2% belasting gaat dat nou in??kan toch niet??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 15:04

Bizzybijtje schreef:
En alles wordt duurder, dus gaat men minder geld uitgeven, hoppaa. Economie wéér naar de klote.

zo denk ik ook....

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 15:06

Hier ook al een sms gehad van vodafone... ach nog een paar maandjes. In november zeg ik mn abbo op en ga dan over op prepaid (ik bel en sms zó weinig dat een abbo ten alle tijden duurder is dan prepaid)
Dan hoef ik niet meer elke maand een bedrag te betalen...

Sammie

Re: 2% belasting gaat dat nou in??kan toch niet??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 15:09

Nu tjong jonge :') ik ga 9 ct meer betalen voor mijn abbo. Als daar de economie van naar de klote gaat.

Goed verhoging is niet leuk, maar goed we hebben nu eenmaal vette jaren en magere jaren. En de vette jaren zijn bij ons gewoon écht (te) vet geweest.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 15:18

Skessa_ schreef:
Tja de bedrijven net zo goed.
Er zijn maar genoeg bedrijven die al in moeilijkheden zitten en het heeeel zwaar hebben en vervolgens kunnen ze NOG meer belasting af gaan dragen :roll:

BTW die ze eerst gewoon innen dus dat is een beetje een non argument...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 17:05

_Daniella schreef:
Tallie1979 schreef:
Ik vraag mij af of dit een reden is tot opzegging. Ik wil graag van een data abonnement af van Vodafone, maar moet dan kosten voldoen. Dus ik ga vanavond Vodafone maar eens bellen voor info. :P

Is het niet, ik werk ook in telecom branch en dit is geen geldige opzeg reden doordat de regering dit beslist.
Helaas voor jou. Vodafone voert deze verhoging niet zelf toe, is dus onmacht voor hen en kun je niet van je diensten af zien.

Hè, dat is nou jammer.. :P

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 17:07

Toiletpapier valt onder het luxeproductentarief. Mogen ze ook wel eens verlagen naar 6%, kwam er laatst achter toen ik met papa de bon van de sligro aan het checken was :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 17:33

NathalietjeB schreef:
maar hoe kunnen ze dit maken dan terwijl er geen kabinet is? word dit er dus gewoon ff door heen gedrukt?? om nog maar ff meer t staatspotje te vullen

Er is gewoon een kabinet hoor? Namelijk een demissionair kabinet ;)

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 19:21

Depende schreef:
Skessa_ schreef:
Er zijn maar genoeg bedrijven die al in moeilijkheden zitten en het heeeel zwaar hebben en vervolgens kunnen ze NOG meer belasting af gaan dragen :roll:

BTW die ze eerst gewoon innen dus dat is een beetje een non argument...

Maar ze moeten dus ook meer bij de klant halen voor de BTW en dus hun prijzen omhoog gooien. Dit kan voor ondernemers wel degelijk nadelig zijn.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 19:22

Amaris schreef:
ik ook.

Maar mijn collega heeft van vodaphone ook zo'n sms gehad. Dus het heeft met t-mobile verder niets te maken.

ik heb vodafone, maar niks gehad

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 19:25

Knoffer schreef:
Maar ze moeten dus ook meer bij de klant halen voor de BTW en dus hun prijzen omhoog gooien. Dit kan voor ondernemers wel degelijk nadelig zijn.

Jazeker ze moeten de prijzen verhogen maar dat is niet hetzelfde als NOG meer belasting afdragen. De omzet belasting gaat niet omhoog oid.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 13:42

Depende schreef:
Knoffer schreef:

Jazeker ze moeten de prijzen verhogen maar dat is niet hetzelfde als NOG meer belasting afdragen. De omzet belasting gaat niet omhoog oid.

Uh, jawel. Daar hebben we het hier toch juist over, dat die naar 21% gaat. Je haalt dat bedrag altijd bij je klant, maar als het particulieren betreft, hebben die daar geen boodschap aan, voor hen gaat de prijs gewoon omhoog. Als gevolg daarvan zul je sneller gaan concurreren om dan bijv. maar genoegen te nemen met iets minder en gooi je dus de basisprijs mss wel naar beneden om de btw verhoging op te vangen. Dit hoeft niet het geval te zijn, maar het kan wel een gevolg zijn. Dus om te zeggen dat het een non-argument is, vind ik ook wat overdreven.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 15:27

Skessa_ schreef:

Nee hoor, bedrijven krijgen de BTW die ze op hun rekening betalen gewoon weer terug. De eindconsument betaalt de BTW. Al hebben bedrijven er natuurlijk wel indirect last van omdat klanten misschien minder kopen of afnemen nu hun produkten en diensten voor die klanten wel duurder worden.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 15:38

Ik heb niets gehad? Ik heb AH Mobiel.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 15:41

Nee hoor, btw die je aan je klanten berekend moet je betalen.
btw van je inkoop krijg je terug, maar als het goed is, is je inkoop minder dan je verkoop ;)

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 17:40

Sammie schreef:
Nu tjong jonge :') ik ga 9 ct meer betalen voor mijn abbo. Als daar de economie van naar de klote gaat.

Goed verhoging is niet leuk, maar goed we hebben nu eenmaal vette jaren en magere jaren. En de vette jaren zijn bij ons gewoon écht (te) vet geweest.

Ik hoor genoeg om me heen dat sommige mensen weinig tot niets te besteden hebben hoor.
Dus hoezo zijn de afgelopen jaren echt te vet geweest ?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 17:51

Ik heb het niet over de meest recentste jaren. Bovendien.. als iemand niet rond kan komen. Aan wie ligt dat? Is hun bestedingspatroon misschien te hoog? Het is wel erg makkelijk om direct met het vingertje naar de overheid te wijzen, maar als jij x inkomsten en de buurman y moet je niet, net als de buurman, in een evengrote auto willen wonen, evenvaak en evenver op vakantie willen gaan. enz. enz.
Skessa_ schreef:
maar als het goed is, is je inkoop minder dan je verkoop ;)

Dat ligt er maar net aan :+

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 08:46

Dát is pas een non argument sammie. 10 jaar geleden kreeg je je eigen risico van je zorgverzekering zelfs terug wat je niet gebruikte, nu willen ze het naar 330 euro doen. Dát is voor heel veel mensen een hele hoop geld hoor, net als de altijd stijgende maandelijkse kosten van de zorgverzekering. Alles wordt duurder, maar wordt er ook iets aan het uitgavenpatroon van de overheid gedaan? M.i. is het de overheid en semi-overheid die een enorm gat in hun hand hebben. Niet die paar mensen die zogenaamd boven hun stand hebben geleefd. Soms lijkt het wel of men vindt dat die mensen maar eeuwig moeten bloeden ofzo?

De overheid heeft een voorbeeldfunctie, dus: snijden in de portemonnee, niet overal geld vandaan schrapen zodat ze zelf hetzelfde uitgavepatroon kunnen vasthouden.
Als ik mijn rekeningen niet meer kan betalen kan ik toch ook niet van de mensen in mijn straat eisen dat ze meebetalen? Dan moet ik naar mijn uitgavepatroon kijken. En dat doet de overheid te weinig m.i.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 10:18

van vodafone en t-mobile een sms ontvangen.

vergeet niet dat de transportkosten voor gas en licht ook omhoog gaan waardoor mensen aan het eind van het jaar een flinke rekening kunnen ontvangen..helaas..

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 10:27

Ik heb niks gehad (hi)..
Ach.. wat gaat er niet omhoog tegenwoordig, ik word er bijna moedeloos van.. -O-

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 10:37

Skessa_ schreef:
btw van je inkoop krijg je terug, maar als het goed is, is je inkoop minder dan je verkoop ;)

De BTW op de verkoop krijg je van je klanten betaald en betaal je door aan de belastingdienst, bij de btw op de inkooop is het net andersom. BTW kost ondernemers niets, het is een belasting voor de eindconsument.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 10:54

Depende schreef:

Eh BTW is omzet belasting ;) Ondernemers verhogen de prijzen niet, de prijzen worden duurder omdat de ondernemer 2% extra BTW moet berekenen.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 11:07

Je zult deze maand indd leuke rekeningen ontvangen.
Alle diensten die voor 1 oktober worden geleverd zijn 19% en daarna 21%
Loopt je contract van de 15e tot 15e betaal je dus over de helft 19% en de andere helft 21%

Om het allemaal wat makkelijker te maken :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:22

Bloodymary schreef:
Skessa_ schreef:

De BTW op de verkoop krijg je van je klanten betaald en betaal je door aan de belastingdienst, bij de btw op de inkooop is het net andersom. BTW kost ondernemers niets, het is een belasting voor de eindconsument.

Dat is in principe wel zo, maar de verhoging gaan veel ondernemers toch zeker wel voelen :j

Ik ga "gewoon" die 2% uit eigen zak moeten betalen hoor, en zal vast niet de enige zijn :=

De producten die ik verkoop hebben een internationaal vastgestelde verkoopprijs.
Als ik iets van 50 euro verkoop is het natuurlijk fijner om daarvan 19% af te moeten dragen aan de BD, dan zometeen 21%..... want dan hou ik dus die 2% minder over.

Maargoed, het zat er al jaren aan te komen dus het is niet anders :)

Liever op deze manier geld richting de schatkist schrapen, dan op andere manieren die nog veel vervelender zijn :j

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 21:36

In dat geval voel je het inderdaad als ondernemer. Als je het niet wil of kunt doorberekenen in de prijzen dan komt het voor eigen rekening en dat kan best oplopen. En ook indirect als het wel doorberekend wordt kan de ondernemer het voelen, doordat er misschien minder verkocht wordt.
Jaja, wat is de VVD toch goed voor ondernemers.......

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 21:38

Ach, het zat er al jaren aan te komen, "we" hebben eigenlijk gewoon mazzel dat we nog jaren die 19% hebben gehad, kun je ook denken :)