Wie heeft jouw stem gekregen vandaag (12/9)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik heb gestemd op...

VVD
210 (24%)
PvdA
162 (19%)
PVV
145 (17%)
CDA
15 (1%)
SP
103 (12%)
D66
56 (6%)
GroenLinks
27 (3%)
CU
19 (2%)
SGP
3 (0%)
Partij voor de Dieren
57 (6%)
Piratenpartij
12 (1%)
Partij voor Mens en Spirit (MenS)
Geen stemmen
Nederland Lokaal
Geen stemmen
Libertarische Partij (LP)
Geen stemmen
Democratisch Politiek Keerpunt
Geen stemmen
50Plus
2 (0%)
Liberaal Democratische Partij (LibDem)
Geen stemmen
Anti Europa Partij
Geen stemmen
SOPN
2 (0%)
Partij van de Toekomst (PvdT)
2 (0%)
Blanco
29 (3%)

Totaal aantal stemmen: 844

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:34

Hier Pvv gestemd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:35

Hahaha lol Electra.

Mag ik vragen waarom mensen voor de pvv stemmen?? De lijsttrekker is vaak asociaal met zijn uitspraken naar anderen toe, voornamelijk naar collega's. Zijn partij bestaat uit mensen die het zelf niet nauw nemen met hun eigen partij voornemens en hij schreeuwt alleen maar oneliners. Ik snap het niet. Waarom stemmen voor een man die mensen zwaar beledigd met het woord kopvoddetax?
Hij zit alleen maar in de kamer om dwars te liggen terwijl we in deze tijd een stabiel kabinet nodig hebben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:35

Als jullie nog niet gestemd hebben verwijs ik graag naar dit topic: [NM] Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Titel van dit topic is niet voor niets: wie heeft jouw stem gekregen, niet wie gaat jou stem krijgen en dan meer dan 1 partij nog twijfelen. :) Voor die discussie is er een ander topic :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:36

cjb schreef:
Want de standpunten van de PVV en de SP liggen echt mijlenver uit elkaar.

Niet als het om de zorg gaat bijvoorbeeld...

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:36

Ach laat het, ze zegt het zelf al, komt door de medicijnen :D , heb ik alle begrip voor hoor Electra :D
@Joolien, dit topic was nu eens niet bedoeld voor discussie, maar lees het partijprogramma eens, daar stem ik op en niet op het poppetje.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:37

Heb de poll wel ingevuld maar nog niet gestemd. Ik ga vanavond namelijk pas stemmen.

Overigens stem ik blanco omdat ik mezelf daar deze verkiezingsronde het beste in kan vinden.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:37

Quellian schreef:
Electra63; in mijn omgeving wordt PVV of SP (minder) gestemd en we zijn niet van het kamp, van de LTS of vanuit de bijstand hoor. Ook niet geblondeerd, gebleekt en gebruind _O-

Ik geloof niet in de standpunten van Wilders (in de zin dat ik die niet realistisch vind), maar ik vind de standpunten van de grote partijen zoals VVD en PVDA zo walgelijk, dat ik denk dat Wilders in elk geval kan dwarsliggen.
Ik geloof niet in het waarmaken van zijn punten, maar ik geloof wel in het dwarsliggen in plannen die het land nog meer kapot maken. Hoe strategisch wil je mensen laten stemmen? :D

Waarom PVV stemmen als je niet in de standpunten geloofd? Aan dwars liggen hebben we naar mijn inziens ook niets aan. Wilders heeft zijn standpunten ook niet waargemaakt of zelfs laten varen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:38

Joolien schreef:
Mag ik vragen waarom mensen voor de pvv stemmen??
.....

Hij zit alleen maar in de kamer om dwars te liggen terwijl we in deze tijd een stabiel kabinet nodig hebben...

Zie mijn post eerder in dit topic. Inderdaad in de hoop dat hij gaat dwars liggen.
Dat stabiele kabinet is denk ik ieders wens, maar gewoon niet realistisch op het moment. Het volk wordt als marionet gebruikt en in elke door hun gewenste hoek gedrukt. Neuh... ook als VVD en PVDA samen gaan regeren wordt die 4 jaar niet vol gemaakt, geloof ik niet in.

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:40

Joolien schreef:
Hahaha lol Electra.

Mag ik vragen waarom mensen voor de pvv stemmen?? De lijsttrekker is vaak asociaal met zijn uitspraken naar anderen toe, voornamelijk naar collega's. Zijn partij bestaat uit mensen die het zelf niet nauw nemen met hun eigen partij voornemens en hij schreeuwt alleen maar oneliners. Ik snap het niet. Waarom stemmen voor een man die mensen zwaar beledigd met het woord kopvoddetax?

Omdat er mensen zijn die de ideeën van wilders over europa en de euro steunen.
En het op meer punten eens zijn met het parijprogramma neem ik aan.

Maar het is voor jou natuurlijk vrij om je stem op een andere partij uit te brengen.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:41

Ik heb nog niet gestemd maar ik ga voor blanco. Er is geen enkele partij waarbij ik vind dat ik daar genoeg achter kan staan om daar mijn stem aan toe te vertrouwen. Een blanco stem om aan te geven dat ik wel de moeite neem om te stemmen maar dat er geen partij bij mij past of ik bij geen enkele partij.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:41

pvv

Squawk

Re: Wie heeft jouw stem gekregen vandaag (12/9)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:42

Waarom Nathalietje? Ben erg nieuwsgierig naar de achterliggende reden van stemmers.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:42

Squawk schreef:
Waarom PVV stemmen als je niet in de standpunten geloofd? Aan dwars liggen hebben we naar mijn inziens ook niets aan. Wilders heeft zijn standpunten ook niet waargemaakt of zelfs laten varen.

Ik vind zijn punten méér dan prachtig, maar ik geloof er niet in dat het waar gemaakt kan worden.
Daarentegen vind ik de punten van andere partijen niet zo mooi en hoop ik dat die niet waar gemaakt kunnen worden.
Als grootste clan is de kans wél groot dat er door wordt gedrukt waar ik niet achter sta en dan heb je nog 1 troef; Wilders.

Ik vind het overigens erg fijn om te lezen dat er mensen zijn die er nog wél vertrouwen in hebben :)

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:44

Lees gewoon partijprogramma's, dan weet je waarom mensen ergens op stemmen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:44

cjb schreef:
Joolien schreef:
Hahaha lol Electra.

Omdat er mensen zijn die de ideeën van wilders over europa en de euro steunen.
En het op meer punten eens zijn met het parijprogramma neem ik aan.

Maar het is voor jou natuurlijk vrij om je stem op een andere partij uit te brengen.

Natuurlijk, dat is voor ieder zijn ding. Maar er gebeuren zoveel dingen in en rond die partij dat ik me afvraag of je zo'n partij nog wel serieus moet nemen... Het is ook niet dat ik niet wil dat men er op stemt, ik probeer het te snappen.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:45

Partijprogramma's geven niet per definitie aan waarom mensen op een partij stemmen

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:46

SplashIsLief schreef:
Ik moet nog stemmen maar ben er zeker van. Mijn stem gaat naar de PvdA.
En ik hoop op een samenwerking met de VVD.

Hier idem. Heb vanmorgen op PvdA gestemd.

Hoop wel op een paars kabinet ondanks dat er ook redenen genoeg zijn om daar niet voor te gaan.

Hoop iig dat Wilders niet meer in de regering komt. Die man is de reden dat het hele Catshuisoverleg over de kop is gegaan en we nu al weer moeten stemmen.

Leuke vraag: welk kabinet is het laatste dat niet is gevallen?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:47

@Sqwuak: In de trant van strategisch stemmen ofzo? Tsja, ik stem gewoon op de partij waar ik qua standpunten de meeste overeenkomsten mee heb. Ik vind eigenlijk dat iedereen dat zou moeten doen.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:48

Vind ik ook want hoe strategisch is strategisch stemmen? Enkel gebaseerd op verwachtingen denk ik..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:48

Ik heb ook besloten niet strategisch te stemmen vanmorgen; ik stem waar ik me prettig bij voel. :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:49

MarliesV schreef:
Leuke vraag: welk kabinet is het laatste dat niet is gevallen?

Ik geloof Paars 1, Paars 2 heeft het bijna afgemaakt toen kwam die affaire met Sarajevo en Pim begon toen de boel op te jutten.

Ik hoop op een Paars 3 met Diederik aan het hoofd en heb daarop gestemd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:50

dus eigenlijk heb je gestemd met de hoop dat er zo'n instabiel kabinet komt dat het binnenkort weer valt, en je dan dus weer kunt stemmen op partijen met andere standpunten... Of begrijp ik je nu totaal verkeerd, Quellian :)) ? Wel een interessant beredenering....

Ik ga denk ik voor de piratenpartij :) . Kan me in geen van de grote partijen vinden. Ben normaal gesproken vooral van VVD of D66, kwamen ook wel vrij hoog in mijn kieswijzer (als hoogste, allebei) Maar kan me niet vinden in hun ideeen of zorg en onderwijs (en dan met name het afschaffen van de stufi :Y) Zowel eigenbelang als principieel). En dat zijn voor mij wel de belangrijkste onderwerpen, aangezien ik met veel andere dingen nog niet echt te maken heb. (heb geen rijbewijs, baan, of huis. Dus ja :') . Vind het moeilijk om over zulke zaken een mening te vormen dan )

Dus ja, dan maar (tegen mijn normale principes in :D, want ' one-issue' partij ) een stem op de PP . Ik denk dat een zeteltje voor de PP best een hele verbetering kan zijn voor de tweede kamer (en dan voornamelijk op IT-gebied) Dus dan kan ik toch maar beter op ' one issue ' stemmen waar ik volledig achte sta, dan niet stemmen denk ik zo :D .

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:51

Ik heb net als de vorige keer PVV gestemd.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:52

Sarabande, jij bent inderdaad goed op de hoogte!

Hoop ook op paars 3 maar vermoed dat de VVD als ze de grootste zijn alles zullen doen om niet met de PvdA te regeren. Tenminste Rutte zei van de week dat hij dat totaal niet ziet zitten.
Vind het wel jammer dat partijen elkaar bij voorbaat al bijna uitsluiten en hoop op een vlotte coalitieonderhandeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:52

Het is ook jammer dat partijen elkaar al van te voren uitsluiten.. ik voorspel weer een lange zit straks met het formatteren :j