Vakantiekracht warenhuis geeft ruim 10.000 euro korting.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zou jij dit aannemen?

Ja.
18 (20%)
Nee.
51 (57%)
Ik zou de chef inlichten.
19 (21%)

Totaal aantal stemmen: 88

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 01:02

Echt te gof en te asociaal voor woorden die openingspost!!!!! Een beetje kleding stelen en luxe spullen voor bijna niets weggeven die helemaal niet van jou zijn.
Ik hoop dat diegene flink gestraft wordt.
Bovendien worden artikelen in winkels duurder vanwege het grote aantal gestolen waar.
Hetzelfde geldt voor supermarkten.
Iemand die dingen weggeeft die niet van hem of haar zijn maar van de baas, vind ik echt geen normen en waarden hebben. Dat is echt stelen...

_Nelleke_ schreef:
Ik heb gestemd voor 'ja'.

Ja, als een vriend achter de bar staat en mij een biertje aanbiedt neem ik het ook aan, ook als ik weet dat hij/zij daar zelf niet voor betaald. Is dat dan heling?

Als een kennis bij de paardenwinkel werkt en mij extra korting kan geven op een nieuw paar rijlaarzen, ja, dan neem ik dat aan. Is dat heling? Ik denk dat er weinig mensen hier zijn die zeggen, 'nee, dat hoef ik niet'.

Bovenstaand bericht is natuurlijk wel extreem, en met tassen vol de bijenkorf uitlopen en 15 euro hebben afgerekend vind ik echt niet kunnen. Maar waar ligt de grens? Waarom is dat biertje in de kroeg nog wel oke? En zijn 2 biertjes dan ook oke? Of korting op rijlaarzen? Zou je dan nee zeggen als je ook een rijbroek koopt?

Lastig...

Heb zelf achter de bar gewerkt in studietijd en ik mocht van de baas gewoon af en toe een biertje weggeven. Dat gebeurde bij vaste klanten, mensen die op die avond al veel besteld hadden en ook weleens bi vrienden. Dat was de afspraak met de baas. Uiteraard gebeurde dit in beperkte mate.
Heb verder altijd iedereen laten afrekenen. Het kwam niet bij mij op om korting te geven aan bekenden eerlijk gezegd...

Extra korting op rijlaarzen.. Tja.. Als het mag van de baas van diegene: heel fijn.
En anders werk ik deels mee aan stelen, dus als het niet legaal is werk ik daar niet aan mee en betaal ik liever de volle mep.

Waar de grens ligt? Voor mij ligt de grens waar het nog legaal is en de baas er van weet.
Zelfs een drankje wat niet weggegeven mag worden is stelen en dat hoef ik echt niet op te drinken.

kiki1983

Re: Vakantiekracht warenhuis geeft ruim 10.000 euro korting.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 01:07

Cassidy: Al die kabinetten en regeringen en weet ik het allemaal...Wanneer heeft het nu ECHT verschil gemaakt?

Mojito: Gemeente geeft pas "daklozen"hulp vanaf 23 ( of nouja gaf nu is het vanaf 18) en jeugdzorg tot 18 jaar en ik viel er net tussen. Inmiddels zijn veel dingen wel veranderd maar feit blijft zonder inschrijving GBA geen hulp. Adres van de gemeente krijgen is nog steeds zo goed als onmogelijk.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 01:12

Mojito schreef:
Sammy_xxs schreef:
Ja dat snap ik ook wel ;) was ook sarcastisch bedoeld:P
maar de kleren die bijenkorf verkoopt, truitje verkoop je voor € 100 maar inkoop is € 30 dusja wie belazerd wie...
Dus deze argument die geeft slaat nergens op, want iedereen maakt winst, dus dan zou het ook mogen van de verkoopster? want ja ze maken er toch wel winst op als ze net boven de inkoop blijft ;)

Niet dat ik het goed praat, tis natuurlijk stelen want ze heeft er geen toestemming voor gekregen, maar vond jou opmerking een beetje misplaats op de vraag waar het in dit topic over gaat

Welke opmerking doel je op?

jou opmerking op die van mij, of ik slecht ben.
Heb je een hele realistische uitleg gegeven, wat ook zeker zal kloppen.

Maar dat is dan een beetje tegenstrijdig tegenover de "verkoopmedewerkster"want zij gaf ook spullen voor minder weg, als zij net boven de inkoop zou blijven is het dan wel goed?
Want je praat dat net goed eigenlijk, dat de verkoper mij ineens de helft korting geeft.

Snap je een beetje mijn punt?

Nogmaals niet dat ik het goedpraat wat die verkoopster heeft gedaan, want zij heeft er geen toestemming voor gekregen, en was geen bedrijfsleidster ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 01:17

Sammy_xxs schreef:
jou opmerking op die van mij, of ik slecht ben.
Heb je een hele realistische uitleg gegeven, wat ook zeker zal kloppen.

Maar dat is dan een beetje tegenstrijdig tegenover de "verkoopmedewerkster"want zij gaf ook spullen voor minder weg, als zij net boven de inkoop zou blijven is het dan wel goed?
Want je praat dat net goed eigenlijk, dat de verkoper mij ineens de helft korting geeft.

Snap je een beetje mijn punt?

Nogmaals niet dat ik het goedpraat wat die verkoopster heeft gedaan, want zij heeft er geen toestemming voor gekregen, en was geen bedrijfsleidster ofzo.

Oh op die manier. Ik had je sarcasme wel door hoor btw, haha. ;) Als de verkoper waar jij het over hebt geen leidinggevende is, is hij wel fout bezig maar ik vind dat jij daar niet fout bezig bent omdat je op een aanbod aan gaat van een verkoper die jij niet kent, gewoon een zakelijke onderhandeling dus.

Het is gewoon heel anders als dat een vriendin zegt, he kom langs als ik aan het werk ben en je kunt lekker goedkoop shoppen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 01:19

kiki1983 schreef:
Cassidy: Al die kabinetten en regeringen en weet ik het allemaal...Wanneer heeft het nu ECHT verschil gemaakt?

.

Nogmaals, het rechtssysteem in NL zit krom in elkaar.
Neem nu eens de Oostervaarders Plassen.
Prop een aantal dieren op beperkte ruimte op elkaar, noem dit een natuurgebied, geeft ze beperkt te eten en als er dieren door de honger komen te overlijden: jammer dan, plak er een sticker op die "natuur" heet, en je hebt "carte blanche"...
Prop als particulier teveel dieren in weiland, geef ze beperkt te eten, en alle dieren die omkomen van de honger door toedoen van de mens resulteren in een vervolging van deze mens?

Schiet mij maar lek: als de overheid dingen doet (en verkeerd doet) dan mag dat onder de noemer "natuurbeheer" en als een particulier dat doet wordt hij vervolgt?

Waar is hier de logica?

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 01:20

@ Mojito

Ja dat is ook zo hoor :) ben ik helemaal mee eens.

Maar wou jullie gwn ff stangen omdat iedereen zegt, neeee als ik korting krijg dan neem ik dat niet aan :+

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 01:26

Ach, laten we eerlijk zijn.
Als ik in mijn vrije tijd iemand help en daar al dan niet een nominaal bedrag voor krijg, en dan een kopje koffie gratis voor krijg aangeboden, ga ik daar ook niet nee op zeggen.
Echter is een bedrag van 10.000 Euro korting op spullen (en dat in meerdere gevallen) een structureel probleem en niet meer weg te poetsen met een gratis biertje of een gratis kopje koffie....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:01

Nee, heb ik geantwoord...

Als de baas toestemming geeft om korting te geven is het ander verhaal, maar zonder toestemming van de baas is het gewoon jatten.

Profiteren van andermans vertrouwen in jou...het is heel erg fout, ik zou haar adviseren om het op te biechten bij de baas.

Ook in de tijd van de baas op bokt gaan zitten posten is diefstal het valt misschien niet op maar het kost jou baas wel geld!

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 15:16

_Nelleke_ schreef:

Ja, als een vriend achter de bar staat en mij een biertje aanbiedt neem ik het ook aan, ook als ik weet dat hij/zij daar zelf niet voor betaald. Is dat dan heling?

Als een kennis bij de paardenwinkel werkt en mij extra korting kan geven op een nieuw paar rijlaarzen, ja, dan neem ik dat aan. Is dat heling? Ik denk dat er weinig mensen hier zijn die zeggen, 'nee, dat hoef ik niet'.

Bovenstaand bericht is natuurlijk wel extreem, en met tassen vol de bijenkorf uitlopen en 15 euro hebben afgerekend vind ik echt niet kunnen. Maar waar ligt de grens? Waarom is dat biertje in de kroeg nog wel oke? En zijn 2 biertjes dan ook oke? Of korting op rijlaarzen? Zou je dan nee zeggen als je ook een rijbroek koopt?

Lastig...

Daarom heb ik inderdaad ook op ja gestemt :j Als mijn vriendin mij extra korting geeft zou ik gewoon denken dat het personeelskorting is. Kijk als het echt om belachelijke bedragen gaat. Bijv 10 euro voor 2 paar broeken. Tis inderdaad net, waar ligt de grens.....

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 15:20

amsterdam_30 schreef:
Echt te gof en te asociaal voor woorden die openingspost!!!!! Een beetje kleding stelen en luxe spullen voor bijna niets weggeven die helemaal niet van jou zijn.
Ik hoop dat diegene flink gestraft wordt.
Bovendien worden artikelen in winkels duurder vanwege het grote aantal gestolen waar.
Hetzelfde geldt voor supermarkten.
Iemand die dingen weggeeft die niet van hem of haar zijn maar van de baas, vind ik echt geen normen en waarden hebben. Dat is echt stelen...

_Nelleke_ schreef:

Lastig...

Heb zelf achter de bar gewerkt in studietijd en ik mocht van de baas gewoon af en toe een biertje weggeven. Dat gebeurde bij vaste klanten, mensen die op die avond al veel besteld hadden en ook weleens bi vrienden. Dat was de afspraak met de baas. Uiteraard gebeurde dit in beperkte mate.
Heb verder altijd iedereen laten afrekenen. Het kwam niet bij mij op om korting te geven aan bekenden eerlijk gezegd...

Extra korting op rijlaarzen.. Tja.. Als het mag van de baas van diegene: heel fijn.
En anders werk ik deels mee aan stelen, dus als het niet legaal is werk ik daar niet aan mee en betaal ik liever de volle mep.

Waar de grens ligt? Voor mij ligt de grens waar het nog legaal is en de baas er van weet.
Zelfs een drankje wat niet weggegeven mag worden is stelen en dat hoef ik echt niet op te drinken.

Ja maar je vertrouwt je vriendin toch? Je gaat er niet vanuit dat zij dat doet terwijl het niet mag. Tenminste daar ga ik bij mijn vrienden/vriendinnen niet van uit.

Het is inderdaad anders als zo iemand anders al zei, je vriendin zegt kom als ik werk zorg ik wel even dat je voor heel weinig kunt shoppen. Maar als je vriendin gewoon zegt ik werk dan en dan, via mij kan je personeelskorting krijgen! Dan geloof je dat toch? Misschien ben ik ook wel heel naief. Het is ook niet zo dat ze die 10.000 korting in een keer weggeven heeft!

Stefannnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 18:49

Bizzybijtje schreef:
Vraag me af waarom ze er pas na 10.000,- achter komen :+

Haha idd dit verbaasd mij ook :P

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 18:00

Tja mensen doen gekke dingen als ze uitgebuit worden. De jeugd minimum lonen zijn echt belachelijk laag. Dit is natuurlijk niet goed te praten. Misschien meer betalen of meer loyaliteit te krijgen van je werknemers?