Anne_mieke88 schreef:klopt
maar dat is voor iedereen persoonlijk
Inderdaad - en de SGP zou het liefst zien dat abortus verboden werd, dan is er dus geen keuze en is het niet 'voor iedereen persoonlijk'.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jo_vales schreef:Indd.
Maar in de bijbel word niet gesuggereerd dat de vrouw de man sláafs moet volgen. Er zitten grenzen aan.
Hetzelfde als dat er in de bijbel staat dat een vader zijn kinderen kastijdt, als hij ze lief heeft.
Wat er op neer komt dat hij ze strikt moet opvoeden, en ze straft. Dit omdat de kinderen er uiteindelijk zelf profijt van hebben.
Maar ook hierna word gezegd; kinderen, gehoorzaam uw ouders, behalve als het onredelijk is.
Tenminste, daar komt het in begrijpelijk Nederlands op neer
verootjoo schreef:Ik denk niet dat er iemand zin heeft om te komen uitleggen waarom ze sgp stemt met al die kort door de bocht en aanvallende reacties hier.
Ik heb ook wel eens sgp gestemd, mijn vriend stemt dat niet dus het was mn eigen keuze. En nee, ik ben ook geen homo of vrouwen hater.
Anne_mieke88 schreef:verootjoo schreef:Ik denk niet dat er iemand zin heeft om te komen uitleggen waarom ze sgp stemt met al die kort door de bocht en aanvallende reacties hier.
Ik heb ook wel eens sgp gestemd, mijn vriend stemt dat niet dus het was mn eigen keuze. En nee, ik ben ook geen homo of vrouwen hater.betekend niet meteen dat je het met alles eens bent
Yanouuu schreef:Anne_mieke88 schreef:klopt
maar dat is voor iedereen persoonlijk
Inderdaad - en de SGP zou het liefst zien dat abortus verboden werd, dan is er dus geen keuze en is het niet 'voor iedereen persoonlijk'.
patatkraam schreef:Anne_mieke88 schreef:betekend niet meteen dat je het met alles eens bent
maar je stemt er wel voor
Lauren_ schreef:Ik begrijp niet dat je tegen het homo huwelijk wil stemmen. Wat gaat het jou nou aan als twee mensen van hetzelfde geslacht enorm gelukkig met elkaar zijn?
Relaxed schreef:Het is uberhaupt al absurt dat een partij zich wil bemoeien met abortus... Volgens is er maar 1 iemand die dat kan en mag beslissen en dat is de zwangere vrouw zelf... En dat is hetzelfde met ouderen die 'klaar' zijn met hun leven.. Waarom zou dat niet gewoon mogen. Dat is toch het recht op zelfbeschikking wat iedereen heeft?
mika11 schreef:DaniBanani:
Als ik het simpel probeer uit te leggen:
De mensen van de 'zware' kerken stemmen SGP.
De mensen van de lichtere, modernere kerken stemmen CDA, CU
Anne_mieke88 schreef:Relaxed schreef:Het is uberhaupt al absurt dat een partij zich wil bemoeien met abortus... Volgens is er maar 1 iemand die dat kan en mag beslissen en dat is de zwangere vrouw zelf... En dat is hetzelfde met ouderen die 'klaar' zijn met hun leven.. Waarom zou dat niet gewoon mogen. Dat is toch het recht op zelfbeschikking wat iedereen heeft?
dat vind jij, maar er zijn genoeg mensen die hier anders over denken. En ook mensen die er op stemmen die het met je eens zijn, maar gezien hun achtergrond het wel fijn vinden een chriselijke partij die ook hun zegje doet in de kamer.
En denk jij dat ze met 3 zetels veel zeggenschap hebben? nope denk het niet
stef schreef:als je op een partij stemt, stem je in met hun denkwijze, je staat daar dan achter. Natuurlijk ben je het niet met elk afzonderlijk punt eens, maar wel met de denkwijze, de basis waarop een partij opgebouwt is.
Als een partij dan roept: Van verkrachting wordt je niet zwanger, en je stemt daarop.... nee... sorry
Citaat:Aids
AIDS is een wereldwijd probleem. Wie echt wil helpen zal ook aandacht moeten vragen voor onthouding vóór het huwelijk en trouw bínnen het huwelijk. Bij de aanpak moeten ‘faith based’ organisaties en kerken een rol spelen, omdat ze een sleutelpositie innemen in preventie en de zorg voor aidspatiënten.
patatkraam schreef:Ik mag toch hopen dat het voornamelijk mannen zijn die er op gestemd hebben, anders stem je een soort van tegen jezelf als vrouw..
Lauren_ schreef:Nee dat denk ik niet. Want twee mensen die van elkaar houden verbieden een verbintenis aan te gaan is inmenging in zaken die je niet aangaan. En of dat zinnetje uit zijn verband wordt getrokken of niet, het is gezegd en dan ben je echt van god los als je dergelijke dingen roept.