Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hanneke84 schreef:Geweldig geschreven blog die hier wel past: http://moneycrisis.wordpress.com/2012/0 ... ld-bedrog/
manfredie schreef:@ natasjave het gaat er toch niet om hoeveel uur ik per week werk...dus doe ajb niet zo bijdehand wil je
het gaat erom dat iedereen het allemaal beter denkt te weten.
wist je dat mensen nu op dit moment de kamer verlaten om zo nog in de oude regeling te vallen en dan 4 jaar wachtgeld krijgen en dan vervolgens van hun pensioen gaan genieten...
nou ik moet nog zien of ik tegen die tijd nog van mijn pensioen kan gaan genieten. hier kan ik boos om worden.
ons vertellen wat je wel en niet moet doen en dan vervolgens alle regels omzeilen
het feit dat er veelste veel wordt geleuterd op de televisie over de crisis draagt ook geen steentje bij.
mensen mogen best naar hun prestaties betaald worden maar de regering doet alles behalve presteren op dit moment...ze praten iedereen de put in ipv met juiste oplossingen te komen.
weet je waar ze mee moeten stoppen...zoveel geld in het buitenland te stoppen..weet je wel hoeveel armoede er inmiddels in nederland is door alle nieuwe geweldige ideeen
gummie schreef:Politicus is volgens mij het meest ondankbare beroep dat er bestaat: ze doen het nooit goed. Maar ik stel voor dat de mensen die alsmaar zo afgeven op die policiti, alsof het een aparte categorie mens is, of zelfs bijna geen mens meer, zichzelf kandidaat stellen om er achter te komen hoe het werkt. Er is in Nederland gelukkig zoiets als het recht om te kiezen en het recht jezelf verkiesbaar te stellen. Maak daar dan gebruik van, neem dan die verantwoordelijkheid!
gummie schreef:Heb net naar Debat op 2 gekeken, ging over het lente-akkoord. Ik sluit me volledig aan bij de uitspraken van 1 man in het bijzonder, die iedereen er op wees dat onze levensstandaard in feite zo hoog is, dat we eens moeten inzien dat we verwend zijn. Crisistijd is een uitzonderlijke tijd. Dat vraagt om uitzonderlijke maatregelen die niet fijn zijn, maar wel noodzakelijk om te voorkomen dat de volgende generatie in een Griekenland-situatie verzeild raakt. Je kunt geen geld uitgeven wat er niet is. Mensen die steeds maar naar 1 aspect van de gehele maatschappij wijzen, realiseren zich niet dat er op ALLE fronten iets moet gebeuren om erger te voorkomen. Het is niet opgelost door te wijzen naar de "ambtenaren die lui zijn en te veel verdienen" of "managers die graaien", of "ministers die het o zo goed hebben terwijl "het hardwerkende volk" in ellende zit.
Ik hoorde een juwelier zeggen: door de BTW-verhoging en het niet meer vergoeden van de rollator krijg ik minder klanten. dan denk ik: als je een ketting van 100 euro nu met 21% BTW moet verkopen ipv 19%, dan betekent dat dat die ketting in plaats van 119 euro nu 121 euro kost. Denken we nu serieus dat die 2 euro de reden is dat mensen die ketting niet kopen? Of die fles drank die enkele centen duurder wordt? NEE. Het zijn luxe-artikelen! en als mensen moeten bezuinigen, doen ze dat allereerst op die artikelen. Of die BTW nu 19% of 21% is.
Ik vind het heel vervelend dat die juwelier en die slijter in het programma wellicht hun zaak moeten opdoeken, maar dat is inherent aan het hebben van werk dat valt of staat met de economische situatie van mensen.
We zijn er zo aan gewend geraakt dat we van alles gratis krijgen, zoals bijvoorbeeld zorg en onderwijs, dat we gaan piepen als dat ineens wegvalt. en ja, het is een hele overgang. Maar het is onvermijdelijk als je voor je kinderen een fatsoenlijke toekomst wil garanderen.
Overigens was de persoon die dit aankaartte zelf een onderwijzer met een chronische ziekte. Niet geheel onbelangrijk, aangezien het kennelijk niet zozeer de achtergrond van iemand, als wel de instelling van iemand is die bepaalt hoe je met de situatie om gaat.
Politicus is volgens mij het meest ondankbare beroep dat er bestaat: ze doen het nooit goed. Maar ik stel voor dat de mensen die alsmaar zo afgeven op die policiti, alsof het een aparte categorie mens is, of zelfs bijna geen mens meer, zichzelf kandidaat stellen om er achter te komen hoe het werkt. Er is in Nederland gelukkig zoiets als het recht om te kiezen en het recht jezelf verkiesbaar te stellen. Maak daar dan gebruik van, neem dan die verantwoordelijkheid!
amenicora schreef:Eehhm niet iedereen is verwend.. Ik heb bijvoorbeeld keihard moeten knokken voor elke cent die ik heb, gewoon omdat mijn ouders mij financieel niet konden steunen. En onderwijs is niet gratis. Met 3 banen tegelijkertijd en een studie heb ik echt wel tijden van armoede gekend en dan heb ik het niet over een avondje niet kunnen stappen maar over uitdokteren hoe je voor 10 tot 15 euro voor een week eten haalt.
Ik heb het zelf gered, nu een goede baan en eindelijk mijn eigen paard dus ja instelling zegt inderdaad ook een hoop.
Het enige waar ik van baal is dat de mensen met het laagste inkomen het hardst getroffen worden.
Verder proberen de politici naar eigen inzicht er ook maar het beste van te maken
DaniBanani schreef:Billie1
Denice: dankzij de Industriële Revolutie stonden er duizenden werknemers op straat. Hadden ze die dan tegen moeten houden?
Want voor de maatschappij was het hartstikke goed, en die ex-werknemers vonden hun weg uiteindelijk ook wel weer. De ene beroepsgroep krimpt, een ander groeit. Als die 10% op straat staat, is dat kennelijk ook 10% waar weinig behoefte aan is. Het is heel vervelend als je een baan verliest en je moet omscholen en 't tijdelijk flink zwaar hebt, maar voor het land is zo'n herverdeling vaak alleen maar goed.