ik vind dat ook nogal een uitspraak. Er is echte, échte ellende in NL. We zien dat misschien niet (of willen het niet zien) maar het bestaat.

En inderdaad niet altijd door eigen schuld. De omstandigheden kunnen je gewoon echt nekken, en zie er dan maar eens uit te komen.

Cer, veel succes. Wat gaat er gebeuren als het na 1 feb niet wilt lukken met de betalingen?

En inderdaad: ik koop geen merkkleding, eerder C&A, ben al in geen jaaaren op vakantie geweest, rij een punto van meer dan 10 jaar oud, en bezuinig waar ik maar kan (ben kampioen in internet uitpluizen om overal het goedkoopste te vinden, maak daar hele projecten van)
Ik weet het niet meer, waar moet ik nog op bezuinigen?

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 10:06

Mizsz_Kitty schreef:

Ik zeg ook niet dat de bezuinigingen niks uitmaken, het raakt mij zeker ook! Het is het verschil in hoe je ermee omgaat :) Beetje positiviteit kan hier geen kwaad! Is verder helemaal niet aanvallend bedoelt hoor! Maar een beetje minder negativiteit kan ook wonderen doen :)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 10:16

Ik maak me wel zorgen. Ik merk al dat ik heel zuinig moet leven, hoe hebben mensen dat dan die nog veel minder hebben dan ik..? Die mensen maak ik me zorgen over. Zelf ben ik heel hard aan het duimen dat ik werk houd, want dat weet je ook nooit in deze tijden.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 10:23

meikemarieke schreef:
Mizsz_Kitty schreef:

Ik zeg ook niet dat de bezuinigingen niks uitmaken, het raakt mij zeker ook! Het is het verschil in hoe je ermee omgaat :) Beetje positiviteit kan hier geen kwaad! Is verder helemaal niet aanvallend bedoelt hoor! Maar een beetje minder negativiteit kan ook wonderen doen :)

Maar hoe kan je nou positief blijven als je je best doet op een goede opleiding, en je in 3 jaar tijd al zeker een jaar niets heb kunnen doen omdat je voor "minder" werk te zwaar bent?
Ik heb nu afgelopen half jaar productiewerk gedaan, absoluut niets op tegen(tuurlijk zit ik 100 keer liever weer op kantoor) maar dit houd zodadelijk op en er is op dit moment niets anders. Ben wel weer bezig, zal vast wel ergens weer wat te vinden zijn, maar positief kijken kan ik niet meer....

Dat dingen anders lopen dan verwacht, dat is pech, en dat je er zelf weinig tegen kan doen, dat is pas echt vervelend.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 10:52

Maar lieve schat, dit soort problemen heeft iedereen! Ja ook ik werk onder mn niveau, zeker qua loon! En ook hier vallen er ontslagen (30 % van de werknemers is er al uitgegooid!) en ja mijn kosten stijgen ook aanzienlijk, aangezien ik chronisch ziek ben. Maar hey, ik denk altijd, het kan altijd erger! Kop op! :(:)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 10:55

Amaris schreef:
Cer, veel succes. Wat gaat er gebeuren als het na 1 feb niet wilt lukken met de betalingen?

Nou ja, wat hypotheekverstrekkers doen als de hypotheek niet betaald kan worden... Ik weet het niet precies maar ik probeer het te voorkomen. Betekent wel dat ik een bepaald bedrag per maand moet binnenharken, aan vaste lasten waar niet mee te schipperen valt..

Overigens vind ik dan nog steeds dat ik in een luxepositie verkeer, maar ook in mijn omgeving zijn er mensen genoeg die het niet breed hebben en dat is niet altijd aan zichzelf te wijten..

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 10:57

Pfff ik heb een mail gekregen (zo'n doorstuur mail) uit Brussel met foto's!
Daarop staat heel mooi te zien hoe het er daar "aan toe gaat" en wat ze doen voor hun 12000 euro inkomen PER MAAND!!!! :oo :wow:
Wie wil hem hebben?Dan stuur ik hem door,volgens mij zit er echt wel een grote kern van waarheid in hoor.
Let wel op,je kunt er sjaggie van worden :=

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:01

Cer schreef:
Cassidy schreef:
Of ik me zorgen maak om mijn toekomst. Nee. Er is in Nederland echt nog niemand van de honger omgekomen, als hij of zij de juiste paden maar bewandelt. En daar schort het maar al te vaak aan.

Zozo... dat is nogal een uitspraak.. sommige mensen zitten krap, niet altijd door eigen schuld hoor.
Ik heb bijv. altijd huizen gekocht, werd gestimuleerd, ging prima. Totdat ik door reorganisatie mn baan verloor, en vanwege de crisis geen gelijkwaardige baan meer kon vinden. Nu zit ik met een koopwoning die ik aan de straatstenen niet kwijtraak, waarvan ik niet weet of ik die per 1 feb nog kan betalen (vanwege verwacht bedrijfsfailissement)..
Wat ik waar verkeerd gedaan heb, weet ik niet precies :?

Er zijn al genoeg mensen die op de kleintjes letten, niet op vakantie gaan en geen merkkleding kopen. Waarom wordt steeds genoemd dat ze 'daar dan maar op moeten bezuinigen'? Omdat mensen die het wel kunnen betalen, dat wel doen en denken dat de 'rest' dat dus ook doet?

En wat heb je met de winst gedaan die je de afgelopen jaren heb verdient met huizen kopen en verkopen.
Tot 5 jaar terug heeft iedereen dik verdient aan de huizen markt en nu het niet meer loopt is iedereen aan het klagen.

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:03

Ik ben er niet continu mee bezig, maar het zit wel in mijn achterhoofd :)
Ik ben er overigens van overtuigd dat wanneer iedereen zou denken 'en nu is die crisis voorbij', en vervolgens weer geld gaat uitgeven, dat we er in één klap uit zijn.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:05

Hier in België wordt alles duurder, de benzine is ondertussen onbetaalbaar geworden :n

Voedsel wordt duurder, electriciteit ook, alles gaat omhoog, behalve mijn loon :\

Wij klagen momenteel enkel over de benzineprijzen.
Wij houden het hoofd boven water door niet op vakantie te gaan, kopen enkel kledij indien nodig en dan in de goedkoopste winkels,
spotgoedkoop GSM abonnement, wij gaan zelden tot nooit eens een avondje weg.

Mijn luxe zijn mijn paarden en er moet al heel wat gebeuren voor ik hen wegdoe.

Ik en mijn man gaan nu elke dag met het OV naar het werk en besparen ons hier jaarlijks €3.000 mee.
Het kost hem een half uur in de ochtend en avond meer, maar de rust die hij nu heeft in onbetaalbaar, geen file's meer!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:05

cam schreef:
En wat heb je met de winst gedaan die je de afgelopen jaren heb verdient met huizen kopen en verkopen.
Tot 5 jaar terug heeft iedereen dik verdient aan de huizen markt en nu het niet meer loopt is iedereen aan het klagen.

Hahahahahahahahahahahahahaha
Eerste appartementje beetje winst op gemaakt, in tweede huis gestoken, in crisistijd verlies mee gemaakt met verkoop (4 jr geleden, scheiding) en meegenomen in mn huidige apartementje..

Uhm.. nee, niet dik verdient, sorry...

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:07

Ik ben het eens met Rowi, zolang iedereen lekker gaat bezuinigen, op de centen gaat zitten dan komen we echt in een crissis.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:09

De 10 vrienden en hun stamkroeg "Nederland"

Tien vrienden gaan elke dag samen naar hun stamkroeg "Nederland" om een paar biertjes te drinken. De rekening bedraagt iedere dag € 100. Normaal gesproken zou iedereen € 10 moeten afrekenen, maar de vrienden hebben uiteenlopende inkomsten en besluiten de rekening volgens de verdeelsleutel van de Nederlandse belastingen te betalen. Dat geeft de volgende
verdeling:
De eerste twee (de armsten) betalen niets.
De 3de betaalt € 1
De 4de betaalt € 2
De 5de betaalt € 3
De 6de betaalt € 5
De 7de betaalt € 7
De 8ste betaalt € 10
De 9de betaalt € 16
De 10de betaalt € 56

Hoewel de rijkste meer betaalt dan de andere negen bij elkaar is iedereen tevreden met de oplossing en treffen ze elkaar dag in dag uit in de stamkroeg. Totdat de uitbater op een dag besluit de groep korting te geven. "Omdat jullie al jaren goede klanten zijn en hier iedere dag komen, geef ik jullie vanaf vandaag € 20 korting per dag. Ik zal dus nog maar € 80 per dag berekenen voor de gedronken biertjes.

Op advies van de kroegbaas besluiten de vrienden de 20% korting door te berekenen op de bedragen die ieder betaalt. Die avond rekenen de mannen als volgt af:
De eerste twee betalen nog steeds niets
De 3de betaalt € 0,80 in plaats van € 1
De 4de betaalt € 1,60 in plaats van € 2
De 5de betaalt € 2,40 in plaats van € 3
De 6de betaalt € 4 in plaats van € 5
De 7de betaalt € 5,60 in plaats van € 7
De 8ste betaalt € 8 in plaats van € 10
De 9de betaalt € 12,80 in plaats van € 16
De 10de betaalt € 44,80 in plaats van € 56

Het lijkt een oplossing waarmee iedereen tevreden moet zijn: de twee armste vrienden drinken nog steeds voor niks en iedereen is die avond goedkoper uit. Wie zou er kunnen klagen?

Éénmaal buiten, begint iedereen te rekenen. "Ik heb maar 20 cent van de korting gekregen!" roept de 3de vriend. De 4de zegt: "Ik krijg ook maar 40 cent van de 20 euro korting, terwijl de 10de er € 11,20 van krijgt!". "Dat is waar," zegt de 5de, "waarom moet hij € 11,20 krijgen, terwijl ik maar 60 cent krijg? De rijkste krijgt het grootste gedeelte van de korting!". "Ho even," roepen de eerste twee. "Wij twee hebben helemaal niets gekregen. Dit systeem buit de armen uit!" De negen mannen omringen de 10de, intimideren hem en noemen hem asociaal. De volgende avond is de 10de man niet aanwezig. De negen andere nemen plaats en drinken hun biertje zoals altijd. Alles gaat goed tot op het moment dat er betaald moet worden. Ze ontdekken dan iets interessants: ze hebben niet genoeg geld om te betalen, zelfs niet om de helft van de rekening te betalen! Zo is het in het echt leven ook. Linkse partijen klagen steen en been dat de rijksten het meeste profijt hebben van belastingverlagende regelingen als de hypotheekrenteaftrek. Belast ze nog meer, beschuldig ze van rijk zijn en ze zullen zich niet meer vertonen. We moeten voorkomen dat de 10% rijkste mensen in Nederland hun biertje gaan drinken in het buitenland.