BTW op handel in paarden van 6 naar 21%

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 11:25

Ze zijn niet goed wijs, Nederland wordt zo langzamerhand een pluk land... En iedereen blijft kaal achter...

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 11:29

ceasario schreef:
mylittlejoy schreef:
[. Hij vertelde mij toen dat stalling al onder het hoge tarief viel.

Vraag dan maar maandelijks een rekening...en zien of hij het dan nog zegt. :D

Die kreeg ik ook, alleen die gingen in een rechte lijn de prullenbak in. Best wel blond dat ik er nooit aan gedacht heb om op die rekening te kijken. :+ Maar inmiddels sta ik daar niet meer en op m'n huidige stalling krijgen we idd geen rekeningen.

Ik zou trouwens niet weten waarom hij daarover zou liegen. Juist als hij kwaad zou willen, zou hij kunnen zeggen dat het onder het lage tarief valt en zo de prijs met 13% kunnen verhogen onder het mom van BTW-tariefverhoging.
Laatst bijgewerkt door mylittlejoy op 01-05-12 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 11:29

colette_007 schreef:
[Hier is anders nog niks zeker, meerdere paardenhouders (duitse) weten nog niet waar ze aan toe zijn, vermoeden dat dit éen bedrag is en ze dalijk bijvoorbeeld 300,- per paard per jaar moeten betalen en de staat hen zo 'tegemoet' gekomen is (maar wat nog steeds teveel is voor de meeste mensen).

Hier wil niet zeggen dat als je toevallig aan de andere kant van de streep woont dat je dan zo ingeburgerd bent dat je het zeker weet..
Het is niet eens wettelijk..dan is het een NRW-gezwam..
Zorg dan dat je op de juiste mensen stemt als je mag stemmen ?.

Terug naar het topic. BTW

Ashley5760

Re: BTW op handel in paarden van 6 naar 21%

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 11:35

Ik snap niet helemaal wat je bedoeld? "streep woont dat je dan zo ingeburgerd bent dat je het zeker weet..
" maargoed ;)

In ieder geval als ze 21% in nederland gaan invoeren zal er denk ik weer meer zwarte handel plaats vinden gezien je over elk verkocht paard dan 21% moet gaan betalen. Zeker icm de lage prijzen nu..... Zal er niet veel meer overblijven.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 11:39

De btw over paarden dient binnen EU overal gelijk te zijn dat is het uitgangspunt van Brussel.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 11:42

mylittlejoy schreef:
[BTW-tariefverhoging.

Als je pensionhouder een landbouw administratie voert hoeft hij alleen maar het hoge tarief in te voeren over arbeid van de pensionpaarden..
De rest valt dan onder zijn Landbouw/veeteelt bedrijf.
Of hij valt onder verhuur stal en verkoop van voeder aan particulier.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 11:45

Mbt btw overal gelijk zijn.... Kan kloppen (weet ik niks van iig).
Maar hoe kan het dan dat het in Nld per gemeente verschilt of je wel of geen hondenbelasting moet betalen (ja is weer iets anders maar toch zelfde principe lijkt me?)

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 11:49

colette_007 schreef:
Mbt btw overal gelijk zijn.... Kan kloppen (weet ik niks van iig).
Maar hoe kan het dan dat het in Nld per gemeente verschilt of je wel of geen hondenbelasting moet betalen (ja is weer iets anders maar toch zelfde principe lijkt me?)

Dat is heel iets anders dan waar het topic over gaat..dat zijn gemeentelijk regionale beslissingen en aan stemgedrag ook weer van de burger onderhevig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 15:20

Asyaa schreef:
Afbeelding

Ik zou zeggen google op 'Wet aanpassing tarief levende dieren' en raadpleeg de verschillende overheidsbronnen.

_O-

Heb ik gedaan hoor en ik zie dat de plannen er zijn, zie brief minister Bleker, maar nergens dat het er door is, dat bedoelde ik.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 16:15

Dank voor de links en meedenken :)
Ik ga hoe dan ook gewoon even langs de duane binnenkort, woon er tenslotte praktisch naast.
Ik weet wel dat het lastiger is tussen Frankrijk-zwitserland dan tussen duitsl-zwits die hebben weer een sport overeenkomst. Ik vraag me af hoe ik eigendom moet bewijzen, aangezien het paspoort niet daartoe dient. Als ik het antwoord heb zal ik het posten.