'XXL-maaltijden moeten verboden worden'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Denk jij dat het zin heeft om XXL-maaltijden te verbieden?

Nee, mensen kopen toch wel wat ze zelf willen
73 (55%)
Ja, ik denk wel dat het mensen stimuleert om minder te eten
59 (44%)

Totaal aantal stemmen: 132

Collie2008

Re: 'XXL-maaltijden moeten verboden worden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 16:54

Dat zet wel zoden aan de dijk denk ik

Maar het is ook een excuus om te beweren dat gezond eten duurder is, ik ben minder kwijt voor een lekkere salade dan voor een paar hamburgers

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 16:56

Colway schreef:

Maar het is ook een excuus om te beweren dat gezond eten duurder is, ik ben minder kwijt voor een lekkere salade dan voor een paar hamburgers

nou,niet bij mc donald.Daar kost een salade 6 euro en een big mac 2 euro.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:00

Ik vind het een onzin, want als ze goedkoper zijn ok, dan kan je lekker met 2 personen delen.

Ik heb ze weleens gezien van die xxl drinkbekers, pfff dat krijg je toch niet in je eentje op.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:02

geerke schreef:
Colway schreef:

nou,niet bij mc donald.Daar kost een salade 6 euro en een big mac 2 euro.

Nee da's waar, dat zou ook andersom moeten, ik bedoelde meer met thuis eten

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:28

Maaltijden verbieden is symptoombestrijding..... De intrinsieke motivatie minder te eten zal er denk ik niet door toenemen. Al blijf ik het belachelijk en onnodig vinden dat er zoiets bestaat als XXL, op welk gebied dan ook.

Mensen die structureel en in hun eentje XXL-maaltijden wegwerken, hebben hulp nodig. Mentaal danwel fysiek, danwel beide.

Dat mensen menen naar de McDonalds te moeten rijden voor een salade zegt ook al genoeg.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:48

gummie schreef:
Maaltijden verbieden is symptoombestrijding..... De intrinsieke motivatie minder te eten zal er denk ik niet door toenemen. Al blijf ik het belachelijk en onnodig vinden dat er zoiets bestaat als XXL, op welk gebied dan ook.

Mensen die structureel en in hun eentje XXL-maaltijden wegwerken, hebben hulp nodig. Mentaal danwel fysiek, danwel beide.

Dat mensen menen naar de McDonalds te moeten rijden voor een salade zegt ook al genoeg.

Bedoelde je mijn opmerking?
Dat was een reactie op dat een salade goedkoper was....ik wilde alleen even het voorbeeld noemen van Mc donald omdat het daar dus veel duurder is.
Ik maak mijn salades zelf,daar hoef ik niet voor naar mc donald.
Dus dat zegt inderdaad genoeg.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:01

gummie schreef:

Toen ik met de kinderen naar de Mac ging, heb ik weleens een salade genomen, best lekker ;) . Net als een milkshake :D
Maar een keertje naar de Mac om 1 mediummenu te eten is niet zo erg, als je maar niet een paar keer per week gaat. Als je normale porties eet, kan je best wel eens snacken.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:05

Salades van de Mac zijn ook helemaal niet zo gezond btw als gedacht wordt (salade = gezond, nou niet bij de mac)

overigens als ik mac vreet ik zo 20 mc nuggets op en een grote friet :o Ik ben dus ook wel een XXL eter af en toe :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:07

Colway schreef:
Salades van de Mac zijn ook helemaal niet zo gezond btw als gedacht wordt (salade = gezond, nou niet bij de mac)

overigens als ik mac vreet ik zo 20 mc nuggets op en een grote friet :o Ik ben dus ook wel een XXL eter af en toe :+

Misschien niet, maar zo'n salade is voor de lijn misschien wel beter dan 20 nuggets en 1 grote friet :D

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:14

Colway schreef:

Komt omdat eten van de mac totaal niet vult volgens mij :') wij komen max 1x per jaar bij de mac omdat ik het echt niet zo lekker vind, en avonds heb je ook weer honger, en dat voor dat geld :')

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:32

Ik ging vroegah denk ik 3 keer per week heen :')

Maar inderdaad vult voor geen meter

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:35

Electra63 schreef:
Colway schreef:

Misschien niet, maar zo'n salade is voor de lijn misschien wel beter dan 20 nuggets en 1 grote friet :D

Dat is een veel gemaakte fout.

Een eigen gemaakte salade is gezond en calorie arm, mits je geen vette dressing en croutons etc gebruikt.

Restaurant of fastfood salades bevatten vaak meer calorieen dan een hamburger met wat friethes

Wanneer je uit eten gaat bij bijvoorbeeld de mac of een restaurant ben je qua calorieen vaak beter af met een hamburger en wat frietjes dan met de ellende

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:38

Die ze in een salade mikken.

Vreemd genoeg werkt mn telefoon niet mee met posten.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:39

Nou denk dat je beter de salade kan nemen dan de quarter pounder, maar inderdaad, salades uit fast food restaurants zijn calorie bommetjes

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:45

geerke schreef:
Bedoelde je mijn opmerking?
Dat was een reactie op dat een salade goedkoper was....ik wilde alleen even het voorbeeld noemen van Mc donald omdat het daar dus veel duurder is.
Ik maak mijn salades zelf,daar hoef ik niet voor naar mc donald.
Dus dat zegt inderdaad genoeg.

Nee hoor :) Was niet persoonlijk! In het algemeen: dat mensen naar de MacDonalds gaan om daar "gezond" te doen door een salade te nemen ;) In plaats van het gewoon zelf klaar te maken inderdaad.... Da's namelijk helemaal niet duur :)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:49

Colway schreef:
Nou denk dat je beter de salade kan nemen dan de quarter pounder, maar inderdaad, salades uit fast food restaurants zijn calorie bommetjes

Een normale hamburger burger bevat minder calorieeen dan een mac salade en een kleine cola.

20 frietjes bevatten 250 calorieeen.
15 appels bevatten 250 calorieeen.

Een kilo appels kost bij de lidl nog geen 2 euro.
Hoeveel kost een kleine friet bij de mac?

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 19:51

Daar kun je een lekker appeltaartje van maken :D :D

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:25

gummie schreef:
Daar kun je een lekker appeltaartje van maken :D :D

Een appeltaart van 1,5 kilo. :')

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:31