maura schreef:In een absolute vergelijking zal wat voor jou/jullie mogelijk is wellicht minder milieubelastend zijn dan voor wat een ander mogelijk is. Ik denk zelf dat het niet zo veel zin heeft om je eigen handelen te vergelijken met dat van een ander en dan te concluderen dat die ander het beter of slechter doet.
Klopt. Hoewel dat grootdeels een gevolg is van de keuze te verkassen doe ik dat daarom ook niet.
Het is slechts een reactie op jou nauwelijk verhulde verwijt zelf wat te doen ipv kritiek te leveren.
Dat zélf doen geldt ook voor anderen, inclusief zich informeren. Wat wij doen komt daar ook vandaan. Jouw wederom nauwelijks verhulde verwijt mbt voorlichten/delen is een scheet in een netje.
Terug naar het onderwerp:
Het weren van vervuilende oude autos is demagogie met een dubbele agenda.
Gelijkstellen van het vliegverkeer is veel zinvoller en daarbíj budget opleverend voor gratis goed P&R de stad in.
Citaat:
Overigens houdt ‘duurzaam’ voor zover ik weet in dat er aandacht is voor mens, milieu én economie. Dat is geenszins gelijk aan het krampachtig vasthouden aan de groei-doctrine van de periode na WOII, maar ik denk dat we verder komen met een transformatie van het economisch systeem dan met een totale afwijzing van economische motieven.
Vandaar afschaffen BPM