' Door verkrachting kan een vrouw niet zwanger worden'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 15:02

Ik bedoelde eigenlijk alleen maar dat mannen toch ook verkracht kunnen worden, en dat deze leipo misschien maar eens moest ondervinden hoe dat is en dan eens kijken of hij vindt dat hij dat zelf heeft uitgelokt. Maar dat mag je natuurlijk niet denken, laat staan zeggen :x

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 15:06

Ah, op die tour... Daar heb je best wel een beetje gelijk in... In het punt dan dat mannen ook slachtoffer kunnen zijn van verkrachtingen.
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 20-08-12 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Aanpassing gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:01

Koper schreef:
Ik bedoelde eigenlijk alleen maar dat mannen toch ook verkracht kunnen worden, en dat deze leipo misschien maar eens moest ondervinden hoe dat is en dan eens kijken of hij vindt dat hij dat zelf heeft uitgelokt. Maar dat mag je natuurlijk niet denken, laat staan zeggen :x

Ja tuurlijk kan dat alleen rust hier nog een groter taboe op -O-

Ik ben prolife en tegen de doodstraf......niemand heeft het recht om voor God te spelen, wel kunnen we lijden verzachten en dragelijk maken zeker in de zorg gebeurt dit nog te weinig.

En als reacties op OP er zijn grotere idioten aan de macht geweest en sommigen nog gekozen in een democratisch gestel ook.. -O-

Hitler, Hoessein, Castro, Mugabe, Assad etc.

Nederland zelf is ook niet vlot met wetswijzingen...

Citaat:
Gedwongen seks was vóór 1991 binnen het huwelijk niet verboden. Partners hadden binnen het huwelijk de echtelijke verplichtingen. Daarmee was gedwongen seks tussen getrouwden geen verkrachting door de één, maar eerder ongehoorzaamheid van de ander, meestal de vrouw, aan de plichten die de huwelijkse staat met zich meebracht. In de in 1991 door zowel de feministen als de maatschappelijke opinie tot stand gekomen wetswijziging, werd het begrip verkrachting ook verruimd. Niet alleen geweld maar ook andere dwangmiddelen om seks te verkrijgen, kunnen daardoor leiden tot een veroordeling wegens verkrachting.

Bij dezelfde wetswijziging werd de delictomschrijving sekseneutraal gemaakt, zodat verkrachting van een man er ook onder viel.

Dit zijn toch wel de meest voorkomende klachten na een verkrachting:

Citaat:
Slachtoffers van verkrachting kunnen ernstig getraumatiseerd zijn door de aanval en kunnen problemen hebben met functioneren. Ze kunnen bijvoorbeeld concentratiestoornissen, slaapstoornissen of eetproblemen hebben. Na te zijn verkracht, ervaart het slachtoffer vaak een acute stress-stoornis, met symptomen zoals intense, soms onvoorspelbaar emoties, en het moeilijk vinden om om te gaan met hun herinneringen aan de verkrachting. In de maanden direct na de aanval, kunnen deze problemen zodanig ernstig zijn, dat ze het slachtoffer verhinderen om de verkrachting te vertellen aan vrienden of familie, of op zoek te gaan naar politie of medische hulp. Bijkomende symptomen van acute stress stoornis zijn onder meer:

*depersonalisatie of dissociatie (het gevoel dat de wereld vreemd en onwerkelijk is)
*moeite met het herinneren van delen van de verkrachting
*herbeleving van de aanval door middel van herhaalde gedachten, herinneringen, of nachtmerries
*het vermijden van dingen, plaatsen, gedachten en / of gevoelens die het slachtoffer aan de verkrachting herinneren
*angst of verhoogde waakzaamheid (slapeloosheid, concentratieproblemen, etc.)
*vermijden van het sociale leven of de plaats van verkrachting

Voor een derde tot de helft van de slachtoffers, blijven deze symptomen ook na de eerste paar maanden bestaan. Dan wordt er gesproken van een posttraumatische stress-stoornis.

Een evt. zwangerschap is een kleiner risico dan een soa -O-

Maar goed, de OP sja, het standpunt begrijp ik deels en deels niet want waar heeft hij zijn uitspraak op gebaseerd!? Cijfers en feiten e.d. worden niet genoemd...

chimello

Re: ' Door verkrachting kan een vrouw niet zwanger worden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:21

Volgens mij weet die man niet hoe babies gemaakt worden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:39

Narnia schreef:
Maar goed, de OP sja, het standpunt begrijp ik deels

Daar was ik al bang voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:46

Even buiten de discussie pro/anti abortus ben ik wel ontzettend benieuwd waar hij die informatie vandaan haalt. Zo is er bijvoorbeeld onderzocht dat de kans groter is dat je zwanger raakt van een minnaar, alsof de zaadcellen bijna 'weten' dat ze extra hun best moeten doen omdat het misschien maar een eenmalige ontmoeting is. Vanuit die wetenschap zou het juist zo zijn dat je eerder zwanger raakt van een verkrachter. Iemand hier misschien meer gelezen over waar ie het vandaan heeft?

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:48

Misschien moet hij dat even vertellen aan vrouwen die een kind hebben gekregen na hun verkrachting, zeker wel dat die er zijn. Kijk alleen al naar dat meisje van 12 die vorig jaar beviel op schoolreisje! Die is dus niet misbruikt/verkracht?..

Bij zijn geboorte zijn ze iets vergeten mee te geven volgens mij :x

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:50

dat hij er zo over denkt dat moet hij weten, helemaal zijn probleem. we moeten elkaars religie respecteren en als hij tegen arbortussen is, dan moet ie het zelf niet laten doen:'). het zou erger zijn als deze man ook echt 'de leiding' had. want dat zou betekenen dat mensen die het wel willen laten doen, die niet in god geloven, het niet kunnen doen.

ik bedoel, een niet christelijke leider verbied toch ook niet om naar de kerk te gaan want dat is zonde van de tijd. waarom laten we mensen met verschillende geloven en gebruiken niet gewoon in hun waarde. waarom laten we ons 'commanderen' door zon vent die het denkt te weten en toevallig wèl op tv komt. waarom zouden we voor 'hun' leven. we moeten niks, en we mogen alles, we denken alleen van niet.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:55

PocoGaucha schreef:
dat hij er zo over denkt dat moet hij weten, helemaal zijn probleem. we moeten elkaars religie respecteren en als hij tegen arbortussen is, dan moet ie het zelf niet laten doen:'). het zou erger zijn als deze man ook echt 'de leiding' had. want dat zou betekenen dat mensen die het wel willen laten doen, die niet in god geloven, het niet kunnen doen.

ik bedoel, een niet christelijke leider verbied toch ook niet om naar de kerk te gaan want dat is zonde van de tijd. waarom laten we mensen met verschillende geloven en gebruiken niet gewoon in hun waarde. waarom laten we ons 'commanderen' door zon vent die het denkt te weten en toevallig wèl op tv komt. waarom zouden we voor 'hun' leven. we moeten niks, en we mogen alles, we denken alleen van niet.

Ben het met je eens! Het is respectloos, niet alleen in religieus opzicht, ook voor de vrouwen (die verkracht zijn)..

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 18:04

Nee, maar even serieus he... Wat is er op tegen dat abortus mág? De tegenstanders kunnen het dan alsnog weigeren, alleen als je het wel zou willen is de mogelijkheid er. Dan is het probleem toch opgelost? Wil je het doen, prima, wil je het niet, ook goed. Live and let live...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 18:14

Liek_ schreef:
Even buiten de discussie pro/anti abortus ben ik wel ontzettend benieuwd waar hij die informatie vandaan haalt. Zo is er bijvoorbeeld onderzocht dat de kans groter is dat je zwanger raakt van een minnaar, alsof de zaadcellen bijna 'weten' dat ze extra hun best moeten doen omdat het misschien maar een eenmalige ontmoeting is. Vanuit die wetenschap zou het juist zo zijn dat je eerder zwanger raakt van een verkrachter. Iemand hier misschien meer gelezen over waar ie het vandaan heeft?

Officieel onstaan 8 van de 1000 Zwangerschappen door verkrachting. Maar veel vrouwen zullen nooit toegeven dat ze zwanger zijn door verkrachting. Het echte getal zal dus echt hoger zijn.

Vroeger toen we nog in stammen leefden en rivaliserende stammen verkrachting als wapen gebruikte was dat tevens DE manier om al te grote inteelt te voorkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 18:15

Shadow0 schreef:
Narnia schreef:
Maar goed, de OP sja, het standpunt begrijp ik deels

Daar was ik al bang voor.

En deels niet, geen woorden uit hun verband gaan rukken :)

Een levend geloof heb ik nog maar kort.....daarvoor was ik al tegen abortus dat staat los van mijn christen zijn....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 18:28

Narnia schreef:

Dit soort kwalijke praat 'deels' begrijpen is al kwalijk genoeg - schokkend en kwetsend voor alle mensen die ooit slachtoffer zijn geworden van verkrachting. Het gaat niet om abortus, maar om dat je van verkrachting niet zwanger kunt worden. En hoe dat wel moet leiden tot 'blaming the victim': dat vrouwen en meisjes die verkracht zijn en zwanger blijken daar dus blijkbaar toch eigenlijk wat schuld aan hebben, volgens meneer Akin. Want anders waren ze niet zwanger geworden. Dat is heel, heel kwalijk en kwetsend. En verschuil je niet achter het geloof, want daar heeft dit echt niks mee te maken. Want vele christenen zijn het, en ik zou haast zeggen goddank, niet met je eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 18:53

Shadow0 schreef:
Narnia schreef:

Dit soort kwalijke praat 'deels' begrijpen is al kwalijk genoeg - schokkend en kwetsend voor alle mensen die ooit slachtoffer zijn geworden van verkrachting. Het gaat niet om abortus, maar om dat je van verkrachting niet zwanger kunt worden. En hoe dat wel moet leiden tot 'blaming the victim': dat vrouwen en meisjes die verkracht zijn en zwanger blijken daar dus blijkbaar toch eigenlijk wat schuld aan hebben, volgens meneer Akin. Want anders waren ze niet zwanger geworden. Dat is heel, heel kwalijk en kwetsend. En verschuil je niet achter het geloof, want daar heeft dit echt niks mee te maken. Want vele christenen zijn het, en ik zou haast zeggen goddank, niet met je eens.

Ik ben alleen maar benieuwd naar de feiten en de feiten liegen er niet om, ik denk dat je gevoelens hier buiten moet laten...en het puur rationeel moet bekijken dus cijfers....

Tot 1991 was verkrachting binnen het huwelijk in het Nederlands rechtssysteem niet strafbaar....Na 1991 wel tevens werd de wet sekse neutraal....in het licht van deze kennis zijn er wellicht een hoop vrouwen zwanger geraakt na verkrachting.

Maar dat staat hier niet ter discussie....hier gaat het om een uitspraak van iemand....en ik wil wel eens weten waar zo iemand zijn uitspraken op baseerd...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 19:02

Wat die wet er mee van doen heeft weet ik niet. Nog steeds is er in huiselijk kring veel seksueel geweld.

Van een verkrachting kan je gewoon zwanger raken. Dat weet idereen al eeuwen en eeuwen. Djengzis Khan heeft zeer veel nakomelingen( we zijn op een paarden site dus laat ik extra duidelijk zijn...ik bedoel de heerser en niet een hengst)
Die zijn veelal door verkrachting verwekt...een mechanisme om de boel te blokeren is er dus niet....en deze meneer weet dat donders goed..
Ik bedoel kom op....wie geloof die onzin?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 19:05

Narnia schreef:
Ik ben alleen maar benieuwd naar de feiten en de feiten liegen er niet om,

Er wordt hier juist van alles gelogen over feiten. En het is heel respectloos om de gevoelens er buiten te laten, juist omdat het zoveel kwalijke gevolgen heeft om een uitspraak zoals de republikein heeft gedaan alleen maar te beschouwen als feitelijk.

Citaat:
Tot 1991 was verkrachting binnen het huwelijk in het Nederlands rechtssysteem niet strafbaar....Na 1991 wel tevens werd de wet sekse neutraal....in het licht van deze kennis zijn er wellicht een hoop vrouwen zwanger geraakt na verkrachting.
Ja, en? Wat wil je daarmee zeggen?

Citaat:
hier gaat het om een uitspraak van iemand....en ik wil wel eens weten waar zo iemand zijn uitspraken op baseerd...

Dit was geen feitelijk statement. Dit is niet iemand die op zoek gegaan is naar informatie, daar over nagedacht heeft en dit gevonden heeft. Er zijn volgens mij twee mogelijke verklaringen voor zijn uitspraak:
1. hij is gewoon helemaal niet geinteresseerd in de werkelijkheid, en was even niet voorbereid op een vraag en liet toen zijn gedachten een 'aannemelijk' verhaal bedenken om zijn anti-abortusstandpunt te verdedigen, ook in de moeilijke gevallen zoals verkrachting (rationaliseren, moet je als politicus goed in zijn).
2. dit was een welbewuste uitspraak om alvast een zaadje te planten, twijfel te zaaien over vrouwen die verkracht zijn, omdat er altijd mensen zijn die, net als jij, naar de 'feiten' gaan kijken. Dit soort zaken blijft in het hoofd van mensen hangen, en met een beetje aanmoedigingen op de juiste plaatsen heb je over een tijdje een urban legend waarbij men wel eens gehoord heeft dat het eigenlijk reuze meevalt met die zwangerschappen, en dat het dus helemaal niet zo erg is om tegen abortus te zijn, want er zijn geen moeilijke dilemma's.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 19:11

Sababber schreef:

9 maanden daarvoor al. Jammer dat z'n ouders wat minder pro-condoom waren :Y)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 19:12

Koper schreef:
Sababber schreef:

9 maanden daarvoor al. Jammer dat z'n ouders wat minder pro-condoom waren :Y)

Doet mij aan zo'n grappigevcondoom reclame denkem....maar das off topic.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 19:59

Blue_Eyes schreef:
Sukkel :')

dit dus..

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:18

Wat zijn Amerikaanse Republikeinen toch ook het ergste van het ergste :n Stomme idioot. Zo iemand kan beter de kerk gaan leiden dan zo'n groot land, wie denkt hij wel niet wie hij is om anderen op te leggen wat ze wel en niet mogen?

En alle leven is belangrijk blablabla? Is hij streng vegetariër dan of wat?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:27

BaileyMix schreef:
Wat zijn Amerikaanse Republikeinen toch ook het ergste van het ergste :n Stomme idioot. Zo iemand kan beter de kerk gaan leiden dan zo'n groot land, wie denkt hij wel niet wie hij is om anderen op te leggen wat ze wel en niet mogen?

Ik heb ook liever niet dat ze een kerk leiden. Ze zijn daar al zo extremistisch.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:30

BaileyMix schreef:

Hij is verschrikkelijk pro-life natuurlijk ... als het gaat om (blanke) foetussen en om rijke, blanke, christelijke, gezonde, heteroseksuele mannen met een voorkeur voor de Republikeinen. :r Al het andere staat vooral in dienst van het voortgenoemde.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:45

Diezelfde groep rijke, blanke, christeljke, gezonde, heteroseksuele Republikeinen zijn overigens meestal erg voor de NRA (vrij wapenbezit) en tegen behoorlijke gezondheidszorg. Over 'pro-life' gesproken...

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:47

Amerika, het land van de onbegrensde idioterie... 8)7 . Het is op veel vlakken gewoon nog erger dan een 3e wereldland!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 22:17

BaileyMix schreef:

Hij komt er bij onze kerk niet in als leider hoor, alsjeblieft niet. We willen hem niet :n