Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SparklingApp schreef:De zorg is nu al voor veel mensen (bijna) niet meer te betalen.. door nog meer door te ontwikkelen wordt het allemaal nog duurder, nu hoor je al wel verhalen dat mensen een zeldzame ziekte hebben en alleen in het buitenland een therapie kunnen volgen die niet vergoed wordt.
Moet zo de toekomst er uit gaan zien? Dat alleen de rijken zich goede zorg kunnen permiteren?
Laten we alsjeblieft stoppen met al die omstreden dierproefen en zorgen dat iedereen een redelijke zorg kan krijgen met de middelen die we nu hebben..
Ik vind het onzin om te zeggen dat mensen die tegen dierproeven zijn dan ook geen medicijnen moeten gebruiken die via die weg beschikbaar zijn gekomen, dan zouden al die dieren nog eens voor niks gestorven zijn, dat is toch nog erger..?
gohya schreef:Ik ben tegen! er zijn genoeg mensen die terminaal ziek zijn en zich wel voor proeven willen lenen.
Maar nee dieren zijn veel makkelijker en die hoef je niet te betalen.
cinny1 schreef:Raponsje, wat levert dit dan voor voordeel op volgens jou?
Don_Zhivago schreef:Ik wel.
Er zijn meer muizen dan gedetineerde
Voortplanting van muizen gaat VEEEEL sneller dan de beruchte criminele die in de bak belanden.
Dus als je alles test op gedetineerde ben je op een gegeven moment uitgetest want er blijft niemand meer over.
En waar hebben we het over, alsof het ooit haalbaar zou zijn in NL
cinny1 schreef:Dat je tegen dierproeven bent was al duidelijk.
Maar je argumenten slaan de plank nogal mis.
Wat heb je er aan om gedetineerden een "leuke"ziekte te geven? Hebben ze dan meer spijt van wat ze gedaan hebben? Heb je enig idee wat een gedetineerde aan onderhoud kost? En wat die kosten worden als je ze ook nog als proefdier gaat gebruiken?
Ik ben in ieder geval niet bereid om daar nog meer belastinggeld aan te spenderen.