Bizzybijtje schreef:En alles wordt duurder, dus gaat men minder geld uitgeven, hoppaa. Economie wéér naar de klote.
zo denk ik ook....
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Daniella schreef:Tallie1979 schreef:Ik vraag mij af of dit een reden is tot opzegging. Ik wil graag van een data abonnement af van Vodafone, maar moet dan kosten voldoen. Dus ik ga vanavond Vodafone maar eens bellen voor info.
Is het niet, ik werk ook in telecom branch en dit is geen geldige opzeg reden doordat de regering dit beslist.
Helaas voor jou. Vodafone voert deze verhoging niet zelf toe, is dus onmacht voor hen en kun je niet van je diensten af zien.
Depende schreef:Skessa_ schreef:Tja de bedrijven net zo goed.
Er zijn maar genoeg bedrijven die al in moeilijkheden zitten en het heeeel zwaar hebben en vervolgens kunnen ze NOG meer belasting af gaan dragen
BTW die ze eerst gewoon innen dus dat is een beetje een non argument...
Depende schreef:Knoffer schreef:Maar ze moeten dus ook meer bij de klant halen voor de BTW en dus hun prijzen omhoog gooien. Dit kan voor ondernemers wel degelijk nadelig zijn.
Jazeker ze moeten de prijzen verhogen maar dat is niet hetzelfde als NOG meer belasting afdragen. De omzet belasting gaat niet omhoog oid.
Skessa_ schreef:Tja de bedrijven net zo goed.
Er zijn maar genoeg bedrijven die al in moeilijkheden zitten en het heeeel zwaar hebben en vervolgens kunnen ze NOG meer belasting af gaan dragen
Sammie schreef:Nu tjong jongeik ga 9 ct meer betalen voor mijn abbo. Als daar de economie van naar de klote gaat.
Goed verhoging is niet leuk, maar goed we hebben nu eenmaal vette jaren en magere jaren. En de vette jaren zijn bij ons gewoon écht (te) vet geweest.
Skessa_ schreef:maar als het goed is, is je inkoop minder dan je verkoop
Skessa_ schreef:Nee hoor, btw die je aan je klanten berekend moet je betalen.
btw van je inkoop krijg je terug, maar als het goed is, is je inkoop minder dan je verkoop
Bloodymary schreef:Skessa_ schreef:Nee hoor, btw die je aan je klanten berekend moet je betalen.
btw van je inkoop krijg je terug, maar als het goed is, is je inkoop minder dan je verkoop
De BTW op de verkoop krijg je van je klanten betaald en betaal je door aan de belastingdienst, bij de btw op de inkooop is het net andersom. BTW kost ondernemers niets, het is een belasting voor de eindconsument.