breng jij je kind nog naar de opvang ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hou jij je kind liever thuis?

Ja, ik vertrouw het niet meer en hou mijn kind liever bij me
40 (28%)
Nee hoor, dit zijn extreme gevallen, de meeste kinderdagverblijven zijn prima
102 (71%)

Totaal aantal stemmen: 142

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 08:18

Ik heb zelf geen kinderen maar wel een paar jaar boven een kinderdag opvang gezeten en het vanaf mn balkon kunnen aanschouwen. Afgezien van het balachelijke tarief wat er voor wordt gevraagd zou ik daar mn hond niet eens onderbrengen. Daar kun je voor heel veel geld je kind onderbrengen en je krijgt er echt helemaal niks voor terug.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 08:24

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 08:25

Citaat:
Is het je wel eens te binnen geschoten dat die mensen dat misschien niet voor de lol doen?
Mijn zwager zit de hele week op zee, en ja mijn zusje werkt ook. Die zit een hele week in d'r eentje thuis (en op zee bestaan er geen 'papa' dagen ) en moet haar kindje (6 mnd) dus wel naar de kinderopvang brengen aangezien ze niet voor alle dagen oppas kan regelen. So shoot her...

Dit zijn keuzes die je maakt. Maar een moeder heeft bijna altijd een keuze!
Soms is het een kwestie minder werken, niet iederen wil dit of denkt deze keuze niet te hebben.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 08:29

In België is kinderopvang zo gruwelijk duur geworden dat je hier amper je kind nog kan laten opvangen...
Een paar jaar terug hadden we Kim De Gelder die zich helemaal liet gaan in zijn moorden in een kinderdagverblijf etc.

Overal kom je zo'n dingen tegen.
Je familie kan ook je kind misbruiken/mishandelen etc.

Het is hard, maar overal loop je risico's dat je kind niet veilig is :-)

Wij hebben al gezegd, als ik niet fulltime mama kan zijn, beginnen we niet aan kindjes, je kan nergens meer zeker van zijn de dag van vandaag -O-

(en de héle goede opvangen bestaan nog wel hoor :D Maar die beginnen onbetaalbaar te worden...)

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 08:37

Daks schreef:
http://binnenland.nieuws.nl/694299/crec ... ar_rechter

en er was vanmorgen op de radio bij Q-music ook een stuk aan gewijd.

En nogmaals ik heb gezegd misschien.

Dat lijkt me nou geen onafhankelijke bron, de beschuldigden trekken het rapport in twijfel.....Als ze dat niet doen, zijn ze op voorhand al bezig met een kansloze zaak bij de rechtbank. .Ik vind het ook altijd zo bijzonder dat ouders het niet eens zijn met de GGD en boos zijn dat de opvang gesloten wordt. Wees blij dat er toezicht is en misstanden worden aangepakt, hier wil je je kind toch geen dag langer naar toe brengen (geldt niet alleen voor deze casus btw).

Lante

Re: breng jij je kind nog naar de opvang ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 08:46

Die leidsters van de KDV waar ik stage liep dachten ook dat at ze deden 'normaal' was, alleen vertelden ze het dan weer niet aan de ouders. Als die vroegen hoe het ging die dag was het antwoord altijd "Goehoed, jaaaa, ze heeft zo heerlijk gespeeld, ze is doodmoe nu." (als excuus dat ze zo huilde toen papa haar op kwam halen).... Als ouder is het ook moeilijk te verkroppen dat je je kind naar zo'n KDV liet gaan en niks hebt gemerkt denk ik hoor...

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 09:19

Interessante discussie. Ik vind ook niet dat als je je kind naar een KDV of gastouder brengt, dat dat dumpen is. Ik ben nu zwanger en wij zijn ons aan het verdiepen in opvang. Maar kleinschalig bij een gastouder spreekt ons juist wel aan. Wij hebben van de week een bezoek gebracht aan een gastouder en dat vond ik echt top daar :) . Ze gaan veel naar de bossen en duinen, en zijn lekker creatief bezig. Ik vind de grote groepen op een Kdv dan weer wat minder aansprekend, bij het kdv hier in de buurt wordt er bijna niet naar buiten gegaan. Wij zijn juist van het buitenleven en het ravotten en vies worden, ik zou liever niet zien dat mijn kind hele dagen binnen zit.

Maar dat is denk ik persoonlijk, en ik vind het kortzichtig van sommige mensen om het maar "kind dumpen" te noemen. Ik ben geen echte thuisblijver, wil ook kunnen werken. En ik zal dat ook financieel moeten trouwens.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 10:12

annebe schreef:
Citaat:
Is het je wel eens te binnen geschoten dat die mensen dat misschien niet voor de lol doen?
Mijn zwager zit de hele week op zee, en ja mijn zusje werkt ook. Die zit een hele week in d'r eentje thuis (en op zee bestaan er geen 'papa' dagen ) en moet haar kindje (6 mnd) dus wel naar de kinderopvang brengen aangezien ze niet voor alle dagen oppas kan regelen. So shoot her...

Dit zijn keuzes die je maakt. Maar een moeder heeft bijna altijd een keuze!
Soms is het een kwestie minder werken, niet iederen wil dit of denkt deze keuze niet te hebben. [/quote]

En niet iedereen hèèft deze keuze, wanneer snap je nou eens dat niet iedereen zijn of haar baby voor de lol naar een kdv brengt?

Edit: quote verkloot en krijg 'm niet meer goed.

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 10:19

De jongste blijft naar de opvang gaan hoor.
Gaat hij nu 1 jaar heen, de oudste is daar ook heen gegaan. Gaat 2 halve dagen en wat vindt hij het daar fantastisch! Echt geweldig om te zien hoe blij hij van 'zijn' leidsters wordt. Groep bestaat uit alleen maar jongetjes van 2/2.5 jaar. Echt heel leuk!

Belangrijkste is, LUISTER NAAR JE GEVOEL!
Dat onderbuik gevoel heeft altijd goed. Ik blijf altijd alert, ook al vertrouw ik ze.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 10:39

2 halve dagen vind ik iets anders dan fulltime...

5 dagen van 9 tot 5 je kind ergens anders onderbrengen... Dat vind ik echt verschrikkelijk.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 10:41

robesh schreef:
Snap alleen niet dat mensen kinderen nemen om ze 5 dagen in de week 9 uur per dag te lozen bij een kdv hoe vaak zie je dat niet gebeuren maar das natuurlijk ontopic hahhaha.

Tja, je zult bijvoorbeeld een alleenstaande werkende ouder zijn??

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 10:50

robesh schreef:
Mijn antwoord is NEE nooit en te nimmer gaat mijn kind naar een kdv . Je hoord steeds vaker van die rare verhalen. En ten tweede wil niet dat vreemden mijn kind opvoeden.

Die van ons heeft het geluk dat zijn papa de hele dag er is voor hem en anders gaat hij naar opa en oma (van beide kanten ) of naar me schoonzus en nichtje.

Snap alleen niet dat mensen kinderen nemen om ze 5 dagen in de week 9 uur per dag te lozen bij een kdv hoe vaak zie je dat niet gebeuren maar das natuurlijk ontopic hahhaha.

Ingaande op je laatste zin, kinderen neem je niet, die krijg je........

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:02

dit is al veel langer bekend. erg jammer dat mensen gewoon hun kind hierheen bleven brengen. Is al jaren terug een
heel slecht rapport over geweest. Echt absurd dat je dan nog steeds je kind hierheen brengt.

Mijn zoontje heeft ook een tijdje op het kdv gezeten maar was daar totaal niet op zijn plek. huilen etc.
wij zijn toen overgestapt op een gastouder. Hier ging hij gelukkig wel heel graag heen. maar 1 ander kindje en lekker
buiten spelen, naar het park etc.

Geen slecht woord over moeders die hun kind naar het kdv brengen hoor. Ik vindt alleen 3 dagen wel een max.

en of het nou een man of vrouw is dat zou mij niets uitmaken. (veel mensen zijn tegen mannen op een kdv)Anders zou ik dus ook een probleem moeten hebben met een vrouw die mijn zoontje zijn billen en p... schoon zou moeten maken.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:05

simongek schreef:
dit is al veel langer bekend. erg jammer dat mensen gewoon hun kind hierheen bleven brengen. Is al jaren terug een
heel slecht rapport over geweest. Echt absurd dat je dan nog steeds je kind hierheen brengt.

Mijn zoontje heeft ook een tijdje op het kdv gezeten maar was daar totaal niet op zijn plek. huilen etc.
wij zijn toen overgestapt op een gastouder. Hier ging hij gelukkig wel heel graag heen. maar 1 ander kindje en lekker
buiten spelen, naar het park etc.

Geen slecht woord over moeders die hun kind naar het kdv brengen hoor. Ik vindt alleen 3 dagen wel een max.

en of het nou een man of vrouw is dat zou mij niets uitmaken. (veel mensen zijn tegen mannen op een kdv)Anders zou ik dus ook een probleem moeten hebben met een vrouw die mijn zoontje zijn billen en p... schoon zou moeten maken.

maar als dat al eerder is geconstateerd wie vaalt er dan?
Ouders GGD?

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:22

Alle partijen. :j

er is al over het jaar 2009 een slecht rapport geweest.

Mijn zoontje heeft 3 maanden in de opvang van hun gezeten in Benningbroek. Ik was het met diverse dingen
niet eens en heb hem zo snel mogelijk daar weggehaald en zo veel mogelijk dagen andere mensen gevraagd
om op te passen. Ik moest beginnen bij een nieuwe baan en moest dus echt te werk.

er waren geen misstanden of zo maar vond het gewoon geen goed kdv.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:26

Rinske schreef:
Interessante discussie. Ik vind ook niet dat als je je kind naar een KDV of gastouder brengt, dat dat dumpen is. Ik ben nu zwanger en wij zijn ons aan het verdiepen in opvang. Maar kleinschalig bij een gastouder spreekt ons juist wel aan. Wij hebben van de week een bezoek gebracht aan een gastouder en dat vond ik echt top daar :) . Ze gaan veel naar de bossen en duinen, en zijn lekker creatief bezig. Ik vind de grote groepen op een Kdv dan weer wat minder aansprekend, bij het kdv hier in de buurt wordt er bijna niet naar buiten gegaan. Wij zijn juist van het buitenleven en het ravotten en vies worden, ik zou liever niet zien dat mijn kind hele dagen binnen zit.

Hier krijgen ze ook punten voor de buitenmogelijkheden, ons KDV heeft een buitenspeelplaatsje en een grasveld eraan. Zodra het enigszinsgoed weer is gaan de kleintjes naar buiten, lekker op die minifietsjes en tractortjes rakken. Alleen van de zandbak kan mama alleen soms iets minder blij worden, dat is zo'n kledderboel om weer mee naar huis te nemen! Maar op de zoektocht toen heb ik ook hele slechte gezien, een KDV waar ALLE kindjes een beetje letargisch in een wipstoel hingen met allemaal een doos letterkoekjes voor zich waar ze zoveel ze wilden uit konden graaien. Eh, nou nee, dat was het niet voor ons :+
Bij mijn nicht heb ik gezien dat de onthaalouder haar kind helemaal naar zich toetrok, ging lijnrecht in tegen de opvoedregels die ze samen overlopen hadden etc. Ze wilde echt niet accepteren dat het niet haar kind was, maar dat ze 'gewoon' opvang was voor als mijn nicht moest werken. Toen is mijn nicht gewisseld naar een ander en dat ging wel goed.
Dus dat zal ook wel locatie per locatie verschillen, KDV of onthaalmoeder.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:29

Mijn kinderen gaan later absoluut naar de kdv, om de simpele reden dat het heel goed is voor de sociale ontwikkeling. Het is natuurlijk heel leuk als je kind in een vertrouwde omgeving kan blijven, maar uiteindelijk moet ie toch naar school en dan kan ie maar beter gewoon zijn met verschillende soorten kinderen, een andere mevrouw dan mama die op je let, etc.

Ik ben ook naar de kdv geweest vroeger, 2 dagen in de week, niet omdat het noodzakelijk was maar omdat ik het leuk vond om met andere kinderen te spelen :) Tuurlijk kan je kind ook op straat/met neefjes en nichtjes etc spelen maar dat is toch nauwelijks te vergelijken.

Edit: gelukkig heb ik een vriendin die in de kdv (gaat) werken en stage heeft gelopen dus die sleep ik wel mee bij de beoordeling ervan :+

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:48

Daks schreef:
maar als dat al eerder is geconstateerd wie vaalt er dan?
Ouders GGD?

Faalt ;)

De gemeente is verantwoordelijk voor het toezicht op de kwaliteit, dus daar zou je in eerste instantie naar moeten kijken. De GGD inspecteert, en geeft advies aan de gemeente over het al dan niet handhaven, ingrijpen of zelfs sluiten van een voorziening. De GGD gaat daar dus niet over. Alleen bij zeer ernstige misstanden kan een inspecteur de voorziening meteen sluiten op moment van inspectie, maar dan moet dat alsnog achteraf bekrachtigd worden door de gemeente.

Overigens verbaas ik me er ook over dat ouders bij een KDV blijven die zo slecht scoort bij de inspectie.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:51

Vreselijk he dat er zo veel maffe mensen bij de kinderopvangen werken. Echt verschrikkelijk.

Ben ik ff blij dat ik geen kindje hoef en dus daar ook me geen zorgen over hoef te maken.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:52

vr 27 apr 2012, 11:30 | 8 reacties | lees voor
Geschorste leiding kinderopvang toch aan het werk

HOORN - De eigenaresse en het directielid van het kinderopvangcentrum de Blokkendoos, die werden geschorst door de gemeente Hoorn, zijn ondertussen wel gewoon aan het werk op een andere vestiging in Benningbroek.

Dat heeft hun advocaat laten weten aan RTV N-H. Het tweetal werd op non-actief gezet woensdag in verband met emotionele mishandeling. De GGD heeft een rapport openbaar gemaakt dat vol staat met misstanden bij de opvang. Zo moest een kind een kiwi met schil en al opeten, werd een gezet kind 'dikzak' genoemd en kreeg een ander te horen dat het 'gewellig-poedersuiker-kleren' aan had.
Hun schorsing geldt alleen voor de Hoornse vestiging. De vestiging van de Blokkendoos in Benningbroek valt onder de gemeente Medemblik waardoor het tweetal daar wel aan de slag kan. "Dat is ook zo vreemd en één van mijn argumenten om de schorsing aan te vechten", aldus advocaat Jasper de Boer tegen RTV N-H. Het kort geding dient waarschijnlijk volgende week.
Drukbezochte bijeenkomst
In het Hoornse gemeentehuis zijn zo'n 250 ouders en ongeveer 50 (oud-)werknemers bijgepraat over het op non-actief stellen. Burgemeester Onno van Veldhuizen zei dat het een emotionele avond was en dat vooral ouders veel vragen hadden over de situatie. Een deel van de aanwezigen was het niet eens met de kritiek op de leiding, terwijl een ander deel veel in het rapport van de GGD herkende.

:o?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:53

die andere gemeente zou toch ook meteen moeten ingrijpen??!!?? Bizar!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:53

Even vraagje; Waar kun je als ouder negatief advies over een kdv vinden dan?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:56

http://www.landelijkregisterkinderopvang.nl

Bij Zoeken naam en gemeente van je KDV invullen. Bij elke KDV staat in ieder geval het meest recente inspectierapport online (pdf). Als de KDV of gastouder er niet in staat heb je btw nog een groter probleem, want dan kom je niet in aanmerking voor kinderopvangtoeslag ;)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 13:00

Zipporah schreef:
Ik wil trouwens niet zeggen eigen schuld dikke bult had je maar beter moeten opletten het zal soms misschien echt uit een rare hoek komen maar ik vind heel veel ouders echt te makkelijk voor woorden.

Met je eens hoor. Mijn kind gaat nooit naar een KDV. Ik verlies hem nooit uit het oog, en gaat alleen 1 dag per week naar zijn oma.
En die vertrouw ik, anders ging hij daar niet naar toe. Zij woont 300m verderop en als ik het nodig vind loop ik gewoon binnen.

Hij is nu 6 maanden. Hij krijgt zelfs voorlopig nog geen eigen kamer, aangezien er nu hier weer iets nieuws is dat kinderen 's nachts uit hun kamer 'verdwijnen'. Via het raam zeg maar. Dus nee. Voorlopig zijn we lekker overbeschermend en blijft hij letterlijk binnen handbereik.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 13:04

Ik heb even gekeken bij onze gemeente. 1 KDV staat als "niet meer geregistreerd"? En bij geen enkele staat een inspectierapport.