Ik hoop dat diegene flink gestraft wordt.
Bovendien worden artikelen in winkels duurder vanwege het grote aantal gestolen waar.
Hetzelfde geldt voor supermarkten.
Iemand die dingen weggeeft die niet van hem of haar zijn maar van de baas, vind ik echt geen normen en waarden hebben. Dat is echt stelen...
_Nelleke_ schreef:Ik heb gestemd voor 'ja'.
Ja, als een vriend achter de bar staat en mij een biertje aanbiedt neem ik het ook aan, ook als ik weet dat hij/zij daar zelf niet voor betaald. Is dat dan heling?
Als een kennis bij de paardenwinkel werkt en mij extra korting kan geven op een nieuw paar rijlaarzen, ja, dan neem ik dat aan. Is dat heling? Ik denk dat er weinig mensen hier zijn die zeggen, 'nee, dat hoef ik niet'.
Bovenstaand bericht is natuurlijk wel extreem, en met tassen vol de bijenkorf uitlopen en 15 euro hebben afgerekend vind ik echt niet kunnen. Maar waar ligt de grens? Waarom is dat biertje in de kroeg nog wel oke? En zijn 2 biertjes dan ook oke? Of korting op rijlaarzen? Zou je dan nee zeggen als je ook een rijbroek koopt?
Lastig...
Heb zelf achter de bar gewerkt in studietijd en ik mocht van de baas gewoon af en toe een biertje weggeven. Dat gebeurde bij vaste klanten, mensen die op die avond al veel besteld hadden en ook weleens bi vrienden. Dat was de afspraak met de baas. Uiteraard gebeurde dit in beperkte mate.
Heb verder altijd iedereen laten afrekenen. Het kwam niet bij mij op om korting te geven aan bekenden eerlijk gezegd...
Extra korting op rijlaarzen.. Tja.. Als het mag van de baas van diegene: heel fijn.
En anders werk ik deels mee aan stelen, dus als het niet legaal is werk ik daar niet aan mee en betaal ik liever de volle mep.
Waar de grens ligt? Voor mij ligt de grens waar het nog legaal is en de baas er van weet.
Zelfs een drankje wat niet weggegeven mag worden is stelen en dat hoef ik echt niet op te drinken.