Mishandeling Tennessee Walking horses...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 22:04

Eigenlijk zijn de mensen die de show organiseren en bezoeken nog de ergste, die houden dit soort praktijken in leven en zijn geen haar beter dan de mishandelaars.

Heeft iemand een adres van Barack Obama, met een beetje hart kan hij dit nationaal verbieden en staat hem wellicht nog goed op de volgende verkiezingen.

Sychess

Re: Mishandeling Tennessee Walking horses...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 22:08

Het is walgelijk, zulke mensen mogen ze een weekje naar Somalië sturen, hopen dat ze neergeknald worden. Heb het ook al op Facebook gezet, hoe meer mensen er van weten hoe beter... Gelukkig wordt er al IETS aan gedaan door die paardenvereniging

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 22:38

Nou idd..en wat dacht je dan van die quaterstal met 5 oude maanden veulens al opzadelen en erop gaan zitten, zadelmak maken etcetc...

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 23:55

Cowgirl schreef:
Eigenlijk zijn de mensen die de show organiseren en bezoeken nog de ergste, die houden dit soort praktijken in leven en zijn geen haar beter dan de mishandelaars.

Heeft iemand een adres van Barack Obama, met een beetje hart kan hij dit nationaal verbieden en staat hem wellicht nog goed op de volgende verkiezingen.

*\o/* je slaat de spijker op zijn kop

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 23:56

Amy77 schreef:
Nou idd..en wat dacht je dan van die quaterstal met 5 oude maanden veulens al opzadelen en erop gaan zitten, zadelmak maken etcetc...

meer dan bizar! geen woorden voor

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 00:08

Bah wat een misselijke dikke rotzak is die rotvent zeg, ik zou graag dat smeersel over zijn hele lijf willen insmeren en hem dan dwingen stil te staan met stokslagen.

Arme paarden, maar ja daar in Amerika zijn ze gestoord en kunnen ze niet normaal met paarden omgaan, alles moet extreem zelfs tot aan operaties aan toe.

Bah hier ga ik echt van over mijn nek en heb ik zwaar medelijden met deze paarden. Zo zie je maar weer hoe goed en lief de paarden eigenlijk zijn.

Zelfs de friezen worden gedwongen om zo te lopen daar, en ze zijn extreem scheef en stijf in de rug, nog even en ze vallen allemaal dood neer omdat ze totaal kapot zijn gereden.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 20-05-12 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 00:09

Ik heb hier maar één woord voor, en die zet ik hier niet niet. :n :r

Die vieze dikke rotvent met die kl*te grijns op zijn waffel, die zou ik er het liefst uit meppen. Sorry voor mijn taalgebruik..

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 01:31

Las net dit nieuws: http://shine.yahoo.com/pets/pepsi-pulls ... -airs.html . Pepsi stopt met sponseren van de Walking Horse National Celebration. Jammer dat ze er niet expliciet bij wilden zeggen waarom, al is het wel erg toevallig vlak nadat die video is uitgekomen, maar het is wellicht een begin...Ik zou er bijna Pepsi voor gaan drinken.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 01:38

Walgelijk, geen woorden voor dit. ik kon het filmpje niet afwijken. arme, arme dieren. Ik gun die 'trainers' het ergste!

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 09:29

Pluizebolpum schreef:
Las net dit nieuws: http://shine.yahoo.com/pets/pepsi-pulls ... -airs.html . Pepsi stopt met sponseren van de Walking Horse National Celebration. Jammer dat ze er niet expliciet bij wilden zeggen waarom, al is het wel erg toevallig vlak nadat die video is uitgekomen, maar het is wellicht een begin...Ik zou er bijna Pepsi voor gaan drinken.

Van mij mogen ze die hele Walking Horse organisatie opdoeken. Dat soring is blijkbaar de gebruikelijke trainingsmethode, hoe kan het anders dat bij een test op een random wedstrijd alle 52!!!! paarden sporen van middelen die daar niet horen op hun benen hebben?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 10:06

Pluizebolpum schreef:

En zo hoort het. Ik mag hopen dat al die gekken tot op de grond toe failliet gaan.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 10:45

Pluizebolpum schreef:

idd, maar ik vind coca cola ook lekkerder.

Ik hoop dat men er bewust van is dat niet iedereen in de walker wereld, op deze manier traint, het gaat om een kleine groep, niet dat het dan niet erg is, elk mishandeld paard, is er 1 teveel.

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 15:28

ik kan altijd wel tegen zulke filmpjes, maar van deze word ik echt misselijk...
dat er zulke praktijken bestaan breekt echt mijn hart. die arme dieren, ze kunnen niks terugdoen.
hoop echt dat er een keer een paard tussen zit die hem even een lekkere trap tegen zijn botte harses geeft.
die kerel mag maar blij zijn dat ik niet naast hem woon, dan had ik gelijk een strafblad ben ik bang....

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:45

joyfordogs schreef:
Pluizebolpum schreef:

idd, maar ik vind coca cola ook lekkerder.

Ik hoop dat men er bewust van is dat niet iedereen in de walker wereld, op deze manier traint, het gaat om een kleine groep, niet dat het dan niet erg is, elk mishandeld paard, is er 1 teveel.

Ik vraag me dan af, hoe hun die dieren wel zo kunnen laten lopen op een diervriendelijke manier? Ik denk niet dat een paard blij wordt als hij zo moet gaan lopen....

Harmonie6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 08:14

ook ik heb het filmpje niet tot het einde bekeken , werd er misselijk van .

Wel op facebook gedeeld ,( ook met waarschuwing erbij dat het heftig is om te bekijken ) laat zoveel mogelijk mensen maar zien wat er gebeurd met deze dieren .

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 08:52

|(

Wat een ellende is er toch in de wereld...
Hopelijk zijn dergelijke filmpjes niet het eerste waar mensen aan denken als ze voor het eerst over de Tennessee Walker horen.
Vanmiddag maar weer fijn een stukje op mijn flat shod TWH rijden :j

[ITP] Mijn veelzijdige Tennessee Walking Horse

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 09:17

@Mikkee
Wat een fantastisch paard heb je!
Heel mooi om het "verschil" te zien, echt prachtig <3

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 09:22

Dit is echt ziek en gestoord. En inderdaad de mensen die dit soort dingen bezoeken.....
Als ik de paarden zag lopen er is toch ook niks moois aan?
De paarden waggelen gewoon rond wat verschrikkelijk.

Zijn hier geen petities van dat je kan tekenen of iets dergelijks dat het misschien verboden wordt?
Ik dacht zet het pas op facebook als je ook iets kan tekenen nu kijken mensen het filmpje ja en dan..?

Ik had op wikipedia tennesse walking horses opgezocht omdat ik het helemlaa niet kende.
Misschien kan iemand daar het filmpje plaatsen op die pagina? Of is dat verboden?
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 21-05-12 09:30, in het totaal 1 keer bewerkt

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 09:26

Ik hoop ook dat we samen de molen kunnen op gang brengen...heb het ook op mijn facebook geplaatst maar of dat alleen helpt?
Wat kunnen we nog meer doen? Ben hier eigenlijk niet goed in thuis...

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 09:35

kimberley12 schreef:
Ik vraag me dan af, hoe hun die dieren wel zo kunnen laten lopen op een diervriendelijke manier? Ik denk niet dat een paard blij wordt als hij zo moet gaan lopen....
Bij degenen die dit niet doen lopen de paarden ook niet zo. :+ Er zijn aparte big lick wedstrijden voor zover ik weet en "normale" wedstrijden waar je dit ziet: http://www.youtube.com/watch?v=lpgX9CKqqhQ

linnie050 schreef:
Dit is echt ziek en gestoord. En inderdaad de mensen die dit soort dingen bezoeken.....
Als ik de paarden zag lopen er is toch ook niks moois aan?
De paarden waggelen gewoon rond wat verschrikkelijk.

Zijn hier geen petities van dat je kan tekenen of iets dergelijks dat het misschien verboden wordt?
Ik dacht zet het pas op facebook als je ook iets kan tekenen nu kijken mensen het filmpje ja en dan..?

Ik had op wikipedia tennesse walking horses opgezocht omdat ik het helemlaa niet kende.
Misschien kan iemand daar het filmpje plaatsen op die pagina? Of is dat verboden?
Dit is al verboden en petities doen waarschijnlijk nog minder dan filmpjes op Facebook verspreiden, omdat dat vaak toch minder "openbaar" is dan iemand met naam en toenaam op Facebook zetten.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 09:44

Wat afschuwlijk is dit, die arme paarden...

Ik heb zo een zin om die trainers vast te binden, hun voeten in het meest chemische goedje te dompelen, en dan ondertussen met een stok op hun kop te slaan. Mochten ze het niet vol houden en neer vallen, schop ik ze net zolang tot ze weer gaan staan. Wat een ontzettende schoften, bah ben er gewoon misselijk van.

amenicora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 09:47

Arme beestjes! |(

Gelukkig bestaan er ook nog paardlievende trainers!

amenicora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 09:47

Essie73 schreef:
Wat afschuwlijk is dit, die arme paarden...

Ik heb zo een zin om die trainers vast te binden, hun voeten in het meest chemische goedje te dompelen, en dan ondertussen met een stok op hun kop te slaan. Mochten ze het niet vol houden en neer vallen, schop ik ze net zolang tot ze weer gaan staan. Wat een ontzettende schoften, bah ben er gewoon misselijk van.

Samen doen? ~~}>

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 09:49

Pluizebolpum schreef:

Wat goed van pepsi *\o/*

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 09:57