Mochten ze er iets op vinden zeg ik gewoon weer "Hallo!"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Neej schreef:Zo snel en effectief waren de sovjets toch ook niet.
Limitless schreef:En toch denk ik dat iedereen zich te zeer veel druk maakt.. je kunt er nogal weinig aan veranderen, en mensen zijn daarbij inventief, dus waarom zouden wij er perse aan onderdoor moeten gaan? Daarnaast, Stel er gebeurt wat.. wie zegt dat het zo groots en ergs zal uitpakken als wat nu beweerd wordt? Je kunt zoiets echt niet voorspellen lijkt me.
Daarbij denk ik dat er heus wel mensen achter de schermen hiermee bezig zijn, dat dat enkel niet aan het grote publiek verteld wordt om JUIST dit soort ophef allemaal te voorkomen.
randalinpony schreef:Vooralsnog is de Nederlandse lobby vooral inventief om uit te leggen dat het allemaal niet zo erg is, zon vaart niet zal lopen en dat kernenergie de enige betrouwbare CO2-arme bron van energie is.![]()
Moet je NRC en Elsevier lezen. Of de standpunten van een aantal regeringspartijen.
Wil men ophef voorkomen of een of ander politiek-economisch belang dienen?
Huertecilla schreef:Neej schreef:Zo snel en effectief waren de sovjets toch ook niet.
..................................
Er ligt daar een vat met radioactief ´kruit´ wat kan ´ontploffen´ door een aardbeving zoals die daar normaal zijn...
- die bak was op zích al compleet gestóórde kostenbesparing
- er ligt genoeg splijtstof om de wereld onbewoonbaar te maken
- er is geen bovengronds omhulsel
- de kans op een beving waardoor dit kan gebeuren is 98% over 3 jaar
Waarom er niets gebeurt?
Geld!
Neej schreef:@HC ah, dan loog mijn bron wbt ChernobylZoals ik al typte, ik heb er te weinig kaas van gegeten om het allemaal zeker te weten, dus dan stel ik mijn mening weer bij
Ik zie trouwens wel net dat er komende maandag op NatGeo een Seconds from Disaster: Fukushima uitgezonden wordt, mooi toevallig
Neej schreef:@HC ah, dan loog mijn bron wbt ChernobylZoals ik al typte, ik heb er te weinig kaas van gegeten om het allemaal zeker te weten, dus dan stel ik mijn mening weer bij
Ik zie trouwens wel net dat er komende maandag op NatGeo een Seconds from Disaster: Fukushima uitgezonden wordt, mooi toevallig
Babeth schreef:Neej schreef:@HC ah, dan loog mijn bron wbt ChernobylZoals ik al typte, ik heb er te weinig kaas van gegeten om het allemaal zeker te weten, dus dan stel ik mijn mening weer bij
Die ga ik wel even kijken.
Ben benieuwd wat er (niet) verteld gaat worden.
Bedankt voor de tip.
DaniBanani schreef:Ik ben zelf niet natuurkundig en scheikundig onderlegd, dus kan wel informatie opzoeken, maar niet beredeneren wat daarvan correct is..
Citaat:Wat wel te doen is, is zelf de maandelijkse (soms meer) opvolgingsverslagen van het IAEA (International Atomic Energy Ageny) lezen. Die staan allemaal online.
http://www.iaea.org/newscenter/focus/fukushima/
oomens schreef:Wat er met de 'afgewerkte' (maar nog steeds uiteenvallende) splijtstofstaven moet gebeuren, dat is een vraag die nog steeds niet is opgelost.
Het spul moet 'ergens' heen, en wel op zo'n manier dat het niet vanzelf of met 'hulp' weer in het milieu terecht komt.
Bandida schreef:oomens schreef:Wat er met de 'afgewerkte' (maar nog steeds uiteenvallende) splijtstofstaven moet gebeuren, dat is een vraag die nog steeds niet is opgelost.
Het spul moet 'ergens' heen, en wel op zo'n manier dat het niet vanzelf of met 'hulp' weer in het milieu terecht komt.
Beste oplossing lijkt me om dat allemaal samen in één bad te steken, op de eerste verdieping van een gebouw op palen dat in een seismisch actief gebied staat![]()
Het is toch eigenlijk niet te geloven..
Anderzijds, had het bad op de grond gestaan (zeeniveau) dan had de ramp zich al voltrokken bij de tsunami. We zijn nog 'goed' weggekomen.
(misschien was een geheel andere locatie toch slimmer geweest)
Citaat:- de kans op een beving waardoor dit kan gebeuren is 98% over 3 jaar
HolyPope schreef:Volgens HC zou er een kans zijn dat 98% zeker er weinig van de aarde overblijft, is dat dan alleen maar bangmakerij?
Waarom toch? Ik ben al zooooo bang!