Studente doodt katjes voor kunst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 14:55

Moderatoropmerking:
Alle persoonlijke aanvallen op de kunstenares uit het onderwerp zijn uit dit topic verwijderd, en dan doel ik in dit geval op alle opmerkingen over uiterlijk en in hoeverre je daarin iets kunt afleiden qua geestelijke gesteldheid. Op Bokt is het niet toegestaan om zo over andere mensen te praten en dit geldt ook voor mensen die niet op Bokt actief zijn en bijv. in een nieuwbericht besproken worden.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 15:00

Amaris schreef:
Nouja, érgens heeft ze natuurlijk een punt.

die lekker biefstuk is ook om geen andere reden afgemaakt dan dat ik een lekkere biefstuk op mn bord wil.

ik hoop alleen dat ze de katjes wel een beetje diervriendelijk heeft afgemaakt....

Maar.... voor ik heel bokt over me heen krijg... Ik denk wel dat er ergens een steekje bij iemand los moet zitten als je willens en wetens iets zo schattigs en onschuldigs als een kitten kunt dood maken.

Waar het verschil in zit dat een mens vlees nodig heeft om te leven, en dus valt onder primaire levensbehoeften. Kunst is uiteraard geen levensbehoefte. Daar komt bij dat katten huisdieren zijn, en dat ratten zoals ze aangeeft, ongedierte zijn. Vind het ernstig asociaal van haar en absoluut niet kunnen. Zo iemand hoort wat mij betreft thuis op maar een plek.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 15:01

Mensen hebben geen vlees nodig om te leven. Daarbij, als je het topic had gelezen, had je gezien dat het een neppe stunt was.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 15:05

Fiffill schreef:
Mensen hebben geen vlees nodig om te leven. Daarbij, als je het topic had gelezen, had je gezien dat het een neppe stunt was.

Euh, een mens heeft zeker vlees nodig om te leven. Een normaal mens hoort in ieder geval gewoon vlees te eten. We zijn niet voor niks omnivoren. Maar daar zullen we uiteraard in mening van verschillen.

Verder heb ik alleen de eerste pagina van het topic gelezen. Alsnog vind ik het een zieke stunt om zoiets de media in te brengen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 15:39

Ik ben al mijn gehele leven vegetariër, en dat gaat prima (ik lust geen vlees/vis en vind het ook niet nodig). Dus jazeker, het kan. :) Maar goed daar ging het topic niet over.
Misschien toch een idee om dan eerst de rest te lezen... ik vind het nog haast schokkender hoe sommige mensen reageren hier (al is het meeste alweer weggehaald ;) )

Zoolgangster

Re: Studente doodt katjes voor kunst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 22:40

We kunnen natuurlijk niet bewijzen of ze het wel of niet echt wilde doen, we moeten afgaan op info uit de tweede hand. Tinkebell doet zoiets wel echt bijvoorbeeld. Niet vreemd dus dat we er in eerste instantie vanuit gaan dat deze meid ook zoiets wil doen.
Het maakt me verder weinig uit of ze nu ratten of katten wilde doodmaken, in beide gevallen vind ik het not done voor kunst, je zou daarbij ook kunnen stellen: er gaan al zoveel andere dieren dood, waarom zou je die kittens dan ook nog dood moeten maken...

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:35

Dat kalfje is toch ook doodgemaakt om opgegeten te worden? En die koe die in blakende gezondheid verkeerde omdat zijn vel nodig was voor een grote trom die wordt gebruikt in Het Concertgebouw... Dat is ook kunst.

Het maakt niet uit waarvoor het wordt gebruikt zolang de dood maar pijnloos en snel is gekomen.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:49

Ok. En waar ligt de grens voor jou dan?
Volgende week komt er een kunstenaar die baby's snel en pijnloos doodt voor een kunstwerk. Mag dat ook?

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:39

sflj schreef:
Volgende week komt er een kunstenaar die baby's snel en pijnloos doodt voor een kunstwerk. Mag dat ook?

*zucht* Dat valt onder moord... En waarom een dier doden niet onder moord valt een een mens wel dat komt omdat het in de wet staat. Het is strafbaar als je een mens dood en niet als je een dier dood...

De grens ligt waar ik zei dat hij lag voor mij, snelle en pijnloze dood, daarna doen ze ermee wat ze maar willen voor mij part vreet ze die katjes op... Lekker zelf weten!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 20:40

Lekker type ben jij. *zucht*
Dus volgens jou staat er niks in de wet over het zinloos doden van dieren?
Goed, ik ga morgen ff met m'n kapmes langs het weiland van de manege, hier verderop. Ik zal beloven dat ik al die lieve paardjes en ponytjes snel en pijnloos aan hun einde breng. Gewoon omdat het mag, volgens jou. ;) In naam van de kunst (ik fotografeer vervolgens al die dode beestjes in de wei.)
*zucht*

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 14:13

sflj schreef:

Nogal scheve vergelijking natuurlijk. Neem aan dat jij geen baby's eet namelijk, en dat je ze ook niet bestrijdt met pesticiden?

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 14:37

@ Jacimatho, ik vraag me werkelijk af waar het bij jou is misgegaan.

Werkelijk, meer wil ik er niet over kwijt, heeft vermoedelijk toch geen nut.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 16:48

Ik vind het ook nogal dubbel, zoals ze zelf al zegt: Ratten mogen wel gedood worden, waarom katten dan niet?
Omdat katten een hoger aaibaarheidsfactor hebben?

Vind dat dezelfde onzin als: Ik eet geen paard, wánt dat is zielig. Nee die Koe is minder zielig in de wei?

Wat een drama weer. Oke, het gaat een beetje erg ver om dieren te gaan doden voor kunst, maar dan moet je dat voor álle dieren afschaffen, en er net zo'n drama van maken als ratten ook gedood worden voor kunst.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:34

Ik vind ratten doden voor kunst ook idioterie!
Waarom moeten er beesten dood voor de lol van (een) mens(en)?!

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:46

R.X. schreef:
@ Jacimatho, ik vraag me werkelijk af waar het bij jou is misgegaan.

Werkelijk, meer wil ik er niet over kwijt, heeft vermoedelijk toch geen nut.

:') Zijn er meer hoor. Wil je er over praten?

Zeker geen zin om de rest van het topic te lezen?
Misschien even de fok op zetten en verder lezen dan de neus lang is.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 22:20

sflj schreef:
Lekker type ben jij. *zucht*
Dus volgens jou staat er niks in de wet over het zinloos doden van dieren?
Goed, ik ga morgen ff met m'n kapmes langs het weiland van de manege, hier verderop. Ik zal beloven dat ik al die lieve paardjes en ponytjes snel en pijnloos aan hun einde breng. Gewoon omdat het mag, volgens jou. ;) In naam van de kunst (ik fotografeer vervolgens al die dode beestjes in de wei.)
*zucht*

Pfff ja... moet je lekker doen, ik verbied het niet, het is immers ook niet verboden om een kalf te slachten voor handschoenen of een mooie zitting op je zadel. Dus waarom een kat dan niet voor een kunstwerk? Honden werden vroeger in de Sovjet Unie gebruikt voor hun vacht, het is een kwestie van cultuur denk ik wel beest je wel of niet dood "kunt" gebruiken voor decoratieve doeleinden. Waarom de horens van een koe wel in een grill restaurant en een koeienvel over de zitting maar een kattenvel niet?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 15:42

Moderatoropmerking:
Het verzoek aan enkelen hier om op de bal te blijven spelen en niet op de man. Geen persoonlijke aanvallen dus. Als je het niet eens bent met iemand z'n standpunt dan kun je dit met tegenargumenten aangeven. Mocht er weer negatief persoonlijk op elkaar worden gereageerd dan moet ik berichten gaan verwijderen en dat wil ik eigenlijk altijd voorkomen.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 22:19

Ach ja waar ligt de grens he. Straks maken we nog lampenkapjes van mensenhuid, dat kan tenslotte ook kunst zijn?
:r blegh. Ik begrijp dat het een roep om aandacht is, maar kom op. Zoek iets anders voor je kunstwerkje!!

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 22:57

@ dwaallicht...
Het ging om een totaal andere insteek. Ze wilde de mediahype en het massagedrag van mensen bestuderen, evenals de makkelijke manipulatie van media. Ze heeft haar punt dubbel en dwars bewezen. Zie ook de rest van dit topic.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 23:01

dwaallicht schreef:
Ach ja waar ligt de grens he. Straks maken we nog lampenkapjes van mensenhuid, dat kan tenslotte ook kunst zijn?
:r blegh. Ik begrijp dat het een roep om aandacht is, maar kom op. Zoek iets anders voor je kunstwerkje!!

Ik heb het eens op reportage gezien.
Die had inderdaad lampenkappen van mensenhuid, en de schaaltjes waren schedeldakjes.
Lampenkap was van iemand die hij zelf omgebracht had, de schedeldakjes had hij opgegraven op een kerkhof. :o

Ed Gein was dat.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ed_Gein

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 23:12

Ed Gein, werkelijk :') Sorry dat vind ik even heel grappig :')

Blijft luguber :\

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 23:16

hmm tsja.. ik ben stiekem een beetje fan van katinka simonse (tinkebell) (die heeft geprobeerd kuikens door een shredder te halen..) Ik vind het punt goed, maar als ik het zo lees.. een slap herkauwd concept. Ik vind het niet sterk. Ik hoop dat ze meer doet met de reacties van mensen dan met de katten zelf, want ik denk dat daar iets spannends uit te halen valt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 23:21

Het ging uiteindelijk ook om de reacties van mensen.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 23:21

Zie haar reactie op de vorige pagina.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 23:23

Pinuts, waarom ben je fan van Tinkebell?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf geen veganist ben, dus soms denk ik wel eens dat ik geen recht van spreken heb omdat ik zelf ook koeien eet en leer draag (beide weinig, maar toch, ik doe het wel.)
Maar steeds vaker vraag ik me af.... wat maakt de mens waardevoller dan een dier. Waarom consumeren we dieren alsof het levensloze goederen zijn. Wat geeft ons het recht om dat te doen. Ik snap de aanklacht van de kunstenaars wel, hoewel deze dame inderdaad iets nadoet van Tinkebell... Maar waarom zou je leed met leed bestrijden??