Facebook op zijn kop door foto.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 23:03

Wel lekker savonds een gehakt balletje bij het avond eten nemen, maar een foto als dit
verschrikkelijk vinden... nee dat gehaktballetje groeit aan een boom }:0

zolang ze een dier snel slachten merkt het dier er zelf niets van.
paarden worden vaak ''leuker'' geslacht omdat het niet zon massa productie op tijd is.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 23:05

Ik.ben.t0ch.echt.wel.een.vleeseter. :)

Marjo

Re: Facebook op zijn kop door foto.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 23:06

Ik vind de foto niet verschrikkelijk hoor, vind alleen niet dat zoiets thuishoort op een site waar regelmatig kinderen op kiomen

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 23:08

Kinderen komen nou eenmaal overal. Dan zou je ze van het grote boze grote mensen internet moeten weghouden.

Wat bestaat er ook een massale hoeveelheid onzin over het slachten zeg. Sjeee... Eentje denkt dat ie geslacht is want hij heeft maar drie benen, hij is opgehangen toen hij nog leefde, en ze zien 'doodsangst' in zijn ogen. Oh en de meeste paarden die geslacht zijn zijn niet ziek want dan kunnen ze niet meer opgegeten worden.

Dat mensen er geen verstand van hebben, okee, maar om dat soort onzin dan luid en duidelijk te gaan verkondigen....

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 23:09

Tsja als je vrienden zoiets niet posten/sharen krijg je het ook niet te zien dus wat dat betreft heb je het nog redelijk zelf in de hand ook :) en ik blijf erbij dat zulke jonge kinderen ook weinig te zoeken hebben op het internet (en dan is zo'n foto'tje echt niet het ergste)

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 23:12

Kinderen of niet..

Ik weet iemand die pas zijn paard af heeft moeten laten maken en bij het zien van deze foto enorm moest huilen.

tja wat wil je als jou paard ook een vosje was en dus ook zo er bij gehangen heeft..
daar wil je op dat moment echt niet aan denken dus nee ik vind niet dat dit op facebook hoort.

En nee ik ben niet vies van zulke foto's op internet zelf maar dan zoek ik ze wel op als ik ze zien wil en niet dat een ander ze onder mijn neus plaatst..
En ja ik weet hoe het gaat en ik weet hoe mijn biefstukje van morge tot dat biefstukje gekomen is van af het koe zijn..
Sterker ik heb ze zelf op de wagen van de handelaar geladen richting slachthuis..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 23:12

Kinderen die TV kijken en het nieuws zien, zien dagelijks schokkendere dingen dan een dood paard aan een haak.
Ik kan de foto niet schokken vinden. Het was een mooi paard, maar als je kunt relativeren en beseft dat hij daar waarschijnlijk niet zonder reden hangt, dan is het een mooie dood geweest.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 23:13

Ik haal iedere week vlees voor de honden bij een slachter. Mijn jongste dochter van 9 gaat dan mee en ze heeft ook gezien hoe geslachte koeien, paarden en schapen erbij hangen. Heb haar uitgelegd dat het zo werkt, dat het stukje vlees op haar bord daar vandaan komt en dat snapt ze. Ik denk ook niet dat ze raar op zou kijken van zo'n foto.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 23:15

Jammer dat ik de foto niet kan zien

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 23:17

je mist er niets aan hoor, gewoon een bruin paard met een been aan een ketting.

zoek even op fotoreportages van slachterij van veen in nijkerk en je ziet hetzelfde

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 23:18

Niet echt een fijne foto hoort ook niet op facebook vind ik, was/is facebook officieel niet 13+?

niek_aaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 23:22

....vind t op deze manier ook niet echt nodig....ze mogen best WETEN waar t vlees vandaan komt, maar hoeven ze wat mij betreft niet zo te zien.....om je eerlijk te zeggen, zit ik ook niet echt te wachten op dit soort foto's. Ik schrok er eigenlijk in eerste instantie ook van...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 23:26

Wat een onzin die opmerking over kinderen... Toen ik nog kind was zag je elke slager nog in de weer met halve varkens en weet ik veel wat ze allemaal aan het hakken en uitbenen waren. Als je langs de poelier loopt met je kind zien ze een hele rij kippen aan het spit ronddraaien. Om maar te zwijgen wat er dagelijks in de media verschijnt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 23:29

Of al die aangereden dieren die je op straat ziet liggen...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 23:30

Nederland.is.s0ft.aan.het.w0rden.heb.ik.het.idee..

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 23:33

lifaya schreef:
Nederland.is.s0ft.aan.het.w0rden.heb.ik.het.idee..

Offtopic;
Waarom typ jij met '.' tussen jou letters? Kan je niet gewoon spatie gebruiken?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 23:34

als.ik.dat.k0n.deed.ik.dat.wel ;)

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 23:35

Spatie kapot? :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 23:38

lapt0p |o

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 23:41

Ik zie het probleem niet zo. Ik vind dat mensen best geconfronteerd mogen worden met wat er dagelijks op bord ligt.En waar dit vandaan komt. Nu is dit misschien geen paard maar waarom is dit zieliger dan een koe?

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 23:41

Kinderen hebben officieel geen toegang tot facebook of ze moeten een foute geboortedatum invullen.... En wat is er schokkends aan om te zien waar je eten vandaan komt? Niet leuk om te zien? Bedenkt dan maar even goed waar je eten en mooie leren zadel en schoenen vandaan komen? Ik heb veel, heel veel gezien en dit is niet schokkend maar gewone realiteit zoals dagelijks gebeurd. Heeft niks met geweld te maken, slechts met waar komt mijn eten vandaan en dat kan een kind van 10 best aan. Vroeger (en zo oud ben ik nog niet) toen ik nog jonger was dan 10 kwam ik bij mijn opa en die hele schuur hing vol met dooie beesten, hazen, kippen, konijnen, ganzen etc etc. Ik ben nooit van te voren gewaarschuwd voor geslachte dieren en ik ben er ook niet verknipt uitgekomen. En alles wat je niet wilt zien kan je wegklikken. Het leven is nou eenmaal niet alleen maar leuk en lieflijk.

Lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 23:44

Deze foto schokkend? Mwoah, valt wel mee.
De foto's die wel eens rondgaan en die je dan moet 'liken' vind ik soms schokkender dan dit. Kwam pas een foto tegen van een baby met het hart buiten het lichaam, vond ik ook niet zo fris.
Mensen confronteren met iets word vaak als schokkend beschouwd. Als iemand een frikandel eet beseft hij er niet bij dat het hiervoor een dier is geweest. En met de foto worden sommige mensen wel op de feiten gedrukt. Ja, dat kan schokkend zijn. Maar de foto zelf vind ik wel meevallen.

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 15:08

hoe t went of keert, deze foto's horen niet open en bloot op internet. Een kind schrikt zich dood. Ik vind t ook niet prettig. Plaats t dan in een link met een waarschuwing zoals hierboven.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 15:12

Mijn verstand weet wel dat het er zo uit ziet..maar m'n paardenhart breekt bij het zien van zo'n foto..van mij hoeft dit ook niet zomaar op FB..ik wil er niet mee geconfronteerd worden als ik daar geen behoefte aan heb.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 15:20

Ik vind het eigenlijk wel een hele mooie foto :j Helemaal niet schokkend ook.

Tja, er zitten kinderen op Facebook, maar horen die ook niet gewoon te weten hoe de realiteit in elkaar zit? Dit mogen ze wat mij betreft rustig zien, graag zelfs. Dat ze 'maar lekker buiten moeten spelen' vind ik zo'n dooddoener. -O- Waarom zouden ze niet op social media mogen?

Ik deel zelf wel eens dingen van de ALF, dat is ook niet altijd rozengeur en manenschijn, maar sommige foto's daarvan zijn echt ontzettend mooi...