Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sammie schreef:De islam is het geloof van een moslim..
Citaat:De moslim die wenst deel te nemen aan de regering in de westerse landen, zoals de bekleding van een ministerspost van een ministerie in een willekeurige regering, is gebonden aan de grondwet van de staat en haar wetgeving, en heeft het niet voor het kiezen bij het uitvoeren van de wetten, net zomin als dat hij de grondwet of wat gebruikelijk is kan verloochenen. Sterker nog, hij zal deze wetten moeten verdedigen en waakzaam deze wetten ten uitvoer moeten brengen. Met andere woorden, de Moslim die aan de macht wil deelnemen, zal wetten van kufr (ongeloof) ten uitvoer moeten brengen, de op kufr (ongeloof) gebaseerde grondwet en wetgeving moeten verdedigen, en er bestaat geen twijfel over het verbod op deze praktijk.
Nicolletje schreef:Ja zeker, dat zeg ik ook niet.
De Islam en de sharia zijn niet gematigd, zeg ik.
amanda1980 schreef:wel 2? zo toe maar. ik ken er heel wat meer die heel aardig en netjes zijn. helaas ken ik er nog meer die dat niet zijn
Sofy schreef:Nicolletje, interessante teksten, op deze manier had ik het geheel nog nooit bekeken.
Ik vraag me alleen wel af hoe het dan met het Jodendom zit; zij hebben bij mijn weten ook een vrij zware set met wetten gecombineerd met hun Torah, zitten zij dan met betrekking tot de democratie in dezelfde spagaat als de moslims?
Sammie schreef:Joden hebben alleen de tora / oude testament.
Het nieuwe testament erkennen zij niet. Met de bijbel wordt eigenlijk altijd het OT én het NT bedoelt (en vaker nog het NT, omdat die het OT 'vervangt' en/of 'aanvult'). De Joden erkennen de bijbel dus niet.
Sammie schreef:Overigs Nicolletje, met alle respect maar ik blijf er bij dat je teveel alle moslims over 1 kam scheert dat politiek Haram is. Er zijn in onze politiek meerdere moslims te vinden die zich bij het GL, PVDA e.d. hebben aangesloten. En als je richting het Oosten kijkt is er ook verschil te vinden tussen de islamstromingen, soennieten, allafieten en noem maar op. Dat zorgt nu net voor het gedonder in het Midden-Oosten. Veel moslims zitten juist in Nederland omdat ze niks of weinig ophebben met een politiek waarbij de islam bepaald wat de overheid moet doen. Logischerwijs zitten die dus ook niet te wachten op een moslimpartij. (vooropgesteld dat de moslimpartij dat als doelstelling had - dat is mij nl. nog onduidelijk)
Nicolletje schreef:Ik denk ook wel dat de meeste moslims dat wel weten en er helemaal geen zin in hebben om in een soort conflict te komen met hun eigen beleving van het geloof hier, de vrijheid hier, en dan een soort fundamentalistische Moslimbroederpartij waarop ze kunnen stemmen.
Nicolletje schreef:Fundamentalistische moslims mogen niet zomaar hier in onze regering gaan zitten van hun geloof want dan moeten ze wetten adopteren die haram zijn en een leider (minister president) accepteren die geen moslim is (en volgens de Islam moet de leider moslim zijn)
De niet zo fundamentalistische moslims die gaan wel bij Groen Links ofzo.