Wie heeft er SGP gestemd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:57

Anne_mieke88 schreef:
klopt :j
maar dat is voor iedereen persoonlijk :)

Inderdaad - en de SGP zou het liefst zien dat abortus verboden werd, dan is er dus geen keuze en is het niet 'voor iedereen persoonlijk'.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:58

ik zeg ook niet dat ik het met alles eens ben...

(en heb trouwens CDA gestemt...maar ik kan best begrijpen als iemand er op stemt)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:03

Jo_vales schreef:
Indd.
Maar in de bijbel word niet gesuggereerd dat de vrouw de man sláafs moet volgen. Er zitten grenzen aan.

Hetzelfde als dat er in de bijbel staat dat een vader zijn kinderen kastijdt, als hij ze lief heeft.
Wat er op neer komt dat hij ze strikt moet opvoeden, en ze straft. Dit omdat de kinderen er uiteindelijk zelf profijt van hebben.
Maar ook hierna word gezegd; kinderen, gehoorzaam uw ouders, behalve als het onredelijk is.
Tenminste, daar komt het in begrijpelijk Nederlands op neer :+

Omdat je het vroeg,

Kinderen zijn niet volwassen, mentaal nog niet genoeg ontwikkeld, dat is wetenschappelijk bewezen, zij hebben een voorbeeld nódig om naar op te kijken. Iemand nodig om zich mee te binden, voor hun mentale welzijn.
Maar wat heeft dat te maken met vrouwen?

Houdt dat in, dat "men" vindt dat een vrouw blijft hangen in haar kinderlijke ontwikkeling waardoor ze diezelfde leiding nodig heeft?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:07

Ik denk niet dat er iemand zin heeft om te komen uitleggen waarom ze sgp stemt met al die kort door de bocht en aanvallende reacties hier.
Ik heb ook wel eens sgp gestemd, mijn vriend stemt dat niet dus het was mn eigen keuze. En nee, ik ben ook geen homo of vrouwen hater.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:08

verootjoo schreef:
Ik denk niet dat er iemand zin heeft om te komen uitleggen waarom ze sgp stemt met al die kort door de bocht en aanvallende reacties hier.
Ik heb ook wel eens sgp gestemd, mijn vriend stemt dat niet dus het was mn eigen keuze. En nee, ik ben ook geen homo of vrouwen hater.

:j betekend niet meteen dat je het met alles eens bent :)

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:09

Anne_mieke88 schreef:
verootjoo schreef:

maar je stemt er wel voor

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:10

Yanouuu schreef:
Anne_mieke88 schreef:
klopt :j
maar dat is voor iedereen persoonlijk :)

Inderdaad - en de SGP zou het liefst zien dat abortus verboden werd, dan is er dus geen keuze en is het niet 'voor iedereen persoonlijk'.

Dat staat niet in hun partijprogramma, wel willen ze het moeilijker maken en strengere regels stellen.

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:11

Ik begrijp niet dat je tegen het homo huwelijk wil stemmen. Wat gaat het jou nou aan als twee mensen van hetzelfde geslacht enorm gelukkig met elkaar zijn?

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:12

@patatkraam...zoals je hebt kunnen lezen heb ik CDA gestemt... maar ik kan mij wel indenken dat iemand er op stemt ja..en ja heb er ook een keer opgestemt...
en ja als je er voor stemt denk ik wel dat je een bepaalde achtergrond hebt en dat je dat belangrijk vind. belangrijker dan de dingen waar je het niet mee eens bent..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:13

Het is uberhaupt al absurt dat een partij zich wil bemoeien met abortus... Volgens is er maar 1 iemand die dat kan en mag beslissen en dat is de zwangere vrouw zelf... En dat is hetzelfde met ouderen die 'klaar' zijn met hun leven.. Waarom zou dat niet gewoon mogen. Dat is toch het recht op zelfbeschikking wat iedereen heeft?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:13

patatkraam schreef:
Anne_mieke88 schreef:

maar je stemt er wel voor

Ben jij het 100% eens met de partij waar je op hebt gestemd? Ik kan geen een partij vinden welke ik op alle vlakken helemaal mee eens ben.
En denk je nu echt dat er door drie zetels in de kamer gelijk een anti abortuswet komt en vrouwen geen enkel recht meer krijgen... Ze regeren in een coalitie niet zelfstandig. En ik vind het goed dat die partij een aantal zetels in de TK heeft :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:14

Lauren_ schreef:
Ik begrijp niet dat je tegen het homo huwelijk wil stemmen. Wat gaat het jou nou aan als twee mensen van hetzelfde geslacht enorm gelukkig met elkaar zijn?

Je stemt niet tegen het homo huwelijk. Je stemt op nog 100 andere punten. Die homo huwelijk wet kan toch niet meer veranderd worden.
Zoals ik al zei ben ik voor het homo huwelijk en heb ik ook geen problemen met mijn homo vrienden :)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:15

Relaxed schreef:
Het is uberhaupt al absurt dat een partij zich wil bemoeien met abortus... Volgens is er maar 1 iemand die dat kan en mag beslissen en dat is de zwangere vrouw zelf... En dat is hetzelfde met ouderen die 'klaar' zijn met hun leven.. Waarom zou dat niet gewoon mogen. Dat is toch het recht op zelfbeschikking wat iedereen heeft?

dat vind jij, maar er zijn genoeg mensen die hier anders over denken. En ook mensen die er op stemmen die het met je eens zijn, maar gezien hun achtergrond het wel fijn vinden een chriselijke partij die ook hun zegje doet in de kamer.
En denk jij dat ze met 3 zetels veel zeggenschap hebben? nope denk het niet :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:17

Ik volg dit want ik vind het punt dat DaniBanani aanhaalt wel interessant, ben ook benieuwd naar de uitleg.

mika11 schreef:
DaniBanani:
Als ik het simpel probeer uit te leggen:
De mensen van de 'zware' kerken stemmen SGP.
De mensen van de lichtere, modernere kerken stemmen CDA, CU

Wat deze reactie betreft...
Mensen van lichtere/modernere kerken stemmen niet alleen maar CDA. Ik ben christelijk opgevoed, m'n vader is van huis uit gewend CDA te stemmen. Maar geen van ons heeft gisteren op een christelijke partij gestemd.
Terwijl met name mijn ouders zeer regelmatig naar de kerk gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:18

Anne_mieke88 schreef:
Relaxed schreef:

dat vind jij, maar er zijn genoeg mensen die hier anders over denken. En ook mensen die er op stemmen die het met je eens zijn, maar gezien hun achtergrond het wel fijn vinden een chriselijke partij die ook hun zegje doet in de kamer.
En denk jij dat ze met 3 zetels veel zeggenschap hebben? nope denk het niet :)

Ik zeg nergens iets over hun zeggenschap.. Ik geef alleen mijn mening over hun ideeen en ja, er zijn mensen die hier anders over denken en dat is logisch en terecht ;)

Lauren_

Re: Wie heeft er SGP gestemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:19

Maar waarom zou je er op stemmen als ze toch geen invloed hebben in de kamer? Dan kun je toch beter op een grotere christelijke partij stemmen als je het belangrijk vind dat er zeggenschap vanuit een geloofskader komt?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:20

als je op een partij stemt, stem je in met hun denkwijze, je staat daar dan achter. Natuurlijk ben je het niet met elk afzonderlijk punt eens, maar wel met de denkwijze, de basis waarop een partij opgebouwt is.
Als een partij dan roept: Van verkrachting wordt je niet zwanger, en je stemt daarop.... nee... sorry :n

PVV had best een paar punten waar ik me in kon vinden, maar ik ben pertinent tegen de schreeuwerige manier waarop wilders zieltjes wil lokken. Dus heb ik daar niet voor gestemt, ik heb me uberhaubt niet in zijn partij verdiept, puur principieel.
SGP precies hetzelfde (evenals alle andere partijen met een religieuze grondslag)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:22

stef schreef:
als je op een partij stemt, stem je in met hun denkwijze, je staat daar dan achter. Natuurlijk ben je het niet met elk afzonderlijk punt eens, maar wel met de denkwijze, de basis waarop een partij opgebouwt is.
Als een partij dan roept: Van verkrachting wordt je niet zwanger, en je stemt daarop.... nee... sorry :n

Erg mee eens.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:22

Ach...ik weet al precies in welke gemeentes de mensen op SGP stemmen hoor ;) Zo heb ik twee huisgenoten gehad toen ik op kamers woonden die nogal van de "zwarte kousen" waren en tevens SGP stemmen.

Ik vind de SGP erg door gedraaid in hun standpunten. Bijna onmenselijk vind ik het. Van verkrachten niet meer zwanger kunnen worden? Geen vrouwen in de regering, kerkerraad etc, maar wel tegen discriminatie zijn? Is dit dan geen discriminatie en mensen "buiten" sluiten?!

Zelf ben ik ook Christelijk, maar ik vind dat er een heel groot verschil is tussen bijvoorbeeld het CDA/Christenunie of de SGP. De SGP heeft standpunten waarvan ik denk: jongens...jongens......kom op...in welke eeuw leven we?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:23

zit nu wel even het verkiezingsprogramma te lezen en daarin kom ik het volgende tegen:
Citaat:
Aids

AIDS is een wereldwijd probleem. Wie echt wil helpen zal ook aandacht moeten vragen voor onthouding vóór het huwelijk en trouw bínnen het huwelijk. Bij de aanpak moeten ‘faith based’ organisaties en kerken een rol spelen, omdat ze een sleutelpositie innemen in preventie en de zorg voor aidspatiënten.

:r :r :r :r :r :r :r :r :r
(en dit is direct alles wat ze over aids zeggen... alsof je aids alleen maar van gemeenschap krijgt.....)
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 13-09-12 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:24

@relaxed absoluut...iedereen is anders en iedereen heeft een eigen kijk op dingen... iemand die VVD, SGP,GL,PvdD, 50+ etc. kiest moeten we allemaal in hun waarden laten...
Iedereen is ander :)

@stef...ik weet niet of jij dat interview helemaal hebt gezien? dat ene zinnetje wordt helemaal uit zijn verband getrokken := maargoed daar gaat deze discussie natuurlijk niet om. wat jij hebt gestemt dat is voor jou...en iemand die SGP stemt dat moet hij/zij lekker zelf weten toch :)

@lauren...ieder zn ding toch..

Lauren_

Re: Wie heeft er SGP gestemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:26

Nee dat denk ik niet. Want twee mensen die van elkaar houden verbieden een verbintenis aan te gaan is inmenging in zaken die je niet aangaan. En of dat zinnetje uit zijn verband wordt getrokken of niet, het is gezegd en dan ben je echt van god los als je dergelijke dingen roept.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:28

patatkraam schreef:
Ik mag toch hopen dat het voornamelijk mannen zijn die er op gestemd hebben, anders stem je een soort van tegen jezelf als vrouw.. :')

Nou ik kende een meisje, dat ook overtuigd SGP stemmer was, maargoed die droeg ook geen broeken, alleen rokken tot over de knie. Daar thuis hadden ze ook nooit een kerstboom, want dat was heidens en had niks met kerst te maken, maar ze vierden wel pasen met paaseieren (als dat niet heidens is! Iets met godin Ostra...)
Maargoed ik kan me sowieso totaal niet vinden in de partij, ben dan ook heiden haha, maar als een vrouw SGP stemd geeft dat voor mij dubbel een raar gevoel!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:28

Lauren_ schreef:
Nee dat denk ik niet. Want twee mensen die van elkaar houden verbieden een verbintenis aan te gaan is inmenging in zaken die je niet aangaan. En of dat zinnetje uit zijn verband wordt getrokken of niet, het is gezegd en dan ben je echt van god los als je dergelijke dingen roept.

minste wat je kan doen is excuses, maar die zijn er ook niet gekomen

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:30

Ik ben een SGP stemmer :D

Het is de partij waar ik het meest achter kan staan.
Veel van de dingen die jullie hier schrijven ben ik het juist wel mee eens. Ik ben anti abortus, tegen homo huwelijken, tegen euthanasie, tegen werken op zondag etc.

Ik ben dus ook heel blij dat we 3 zetels hebben gekregen in de 2e kamer!
En dat de CU ook op 5 zetels is blijven zitten zo hebben we als Christenen toch nog wat in te brengen in onze regering.

O en ik ben niet van de zwarte kousen kerk als jullie denken dat alleen die mensen op SGP stemmen zitten jullie er naast :)

Vrouwen die SGP stemmen zijn geen slaven van hun man hoor.
:')