Lizzle schreef:Eerlijk gezegd snap ik de vergelijking wel (al zal ik hem zelf nooit gebruiken, omdat je eerder mensen tegen je in het harnas jaagt dan dat er werkelijk over de kwaliteit van leven wordt nagedacht).
Voordat ik heel bokt over me heen krijg: in beide gevallen creëer je voor de ander een onwaardig bestaan. Onmenselijk en harteloos. Het doel van dat onwaardige bestaan is verschillend, de uitwerking komt nogal overeen.
Nog eens dan, in welk overzicht komt het bestaan van de bio industrie dieren overeen met het bestaan van de slachtoffers van concentratiekampen?
- Vervoer
In WOII werden mensen in een overvolle trein naar concentratiekampen gestuurd. De reizen duurden érg lang en velen overleefde de reis niet eens. Zieke mensen, gehandicapten, ouderen, alles werd vervoerd in deze overvolle treinen.
Dieren, worden vervoerd in vrachtwagens. Hier zijn wetten voor opgesteld voor het welzijn van de dieren: http://wetten.overheid.nl/BWBR0020684/g ... 06-2012#i2 . Op deze vervoeren worden (zeker binnen NL) inspecties uitgevoerd. - Huisvesting
In de concentratiekampen werden mensen opgehokt, veel mensen in 1 barak waar niet eens iedereen een slaapplaats had.
Kijk eens rond in een gemiddelde koeienstal, hoeveel ruimte deze dieren hebben.
Fokzeugen hebben het minder goed, maar hier zit overal een reden achter (aangezien zeugen anders op de biggen gaan liggen, staan ze vast) - Voeding
Dat is voor de holocaust heel kort: Geen.
Dieren moeten echt voedsel hebben, anders kun je ze niet meer verkopen als biefstuk of schnitzel - Leven
Ja, de mensen in de concentratiekampen wísten wat ze doormaakten en hoe het anders kan.
De dieren in de bio industrie weten dit niet, misschien ook maar beter ook_
- Verschil Mens/Dier
Ja daar zit een verschil tussen. Ook al willen sommige mensen dit niet zien, een dier staat lager dan de mens. Zoals francaa hierboven al zegt: Het familiegevoel, de bezittingen, álles. Een koe huilt er niet om hoor als zijn kalfje voor zijn neus word weggehaald en naar de slacht gebracht word. Moet je bij een mens eens proberen.