Driehuis, foto's van zelfmoordpoging op twitter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 14:02

Mareng schreef:
Ik heb een foto gezien, hij miste een arm en volgens mij ook zijn hoofd.. Het is schokkend maar hulpverleners en treinmaschinisten krijgen dit vaker te zien.. Velen kunnen hun werk daardoor niet meer aan.. Deze foto zet mensen misschien aan het denken om niet te springen..hoop ik!

Mensen die springen denken daar écht niet aan hoor dat is wel het laatste.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 14:05

Cer schreef:
_Noor schreef:
Bizar hoe de omstanders erbij staan te kijken..

:? Wat moeten ze dan doen?

Inderdaad omdraaien en weglopen, en niet in een rij gaan staan kijken en foto's nemen :roll:
Lijkt me eigenlijk nogal logisch.

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 14:06

Een hoop ophef om niks, de hele dag krijgen we geweld naar ons hoofd geslingerd via de Tv en de Media. Welcome to the real world!

Cer

Sok schreef:
Respectvol wegkijken en niet als een stel kippen zonder koppen foto's maken en oeh en ah roepen zoals vaak gebeurd bij dit soort dingen. Walgelijk die ramptoeristen!

Dat is een beetje de aard van het beestje, doe je weinig aan.
En ik kan me zomaar voorstellen dat er mensen bijstonden die flabbergasted waren en meer uit ongeloof staan te kijken zo van 'jeeees wat zie ik nou??'. Het "aan de grond genageld" staan..
Ik kan niet vanaf een foto beoordelen hoe mensen zich op een bepaalt moment voelen en wat ze denken...

Mayflower_

Een aantal jaar geleden heb ik ook een man voor de trein zien springen. Ik kan er nog misselijk van worden. Dat je op zo'n moment eraan denkt om foto's van zo'n slachtoffer te maken. :r

DonDon

Mareng schreef:
Ik heb een foto gezien, hij miste een arm en volgens mij ook zijn hoofd.. Het is schokkend maar hulpverleners en treinmaschinisten krijgen dit vaker te zien.. Velen kunnen hun werk daardoor niet meer aan.. Deze foto zet mensen misschien aan het denken om niet te springen..hoop ik!

Ja klopt.. Ik heb nog wel ergere gezien helaas. Vind het sneu voor de machinisten

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 14:07

Net gekeken maar volgens mij zit zijn shirt over een (deel van) zijn hoofd.
Ik vind het frappant dat je naar je telefoon grijpt om foto's van zoiets te maken en dan op internet te zetten, maar aan de andere kant: er komen dagelijk nog schokkendere filmpjes en foto's op het nieuws.
Daarbij nog even alle rampfilms en films vol rondvliegende ledematen, die vind ik dan nog enger dan deze foto.
*er is ook niet voor niets Faces of Death no.1 t/m 7???* In mijn jonge jaren (ahum) hebben we die ook uit ten treure gedraaid.

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 14:07

Had even de link gevolgd, vind het toch wel frappant dat iedereen die op de jongen zt te haten die de foto had gepost (inmiddels ook al verwijderd en excuses aangeboden heeft, toegegeven dat het een domme fout was) die foto alsnog in zijn bericht zet. . Nee dat is een slimme actie, dat zijn de mafkezen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 14:09

Dat gebeurt gewoon, dat mensen opnames maken.. En het zijn ook de momenten waarop nieuws gemaakt wordt (niet dat dit nieuws is, maar dat terzijde).
Mensen die een tsunami filmen (waar ook mensen bij omkomen), het vallen van de twintowers (waar ook mensen bij omkomen), een vliegtuigcrash, aanslag weet ik veel wat... Als er mensen omkomen is het altijd erg (vind ik persoonlijk). Maar je kan denk ik tegenwoordig moeilijk meer verbieden dat daar beelden van zijn/worden gemaakt?

Mareng

Re: Driehuis, foto's van zelfmoordpoging op twitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 14:14

Waarschijnlijk gaan ze er bij PAuw en Witteman over praten en eindeloos discussieren... We leven in 2012, iedereen heeft een mobieltje met camera! En dan gebeuren dat soort dingen..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 14:15

Cer schreef:
Dat gebeurt gewoon, dat mensen opnames maken.. En het zijn ook de momenten waarop nieuws gemaakt wordt (niet dat dit nieuws is, maar dat terzijde).
Mensen die een tsunami filmen (waar ook mensen bij omkomen), het vallen van de twintowers (waar ook mensen bij omkomen), een vliegtuigcrash, aanslag weet ik veel wat... Als er mensen omkomen is het altijd erg (vind ik persoonlijk). Maar je kan denk ik tegenwoordig moeilijk meer verbieden dat daar beelden van zijn/worden gemaakt?

Dat men foto's maakt kan de politie soms een eind op weg helpen om iets duidelijk te krijgen.
Maar je gaat ze niet op internet zetten lijkt me.
En omdraaien als je zoiets ziet gebeuren? dat kan je op dat moment niet,je staat zowat in shok te kijken,of je nu wil of niet.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 14:17

Cer schreef:

Dat is waar, maar het grote verschil bij zulke dingen is dat mensen niet direct 'herkenbaar' in beeld komen.
Maar zoals ik al zei, de grens is heel vaag.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 14:18

Volgens mij zijn de foto's inmiddels weg...
Wat walgelijk zeg...

En tsja.. hier(beilen) denderd de trein gewoon met 140 km/pu langs het station :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 14:19

Jol, 140 redden ze daar niet dacht ik ;) Max 100/110.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 14:21

Misschien heeft de jongen de foto's ook in een opwelling gemaakt en geplaatst op twitter door de shock wat er voor hem gebeurde.
Maar eerlijk gezegt schrik ik niet zo erg van de plaatjes, de kranten en de tv van vandaag laten veel ergere dingen live zien(waar lang ook niet bij word vermeld dat het schokkende beelden kan bevatten).
Ik wens de nabestaande en de omstanders een hoop sterkte toe.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 14:22

Winged schreef:
Cer schreef:

Dat is waar, maar het grote verschil bij zulke dingen is dat mensen niet direct 'herkenbaar' in beeld komen.
Maar zoals ik al zei, de grens is heel vaag.

Deze man is ook niet direct herkenbaar, aan zijn kleding misschien maar iig niet aan zijn hoofd (of de foto dan he)

@Roos: Ik heb veeeeeel met trein gereisd, en 2 keer springer gezien dat ik op zelfde perron stond. Dichtbij genoeg (10m?) maar niet met mn neus erboven op en ben ook niet gaan kijken naar de schade ;)
Meerdere keren in trein gezeten dat je uur+ stilstaat met gesloten deuren ivm springer.
Heeft mij persoonlijk niks gedaan, maar ik heb wel degelijk de pest gekregen aan springers 'hoe ver ze ook heen zijn'

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 14:22

Winged schreef:
Jol, 140 redden ze daar niet dacht ik ;) Max 100/110.

Ze rijden 140 km/pu.
Gemeten met een app op de telefoon... die ook gelijk staat aan de km-teller van de auto.
Snelste punt is 145 km/pu tussen assen en haren.

kan best dat ze bij beilen soms wat remmen, ene keer razen ze voorbij, andere keer lijkt het langzamer...

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 14:26

Ik zou het niet in mijn hoofd halen om foto's te maken of er uitgebreid naar te gaan kijken, vreselijk dat iemand zover heen is dat hij (of zij) zichzelf en anderen zoiets aan doet.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 14:26

Hier rijden ze ook niet hard hoor, hoewel het wel zo lijkt. Ik weet niet van welke kant de trein kwam, maar vanaf beverwijk gezien moet hij eerst het kanaal onder door en na het station ligt een bocht, dus daar gaan ze ook niet hard voorbij. Als ze vanaf de andere kant komen hebben ze eerst die bocht gehad, de 140 wordt bij lange na niet gehaald, maar het gaat wel te hard om te kunnen stoppen.

Mltex, dan kan ik je een hand geven. Ik heb 6 jaar over het bewuste traject gereisd met toen nog 3 psychiatrische ziekenhuizen. Ik heb minimaal 2 keer per jaar met vertraging te maken gehad als gevolg van een springer. Ik keur het niet goed, maar ik heb niet de pest aan ze. Die mensen zijn zo ziek, die hebben nergens oog voor. Euthanesie zou een hoop leed voor de omgeving kunnen voorkomen.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 14:30

gr_roos schreef:
Mltex, dan kan ik je een hand geven. Ik heb 6 jaar over het bewuste traject gereisd met toen nog 3 psychiatrische ziekenhuizen. Ik heb minimaal 2 keer per jaar met vertraging te maken gehad als gevolg van een springer. Ik keur het niet goed, maar ik heb niet de pest aan ze. Die mensen zijn zo ziek, die hebben nergens oog voor. Euthanesie zou een hoop leed voor de omgeving kunnen voorkomen.

Heiloo? :o
Ik 9 jaar > Den Helder, Schagen, Amsterdam....en terug.
Dat zal het verschil zijn, ik heb er geen medelijden meer mee. Het licht gaat voor ze uit op moment dat trein voorbij is, en de rest? de reizigers, alle andere mensen, hulpverleners, familie, vrienden? Nee geen medelijden :n

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 14:37

Ja, Heiloo heeft of had Willibrord, Castricum Bos en duin oid en Santpoort het PZ (het dichts bij, maar weet daar de echte naam niet van)

Ik heb geen medelijden met de springer, die heeft gekregen wat hij wilde. Ik vind het wel erg voor de nabestaande, die hebben er vaak niet om gevraagd en uit respect voor die mensen doe je dat niet. Inmiddels gonst het van de verhalen dat het de gekleurde medelander betreft die de foto's plaatsen, die staan misschien weer anders in het leven.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 14:42

gr_roos schreef:
Inmiddels gonst het van de verhalen dat het de gekleurde medelander betreft die de foto's plaatsen, die staan misschien weer anders in het leven.

Sorry? dat is ook een gerucht, kan je niks mee, behalve onrust veroorzaken denk?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 14:44

vind het echt walgelijk dat zoiets word geplaatst!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 14:44

Inmiddels is het niet helemaal meer een gerucht ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 14:44

Cer schreef:
gr_roos schreef:
Inmiddels gonst het van de verhalen dat het de gekleurde medelander betreft die de foto's plaatsen, die staan misschien weer anders in het leven.

Sorry? dat is ook een gerucht, kan je niks mee, behalve onrust veroorzaken denk?

Jongen is blank, zie profielfoto op twitter. https://twitter.com/#!/Ruben1805