Welke partij durf je nog te vertrouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Re: Welke partij durf je nog te vertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 20:14

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 22:25

Ik vraag me soms af, hoe de VVD haar prioriteiten stelt. Als je flink op ontwikkelingshulp wilt bezuinigen (waar heb ik dat eerder gehoord? :D ) en dat geld wilt steken in de automobilist, dan vraag ik mij echt af, hoe ze op dit soort ideeën komen? Dit is wel zo goedkoop scoren. ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 22:47

VVD wil zelfs weer hypotheken toestaan die hoger zijn dan de waarde van het huis, dat klinkt nogal wereldvreemd net zoals al hun praatjes

Ze willen het geld dat de crisis kost verhalen op de slachtoffers van de crisis en degenen die het veroorzaakt hebben niet allen buiten schot houden maar ook alle bonussen en voordelen laten behouden.
Ik voorzie dat Mark niet terug komt, hij kan niet alles weglachen

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 23:11

Het lijkt me, dat de VVD-leden toch ook wel gaan morren?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 23:14

Nou ja die waren tegen alles waar Mark mee terug gekomen is uit Europa, maar ja waar moeten ze dan op stemmen??

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 23:34

Dat is het probleem voor de VVD, tegenwoordig. Er zijn binnen de VVD niet echt aansprekende leden meer, i.i.g. ze vallen mij niet op. :D

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 23:57

Volgens mij steunt de populariteit van de VVD voor een groot deel op haar imago als partij voor de werkende tweeverdiener uit de middenklasse, laat maar zeggen... Dat is iig bij mijn ouders, en veel mensen die ik ken die VVD stemmen, zo. Ze hebben niet echt een idee wat er nou concreet voor plannen zijn (en hoe realistisch die zijn...), maar het is altijd zo geweest, dus waarom veranderen?

Edit: maar dit is echt een beetje gefilosofeer :+

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 08:28

Ik denk dat je daar zeker gelijk in hebt. Volgens mij stemmen er ook heel wat mensen die DENKEN dat de VVD je rijk maakt ofzo, niets is natuurlijk minder waar. Jammer dat veel mensen niet verder (willen) kijken dan hun neus lang is.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 09:01

De verkiezingen staan weer voor de deur en je hoort ze weer overal roepen en schreeuwen,wij willen dit en wij willen dat voor onze kiezers.Opeens worden er allerlei regels terug gedraait waar ze eerst akkoord mee waren.
In princiepe vertrouw ik niemand meer in de politiek,maar als ik dan tóch iemand wil vertrouwen dan kies ik Roemer.Ook al twijfel ik óf hij écht te vertrouwen is,maar ik wil mijn stem niet verloren zien gaan en hem een kans bieden.
Ik ben gaan twijfelen toen ik hem een vraag mocht stellen en die vraag was:
Houd de SP zich wél aan hun beloften? of besodemieteren ze ons net zo hard als de andere partijen.
Zijn antwoord hierop: tja lastig,en begon te glimlachen.
Wat heb ik nou aan zo'n antwoord.
Zeg dan iets zoals: we kunnen niets beloven,maar zullen ons best doen om het waar te maken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 09:14

Ik heb weleens SP gestemd, om het blok links sterker te maken, nu stem ik zeker niet SP. Solidariteit staat hoog bij mij, maar er zijn grenzen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 09:56

Electra63 schreef:
Ik vraag me soms af, hoe de VVD haar prioriteiten stelt. Als je flink op ontwikkelingshulp wilt bezuinigen (waar heb ik dat eerder gehoord? :D ) en dat geld wilt steken in de automobilist, dan vraag ik mij echt af, hoe ze op dit soort ideeën komen? Dit is wel zo goedkoop scoren. ;)

De prioriteiten zijn volgens mij vrij eenvoudig, in aflopende volgorde: ik, ik, ik, mijn vriendjes.

Rinske: de VVD is er zeker wel voor de rijken, alleen... dan moet je wel echt rijk zijn. Niet bovenmodaal, maar rond (of bij voorkeur boven) de Balkenende-norm. De VVD is er heel beslist niet voor kleine zelfstandigen, of directeuren van bescheiden bedrijfjes, of de beterverdienende werknemers.

(Zo hebben veel kleine werkgevers nog niet door dat veel van de ingeperkte sociale ondersteuning nu voor hun rekening komt. De grote bedrijven hebben daar goede advocaten voor, en meer reserves om dat op te vangen, en hebben in ruil nog wel eens een leuk onderhands voordeeltje bedongen... maar de kleine werkgevers hebben dat allemaal niet. Gevolg: zij zitten vast aan dure verzekeringen en hun concurentiepositie verslechtert alleen maar, terwijl de grote werkgevers er weinig moeite mee hebben.)

Vroeger was de VVD ook een liberale partij, dat wil zeggen dat ze zich op veel vlakken terughoudend op wilden stellen als overheid. Maar ook daar zie je niets meer van terug in hun controles, cameratoezicht, verboden dit, verboden dat.... (En grotendeels voor non-issues, waar de veiligheid niet werkelijk door verbetert.)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 10:01

Door het gedogen van de PVV is de VVD aardig door hun liberale mand gevallen

Het is ook niet zo slim van Mark en eigenlijk heel hautain om pas eind augustus verkiezingsstrijd te gaan voeren. Tegen die tijd hebben alle anderen hem al flink onderuit gehaald
En alleen Pechtold zal daar garen bij spinnen in het CDA heeft niemand meer enige fiducie

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 13:18

Dat is mij ook zwaar tegengevallen van de VVD, de enige liberale partij is nog D66.
Maar ik wil ook geen marktwerking in de zorg en het beperken van de ontslagvergoeding is voor mij ook een zwaar item. Kortom, zoek maar eens een partij!
:D

vurt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:10

Ik stem gewoon op de rode tomaat. xD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:18

Ik vertrouw geen enkele partij, kan ook niet :) Elke partij doet er alles aan om gekozen te worden, en als ze gekozen zijn kijken ze pas naar wat echt mogelijk is, en daarbij veranderen de tijden ook gewoon; je kan niet alles voorzien als partij. Ik stem wel, maar dan puur voor het verschil tussen links en rechts. Als het mij teveel rechts is stem ik links, en omgekeerd. Gewoon strategisch dus, wat ik denk dat over het algemeen 'nodig is' naar mijn idee. Niet op specifieke doelen, want je hebt toch geen garantie dat die worden bereikt :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 16:02

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:25

Morgen avond ga ik naar een bijeenkomst in Leiden met Diederik. Ben benieuwd naar zijn visie over hoe hij ons uit de crisis gaat helpen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:23

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:41

De enige partij waar ik een goed gevoel bij heb is de SP, ik stem dus zoals iedere keer weer op deze partij.

Een aantal zaken die sommige bokkers hier aanhalen (ritueel slachten/natuurbeleid/ontwikkelingshulp) zijn wmb op dit moment echt non issues. Dat wordt pas weer belangrijk als het land weer op de rails is, dan kun je je dat soort punten weer veroorloven :)
Sowieso kun je anderen pas helpen als je het zelf een beetje goed voor elkaar hebt en ondanks het feit dat Nederland nog steeds een goed land is kan dat vele malen beter.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:54

Ik stem ook SP, maar ik zou nooit stemmen op een van de partijen die heeft ingestemd met het ESM verdrag. Bah, dat dictatoriale "verdrag" waarbij een blanko handtekening is gezet, waarbij we niét weten wat het ons gaat kosten. Nu direct staan we garant voor 40 miljard (!!!!) en het ESM kan geld eisen van Nederland, zonder dat we daaraan iets kunnen doen! Bij een meerderheid van 85% wordt het er onherroepelijk doorgedrukt, en Nederland staat voor minder dan 15%. We kunnen dus nooit iets tegenhouden. Verder bepaalt het ESM het bedrag wat opgehoest moet worden. En nog wel een van de aller engste dingen: het ESM kan niét aangeklaagd worden!
Dus: bij fouten, wanbeleid etc. kunnen ze niet tegengehouden worden! Rutte zei van wel (of hij is zelf zo dom, of hij wil het NL'se volk zo dom houden), maar hij is gisteren terug gefloten door die griezel Van Rompuy.
M.a.w.: we staan nu in dienst van Brussel, moeten hopen dat er wat overblijft voor de eigen begroting, maar Brussel kan nu eisen wat het wil, zonder dat wij daar nee tegen kunnen zeggen.

Weet wat je stemt 12 september!

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:59

Wat zijn dit voor kinderachtige acties? |o Op Twitter iemand meedelen dat je uit zijn partij stapt? Ik bedoel, ik snap dat het goed is voor de publiciteit, maar dat is toch belachelijk? De mensen die ons land moeten leiden lijken soms meer op een stel kleuters.... 'Ja, hij houd zijn speeltjes alleen voor zichzelf, en ik ga het zeggen tegen de juuuuf!' -O-

Beetje zielig lopen doen als het je te heet onder de voeten wordt om medelijden te krijgen en dan zo snel mogelijk zeggen dat het toch vooral de schuld van iemand anders was... :roll:

Gaat trouwens niet alleen specifiek voor deze 2 mensen, ik snap gewoon niet dat als je het beste met het land voor hebt, dat je dan als het even niet zo goed gaat, meteen zegt van nou houdoe he, en trouwens, blame the other guy... :evaw:

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 11:00

Twitter is nogal populair bij die "partij". Ik lach er hard om, maar eigenlijk is het niveau om te janken.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 11:06

ag ja t politieke zooitje daar zijn allemaal net een stel kleine kinderen...
ik zou eerlijk gezegd nog steeds niet weten op welke partij ik moet gaan stemmen ik vind het allemaal een slap aftreksel van woorden die ze toch niet waar maken en kunnen maken...
dat gedoe rond die eu en brussel is allang al gesloten daar hebben wij als normale nederlander toch niks over te vertellen want het gebeurt toch wel...
alle partijen zijn voor mij op dit moment gewoon onbetrouwbaar en kunnen hun woorden toch niet waar maken

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 11:15

Maar het ESM is een nieuw ding en ik dacht dat een demissionair kabinet niets nieuws mocht doen? Ik stem ook geen enkele partij die met het Kunduz akkoord is ingestemd. Ik denk juist dat PVDA het beter gaat doen dan eerst.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 11:22

Demissionair kabinet mag eigenlijk geen omstreden/grote beslissingen nemen. Tegenwoordig schijnt 40 miljard niks meer te zijn blijkbaar. Een demissionair kabinet is nog nooit zo on-demissionair geweest als dit kabinet.