Excessief geweld - Agente Rotterdam-Zuid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lieffiefi

Re: Excessief geweld - Agente Rotterdam-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 10:44

Dreamy,
Persoonlijk vind ik dat de verdachte zich na het pepperen, niet vreemd gedroeg. JE grijpt naar je ogen. Logisch.
Ik denk dat ze hem op dat moment gemakkelijk op de grond hadden kunnen leggen, en boeien hadden kunnen aanleggen.
Zonder enige trap.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 10:52

xx_Horsiex schreef:
Je hebt je ten alle tijde te identificeren als de politie daar om vraagt. Als je dat niet wil, dan heb je i.m.o iets te verbergen, anders zou je er geen moeite mee hebben.

De politie slaat je echt niet in elkaar omdat jij ergens een foto van maakt hoor, kom op hey, we leven niet in Amerika.

Geldt dit ook niet voor de politie dan? Heb toch persoonlijk al 2x mee gemaakt dat een politieagent WEIGERDE zijn legitimatiebewijs te tonen, dit heeft geleid tot GROTE problemen voor hun aangezien ik het tot een rechtszaak heb laten komen en rara wie heeft er gewonnen? IK en niet de politie!!

Politie slaat je niet in elkaar? You tube filmpje laat toch iets anders zien en ook hier heb ik persoonlijk andere ervaringen mee, helaas ook een probleem voor deze agent, dit heeft hem zijn bevordering gekost en zal nooit meer hoger komen dan straat agent, ook via een rechtszaak afgedwongen _O- En nee ik woon niet in Amerika, is in jou heilige Nederland gebeurt!!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 10:53

Lieffiefi schreef:
Dreamy,
Persoonlijk vind ik dat de verdachte zich na het pepperen, niet vreemd gedroeg. JE grijpt naar je ogen. Logisch.
Ik denk dat ze hem op dat moment gemakkelijk op de grond hadden kunnen leggen, en boeien hadden kunnen aanleggen.
Zonder enige trap.

Mee eens, al weet je dan weer niet wat hij heeft gezegd (zoals ik al eerder in het topic heb vermeld; misschien zegt hij wel gewapend te zijn). Sommige reageren minder heftig op pepperspray dan normaal en kunnen alsnog wat gaan doen..
Niet dat het hier erop lijkt en er is verder ook geen wapen aangetroffen lijkt mij anders was dat ook wel vermeldt lijkt mij!

Maar nogmaals, ook ik vind dit niet kunnen hoor :)

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 10:57

Woorden.. Zijn woorden.
Er was tijd geweest hem op zn buik te krijgen en zijn handen direct te boeien.
HIj heeft haar uitgescholden met K. Dat hoorde ik op het fimpje....

Maar wat daarvoor gebeurd is blijft gissen voor iedereen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 10:57

Bassenqua schreef:
xx_Horsiex schreef:
Je hebt je ten alle tijde te identificeren als de politie daar om vraagt. Als je dat niet wil, dan heb je i.m.o iets te verbergen, anders zou je er geen moeite mee hebben.

De politie slaat je echt niet in elkaar omdat jij ergens een foto van maakt hoor, kom op hey, we leven niet in Amerika.

Geldt dit ook niet voor de politie dan? Heb toch persoonlijk al 2x mee gemaakt dat een politieagent WEIGERDE zijn legitimatiebewijs te tonen, dit heeft geleid tot GROTE problemen voor hun aangezien ik het tot een rechtszaak heb laten komen en rara wie heeft er gewonnen? IK en niet de politie!!

Politie slaat je niet in elkaar? You tube filmpje laat toch iets anders zien en ook hier heb ik persoonlijk andere ervaringen mee, helaas ook een probleem voor deze agent, dit heeft hem zijn bevordering gekost en zal nooit meer hoger komen dan straat agent, ook via een rechtszaak afgedwongen _O- En nee ik woon niet in Amerika, is in jou heilige Nederland gebeurt!!

Moet dat nou weer zo? Kunnen we nou niet eens meer een normale discussie voeren zonder daar zo'n akelige toontje aan te hangen?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 11:01

Lieffiefi schreef:
Woorden.. Zijn woorden.
Er was tijd geweest hem op zn buik te krijgen en zijn handen direct te boeien.
HIj heeft haar uitgescholden met K. Dat hoorde ik op het fimpje....

Maar wat daarvoor gebeurd is blijft gissen voor iedereen.

Woorden kunnen daden worden en moet je in sommige gevallen toch wel serieus nemen vooral voor je veiligheid. ;)
Inderdaad, het blijft gissen dus dat heeft inderdaad niet veel zin om daarop verder te gaan. Het blijft een feit dat er teveel/hard onnodig geweld aan te pas is gekomen en dat is een ernstige zaak. Ben dan ook toch wel benieuwd naar de verklaring en dergelijke.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 11:18

Maar ook al wordt je uitgescholden, ook al is iemand "gewelddadig" (wat ik de verdachte overigens niet zie doen op het filmpje). Dan nog is het als politieagente totaal onnodig om iemand in elkaar te gaan lopen trappen, terwijl de verdachte al op de grond zit.
Je bent met z'n 2e, hoe moeilijk is het dan om na de pepper direct de verdachte eventueel in een houdgreep op de grond te leggen? Je ziet in die programma's van engelse politieagenten dat ze het zelfs alleen af kunnen, waarom kunnen ze het hier in nederland dan niet eens met z'n 2e af?

Dat de man niet direct aangifte gedaan heeft, tja, hij is nou eenmaal een "probleem" in de wijk. Buurtbewoners hebben op camera verteld dat de meneer altijd een stoor factor is, maar juist op die avond hadden ze geen last van hem, hij lag rustig te slapen. (en ja, slapen midden op straat is vreemd en blabla. Maar hij doet er toch niemand kwaad mee?)

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 11:20

Citaat:
En nee ik woon niet in Amerika, is in jou heilige Nederland gebeurt!!

Ten eerste jouW.
En het is ' ons' Nederland.

Daarnaast vraag ik me af of jij er trots op bent dat je middels een rechtzaak 'afgedwongen' hebt dat omdat een agent zich weigert te identificeren hij nooit meer promotie zal maken?
Jij dwingt niets af, dat heeft een OvJ en Rechter gedaan. Jij vraagt aan, eist. Maar het afdwingen is niet aan jou.

Daarnaast, de agent zal zijn (persoonlijke) redenen hebben gehad om zich niet aan jou te willen indentificeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 11:24

Wanneer een agent jou staande houd, mag jij hem ten alle tijden om zijn identiteit vragen. En hij mag dat gewoon simpel weg niet weigeren. Hij heeft het recht om te weten wie jij bent, en jij ook wie hij is.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 11:27

maroescha schreef:
Wanneer een agent jou staande houd, mag jij hem ten alle tijden om zijn identiteit vragen. En hij mag dat gewoon simpel weg niet weigeren. Hij heeft het recht om te weten wie jij bent, en jij ook wie hij is.

Wetboek strafrecht Identificatieplicht.

Een agent is verplicht zijn dienstnummer te geven aan je.
Geen naam. Hij hoeft zijn naam niet aan jou te geven. Wat denk je van represailles?
Had hij moeten zeggen: ''Piet Klaassen''.
Handig, met internet als medium.

En via het dienstnummer kun je een klacht indienen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 11:31

Jullie hebben toch gewoon zo'n dienstpasje, die laten ze bij wegmisbruikers toch ook altijd zien? Zover ik weet mag je die inzien.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 11:32

maroescha schreef:
Jullie hebben toch gewoon zo'n dienstpasje, die laten ze bij wegmisbruikers toch ook altijd zien? Zover ik weet mag je die inzien.

Agenten hebben een dienstpas, maar Rijksdienst WegVerkeer is iets anders dan Hoofdagent op straat... Daar ligt de identificatie dus ook anders..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 11:35

Nou goed, zover mij verteld is mag je ten alle tijden om identificatie vragen. Als het op dat moment relevant is natuurlijk. Of dat nou zijn naam is of dienstnummer maakt mij geen fluit uit.. Maar zij had het toch ook over identificeren..

En ja, als een agent zich niet aan de regels houdt, dan mag je die ook aanklagen... En ja, jammer dan als hij niet meer hoger op kan komen, is zijn eigen schuld.

En laten we nu maar weer ontopic gaan.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 11:37

Moet een agent zich legitimeren als je daarom vraagt?

Een agent in burger dient zich altijd te legitimeren. Een agent in uniform dient zich te legitimeren op verzoek. De agent hoeft daarbij zijn legitimatie NIET af te geven maar slechts te tonen.

Bovenstaande geldt uiteraard slechts indien de situatie het toelaat. Als de agent geen mogelijkheid om zijn legitimatie te tonen zal hij dat doen bij eerstvolgende gelegenheid.

Voorbeeld:
Indien een agent een gewapend persoon aan gaat houden zal hij op diens verzoek niet eerst zijn legitimatie tonen. Achteraf op het bureau, als er gelegenheid voor is, kan dit alsnog gebeuren.

Dit staat in juridische termen in de Grondwet.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 12:24

Bassenqua schreef:
Cryssie schreef:
En daar is waar de burger nou is vanaf moet stappen. Dat wij alleen maar flitsen en bonnen schrijven. Overigens ook de fout van media, want die zet dat er alleen maar in. Maar mensen vergeten, dat wij ook nog hele andere dingen doen.

Hou toch op zeg, als je de politie belt en nodig hebt moet je niet raar staan te kijken als de hoorn op de haak wordt gegooid, mij laatst nog gebeurd toen ik vroeg in de ochtend een boxer op de openbare weg zag liggen en de dierenambulance niet bereikbaar was, weigeren de naam te geven, te hard rijden op de wegen zonder zwaailicht of alarm, op afstand gaan kijken als er knokpatijen zijn omdat ze te scheiterig zijn om het moment zelf in te grijpen. Nee de politie hoeft van mij geen respect te verwachten. Daarbij is er een bepaalde groep mensen die je geen pet op hun hoofd moet zetten, daar kunnen ze niet mee omgaan en gaan dan rare dingen doen zoals op het youtube filmpje te zien is. Aanklagen die handel en niks geen voordeeltje omdat je politieagent bent zoals in Hoek van Holland is gebeurd, lekker mensen dood schieten en dan de schuld bij een ander leggen, ja ja dát is de politie in Nederland, iets om trots op te zijn!! :r

Heb je het boek gelezen van Hoek van Holland. Zou je is moeten doen. Dan heb je een hele andere kijk er op.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 21:23

Ik wilde nog naar HvH gaan... Achteraf enorm blij dat we niet gegaan zijn.. Wat moet dat heftig zijn geweest...

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 21:39

Bassenqua schreef:
Cryssie schreef:
En daar is waar de burger nou is vanaf moet stappen. Dat wij alleen maar flitsen en bonnen schrijven. Overigens ook de fout van media, want die zet dat er alleen maar in. Maar mensen vergeten, dat wij ook nog hele andere dingen doen.

Hou toch op zeg, als je de politie belt en nodig hebt moet je niet raar staan te kijken als de hoorn op de haak wordt gegooid, mij laatst nog gebeurd toen ik vroeg in de ochtend een boxer op de openbare weg zag liggen en de dierenambulance niet bereikbaar was, weigeren de naam te geven, te hard rijden op de wegen zonder zwaailicht of alarm, op afstand gaan kijken als er knokpatijen zijn omdat ze te scheiterig zijn om het moment zelf in te grijpen. Nee de politie hoeft van mij geen respect te verwachten. Daarbij is er een bepaalde groep mensen die je geen pet op hun hoofd moet zetten, daar kunnen ze niet mee omgaan en gaan dan rare dingen doen zoals op het youtube filmpje te zien is. Aanklagen die handel en niks geen voordeeltje omdat je politieagent bent zoals in Hoek van Holland is gebeurd, lekker mensen dood schieten en dan de schuld bij een ander leggen, ja ja dát is de politie in Nederland, iets om trots op te zijn!! :r

En ik ben tegen paardenliefhebbers...heb absoluut geen respect voor die t#ringlijers..
weet je waar ze goed in zijn???? In hun paarden een beetje afraggen, ze slaan omdat ze zelf niet begrijpen hoe een paard in elkaar zit...ze heel de dag opsluiten in een domme box...mijn god, en dan maar zeggen dat ze zo van hun paard houden...En ik heb bewijs genoeg hoor..heel youtube staat vol en deze site bevat ook kramkzinnige dingen.....
Ze zijn allemaal zo, die paardenliefhebbers, ik ken er wel vier die gewoon geen paard zouden moeten hebben...
Jaja, dat zijn de paardenliefhebbers in Nederland, iets om trots op te zijn!!!

Je opmerking over Hoek van Holland wil ik wel met je over PB discusseren..vind het een opmerking die niets zegt over wat er zich in Hoek van Holland heeft afgespeelt, zowel politie als relschoppers...maar het zegt alles over jou...

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 21:43

Touché!

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 21:44

Lieffiefi schreef:
Touché!

Wilde ik net zeggen :D

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 21:47

Cryssie schreef:
Lieffiefi schreef:
Touché!

Wilde ik net zeggen :D

Het eerste in me opkwam: *\o/* Touché!
Daarna: Good Point, Well Made!

Ik denk dat een hoop bokkers die mening toebedeelt zijn. Hoek Van Holland was wel echt een schok... ;(

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 21:49

Ja dat was het zeker. Ik hoop dat ik zoiets nooit hoef mee te maken. Maar helaas ik ben bang, dat dit niet de laatste keer zal zijn

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 21:52

Was jij er wel bij?

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 21:54

Nee, maar heb de verhalen gehoord en het verhaal gelegen van de collega's die daar wel waren.
Verschrikkelijk lijkt het me.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 22:01

Aha okee.. Het lijkt mij ook verschrikkelijk.

Maar we dwalen af :)

Ik ben heel benieuwd wat er uit het ombudsmanrapport komt...

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 22:13

Daar ben ik ook heel erg benieuwd naar!