Armstrong dreigt alle Tour de France titels te verliezen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 18:40

Karl66 schreef:
Het is trouwens wel weer knap dat je zonder de feiten te kennen voor jezelf een mening hebt gevormd.

Wat is mijn mening dan volgens jou? Want ik heb nog geen mening over Armstrong eigenlijk. Ik heb wel een mening over die 'verhelderende samenvatting' - maar over Armstrong zelf en de situatie... nou nee, eigenlijk niet, daarvoor zou ik me inderdaad eerst eens in de feiten moeten verdiepen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:11

Waarom beweert toch iedereen dat zijn stalen steeds schoon zijn bevonden?

Hij heeft positief getest op cortisonen. waarbij er achteraf een doktersverklaring bij gefabriceerd is.
Hij heeft positief getest op EPO, waarna die test spoorloos verdwenen is!
Er is B-staal van hem positief op EPO getest, waarbij geen contra expertise uitgevoerd kon worden, omdat het de B-staal was
De waarden in zijn bloedpaspoort uit 2009 en 2010 kloppen niet.

Dan kan je toch niet met droge ogen beweren dat hij altijd schoon is geweest?

Voor alle duidelijkheid, puur sportief vind ik deze hele zaak totaal onnodig, mag hij van mij zijn overwinningen houden. Hij reed in een tijd dat iedereen gebruikte en van alle gebruikers was hij gewoon de beste. Maar daarnaast heeft hij een niet kloppend beeld van zichzelf, een "greater then life hero", gecreëerd en ik vind het wel terecht dat er een flink gat in dat beeld geschoten wordt. Hij is, buiten de sport om, geen held maar een klein en kleinzielig dictatortje, die zijn sportieve succes in macht omzette, om zo mensen te laten doen wat hij wilde. En als je niet in volledige adoratie tegen hem op keek,dan was hij bereid om ver te gaan om je kapot te maken. En voor alle duidelijkheid, er zijn feiten dat hij het renners onmogelijk heeft gemaak om nog in het peloton te presteren, van journalisten, die hij gerechtelijk vervolgd heeft, etc. In mijn mening is hij als sporter dan misschien wel een 10, maar als mens een 0.

Alane, het is maar de vraag of hij zijn titels kwijtraakt, dat is namelijk aan de UCI en niet de USADA. En wat die doelen van Armstrong betreft, lees het volgend stuk maar eens: http://www.outsideonline.com/outdoor-ad ... l?page=all

@Shadow, jij komt in deze discussie met voorbeelden over niet kunnen vervolgen wegens gebrek aan bewijs, daarmee implicerend dat dit ook voor Armstrong geldt, want daar gaat deze discussie namelijk over. Jij beweert dat het juridische systeem in de VS onbetrouwbaar is, daarmee implicerend dat dit ook ook voor de zaak Armstrom geldt, daar gaat dit topic namelijk over. Jij hebt gewoon een mening zonder kennis, waadoorje ook niks inhoudelijks in deze discussie in kan brengen. Want dit topic gaat over de zaak Armstrong, niet over jouw mening over het juridisch systeem in de VS of over onschuld in het algemeen. Als je daar over wilt praten, moet je gewoon een eigen topic openen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:21

Karl66 schreef:
@Shadow, jij komt in deze discussie met voorbeelden over niet kunnen vervolgen wegens gebrek aan bewijs, daarmee implicerend dat dit ook voor Armstrong geldt, want daar gaat deze discussie namelijk over.

Dat impliceer ik helemaal niet. Ik reageer op jouw opmerkingen, en die staan in dit topic. Armstrong mag best schuldig bevonden worden, maar op grond van de juiste argumenten. Insinuerende stukjes en rammelende conclusies zoals waar je stelt dat zijn niet-bezwaar duidt op schuld, horen daar niet tussen.

LadyMadonna

Re: Armstrong dreigt alle Tour de France titels te verliezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:36

Wélk bewijs tegen hem? Hij is de meest gecontroleerde renner en is TOEN nooit betrapt met de middelen die TOEN beschikbaar waren, op de middelen die TOEN verboden waren.
Bewijs? De verklaringen van ex ploeggenoten die onder zeer veel druk verkregen zijn?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:45

Shadow, je hebt geen flauw idee waar het over gaat, je reageert totaal niet inhoudelijk met opmerkingen als insinuerend, vooringenomen etc. je doet er alles aan om maar vooral niet over het onderwerp te discussiëren en je zal ondertussen ook vast wel begrepen hebben dat ik jou een erg oninteressante, maar ondertussen wel interessant doende muggezifter vindt. Ik heb dus ook besloten om verder niet op jouw non discussie in te gaan.

Stef, hij is toch echt wel een paar keer gepakt, zie mijn lijstje hierboven, maar zoals bekend "some pigs are more equal"... En wat dacht je van dit bericht: http://www.nu.nl/sport/2892883/armstron ... roles.html

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:47

En dan lees ik zojuist een artikel waarin staat dat zijn stichting ontzettend veel gelden heeft binnengekregen sinds het nieuws naar buiten is gekomen dat hij zijn titels kwijt is. Voor de strijd tegen kanker (waar hij zich enorm goed voor ingezet heeft) wel een 'positieve' wending.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:48

Ik schaar dat onder heksenjacht Karl. Allemaal suggestieve berichtgeving.

Hoe je bet ook wend of keert, de sport gaat kapot op deze manier.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 20:01

stef schreef:
Ik schaar dat onder heksenjacht Karl. Allemaal suggestieve berichtgeving.

Hoe je bet ook wend of keert, de sport gaat kapot op deze manier.

Persoonlijk vind ik de dingen die er naar voren komen over (blijkbaar) grootschalige corruptie eigenlijk veel erger dan de doping op zich, en ze lijken me op lange termijn ook veel schadelijker. 'Gewoon' gebruik is... tsja. Als 490 van de 500 sporters het doen is het in elk geval geen 'oneerlijk voordeel' meer. Heel prima om dat te veranderen, maar je kunt het ten dele rekenen onder 'voortschrijdend inzicht'. Toen waren de onderzoeken en regels nog niet geavanceerd genoeg om bepaalde dingen te kunnen weren, nu wel. Er komt over een tijd ongetwijfeld weer iets dergelijks.

Maar structurele corruptie, zoals het op de hoogte zijn van de geplande tests, waar in een artikel over gesproken wordt, dat lijkt me een veel fundamenteler probleem - want dat betekent dat het controlemechanisme niet deugt.

Ironisch genoeg versterkt dat alleen het idee van een heksenjacht alleen maar: als dat toezichthoudende orgaan zich eerst liet leiden door oneigenlijke motieven, waarom nu dan niet?

Ik heb alvast alle bronnen van wikipedia doorgekeken, en echt een helder overzicht kan ik nog steeds niet vinden.

Karl: dat lijken me haast persoonlijke aanvallen. Sportief.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 20:03

Dus elke bekentenis, die tegen hem wordt afgelegd is een suggestieve hetze? Denk je zelf ook niet dat dit wel een heel gemakkelijke manier is om Armstrong schoon te praten?

Het doet me een beetje denken aan de opmerking "ik ben niet gek, maar de rest van de wereld is gek".

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 20:12

Karl66 schreef:
Dus elke bekentenis, die tegen hem wordt afgelegd is een suggestieve hetze? Denk je zelf ook niet dat dit wel een heel gemakkelijke manier is om Armstrong schoon te praten?

Elke bekentenis is mogelijk een suggestieve hetze, en dient dus zorgvuldig bekeken te worden. Ik zou bv de beweringen van meneer Rieu graag gestaafd zien. Omdat dit uitspraken zijn in een interview, en niet in een officiele verklaring of getuigenis, zou ik ze niet zonder meer voor waar aannemen. Ook niet meteen verwerpen trouwens, maar uitzoeken.

Maar suggestieve hetzes bestaan, en heksenjachten ook, en soms zijn de verstandige personen inderdaad in de minderheid en runnen de gekken de wereld. Een mogelijkheid waarmee je altijd rekening moet houden, zeker in gecompliceerde zaken met zoveel belangen als deze.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 21:48

Ik praat hem nergens schoon hoor Karl, waar staat dat?
Ik zet hem echter ook niet als gebruiker weg.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 22:11

Maar hoe verklaar je dan dat hij drie keer positief getest is? Ook al is hij uiteindelijk niet veroordeeld, hij heeft wel positief getest. Hoe verklaar je dat zijn bloedwaardes in 2009 en 2010 niet klopten en hoe weet jij dat zijn ex ploeggenoten onder druk gezet zijn tijdens een officieel verhoor?

Ik vind het wel heel erg naief om te geloven dat hij altijd schoon heeft gesport.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 22:18

Nogmaals Karl, dat zeg ik niet.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 23:54

Maar wat bedoel je dan als je zegt dat je hem niet als gebruiker wegzet en dat hij nooit betrapt is? Hij is namelijk een aantal keren wel betrapt, alleen niet veroordeeld. En als je wel betrapt bent, dan ben je dus wel een gebruiker en dus niet schoon.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 08:51

Ik vind het heel moeilijk te bepalen welke waarde men mag hechten aan de verklaringen van ex-ploeggenoten, waarvan overigens de helft zelf geschorst is in verband met dopinggebruik.

__manon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 22:34

Ik vind het nogal stom en vreemd dat ze alleen op armstrong spelen momenteel en ze er ook echt op uit zijn om hem te pakken. Ik denk zelf dat bijna geen echte pro renner meer vrij is van doping (in de absolute top) dus waarom alleen op armstrong uit zijn? Ik vind dat dat de sport gewoon kapot maakt

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 22:41

Gevalletje 'hoge bomen vangen veel wind'

Ik blijf het triest vinden

__manon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 22:43

Vind het ook echt heel triest. Ze zitter er (volgens mij dan) bijna allemaal aan als je al die verhalen moet geloven. En dan nou net op de ene held af, gewoon slecht voor de sport en heel triest inderdaad...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 22:45

Inmiddels misschien weer wel....
En dan tja, wat is doping? Een paracetamol omdat je koppijn hebt?

Ik raad een ieder aan de docu over Thomas dekker eens te kijken :j