Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NinaCharlie schreef:Als mensen te lui zijn om voorbehoedsmiddelen gebruiken, en daar wél voorgelicht voor zijn (dus niet zoals in 3e wereldlanden, waar velen niets weten of willen weten van bijvoorbeeld condoom) en dan abortus laten plegen zovan 'oeps, we zijn zwanger, dát was niet de bedoeling' dan ben ik echt tegen. Je ondergaat de consequenties maar van je luiheid. Het is tenslotte toch een leven waar je mee te maken hebt.
Stel het komt écht ongelegen, je hebt geen plaats, geld, tijd, e.d. tja, dan ben ik voor, want ik vind het beter dat je abortus laat plegen dan dat je toch een kind neemt en er niet goed voor kan zorgen
Ayasha schreef:Narnia; ken er niet veel die ineens moederlijke gevoelens kregen allessinds en die kinderen vinden het echt heerlijk (inmiddels zijn het geen kinderen meer maar goed) om dagelijks, wekelijks, maandelijks verweten te worden wat de moeder heeft moeten laten voor ze.Echt. De meeste zijn volwassen nu en uit gehuist.. Maar het trauma blijft.
En daar gaan we weer "er zijn er zoveel die geen kinderen kunnen krijgen"
Sja, het zal gods wil wel zijn. Net zoals het gods wil is dat het kan beëindigd worden lijkt me.
Als we dan toch alles op god gaan steken..
Bovendien zijn er ook mensen die niet zwanger mogen zijn om medische redenen. Pech gehad dan?
Er maar het beste van hopen?uitpoepen dat kind en dealen met je stomme fout! Had je je maar niet moeten laten verkrachten.Citaat:Verkrachting; Pecht,
Ter verduidelijking: bovenstaande over verkrachting is dus sarcastischMaar dat is IMO wel wat de "tegens" zeggen.
En neen, het heeft nog geen bewustzijn op dat moment en het is ook nog geen leven. Hoe rot jullie het ook vinden om te horen, het is een parasiet. Het kan niet leven zonder de moeder.
Narnia schreef:Dus liever de lusten dan de lasten eenitraM!?
Dat snap ik dan weer niet
Narnia schreef:Weet je ik vind het echt triest hoor...het wordt normaal gevonden om met jan en alleman de koffer in te duiken...en nog normaler om de consequenties niet te willen dragen er zijn ik niet wat hoeveel mensen die dolgraag een kind willen maar het niet kunnen krijgen....draag dan af ter adoptie maar vermoord geen kind...daar krijg je spijt van!
het is vergeven in de GGZ van de vrouwen die in deze leugen geloofden....
Colway schreef:Narnia schreef:Dus liever de lusten dan de lasten eenitraM!?
Dat snap ik dan weer niet
Ik heb ook de lusten, maar wil niet de lasten. Ik wil geen kids en wellicht dat ik me wel laat sterilliseren
maar mag ik tot die tijd geen lusten hebben? God heeft die opening niet alleen geschapen om een kind uit te baren...anders had het niet zo fijn geweest om haar te gebruiken
Citaat:Het aantal vrouwen dat na een verkrachting zwanger raakt is maar heel klein en het merendeel ervan kiest voor het kind...omdat het immers hun kind is!
eenitraM schreef:Narnia; Maar als God hierin een rol mee speelt... Dat snap ik al helemaaaaaal niet.
Narnia schreef:eenitraM schreef:Narnia; Maar als God hierin een rol mee speelt... Dat snap ik al helemaaaaaal niet.
God is overal bij ook waarvan jij denkt dat het niet zo is....wij mensen kijken tegen de onderkant van een borduurwerk aan...het ziet er niet uit...God ziet het eind resultaat, iets goeds en moois!
Je hebt als mens altijd een keuze, die heeft God je gegeven maar als jij voor de verkeerde dingen kiest dan is het wel zo volwassen om dan ook de consequenties te dragen.
Daarbij er zijn meer instituten die junkies helpen dan het ongeboren kind VBOKhttp://www.siriz.nl/
Voorheen de VBOK
eenitraM schreef:Narnia; Maar als God hierin een rol mee speelt... Dat snap ik al helemaaaaaal niet.
Colway schreef:Citaat:Het aantal vrouwen dat na een verkrachting zwanger raakt is maar heel klein en het merendeel ervan kiest voor het kind...omdat het immers hun kind is!
@ narnia....eens..,Verkrachting is ook maar een klein deel van de populatie
Maar dan nog...waarom mag het dan wel? ongewenst/ongewild = ongewenst/ongewild toch?
Snap wel dat het ene zwaarder weegt dan het andere
Maar adoptie is ook geen garantie voor geluk voor het kind...
Ik vind dat je anno 2012, zeker, of bijna zeker moet zijn dat je het kind een gelukkige toekomst kan bieden...
Ik kan dat financieel en praktisch prima, maar ik zou ongelukkig worden om er 'alles' voor op te geven...En ik vraag me ook af of mn relatie ertegen bestand is...want hoe gek we op elkaar zijn en op 1 lijn zitten...We worden gek van structuur en verplichtingen...Waarom dan kiezen voor de ongeboren vrucht terwijl de toekomst zo onzeker is?
Overigens probeer ik wel aan geboortebeperking te doen hoorEen abortus lijkt me vreselijk
HarriesHorse schreef:eenitraM schreef:Narnia; Maar als God hierin een rol mee speelt... Dat snap ik al helemaaaaaal niet.
God heeft ons de mogelijkheid gegeven om samen, als man en vrouw, kinderen te krijgen. je bent er zelf verantwoordelijk voor, als je met iemand naar bed gaat, is er altijd een kans dat het misgaat. dus waarom met jan en alleman naar bed als het bedoeld is voor jou en je echtgenoot?
als je dat speciale voor jullie samen bewaart, is er toch geen abortus nodig?
God heeft dit speciaal voor getrouwde mensen bedoeld maar omdat de mens weer zo nodig met weet ik hoeveel lol willen hebben...tsja dan gaat het mis en is het je eigen fout. je hebt dan opeens een grote verantwoordelijkheid en veel schrikken daarvan. dan moet het maar 'wg'
HarriesHorse schreef:eenitraM schreef:Narnia; Maar als God hierin een rol mee speelt... Dat snap ik al helemaaaaaal niet.
God heeft ons de mogelijkheid gegeven om samen, als man en vrouw, kinderen te krijgen. je bent er zelf verantwoordelijk voor, als je met iemand naar bed gaat, is er altijd een kans dat het misgaat. dus waarom met jan en alleman naar bed als het bedoeld is voor jou en je echtgenoot?
als je dat speciale voor jullie samen bewaart, is er toch geen abortus nodig?
God heeft dit speciaal voor getrouwde mensen bedoeld maar omdat de mens weer zo nodig met weet ik hoeveel lol willen hebben...tsja dan gaat het mis en is het je eigen fout. je hebt dan opeens een grote verantwoordelijkheid en veel schrikken daarvan. dan moet het maar 'wg'
Shadow0 schreef:Ik ben niet voor of tegen abortus, maar wel voor keuze. Iedereen moet haar keuze maar aan zichzelf en haar god maar verantwoorden, daar heb ik niets mee te maken.
Narnia: besef wel dat jij misschien gelooft in een god, maar dat je anderen niet kunt houden aan jouw waarden. Dus een uitspraak "als jij voor de verkeerde dingen kiest" is nogal veroordelend. Wat in jouw ogen slecht is, hoeft dat voor iemand anders niet te zijn.