Fiffill schreef:En dan nog. Over die mensen gaat het toch helemaal niet hier? Het gaat hier over het nog steeds schrikbarende aantal mensen dat overgewicht heeft door verkeerde levenswijze. Het is al vaker genoemd dat men het niet heeft over degenen die aangekomen zijn door het gebruik van medicatie.
maar daar wil niemand aan
Dat heb ik 10.000 topics later inmiddels wel geleerd
Totaal niet logisch als je het mij vraagt.
Ik vind zelf al mensen met een vetrol of een buik te dik. Dan hoeft hun BMI niet eens heel hoog te zijn. Zelf check ik op het oog. Goed, nu ben ik hoogzwanger, maar straks ga ik wederom keihard werken aan mijn figuur. De eerste zwangerschap was ik een jaar later dunner dan voor het zwanger zijn (maat 36/38 en getraind).
Maar ik geloof ook niet dat een groot deel van de overgewicht mensen te dik is door medicijnen. En ook als je medicijnen slikt word je imo nog steeds alleen te dik als je meer eet dan je verbruikt...
Internet staat ook vol met allerlei diëten, dokter frank, sonja bakker, enz enz. Boeken over gewoon normaal eten en bewegen zijn er wel maar zijn veel minder populair.
maar niemand geeft antwoord. Als het om overgewicht gaat is iedereen opeens een heel stuk minder transparant.