Onbelaste reiskostenvergoeding wordt afgeschaft

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 14:05

Lynn_Nikita schreef:
Met het OV kan ik niet eens op mijn werk komen. Jeetje benzine prijzen zijn a belachelijk hoog, komen al amper rond en alles wordt duurder, eigen risico omhoog, reiskosten zwaarder belast, ik kan beter thuisblijven zitten denk ik

Inderdaad en als iedereen er zo over gaat denken dan is de economie straks helemaal naar de knoppen,je ziet nu al een verschuiving van werknemers Hollanders die te duur worden voor de werkgevers en trekt men liever oostblokkers aan die dan in groepjes 3 maanden komen werken voor 4 euro per uur,wat voor die mensen veel is omdat hun leven in eigen land niet zoveel kost qua levensonderhoud en sluizen het geld daarheen.

Omdat het levensonderhoudt in verhouding voor ons te duur wordt kunnen wij geen genoegen nemen met 4 euro per uur en komen wijzelf straks in het slop te zitten,werkeloos,eerst eigen huis opeten,dan uitkering,sociale huurwoning,geen subsidies want daar is dan geen geld voor en wat krijg je dan,....dat mensen gaan roven om toch te kunnen eten en ben bang in het ergste scenario dat er dan ook weer oorlogen gaan uitbreken omdat mensen onderling ruzie gaan krijgen.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 14:12

Van mijn mogen ze gerust de salarissen naar beneden doen,maar dan ook de consumptieprijzen van gebruiks en verbruiksartikelen,onroerend en roerende goederen enz.
Nee wat doen ze,salarissen bevriezen,BTW omhoog wat wij als consument betalen en afgedragen wordt aan de overheid,accijnzen gaan omhoog,eigenrisico voor de zorg wordt verdubbelt,pensioenleeftijd naar 67,geen onkostenvergoedingen meer,en denken ze in Den Haag dat je je van dat restantje dan ook nog kan blijven bijverzekeren,zo wordt je geeneens meer 67jaar,of je gaat dood omdat je je ziektekosten niet kunt betalen en ze je laten verpieteren,of je werkt jezelf dood of je gaat dood van het gepieker van de stress hoe je het allemaal rond moet breien!!

Ik zie er een zwaar gat in voor de toekomst als het zo doorgaat!!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 18:59

Ach ze doen maar het maakt mijn lief toch allemaal niks uit ondanks dat hij een woon/werk verkeer auto heeft maar hij zal er toch absoluut geen last mee krijgen, dus ze doen maar lekker...

En makkelijk zeggen he om dichter bij je werk dan te gaan wonen dan moet het ook wel uberhaupt haalbaar zijn en aangezien huizenmarkt nog steeds diep op zijn gat ligt, en bovendien moet je er ook wel budget ervoor hebben om dan bij je werk te gaan wonen en aangezien wij dus geen huurwoning willen (ondanks dat we die zo kunnen krijgen zonder ingeschreven te staan) maar huren ligt ons dus niet. Dus wij blijven lekker wonen waar we wonen anders maken we ook nog eens dikke verlies als het verkocht word...

En mijn lief zijn salaris word ondanks alle bezuinigingen toch wel verhoogd dus hij zal er ook minder last van hebben...

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 21:02

Goeie maatregel! Ik ga alvast op zoek naar een woning in Amsterdam Zuid :Y)
Daar heb ik altijd al willen wonen :7

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 21:08

XFiemoX schreef:
Ach ze doen maar het maakt mijn lief toch allemaal niks uit ondanks dat hij een woon/werk verkeer auto heeft maar hij zal er toch absoluut geen last mee krijgen, dus ze doen maar lekker...

En makkelijk zeggen he om dichter bij je werk dan te gaan wonen dan moet het ook wel uberhaupt haalbaar zijn en aangezien huizenmarkt nog steeds diep op zijn gat ligt, en bovendien moet je er ook wel budget ervoor hebben om dan bij je werk te gaan wonen en aangezien wij dus geen huurwoning willen (ondanks dat we die zo kunnen krijgen zonder ingeschreven te staan) maar huren ligt ons dus niet. Dus wij blijven lekker wonen waar we wonen anders maken we ook nog eens dikke verlies als het verkocht word...

En mijn lief zijn salaris word ondanks alle bezuinigingen toch wel verhoogd dus hij zal er ook minder last van hebben...

Niet alles draait alleen maar om wat jouw lief tengoede komt,er zijn nog meer mensen op de wereld dan alleen jouw lief!!
Hoe naief ben jij?!!
En wat als jouw lief de benen neemt met een ander lief,hoop voor jou dat dat maar nooit gaat gebeuren want volgens mij heb jij je nogal afhankelijk gemaakt van jouw lief!! :+ :o?

XFiemoX

Re: Onbelaste reiskostenvergoeding wordt afgeschaft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 21:14

Paddenpad ik afhankelijk van mijn lief nee hoor en ook nog nooit geweest ook, en dat terwijl we alweer bijna 8 jaar samen gaan, samen koophuis hebben, kind hebben, brusje op komst. Ik betaal altijd nog alles zelf wat ik zelf dus wil we hebben het gewoon goed voor elkaar en niet alleen ook ''we'' maar ik heb zelf ook alles netjes voor elkaar en mochten we ooit uit elkaar gaan (wat niemand hoopt natuurlijk) komt het ook beslist wel goed met me ik zal dan sowieso in het huis blijven wonen aangezien hij zo een huurwoning kan krijgen zonder ingeschreven te hoeven staan.

Afhankelijk zijn van hem heb ik mezelf van begin af aan aangeleerd dat noooooooooooooit te willen mijn ex was juist heel erg afhankelijk van mij en wat verschrikkelijk vond ik dat..

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 21:26

@ XFiemoX, wat Paddenpad denk ik bedoelt is dat niet alles in de tekst van de OP om jou en je vriend/man draait ;)
Fijn voor je dat je het kunt betalen en dat je alles zo goed voor elkaar hebt. Maar het gaat even niet om jou of je vriend/man, maar om deze regel in het algemeen.

Er zijn een heleboel mensen die hier wel hinder van ondervinden en die mensen worden hier dan ook wel door getroffen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 21:30

Ik had zelfs gehoopt dat iemand in de regering het licht zou zien en bijvoorbeeld een flexibele regeling (stimulans) zou maken voor als je je auto bij een P+R neerzet en het laatste deel de stad in (dat stuk waar ze liever niet hebben dat je met de auto komt) met het OV zou nemen.
In plaats daarvan doen ze dit -O-

Maakt werken vanuit bijv. een uitkeringssituatie er ook niet bepaald aantrekkelijker op. :n
Werken in het algemeen is trouwens zoooo achterhaald, je bent eigenlijk gek dat je je bed nog uit komt :x

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 21:37

Destino schreef:
@ XFiemoX, wat Paddenpad denk ik bedoelt is dat niet alles in de tekst van de OP om jou en je vriend/man draait ;)
Fijn voor je dat je het kunt betalen en dat je alles zo goed voor elkaar hebt. Maar het gaat even niet om jou of je vriend/man, maar om deze regel in het algemeen.

Er zijn een heleboel mensen die hier wel hinder van ondervinden en die mensen worden hier dan ook wel door getroffen.

Ach ik dacht ik laat ze maar in haar waan,als lief arbeidsongeschikt wordt door iets of iemand,of werkeloos dan gaat ze wel even anders piepen,zit ze daar met dr kinderen en een hulpbehoevende man,kijken hoe goed ze dan nog alles voor elkaar heeft.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 22:09

Nicolletje schreef:
Ik had zelfs gehoopt dat iemand in de regering het licht zou zien en bijvoorbeeld een flexibele regeling (stimulans) zou maken voor als je je auto bij een P+R neerzet en het laatste deel de stad in (dat stuk waar ze liever niet hebben dat je met de auto komt) met het OV zou nemen.
In plaats daarvan doen ze dit -O-

Maakt werken vanuit bijv. een uitkeringssituatie er ook niet bepaald aantrekkelijker op. :n
Werken in het algemeen is trouwens zoooo achterhaald, je bent eigenlijk gek dat je je bed nog uit komt :x

Je bent verplicht om verder te reizen voor je werk als je op korte termijn geen passende baan gevonden hebt, maar mag er nu ook nog extra voor betalen. Gek he, dat zoveel mensen profiteren van uitkeringen, aangezien ze zo meer krijgen dan ze werken. Voorbeeld uit directe omgeving, werkt niet, hoeft geen gemeentelijke belastingen te betalen, huurwoning toegewezen + flinke huursubsiedie en zelfs verhuisgeld, krijgt defecte koelkast/ diepvries etc gratis, kan gratis voedsel halen bij voedselbank, maar kan wel 3 keer per jaar op vliegvakantie
Wij werken 40 en 32 uur, betalen ons scheel aan gemeentelijke lasten, verplicht om te kopen ivm inkomsten ( ja, de bruto inkomsten!!) als iets stuk gaat moeten we het geld bij elkaar schrapen en 1 keer per jaar op vakantie gaan is al te duur

Nu wordt het reizen naar het werk ook nog eens duurder, uitkering klinkt steeds aantrekkelijker

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 22:14

Als je die drie paarden eruit doet, hoef je ook niet te schrapen hoor.
Wat ik wel vreemd vind is dat het ov en evt. De fiets van de zaak ook duurder gaan worden. Je zou van een groene partij toch verwachten dat ze juist willen dat iedereen op de fiets naar zijn werk gaat?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 22:18

Abiola schreef:
Als je die drie paarden eruit doet

Nee niet wegdoen! Je kan ermee naar je werk!! *\o/*

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 22:25

Nicolletje schreef:
Abiola schreef:
Als je die drie paarden eruit doet

Nee niet wegdoen! Je kan ermee naar je werk!! *\o/*

:')

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 22:38

Abiola schreef:
Wat ik wel vreemd vind is dat het ov en evt. De fiets van de zaak ook duurder gaan worden. Je zou van een groene partij toch verwachten dat ze juist willen dat iedereen op de fiets naar zijn werk gaat?

Nee ze willen niet dat we met het ov gaan of op de fiets onder het mom milieu,die staatskas moet gespekt blijven en van iedere euro benzine of diesel gaat er 70ct naar de staat en van die overige 30ct laten ze de oliemaatschappijen nogeens 25ct accijnzen betalen,dus pomphouders houden maar iets van 5ct de liter over en moeten het van hun shopaankopen hebben waar ze dan het personeel en alle andere afdrachten nog van moeten betalen.

Ook willen ze niet dat de mensen stoppen met roken,ze doen wel alsof onder het mom gezondheidszorg/drukken van de kosten door het pakje duurder te maken,maar ze hebben liever dat je gewoon stevig doorrookt zodat ze daar ook de accijnzen van binnen kunnen sluizen.

Pensioenpremies verhogen is niet omdat er een gat valt door de vergrijzing,nee men wil met die gelden kunnen speculeren en verbrassen en vergokken met beleggingen die kansloos zijn!

Als je kijkt hoeveel geld er gestoken wordt in kansloze projecten die over miljarden gaan met het geld van de belastingbetaler dan kun je zien dat het geld letterlijk in de grondgestampt wordt en door de bodemloze put gespoeld is!
Kijk naar onze infrastructuur,talloze nutteloze projecten die of niet afgemaakt zijn of er wordt niks meer meegedaan,slechte kwaliteit asfalt,na iedere winter vallen de gaten in de wegen en hebben we weer files of omleidingen door afgesloten snelwegen omdat de gaten weer gedicht moeten worden enz enz!!

Zo loopt Nederland voorop met hulp in ontwikkelingslanden,men mag blij zijn dat een derde deel daadwerkelijk aan ontwikkelingshulp besteed wordt.
Dan heb ik het nog niet over subsidies die verstreken worden aan onderzoekers op allerhande ontwikkelingen in de ruimte,defentie enz onder het mom dat zij ons veiligstellen voor gevaar van buitenaf enz enz.

Miljarden worden/zijn er over de balk gesmeten en maar plukken bij de "gewone" man!!

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 10:03

en wat doen we eraan? niks!
de strijdlust van staken/demonstreren is verdwenen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 10:11

Niet over het OV beginnen. Mijn uitstaphalte is tegelijkertijd de zone grens. Met als gevolg dat er extra wordt afgeschreven van mijn chipkaart. Antwoord van Connexxion, dan koopt u er toch gewoon een zone bij .Tja dan ben ik net zo veel kwijt, zo niet meer als ik geen abo aanschaf. Werkgever wordt er ook simpel van. Maw Ov is echt geen alternatief om naar je werk te gaan, los van die idiote reistijden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 10:28

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 10:30

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 10:38

Ik vind het echt belachelijk! December raakte ik mijn baan met een woon-werk verkeer binnen 10 km kwijt. Helaas is het bij ons niet zo dat werk voor het oprapen ligt, dus ben ik in Amsterdam beland, want ja ik wil toch koste wat het kost blijven werken dus dan maar wat verder reizen en meer file. Ik zal toch een inkomen moeten hebben. Nu heb ik een super baan, top collega's en heb ik het super naar mijn.

Maar dat ik van mijn 150,00 reiskosten straks misschien nog de helft overhou vind ik belachelijk! Ik krijg echt het idee dat je als werkend mens hier in nederland alleen maar afgestraft word.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 10:42

Zo haal je de stimulans weg om met het ov naar je werk te gaan. Maar aan de andere kant zijn er werkgevers bij die gewoon een kaart vergoeden waarbij de mensen gratis door heel Nederland mogen reizen. Als ze die nou eens eerst aanpakken...

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 10:50

OV vind ik dus vreselijk. Treinen vertraging, te laat, niet rijden, ik stap vlak voor a'dam op, dus over vol geen ruimte. Daarbij heb ik geen rechtstreekse verbinding. Moet ik met de auto naar het station omdat het dorp waar ik woon geen bus rijdt, zit ik bij stations weer te emmeren met parkeerplaatsen (betaald) Als ze bepaalde dingen willen moeten ze eens zorgen dat het beter werkt en loopt.

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:07

Paddenpad schreef:
Abiola schreef:

Nee ze willen niet dat we met het ov gaan of op de fiets onder het mom milieu,die staatskas moet gespekt blijven en van iedere euro benzine of diesel gaat er 70ct naar de staat en van die overige 30ct laten ze de oliemaatschappijen nogeens 25ct accijnzen betalen,dus pomphouders houden maar iets van 5ct de liter over en moeten het van hun shopaankopen hebben waar ze dan het personeel en alle andere afdrachten nog van moeten betalen.

Ook willen ze niet dat de mensen stoppen met roken,ze doen wel alsof onder het mom gezondheidszorg/drukken van de kosten door het pakje duurder te maken,maar ze hebben liever dat je gewoon stevig doorrookt zodat ze daar ook de accijnzen van binnen kunnen sluizen.

Pensioenpremies verhogen is niet omdat er een gat valt door de vergrijzing,nee men wil met die gelden kunnen speculeren en verbrassen en vergokken met beleggingen die kansloos zijn!

Als je kijkt hoeveel geld er gestoken wordt in kansloze projecten die over miljarden gaan met het geld van de belastingbetaler dan kun je zien dat het geld letterlijk in de grondgestampt wordt en door de bodemloze put gespoeld is!
Kijk naar onze infrastructuur,talloze nutteloze projecten die of niet afgemaakt zijn of er wordt niks meer meegedaan,slechte kwaliteit asfalt,na iedere winter vallen de gaten in de wegen en hebben we weer files of omleidingen door afgesloten snelwegen omdat de gaten weer gedicht moeten worden enz enz!!

Zo loopt Nederland voorop met hulp in ontwikkelingslanden,men mag blij zijn dat een derde deel daadwerkelijk aan ontwikkelingshulp besteed wordt.
Dan heb ik het nog niet over subsidies die verstreken worden aan onderzoekers op allerhande ontwikkelingen in de ruimte,defentie enz onder het mom dat zij ons veiligstellen voor gevaar van buitenaf enz enz.

Miljarden worden/zijn er over de balk gesmeten en maar plukken bij de "gewone" man!!

Mee eens! Slap excuus om 'beter voor het milieu' hierbij te betrekken.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:14

Amalarab schreef:
=
veilig achter je pc, in een paar seconden je naam en adres (prijs)geven en dat was het dan weer!

Nee hoor, ik heb al een brieven (email) verstuurd naar diverse bestuursleden.
FNV en CNV zijn ook al aangeschreven.

Staken kan niet, demonstreren wel.. maar dat is even wachten op een gezamenlijke oproep.

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:14

rommulus schreef:
Ik lach me ziek !
Ik moet als zelfstandige heel nl door!
Dan kan ik net zo goed mijn toko en meuk van de hand doen en een grotere auto kopen en daar in gaan wonen.

Openbaar vervoer is voor mij ook geen mogelijkheid tenzij ik een hernia wil.

Of een caravan kopen en die naast het werk zetten. :(

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:41

Da's dan "wild" kamperen, mag ook weer niet.

Dan maar terug naar vroeger, grote bedrijven met hun eigen bedrijfswoningen voor hun personeel.