Zakelijke kleding shorts? Typische secretaresse kleding?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_JTM

Re: Zakelijke kleding shorts? Typische secretaresse kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:56

Hmm, als ik aan een short denk heb ik een beeld in mn hoofd van een hotpants maar dan net wat langer. Dat vind ik not done. Het bedrijf waar ik werk is heel erg makkelijk met kleding, maar zo op het werk verschijnen zal niet geaccepteerd worden voor de functie die ik bekleed (secretaresse + receptioniste).
Verder kunnen we in spijkerbroek met een leuk truitje, vestje oid aan komen, met slippers komen (zolang het niet van die plastic dingen zijn) eigenlijk is er heel veel mogelijk.
In de zomer trek ik ook een korte broek aan (die tot of net over mijn knieen komt) met ballarina's of slippers.

Het enige wat voor mijn functie not done is, te korte rokjes, broeken, shirt met teksten erop wat niet netjes is of ongewassen, oude kleren.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 09:46

Hier ook een secretaresse. Vandaag ivm diverse overleggen een mintgroene blazer met daaronder een romantisch oud roze blouse en een donkere spijkerbroek.

Ik zag ergens de twee plaatjes van slippers voorbij komen, daar ben ik het volledig mee-eens! Badslippers zijn echt geen gezicht.

En shorts.. Als ze niet te kort zijn en goed weet te dragen, moet het kunnen (zoals op de vorige pagina).

Mijn voorganger droeg in de zomer zonder problemen een kort rokje zonder iets daar onder (behalve een slip :+ ).

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 22:18

Wat een leuk onderwerp ik ben bezig met een fashion blog gericht op de niche markt: vrouwelijke zakenkleding en betaalbaar. Zelf ben ik werkzaam geweest als directiesec bij de Rabobank en mijn compagnon heeft een leidinggevende functie bij de ING. De reden van mijn inleiding is omdat ik wil laten zien dat vrouwen veel meer over fashion (zoals shorts) en kleuren mogen nadenken! Uiteraard gepast maar het is zo Nederlands om je lijf te verhullen in vormloze grijze pakken. Laat je inspireren door kleur en je benadruk je vrouwelijkheid, maar hou het smaakvol.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 23:14

Ik ben wel benieuwd naar je blog, overigens vind ik nog heel veel leuke kleding tussen shorts of grijs pak in zitten...

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:59

Ik heb een secretaresse (mag dat ook). En eigenlijk vind ik slippers sowieso not done, alles wat mouwloos is waardeer ik ook niet echt. Moet wel zeggen dat ik zelf 2 pakken met een broek boven de knie heb, die ik heel zelden draag. Dus over shorts zal je mij niet horen. Ik zal sowieso niet snel iets zeggen over kleding, dan moet het wel echt de spuigaten uitlopen.

Ik vind het belangrijk dat kleding past (draag de maat die je hebt, niet de maat die je zou willen hebben ;) ). En op je werk draag je kleren die toch wel min of meer 'bedekkend' zijn. Ik hoef je tenen, oksels, decolleté en je buik niet te zien, zeg maar.

Maar ik kom dan ook wel uit een behoorlijk zakelijk omgeving. Ik kan me voorstellen dat als je secretaresse op een klein familiebedrijf bent, dat je prima op je slippers aan kan komen.

Faily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 20:03

Ramooontje schreef:
Wat een leuk onderwerp ik ben bezig met een fashion blog gericht op de niche markt: vrouwelijke zakenkleding en betaalbaar. Zelf ben ik werkzaam geweest als directiesec bij de Rabobank en mijn compagnon heeft een leidinggevende functie bij de ING. De reden van mijn inleiding is omdat ik wil laten zien dat vrouwen veel meer over fashion (zoals shorts) en kleuren mogen nadenken! Uiteraard gepast maar het is zo Nederlands om je lijf te verhullen in vormloze grijze pakken. Laat je inspireren door kleur en je benadruk je vrouwelijkheid, maar hou het smaakvol.

Goed bezig! Ben benieuwd naar je blog!!

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 20:05

...en foto's.