Inval manage

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:56

jury schreef:
Ik was laatst ergens aan het jureren en daar rook het ook verdacht. Hmmm.....
Ach, ik heb mijn bijdrage aan het oprollen van verschillende kwekerijen al geleverd, ze zoeken het deze x maar even uit.

Als het maar niet in mijn regio is dan he, want dan wil ik het wel weten :D

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 22:16

Tot waar loopt jouw regio?

AmonRe

Re: Inval manage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 22:44

Rotterdam-Rijnmond en Zuid-Holland-Zuid.....

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 01:31

Dan valt ie in je regio :)

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 11:31

jury schreef:
Dan valt ie in je regio :)

Oh...

Blijkbaar ben ik wat dit betreft een beetje wereldvreemd... Een beetje heel erg.
Ik had dit gewoon nooit bedacht.. Een wietplantage onder/bij/in een manege...

Huizen en oude gebouwen, okee... Maar maneges.. En dan lees ik in het topic dat het eigenlijk best vaak gebeurd... :j
Ik voel me naief.. :')

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 11:38

jammer dat ze gepakt zijn, snap niet dat iedereen het zo erg vind. zoveel mensen die het roken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:59

ilayda schreef:
jammer dat ze gepakt zijn, snap niet dat iedereen het zo erg vind. zoveel mensen die het roken.

het gaat niet om het roken, maar om het (meestal) illegaal aftappen van electriciteit en het extra brandgevaar bij een stal vol paarden.
Ik zou niet blij zijn als mijn stalhouder een wietplantage in de kelder of zolder heeft.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 13:07

Electra63 schreef:
ilayda schreef:

het gaat niet om het roken, maar om het (meestal) illegaal aftappen van electriciteit en het extra brandgevaar bij een stal vol paarden.
Ik zou niet blij zijn als mijn stalhouder een wietplantage in de kelder of zolder heeft.

Ja ik snap het wel maar het moet ergens vandaan komen

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 13:12

ilayda schreef:
Electra63 schreef:

Wat moet ergens vandaag komen? Geld? Ik verwacht dat mijn pensionhouder een goed beleid voert en niet hoeft bij te verdienen met wiet telen.
Ik ben niet tegen wiet, maar deze pensionhouder is gewoon illegaal bezig en betaalt geen belasting, dus is fout bezig.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 13:24

Electra63 schreef:
Electra63 schreef:

Wat moet ergens vandaag komen? Geld? Ik verwacht dat mijn pensionhouder een goed beleid voert en niet hoeft bij te verdienen met wiet telen.
Ik ben niet tegen wiet, maar deze pensionhouder is gewoon illegaal bezig en betaalt geen belasting, dus is fout bezig.[/quote]

wiet moet ergns vandaan komen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 13:26

nee hoor, je moet het gewoon niet roken ;)

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 13:27

ja dat doe ik ook niet.

zoepahhpaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 20:02

Dit verklaart misschien de 2e megagrote buiten rijbaan (wat eerst parkeerterrein was) die ze ineens hadden met agterbergbodem! Dat kost aardig wat!

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:48

zoepahhpaula schreef:
Dit verklaart misschien de 2e megagrote buiten rijbaan (wat eerst parkeerterrein was) die ze ineens hadden met agterbergbodem! Dat kost aardig wat!

Hebben ze tenminste wel wat nuttigs gedaan met het geld :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 14:26

opisop_shop schreef:
nee hoor, je moet het gewoon niet roken ;)

waarom niet? liever iemand die een blowtje op heeft dan iemand die legale harddrugs naar binnen werkt (alcohol)
ik heb met blowers nog nooit problemen gehad, met beschonken mensen daarentegen :=

en ook nog eens...liever een blowtje per dag dan rotalin...dat blowtje heeft heel wat minder nare bijwerkingen :p
ik denk dat de discussie wat betreft wel of niet gebruiken of wat dan ook er in dit topic ook helemaal niet toe doet.
probleem is gewoon dat een kwekerij op een locatie als dit onnodig veel risico's met zich mee brengt
vocht en electra , flinke temperaturen...daar moet je echt wel flinke veiligheids maatregelen bij nemen wat betreft automatische blus systemen , vaak is dat niet het geval in de praktijk...

het hele stuk illegaal stroom tappen etc is ook een punt wat twee kanten heeft
als het beleid in nl rechtgetrokken zou worden, dus legaal mogen kweken, zou dit ook niet gebeuren , maar het mag wel verkocht worden, maar niet gekweekt, dus iedere coffeeshop heeft magische producten, namelijk dat ze niet gemaakt worden, maar er wel zijn ...
het kromme beleid in NL zorgt er gewoon voor dat er ondergronds (letterlijk en figuurlijk) word gekweekt en verhandelt, buiten het verkopen aan de eindverkoper om .
als het beleid aangepast word, dus van gedoog naar legaal met een correct regelpakketje er aan vast zou illegaal kweken nog maar sporadisch voorkomen, zou het kweken op veilige wijze, op veilige locaties gebeuren en kan de overheid er nog aan verdienen ook (btw etc)
en criminaliteit zal ook schrikbarend afnemen doordat er voor de criminele tak steeds minder aan te verdienen zal zijn ...

al met al...geen slim idee van de kweek onder een paardenbedrijf, logisch gevolg is die inval, want het is nu eenmaal illegaal en de veiligheid op verschillende vlakken is dubieus (tov de dieren gevestigd op het bedrijf) maar het hele achtergrond stuk van waarom etc ...sja, blijft altijd weer een beetje dubbel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 19:44

zoepahhpaula schreef:

Daar moest ik ook meteen al aan denken toen ik het nieuws bericht leesde..
Ben benieuwd of de westrijden nu nog doorgaan...

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:28

De wedstrijden gaan vanaf dinsdag gewoon door. Alle data die gepland staan zullen dus doorgaan. Omdat de laptop nog niet terug was, ging het vandaag niet door. Volgens mij is de startlijst voor as dinsdag al online.

Jasmijn1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:30

oke, dus ook de wedstrijden georganiseerd door de vereniging van hch gaan door? is wel prettig om te weten voor de wedstrijd planning. iig bedankt voor de info!

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:02

Jep, gisteren is mij verteld dat alles gewoon doorgaat.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 08:25

Deze manege is toch al vaker in opspraak geweest? ER is al eerder een inval geweest flink aantal jaren geleden. Toen ook illegale praktijken enz;) Eigenaar is toen ook vast gezet. Maar blijkbaar niets van geleerd/ OF is het een nieuwe eigenaar. HEeft ook lang te koop gestaan en leeg. Grote locatie.

ripoboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 09:22

sonja_vR en zo is het! Jammer dat weinig mensen dat zo zien! beperkte mensen!

Bounce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:43

_lautje_ schreef:
Ik ben echt shocked en flabbergasted!! Ik ken deze mensen en had dit nooit verwacht. Arme kinderen, wat moet daar nu mee gebeuren.

Die kunnen vast wel naar de ouders van Pascalle ofzo...