Airborn schreef:Prima regeling!
Mijn moeder (kinderverpleegkundige in leeuwarden) had ik afgelopen koninginnedag aan de telefoon aan het begin van de avond, en toen hadden ze al 8 !!!!! KINDEREN (allemaal onder de 16 of jonger dus) op de afdeling liggen met alcoholvergiftiging, en de politie had al laten weten dat er nog meer onderweg waren... En dat is geen opzichzelfstaand voorbeeld.. Ik heb meer gehoord van kinderen van 14 die zich zo klem zuipen dat ze moeten worden opgenomen... Dat is toch triest? Ik vind het zelf eigenlijk gewoon shockerend.. Vooral dat het ook nog word gezien als sociaal acceptabel gedrag om zoveel te zuipen als je zo jong bent...
Dat in combi met het wetenschappelijke bewijs dat drinken als je hersenen zich nog ontwikkelen flinke schade kan veroorzaken...
Ja, ik vind dit een prima regeling!
Overigens: als je alcohol nodig hebt om lol te hebben, is dat de eerste stap opweg naar alcohol afhankelijkheid en dus verslaving... Weet waar je mee bezig bent!
En lees voor de grap eens wetenschappelijke onderzoeken over eht effect op je hersens van alcohol als je hersens zich nog ontwikkelen... Het kan maar zo een opleidingsniveau verschillen (niet dat opleiding alles is, maar dat maakt het wel duidelijk)
deze mogen nu ook al niet drinken, maar doen omdat het spannend is, en kennen daardoor hun grenzen niet. hoog de grens op naar 18 en je krijgt zulke gevallen ook bij 16 jarige, laat ze legaal drinken is het gelijk niet zo spannend meer en kunnen ze leren hun grens te vinden