'Beatrix levert niet extra in'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 15:26

Tuurlijk mag je tegen het koningshuis zijn, maar ik vind het altijd zo makkelijk om vanachter je toetsenbordje te beoordelen hoe zwaar het werk van een ander is. Tis altijd het gezeik dat 'de rijken' niet werken voor hun geld, dat de koningin nutteloos is, en dat mensen het zelf oh zo zwaar hebben. En mensen zijn zo zielig en oh ze moeten zulk vervelend werk doen voor zo weinig geld. Maar dat een ander misschien wel nét zo hard werkt, alleen op een andere manier, dat komt bij niemand op. Hoezo een egocentrisch wereldbeeld?

Wat de koningin doet IS echt werk. Wat een directeur doet IS echt werk. Wat een manager doet IS echt werk. En ja, er zullen best wat rotte appels in de mand zitten die door de hele dag uit hun neus te vreten gouden eieren verdienen, maar voor 99,99999% van de werkende mensen is dat toch écht niet zo, ook niet als je wel een topinkomen hebt.

Maar voor de critici is alleen werk waar je handen potentieel vies van worden echt werk. Alleen in de zorg, in een fabriek of als stratenmaker doe je echt werk, zodra je een computer voor je neus hebt staan doe je geen echt werk en verdien je je salaris niet maar krijg je het cadeau...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 15:33

Vjestagirl schreef:
Tuurlijk mag je tegen het koningshuis zijn, maar ik vind het altijd zo makkelijk om vanachter je toetsenbordje te beoordelen hoe zwaar het werk van een ander is. Tis altijd het gezeik dat 'de rijken' niet werken voor hun geld, dat de koningin nutteloos is, en dat mensen het zelf oh zo zwaar hebben. En mensen zijn zo zielig en oh ze moeten zulk vervelend werk doen voor zo weinig geld. Maar dat een ander misschien wel nét zo hard werkt, alleen op een andere manier, dat komt bij niemand op. Hoezo een egocentrisch wereldbeeld?

Wat de koningin doet IS echt werk. Wat een directeur doet IS echt werk. Wat een manager doet IS echt werk. En ja, er zullen best wat rotte appels in de mand zitten die door de hele dag uit hun neus te vreten gouden eieren verdienen, maar voor 99,99999% van de werkende mensen is dat toch écht niet zo, ook niet als je wel een topinkomen hebt.

Maar voor de critici is alleen werk waar je handen potentieel vies van worden echt werk. Alleen in de zorg, in een fabriek of als stratenmaker doe je echt werk, zodra je een computer voor je neus hebt staan doe je geen echt werk en verdien je je salaris niet maar krijg je het cadeau...

o het is wel echt werk hoor, maar er zou eens verdiend moeten worden naar aard van het werk

lintjes knippen : 3 miljoen
5 wc potten reinigen : 7,50 euro

zie je het verschil?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 15:37

Heerlijk als mensen zo makkelijker beoordelen vanachter hun veilige computer.

Bij het poetsen van de plee hoef ik geen cognitieve inspanning te leveren.... Echter doet de koninging ook werk, wat wij niet zien, waarbij ze de hersens flink laat kraken ;)

En ja dat is net zo inspannend als lichamelijke arbeid, sterker nog... 6 uur lang poetsen is voor mij minder vermoeiend dan 6 uur lang werken aan de scriptie.
Bovendien heb ik voor het poetsen van de plee geen dure opleiding nodig, in tegenstelling tot werk van koningin :) want je moet wel verstand hebben van zaken immers.

Punt is; je kan natuurlijk het schrobben van een toilet niet vergelijken met de functie van de koningin :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 18-07-12 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 15:38

Ojajoh schreef:
o het is wel echt werk hoor, maar er zou eens verdiend moeten worden naar aard van het werk

lintjes knippen : 3 miljoen
5 wc potten reinigen : 7,50 euro

zie je het verschil?

De hele dag, wat zeg ik: het hele jaar leuk lief en aardig doen tegen alles en iedereen, een heel land vertegenwoordigen in het buitenland, alles van de wereldpolitiek afweten, continue op alles wat je doet, laat, draagt, zegt en denkt bekritiseerd worden, nooit privacy hebben (zelf niet en je familie niet), niets zelf mogen beslissen, ellelange vergaderingen, weken per jaar van huis, je kinderen niet zelf op kunnen voeden, etc.etc.etc.

Of een beetje met wat schoonmaakmiddel en een borsteltje spelen.

Ja ik zie het verschil wel :)

Nee, ik denk niet minder over schoonmakers. Ja, ik geloof echt wel dat je hard moet werken voor je geld. Maar ik denk dat we als burgers geen flauw idee hebben van hoeveel een koningin allemaal doet, hoeveel uren ze moet maken, hoezeer het koningin zijn haar leven beïnvloed. Ze heeft geen baan van 9 tot 5, en ook niet van 8 tot 6, zij is 24/7, 365 dagen per jaar koningin. En ik denk dat dat ernstig onderschat wordt door sommigen in dit topic. Het beoordeeld zo makkelijk vanachter je computer.

Het is zo makkelijk om een ander af te branden...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 15:40

Verantwoordelijkheid is ook heel anders, Beatrix is wel representatief voor ons land en ja ze is bezig met politiek, economie etc.

De minister heeft ook een goed salaris en ja, dat hangt ook samen met de verantwoordelijkheid.

Als poetsdame heb je alleen verantwoordelijkheid over je eigen werk, dus dat het schoon is. Vind ik toch wel een groot verschil en daarom is het toch echt niet te vergelijken....(en nee ook ik kijk niet neer op arbeiders, mijn vent is ook een hard werkende arbeider maar ook hij verdient minder omdat hij er niet lang voor naar school hoeft en verantwoordelijk is voor het product. Niet voor een regering :) )

Je maakt keuzes in het leven, ik zou zeggen; voor diegene die klagen over de inkomsten van Beatrix... Probeer een leuke prins aan de haak te slaan :D
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 18-07-12 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 15:41

vuurneon schreef:
Je maakt keuzes in het leven, ik zou zeggen; voor diegene die klagen over de inkomsten van Beatrix... Probeer een leuke prins aan de haak te slaan :D

Jammer dat degene die je het dichtst bij haar functie in de buurt kan brengen al gegrepen is. Door een buitenlander nog wel!!! Ze pikken onze banen in!!! :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 15:44

Hahahaha :D

Ach, ook kunnen uitwijken naar het buitenland :D
Harry is nog steeds vrijgezel dacht ik :')
(en als 3e in lijn krijg je ook een leuk salaris en mag je ook mee lintjes knippen :j )

Vjestagirl

Re: 'Beatrix levert niet extra in'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 15:45

En Harry is best cute...

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 15:46

Zzzzolidariteit................me reet ^)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 15:48

Heeel Zzzzzzzolidair met alle andere mensen die niet inleveren ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 15:50

Gelukkig komt het bericht ook uit een uiterst betrouwbare bron!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 15:51

Het zou wel eerlijker zijn, nu komt alle sh*t neer op de hardwerkende burger. Vind jij het eerlijk dat wanneer er nu mensen zijn die van de voedselbank moeten leven, mensen zijn die niks meer kunnen betalen omdat de lasten zo hoog zijn die maar gaan stelen en frauderen en dat ons koningshuis er niet over peinst om iets maar dan ook iets in te leveren? Dit vind ik gewoon totaal niet eerlijk. Iedereen moet nu veel langer doorwerken en heeft minder te besteden, alleen maar omdat een vorige regering het verziekt heeft voor de huidige mens.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 15:52

Vjestagirl schreef:
En Harry is best cute...

Geef mij William maar, maar die is al voorzien. Alhoewel WA ook best een leukerd is ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 15:53

Tja, als je 7,50 per jaar verdient, dan heb je misschien niet zo goed onderhandeld toen je aangenomen werd. Waarmee ik maar wil zeggen dat iedereen die ontevreden is over zijn/haar positie, baan, salaris en dergelijken, daar ook gewoon zelf wat aan kan gaan doen.

En ja, nu komt er een grote golf met verwijten als: jij hebt makkelijk praten, je weet niet waar je het over hebt, was het maar zo simpel, we hebben niet allemaal die mazzel, sommigen moeten nu eenmaal hard werken, niet iedereen krijgt kansen, vertel maar eens hoe, de banen liggen niet voor het oprapen en mijn situatie zus en zo, undsoweiter undsoweiter.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 15:54

Ik denk dat het leven en het werk van het Koningshuis hier flink onderschat wordt. Ik ben niet persé vóór het Koningshuis, maar ook niet anti. Eén ding ben ik wel van overtuigd: Bea doet goed werk voor een bejaarde dame.;) Zij komt ruim boven de 40-dienstjaren. En ik denk, dat sommige werkweken van haar, wel meer zijn dan 40 uur per week. Alleen al door het gebrek aan privacy zou ik nooit met haar willen ruilen, ook niet voor haar geld of inkomen. Immers vaak kan zij niet doen wat zij misschien wel zou willen doen en het grootste gedeelte van haar leven bestaat uit verplichtingen. Een vakantiehuis kopen is al moeilijk ;) en stel dat zij als weduwe wil (internet-)daten? Ook dat is niet mogelijk. Of lekker met vriendinnen naar de sauna?
Misschien had zij vorige week wel naar Madonna gewild i.p.v. naar het Phil. Orkest?
Kortom, ik zou voor geen geld willen ruilen met haar. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 15:55

Purny; nogmaals.... De bron is de telegraaf en de telegraaf en betrouwbaar horen nu eenmaal niet bij elkaar.

Overigens lopen er zat mensen bij de voedselbank die geen armoede hebben, maar simpel een verkeerd bestedingspatroon hebben en prioriteiten verkeerd stellen. Helaas, want daar valt echt veel winst mee te halen als men daarin les geeft. Stelen en frauderen is crimineel en ja dat gebeurd ook onder de rijken ;) (meneer stapel bv.... )
Je kan niet zeggen dat er meer armoede is omdat er meer mensen bij de voedselbank lopen.

En ik zou voor geen goud met Beatrix willen ruilen :n Of met de minister.... Mij teveel verantwoordelijkheid en je doet het nooit goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 15:56

Precies... Met een baan als koningin raak je 1 heel erg belangrijk ding kwijt, wat wij hier allemaal voor lief nemen: Vrijheid!
En in mijn ogen is het prijskaartje van een paar miljoen per jaar zelfs relatief laag, voor iemand die in ruil daarvoor haar volledige vrijheid, leven, familie en privacy opgeeft. En ook nog keihard werkt terwijl ze dat doet.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-07-12 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 15:57

Ik wil mijn paard al niet op stal hebben, laat staan dat ik zelf in het gouden kooitje ga zitten :)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 15:58

Niet alleen de konigin zou in moeten leveren, wat dacht jullie van de eerste en de tweede kamer? Die krenten leveren echt niks in hoor, die kopen liever een tweede Hummer of Bentley. Of ze nemen een extra tuinman, of zwembad jongen. Tsja, beetje zwart wit gezien misschien, maar zo steekt het wel in elkaar.

Anoniem

In een land waar het hebben van een breedbeeldtelevisie, een smartphone en een riante zithoek belangrijker wordt gevonden dan een goede opleiding, goede voeding en een gezonde levensstijl, hoeven we -geloof ik- niet te dicussieren over armoede.

Vjestagirl

purny schreef:
Het zou wel eerlijker zijn, nu komt alle sh*t neer op de hardwerkende burger. Vind jij het eerlijk dat wanneer er nu mensen zijn die van de voedselbank moeten leven, mensen zijn die niks meer kunnen betalen omdat de lasten zo hoog zijn die maar gaan stelen en frauderen en dat ons koningshuis er niet over peinst om iets maar dan ook iets in te leveren? Dit vind ik gewoon totaal niet eerlijk. Iedereen moet nu veel langer doorwerken en heeft minder te besteden, alleen maar omdat een vorige regering het verziekt heeft voor de huidige mens.

De koningi n werkt net zo hard, zo niet harder. Ik denk dat zij meer uren maakt dan de gemiddelde hardwerkende burger.

En nee, het is misschien niet eerlijk, maar het leven is niet eerlijk. De hardwerkende mens die naar de voetselbank gaat zijn meestal wel degenen die ook geen werk hebben maar thuis zitten. Zet dat tegenover een 100 urige werkweek en ik vind het wel logisch dat zij niet inlevert... En ja, ik weet dat die mensen gráág zouden werken, maar er is nou eenmaal maar een bepaalde vraag naar ongeschoold en/of laaggeschoold werk, en hoe k u t het ook is: dat zijn wel vaak de mensen die het allemaal niet meer kunnen betalen.

Over langer doorwerken: ze is 74 en ze werkt nog fulltime, dus ik denk niet dat je daarmee aan hoeft te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 15:59

Miracle_ schreef:
Niet alleen de konigin zou in moeten leveren, wat dacht jullie van de eerste en de tweede kamer? Die krenten leveren echt niks in hoor, die kopen liever een tweede Hummer of Bentley. Of ze nemen een extra tuinman, of zwembad jongen. Tsja, beetje zwart wit gezien misschien, maar zo steekt het wel in elkaar.

Echt seriously, dit kun je toch niet menen?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 15:59

Miracle_ schreef:

Beetje zwart/wit? Met een salaris van ong. € 150.000 bruto per jaar kan je geen Hummer kopen ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 16:00

Miracle_ schreef:

En dat is ook hun goed recht want ze hebben het geld eerlijk verdient (en voor die verantwoordelijkheid en absurde uren vind ik het een prima salaris) is wel goed voor de economie immers :)
Die tuinman heeft werk, de autodealer verkoopt weer...

Ik vind het vreselijk dat al hun uitgaven zo onder de loep liggen, wat ben ik dan blij dat ik gewoon rustig een auto kan kopen zonder dat het voorpagina nieuws is!
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 18-07-12 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 16:00

Nou en als je het werk van de Koningin omrekent naar wat het per uur zou zijn,, dan kom je misschien ook wel op 7,50 euro uit.