sillysoul schreef:misschien omdat we nu in crisis leven, dat kosten een rol spelen en de mensen aanspreekt?
Ik denk niet dat de crisis daar veel mee te maken heeft. Volgens mij is het van alle tijden dat geld voor mensen een belangrijke prikkel is. Het idee dat je het beste tot mensen kunt doordringen via hun portemonnee is natuurlijk niet nieuw. In deze situatie denk ik alleen niet dat het iets zal opleveren.
sillysoul schreef:Nu ben ik zelf dierenarts, maar ben dus vaak onaangenaam verrast door nieuwe diereigenaren die zich niet gerealiseerd hebben dat een huisdier geld kost (voeding daar hebben ze wel op gerekend, maar bijkomende kosten niet). Dan heb ik het niet alleen over honden, maar ook over katten, konijnen, cavia's.
Ik vind het ook gek dat mensen daar niet beter over nadenken. Wel vermoed ik dat er ook veel mensen zijn die zich wel realiseren dat een dier ziek kan worden, maar die de kans dat hun eigen dier ziek wordt ernstig onderschatten. Ziekte is meestal iets wat een ander overkomt.