Abortus: voor of tegen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 18:59

beslist tegen.
ik ben het helemaal met narnia eens.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 18:59

Narnia; ken er niet veel die ineens moederlijke gevoelens kregen allessinds en die kinderen vinden het echt heerlijk (inmiddels zijn het geen kinderen meer maar goed) om dagelijks, wekelijks, maandelijks verweten te worden wat de moeder heeft moeten laten voor ze. :j Echt. De meeste zijn volwassen nu en uit gehuist.. Maar het trauma blijft.

En daar gaan we weer "er zijn er zoveel die geen kinderen kunnen krijgen"
Sja, het zal gods wil wel zijn. Net zoals het gods wil is dat het kan beëindigd worden lijkt me.
Als we dan toch alles op god gaan steken..

Bovendien zijn er ook mensen die niet zwanger mogen zijn om medische redenen. Pech gehad dan?
Er maar het beste van hopen?

Verkrachting; Pecht, uitpoepen dat kind en dealen met je stomme fout! Had je je maar niet moeten laten verkrachten.
Ter verduidelijking: bovenstaande over verkrachting is dus sarcastisch :x Maar dat is IMO wel wat de "tegens" zeggen.

En neen, het heeft nog geen bewustzijn op dat moment en het is ook nog geen leven. Hoe rot jullie het ook vinden om te horen, het is een parasiet. Het kan niet leven zonder de moeder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:00

Dus liever de lusten dan de lasten eenitraM!?

Dat snap ik dan weer niet :o?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:00

NinaCharlie schreef:
Als mensen te lui zijn om voorbehoedsmiddelen gebruiken, en daar wél voorgelicht voor zijn (dus niet zoals in 3e wereldlanden, waar velen niets weten of willen weten van bijvoorbeeld condoom) en dan abortus laten plegen zovan 'oeps, we zijn zwanger, dát was niet de bedoeling' dan ben ik echt tegen. Je ondergaat de consequenties maar van je luiheid. Het is tenslotte toch een leven waar je mee te maken hebt.

Stel het komt écht ongelegen, je hebt geen plaats, geld, tijd, e.d. tja, dan ben ik voor, want ik vind het beter dat je abortus laat plegen dan dat je toch een kind neemt en er niet goed voor kan zorgen

Dan heb je in de 2e situatie toch ook geen voorbehoedmiddel gebruikt? Je weet dat het niet een goede tijd is, je hebt seks, maar een voorbehoedmiddel niet? Dan ben je toch net zo lui?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:01

Nou ja laten we elkaar wel in elkaars waarde laten...Er zijn mensen die geloven dat ieder soort van leven recht heeft op leven en er zijn mensen die vinden dat ze het recht in eigen handen hebben (wat betreft hun eigen lichaam)

We moeten geen oorlogje voeren, maar discussieren toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:01

Ayasha schreef:
Narnia; ken er niet veel die ineens moederlijke gevoelens kregen allessinds en die kinderen vinden het echt heerlijk (inmiddels zijn het geen kinderen meer maar goed) om dagelijks, wekelijks, maandelijks verweten te worden wat de moeder heeft moeten laten voor ze. :j Echt. De meeste zijn volwassen nu en uit gehuist.. Maar het trauma blijft.

En daar gaan we weer "er zijn er zoveel die geen kinderen kunnen krijgen"
Sja, het zal gods wil wel zijn. Net zoals het gods wil is dat het kan beëindigd worden lijkt me.
Als we dan toch alles op god gaan steken..

Bovendien zijn er ook mensen die niet zwanger mogen zijn om medische redenen. Pech gehad dan?
Er maar het beste van hopen?

Citaat:
Verkrachting; Pecht,
uitpoepen dat kind en dealen met je stomme fout! Had je je maar niet moeten laten verkrachten.
Ter verduidelijking: bovenstaande over verkrachting is dus sarcastisch :x Maar dat is IMO wel wat de "tegens" zeggen.

En neen, het heeft nog geen bewustzijn op dat moment en het is ook nog geen leven. Hoe rot jullie het ook vinden om te horen, het is een parasiet. Het kan niet leven zonder de moeder.

Het aantal vrouwen dat na een verkrachting zwanger raakt is maar heel klein en het merendeel ervan kiest voor het kind...omdat het immers hun kind is!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:02

Narnia schreef:

Ik heb ook de lusten, maar wil niet de lasten. Ik wil geen kids en wellicht dat ik me wel laat sterilliseren

maar mag ik tot die tijd geen lusten hebben? God heeft die opening niet alleen geschapen om een kind uit te baren...anders had het niet zo fijn geweest om haar te gebruiken :o

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:02

Narnia schreef:
Weet je ik vind het echt triest hoor...het wordt normaal gevonden om met jan en alleman de koffer in te duiken...en nog normaler om de consequenties niet te willen dragen er zijn ik niet wat hoeveel mensen die dolgraag een kind willen maar het niet kunnen krijgen....draag dan af ter adoptie maar vermoord geen kind...daar krijg je spijt van!

het is vergeven in de GGZ van de vrouwen die in deze leugen geloofden....

Veel vrouwen hebben geen spijt van abortus omdat ze er volledig achter staan.
Mensen die er wel spijt van hebben, zijn de vrouwen die wel een kindje willen maar op dat moment geen goede leefomgeving kunnen bieden.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:03

Voor! zolang het niet als anticonceptie gebruikt wordt. Hoe voorzichtig ook, het kan gewoon gebeuren. Ik vind dat je dan zelf de keuze moet hebben. Overigens zie ik het ook niet als een leven, een vruchtje van pak hem beet 1 cm, maar dat is natuurlijk voor iedereen anders..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:03

Colway schreef:
Narnia schreef:

Ik heb ook de lusten, maar wil niet de lasten. Ik wil geen kids en wellicht dat ik me wel laat sterilliseren

maar mag ik tot die tijd geen lusten hebben? God heeft die opening niet alleen geschapen om een kind uit te baren...anders had het niet zo fijn geweest om haar te gebruiken :o

Succes daar mee. Zelfs met zwaar door wegende medische redenen deden ze het bij mij niet.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:04

Narnia schreef:

Weet wat je vraagt, het antwoord is misschien niet wat je wilde horen!

Ga me niet vertellen dat jij geen sex hebt, of alleen sex hebt omdat je kinderen wilt en de rest van de tijd niet aan sex doet?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:06

Citaat:
Het aantal vrouwen dat na een verkrachting zwanger raakt is maar heel klein en het merendeel ervan kiest voor het kind...omdat het immers hun kind is!

@ narnia....eens..,Verkrachting is ook maar een klein deel van de populatie

Maar dan nog...waarom mag het dan wel? ongewenst/ongewild = ongewenst/ongewild toch?

Snap wel dat het ene zwaarder weegt dan het andere

Maar adoptie is ook geen garantie voor geluk voor het kind...

Ik vind dat je anno 2012, zeker, of bijna zeker moet zijn dat je het kind een gelukkige toekomst kan bieden...

Ik kan dat financieel en praktisch prima, maar ik zou ongelukkig worden om er 'alles' voor op te geven...En ik vraag me ook af of mn relatie ertegen bestand is...want hoe gek we op elkaar zijn en op 1 lijn zitten...We worden gek van structuur en verplichtingen...Waarom dan kiezen voor de ongeboren vrucht terwijl de toekomst zo onzeker is?

Overigens probeer ik wel aan geboortebeperking te doen hoor :+ Een abortus lijkt me vreselijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:06

eenitraM schreef:
Narnia; Maar als God hierin een rol mee speelt... Dat snap ik al helemaaaaaal niet.

God is overal bij ook waarvan jij denkt dat het niet zo is....wij mensen kijken tegen de onderkant van een borduurwerk aan...het ziet er niet uit...God ziet het eind resultaat, iets goeds en moois!

Je hebt als mens altijd een keuze, die heeft God je gegeven maar als jij voor de verkeerde dingen kiest dan is het wel zo volwassen om dan ook de consequenties te dragen.

Daarbij er zijn meer instituten die junkies helpen dan het ongeboren kind VBOKhttp://www.siriz.nl/

Voorheen de VBOK

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:07

Alleen om voort te planten? En daarna een kuis gordel om, dat is toch een grote huichelaarij. Dus jij bent nooit opgewonden, dat mag nl ook niet dat is een van de 7 zonden...
God heeft daar niks mee te maken. Dat hebben een paar mensen bedacht. God is liefde en wat is er mooier dan de liefde bedrijven met je liefde?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:07

Ayasha schreef:
Succes daar mee. Zelfs met zwaar door wegende medische redenen deden ze het bij mij niet.
[/quote]
Nee ik weet het, denk dat ik nog 10 jaar moet wachten ofzo ;-)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:08

Narnia schreef:
eenitraM schreef:
Narnia; Maar als God hierin een rol mee speelt... Dat snap ik al helemaaaaaal niet.

God is overal bij ook waarvan jij denkt dat het niet zo is....wij mensen kijken tegen de onderkant van een borduurwerk aan...het ziet er niet uit...God ziet het eind resultaat, iets goeds en moois!

Je hebt als mens altijd een keuze, die heeft God je gegeven maar als jij voor de verkeerde dingen kiest dan is het wel zo volwassen om dan ook de consequenties te dragen.

Daarbij er zijn meer instituten die junkies helpen dan het ongeboren kind VBOKhttp://www.siriz.nl/

Voorheen de VBOK

Heb jij hem al eens ontmoet? Heb je al eens een teken gehad? Over welke god heb jij het trouwens? Er zijn er wel 1000-den :)

Collie2008

Re: Abortus: voor of tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:09

Laten we respectvol blijven mensen :(

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:12

Net zoals de koningin van nederland is verkozen door God.... Nou waar staat die handtekening?
Ik geloof echt wel in 'iets', maar niet in een boek dat al 2000 jaar oud is en al zo vele malen opnieuw geschreven...
Nee, baas in eigen buik. Laat God zih maar bezig houden met de zware kwesties in deze wereld.

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:13

eenitraM schreef:

God heeft ons de mogelijkheid gegeven om samen, als man en vrouw, kinderen te krijgen. je bent er zelf verantwoordelijk voor, als je met iemand naar bed gaat, is er altijd een kans dat het misgaat. dus waarom met jan en alleman naar bed als het bedoeld is voor jou en je echtgenoot?
als je dat speciale voor jullie samen bewaart, is er toch geen abortus nodig?
God heeft dit speciaal voor getrouwde mensen bedoeld maar omdat de mens weer zo nodig met weet ik hoeveel lol willen hebben...tsja dan gaat het mis en is het je eigen fout. je hebt dan opeens een grote verantwoordelijkheid en veel schrikken daarvan. dan moet het maar 'wg'

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:13

Ik ben niet voor of tegen abortus, maar wel voor keuze. Iedereen moet haar keuze maar aan zichzelf en haar god maar verantwoorden, daar heb ik niets mee te maken.

Narnia: besef wel dat jij misschien gelooft in een god, maar dat je anderen niet kunt houden aan jouw waarden. Dus een uitspraak "als jij voor de verkeerde dingen kiest" is nogal veroordelend. Wat in jouw ogen slecht is, hoeft dat voor iemand anders niet te zijn.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:14

Als ik getrouwd zou zijn en zwanger zou raken is het nog niet welkom hoor ;-)

Dus ik weet niet wat god met mij van plan was ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:14

Colway schreef:
Citaat:

@ narnia....eens..,Verkrachting is ook maar een klein deel van de populatie

Maar dan nog...waarom mag het dan wel? ongewenst/ongewild = ongewenst/ongewild toch?

Snap wel dat het ene zwaarder weegt dan het andere

Maar adoptie is ook geen garantie voor geluk voor het kind...

Ik vind dat je anno 2012, zeker, of bijna zeker moet zijn dat je het kind een gelukkige toekomst kan bieden...

Ik kan dat financieel en praktisch prima, maar ik zou ongelukkig worden om er 'alles' voor op te geven...En ik vraag me ook af of mn relatie ertegen bestand is...want hoe gek we op elkaar zijn en op 1 lijn zitten...We worden gek van structuur en verplichtingen...Waarom dan kiezen voor de ongeboren vrucht terwijl de toekomst zo onzeker is?

Overigens probeer ik wel aan geboortebeperking te doen hoor :+ Een abortus lijkt me vreselijk

Stel dat je hierna nooit meer zwanger kan raken...wat dan!? Dan heb je iets moois weg gegooid als of het een dooie plant was...Er is hulp voor je maar je moet het wel willen die hulp, wat is er zo vreselijk mis met het moederschap....

Vrouwen zijn tot dingen in staat waar mannen keihard in falen! waarom denk je dat wij vrouwen het leven doorgeven!? Omdat mannen het niet kunnen ze kunnen je hooguit zwanger maken...voor de rest is zijn bijdrage enkel en alleen gelegen in het beschermen van jou en je ongeboren kind...als je betwijfeld of je relatie dit wel aan kan...waar komt dan die twijfel vandaan!? Die twijfel is er niet voor niks!

De toekomst is niet onzeker....jij komt onzeker over, de toekomst heb je nooit helemaal in de hand het enige waar je wat zeggenschap over hebt zijn je keuze's....ik heb eerder het idee dat je twijfelt aan je zelf...geloof me niemand doet het 100% goed, perfecte ouders bestaan er niet omdat mensen nu eenmaal niet perfect zijn!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:15

HarriesHorse schreef:
eenitraM schreef:

God heeft ons de mogelijkheid gegeven om samen, als man en vrouw, kinderen te krijgen. je bent er zelf verantwoordelijk voor, als je met iemand naar bed gaat, is er altijd een kans dat het misgaat. dus waarom met jan en alleman naar bed als het bedoeld is voor jou en je echtgenoot?
God heeft dit speciaal voor getrouwde mensen bedoeld maar omdat de mens weer zo nodig met weet ik hoeveel lol willen hebben...tsja dan gaat het mis en is het je eigen fout. je hebt dan opeens een grote verantwoordelijkheid en veel schrikken daarvan. dan moet het maar 'wg'

De wetenschap heeft ons die mogelijkheid gegeven...

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:16

HarriesHorse schreef:
eenitraM schreef:

Oh? En hoe heeft god dat dan voor elkaar gekregen? Hoe is god ontstaan dan? Als hij diegene was om ons de mogelijkheid geven om kinderen te baren, hoe is hij dan gemaakt? Wie bepaald het dat je maar met alleen je echtgenoot sex mag hebben? Je moet toch weten welke vis je binnenhaald?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:17

Shadow0 schreef:
Ik ben niet voor of tegen abortus, maar wel voor keuze. Iedereen moet haar keuze maar aan zichzelf en haar god maar verantwoorden, daar heb ik niets mee te maken.

Narnia: besef wel dat jij misschien gelooft in een god, maar dat je anderen niet kunt houden aan jouw waarden. Dus een uitspraak "als jij voor de verkeerde dingen kiest" is nogal veroordelend. Wat in jouw ogen slecht is, hoeft dat voor iemand anders niet te zijn.

Dus ik moet mijn mond houden!? met ander woorden overal mag over gesproken worden maar Geloof en God laat je maar thuis!?

*denkt na*

Nee, ik mag voor mijn geloof uitkomen en mag anderen behoeden voor iets wat ze later op zal breken,
abortus is geen oplossing!