Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vjestagirl schreef:Is deze partij n grap? Er staan namelijk behoorlijk wat dingen in het programma waarvan ik me afvraag of je die kunt verzinnen als je nuchter bent.
DeSprinkhaan schreef:Je hebt beheerrecht, ze kunnen de grond niet zomaar afpakken! Als jij je grond slecht beheerd kan je eruit worden gezet, maar zolang je goed voor huis en tuin zorgt is het jou eigendom!
Citaat:Onteigenen van alle percelen. Grondbezit wordt niet langer mogelijk. Het gehele grondgebied van de Staat der Nederlanden wordt beschouwd als zijnde eigendom van Moeder Aarde.
Citaat:Schadeloos stellen van woningeigenaren. De eigenaren van verhuurde woningen worden via nadere in te vullen regelingen schadeloos gesteld. Daarna kunnen alle huurwoningen gratis worden bewoond op voorwaarde van goed onderhoud.
Citaat:Monetaire stabiliteit. Nederland gaat opnieuw een eigen valuta invoeren (de Terra).
Daarbij komt een algeheel verbod op het systeem van fractioneel bankieren, evenals op het hanteren van rente. Ook worden alle vormen van financiële producten verboden. Geld dient voortaan uitsluitend als waardevast ruilmiddel (‘gegrond in de Aarde’).
Citaat:Herstellen van de Republiek. De monarchie in Nederland is onrechtmatig. De betrokken personen zullen worden berecht voor de schade die is toegebracht aan de Nederlandse bevolking. De Republiek der Nederlanden wordt een onafhankelijke natie.
Citaat:Wegenbelasting op basis van gereden kilometers. De wegenbelasting wordt gekoppeld aan de mate van het gebruik van de wegen. De overheid wordt verantwoordelijk voor de distributie van brandstoffen.
Citaat:Herziening van alle opsluitingen. Alle mensen die momenteel opgesloten zitten in penitentiaire inrichtingen of psychiatrische instellingen hebben recht op een herziening van deze vrijheids- beroving. Naar verwachting is deze inhechtenisneming in de meeste gevallen onrechtmatig geweest, omdat dit veelal is gedaan vanuit onwetendheid, onkunde of onzuivere motieven.
Citaat:Internationale ontkoppeling. Nederland trekt zich terug uit internationale samenwerkingsverbanden die niet het belang van de bevolking dienen, zoals de Europese Unie (EU) en de Noord-Atlantische Verdragsorganisatie (NAVO). Daarmee komt tevens een streep door alle uit ‘Brussel’ afkomstige wet- en regelgeving. Ook stoppen per direct de betalingen en andere oude verplichtingen in het kader van deze internationale samenwerkingsverbanden. Hulp aan andere landen wordt uitsluitend in natura geboden.
Citaat:Verbeteren van de luchtkwaliteit. Er komt per direct een algeheel verbod op het uitsproeien van chemicaliën vanuit vliegtuigen. Dat sproeien is zichtbaar als de strepen in de lucht die niet snel oplossen (zoals de uitlaatgassen van vliegtuigen, genaamd condenssporen of ‘contrails’), maar juist urenlang zichtbaar blijven en steeds verder uitwaaieren (waaraan de aanduiding ‘chemtrails’ is gegeven).
Vjestagirl schreef:Autonoom wonen, dus zelfvoorzienend. Ze woont met haar ouders, in een autonoom huis, en voorzien dus in alles zelf. Maar wel door haar ouders.
overigens heeft ze wel heel autonoom (en heel economisch) een krantje over haar eigen paard waar je een betaald lidmaatschap op kan nemen.
DeSprinkhaan schreef:Vjestagirl schreef:Autonoom wonen, dus zelfvoorzienend. Ze woont met haar ouders, in een autonoom huis, en voorzien dus in alles zelf. Maar wel door haar ouders.
overigens heeft ze wel heel autonoom (en heel economisch) een krantje over haar eigen paard waar je een betaald lidmaatschap op kan nemen.
Off-topic: Inderdaat doen mijn ouders het, maar over een paar jaar, ga ik in een eige huis ermee door -krijg nu ervaring ^^)
Cascade en de ezeltjes daar zorg ik wel voor -behalve soms hulp bij het verplaatsen, en naar de wei worden gebracht, want die zijn niet in de buurt, en je moet dapper zijn om hier effe op de fiets te gaan. Woon in de bergen.
Het geldregelen doe ik ook zelf, maar mijn vader geeft me wel extra zakgeld -of te wel, al mijn zakgeld gaat erin-, en verder verdien ik nog wat met mijn krantje.
Trouwens, toen je het over "economisch krantje" had, was dat serieus of ironie?
On-topic: niet alle plannen worden uitgevoert, alleen als het gros van nederland voor dat plan stemt, komt de wet erniet. Dit zijn enkel ideeen.
cp112 schreef:Hetzelfde gebeurde met de 'allochtonen haters' om het zo maar te zeggen, die allemaal op Wilders gingen stemmen zonder zich verder in zijn kiesprogramma te verdiepen.
Nies_ schreef:cp112 schreef:Hetzelfde gebeurde met de 'allochtonen haters' om het zo maar te zeggen, die allemaal op Wilders gingen stemmen zonder zich verder in zijn kiesprogramma te verdiepen.
Wat een regelrechte onzin weer. Tuurlijk zijn die mensen er, maar er zijn ook meer dan genoeg PVV stemmers die geen 'allochtonen haters' zijn, maar toch PVV stemmen. Ik ken zelfs(?) Marokanen die Wilders stemmen, WAAAAAAT?? ja echt![]()
Sok schreef:Eigenlijk is iedereen het erover eens dat dit enge ideeën zijn die maar beter snel van de wereld kunnen verdwijnen, behalve sprinkhaan...
Zijn we nu echt met half bokt aan het discussieren met een 15-jarige met een verstoord wereldbeeld?
Ik woon trouwens gewoon in een studentenhuis.
phormicola schreef:Sok schreef:Eigenlijk is iedereen het erover eens dat dit enge ideeën zijn die maar beter snel van de wereld kunnen verdwijnen, behalve sprinkhaan...
Zijn we nu echt met half bokt aan het discussieren met een 15-jarige met een verstoord wereldbeeld?
Ik woon trouwens gewoon in een studentenhuis.
Ik vind het geen enge ideeënIk vind ze onrealistisch, maar wel mooi in filosofische zin (de meesten dan).
Ik vind de tweede zin van dit bericht eigenlijk een beetje te crú, alsof 15 jarigen geen idealen kunnen hebben en hun wereldbeeld dan maar meteen verstoord is. Juíst 15 jarigen zijn nog niet gekleurd door de rompslomp van een volwassen bestaan en kunnen nog zien hoe onjuist het systeem is waarin we leven.
Als we even het werk systeem onder de loep nemen: Hoeveel mensen hebben níet hun droombaan? Ik denk dat de meeste mensen een baan hebben die ze helemaal niets doet. Ze werken braaf, maar werken in principe zodat ze 1 keer per jaar op vakantie kunnen zodat ze niet hoeven te werken. Tuurlijk werk je voor meer redenen, zoals jezelf in onderhoud kunnen voorzien, maar ik geloof niet dat de meeste mensen hart hebben voor hun werk en voornamelijk uitkijken naar de vakantie.
Dat kun je normaal vinden, of 'bij het leven' horen, persoonlijk vind ik dat een teken aan de wand. Het betekend namelijk dat het beter kan.
Ik wil nogmaals benadrukken dat ik niet op deze partij zal stemmen. Maar ik vind het wel tekenend dat zoveel mensen dit een enge partij vinden, terwijl de meeste punten totaal niet angstaanjagend zijn en sommige zelfs heel erg menselijk.
phormicola schreef:Ze reizen wel een aantal mooie probleempunten.
Het punt over de DSM-IV kan ik nog wel volgen. Je ziet steeds meer mensen aan de Ritalin (bijvoorbeeld) die hun dokter gewoon mooi omgeluld hebben (doen alsof ze ADHD hebben), omdat ze Ritalin, wat in feite gewoon speed is, wel een mooie manier van afvallen vinden. Of kinderen die sociaal niet super sterk zijn die dan meteen in het Asperger hokje worden geduwd.
De laatste paar jaar heeft iedereen een psychische aandoening
Citaat:Het punt over dat niemand iets kan bezitten vind ik ook prachtig en is ook waar in de filosofische zin. Als jij je gevoel van een 'iemand zijn' gaat missen omdat je in principe niets meer bezit, dan zit het probleem voornamelijk in jezelf, dunkt mij. Je bent niet 'iemand' omdat je een auto en een huis bezit. Je bent 'iemand' omdat je tijd en aandacht besteed aan je ontwikkeling als persoon zijnde. Je ego en je mooie spulletjes hebben daar niets mee te maken.
Citaat:Kortom: ik vind de ideeën mooi, maar ze zijn vooral in deze tijd totaal niet haalbaar, al helemaal niet als je zoiets alleen in Nederland zou doorvoeren. Ik vind het vooral een mooi gebaar en zeker iets om over na te denken. Hou ik teveel vast aan materiële zaken? Hoe zit het eigenlijk met m'n compassie voor m'n medemens? Vind ik dat sommige mensen 'beter' zijn en meer in het leven verdienen dan andere mensen? Is het systeem waar we in leven wel zo menselijk? Zou het ook anders kunnen?
DaniBanani schreef:Dit is een mooi voorbeeld van zoeken naar een causaal verband wat niet bestaat. Wat jij feitelijk doet is zeggen: "Omdat er mensen zijn die foutief gediagnostiseerd worden met griep, mogen we niet meer zeggen dat symptoom X, Y, en Z betekent dat iemand griep heeft!" Het probleem zit 'm niet in de DSM. Het probleem wat jij omschrijft zit hem in de psychologen en/of psychiaters die diagnoses stellen, in ouders die te weinig zicht op hun kinderen hebben. Overigens is Asperger wel iets meer dan 'sociaal niet super sterk zijn', en een kind zal toch echt aan andere eigenschappen moeten voldoen voordat die diagnose gesteld kan worden.
Citaat:Nog zo'n voorbeeld. Als iemand zelfwaardering haalt uit spullen, dan is de oplossing niet om eigendomsrechten te verbieden, maar om die mensen te leren zelfwaardering uit andere dingen te halen. Bovendien kunnen spullen wel helpen bij ontwikkeling. Een mooi huis in een fijne omgeving betekent vaak je gezonder en prettiger voelen, waardoor je sneller toekomt aan persoonlijke groei.
Citaat:Heb je ook gezien dat goede doelen meer belasting moeten gaan betalen? Over compassie voor de medemens gesproken..
Citaat:Wat betreft mensen en hun droombaan - veel mensen maken die keuze zelf, en zullen dus tevreden genoeg zijn in de huidige situatie. Ben je dat echt écht niet, dan doe je er wel iets aan. Ik denk daarnaast dat er een groep mensen is voor wie hun droombaan simpelweg onhaalbaar is - een VMBO'er die hersenchirurg wil worden, iemand met -8 die de luchtmacht in wil, iemand die dolgraag zanger(es) wil worden maar elk talent mist. En dat zijn er nog best veel, als ik alle talentenprogramma's eens bekijk. Het is stomweg niet altijd haalbaar voor iedereen om hun droombaan uit te oefenen. En bovendien: hoewel iemands droombaan wel iets anders kan zijn, kunnen ze toch best gelukkig zijn in hun huidige beroep.