Karl66 schreef:En je vindt het niet arrogant als een SP-er voor de PvdA wil bepalen waar ze wel en niet mee in hoeven stemmen? Of die denkt dat zonder zijn herinnering de PvdA spontaan alle VVD standpunten overneemt?
Nee, dat heeft wat mij betreft weinig met arrogant te maken. Ik heb ook niet de indruk dat de SP 'voor de PvdA wil bepalen.' Verder lijkt het me vooral retoriek. En daar hebben we al meer voorbeelden van gezien, bv dat links 'een groter gevaar dan Al Qaeda' te noemen, of op z'n minst gewoon 'gevaarlijk'. In dat opzicht zou ik zeggen dat dergelijke uitspraken reuze meevallen
En dan heb ik nog niet eens nagezocht wat de context van de uitspraak is (bv een rechtstreekse vraag van de journalist - altijd een prima manier om stellige quotes uit te lokken.)
Citaat:
De SP heeft het niet goed genoeg gedaan in de verkiezingen en zal moeten accepteren dat ze de komende kabinetsperiode weer aan de zijlijn staan. Daar mogen ze ontevreden over mopperen, maar dat verandert niks aan de situatie en laat ze er alleen maar uitzien als slechte verliezers.
De mensen die zich er vreselijk aan storen zijn toch al tegen de SP, dus wat maakt het uit? En het geheugen van de zwevende kiezer is ongeveer 2 weken en max 5 peilingen... Dus als we over 2 jaar weer naar de stembus moeten is het leed allang weer geleden.